Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kylvöt .  (Luettu 4290 kertaa)

totuuden torvi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1964
Kylvöt .
Suomessa kylvöt  sattui tänä vuonna saman viikonlopun aikaan  kaikkialla missä merkittävää  viljapisnestä on.   Minua ihmetyttää yksi seikka, isännät ovatten  hankkineet pienille korkeintaan 100 ha aloille    Ruotsissa  valmistetun koneen hinta kait verolla jotain 70  000  ekee,   sitä ulkoilutetaan 4  päivänä.   Vertailun vuoksi jos minä hankin uuden traktorin  maksan siitä  150 000 ekee,  käyttäisin  8 sana päivänä vuodessa. Sanottaisiin ei mitään järkeä, mutta se olisi vertailukelpoinen  juttu kylvökoneen kanssa.   Miksi kun kylän paras mies laitetaisiin muokkaamaan  peltoja, jolla on silmää  muokata oikein.  Voitasiin panna jokin nolompi kylvämään, kun sille on katsottu kone ensin säätöihin.    Tuollaisella pikkukoneella, vaikka se on vain 4 metriä kyllä sillä täytyy 30 - 40 ha kylvää helposti  vrk.  Miksi jokaisella pitää olla oma kone.   Onko  maatalous kuiteski liian hyvää hommaa.  Miten kaikki Suomen pellot puidaan saman viikon lopun aikana, eikö sekin pidä tehdä yhtä hätäisesti , hankkia kuivureita ja puimureita riittävästi.  Vapaa-ajasta on kysymys, sitä ostetaan koneilla.

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22083
Vs: Kylvöt .
Samaa olen ihmetellyt.
Miksi kannattaa tehdä navetoita vaikka auringonlaskun ala.
Juuri joku maastullissa surkutteli tietään ja vaikeuttaa laajennettavan navetan toimintaa.
Siis ei edellytyksiä, mutta silti vaan pitäisi tehdä.
Onko vaan sittenkin niin hyvää hommaa, vaikka kriisiä pukannut koko EU-ajan.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26107
  • vastustan
Vs: Kylvöt .
Suomessa kylvöt  sattui tänä vuonna saman viikonlopun aikaan  kaikkialla missä merkittävää  viljapisnestä on.   Minua ihmetyttää yksi seikka, isännät ovatten  hankkineet pienille korkeintaan 100 ha aloille    Ruotsissa  valmistetun koneen hinta kait verolla jotain 70  000  ekee,   sitä ulkoilutetaan 4  päivänä.   Vertailun vuoksi jos minä hankin uuden traktorin  maksan siitä  150 000 ekee,  käyttäisin  8 sana päivänä vuodessa. Sanottaisiin ei mitään järkeä, mutta se olisi vertailukelpoinen  juttu kylvökoneen kanssa.   Miksi kun kylän paras mies laitetaisiin muokkaamaan  peltoja, jolla on silmää  muokata oikein.  Voitasiin panna jokin nolompi kylvämään, kun sille on katsottu kone ensin säätöihin.    Tuollaisella pikkukoneella, vaikka se on vain 4 metriä kyllä sillä täytyy 30 - 40 ha kylvää helposti  vrk.  Miksi jokaisella pitää olla oma kone.   Onko  maatalous kuiteski liian hyvää hommaa.  Miten kaikki Suomen pellot puidaan saman viikon lopun aikana, eikö sekin pidä tehdä yhtä hätäisesti , hankkia kuivureita ja puimureita riittävästi.  Vapaa-ajasta on kysymys, sitä ostetaan koneilla.
minustakin rehuntekovehkeitä on kimppakoneina  aivan selkeästi enempi kuin kylvin-/muokkauskoneita, oisko euro hyvä konsultti :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1460
Vs: Kylvöt .
Ketjun aloittajan ja ensimmäisen kommentoijan kannattaisi oikeesti palata todellisuuteen.Tai edes pellon laitaan. Tai sitten omasta sontaluukusta näkymä vain on liian suppea.

totuuden torvi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1964
Vs: Kylvöt .
Lehmälän pitäjällä on töitä enemmän kun tarpeeksi,  pystyy luottamaan että jokin muu kuin itse  pystyy keräämään rehun yhtähyvin kuin itse.  Siitä tässä on kysymys. Myös vapaa-ajasta.  Rahat ei riitä  lehmälöissä hankkia kaikki koneet itselle.  Kylvöissä on se ongelma  ettei luota keneenkään muuhun kuin itseensä.

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1460
Vs: Kylvöt .
^
En tiedä missäpäin vaikutat mutta täälläpäin™ monikin käytää urakoitsijoita,yhteiskoneita tai esim. maamiesseuran koneita niin rehun teossa kuin viljapuolella. Ei kaikki tarvi olla omaa vaikka olis kuinka komiaa.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19957
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Kylvöt .
Väderstaad Räpid on eturivisyyden tai siihen pyrkimisen symboli. Ei  välttämättä  liity millään tavalla tilan talouteen tai kokoluokkaan.

Toisaalta esimerkiksi Mike Mitchell ei käytä Räpidiä vaan jotakin takapajulan 20-metristä kylvökonetta.
https://youtu.be/i0kKMG7_JZ4

-SS-

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26107
  • vastustan
Vs: Kylvöt .
Väderstaad Räpid on eturivisyyden tai siihen pyrkimisen symboli. Ei  välttämättä  liity millään tavalla tilan talouteen tai kokoluokkaan.

Toisaalta esimerkiksi Mike Mitchell ei käytä Räpidiä vaan jotakin takapajulan 20-metristä kylvökonetta.
https://youtu.be/i0kKMG7_JZ4

-SS-
mitähän tuolla paikalliset eturivin punavannemiehet tuohuaa :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2315
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Kylvöt .
Ei tuo koneiden kimppaomistus toimi.  Hyvät kylvö- ja puintikelit on niin usein kortilla, eli kun pitäis päästä kylvämään tai puimaan, kun on se sopiva keli, niin se kone on juuri silloin jollain muulla. Ja kun se on itsellä, niin toinen tai toiset omistajat hermoilee  ja kiirehtii konetta itselleen  Joissain ei-sesonkikoneissa voi toimiakin.

Viimeksi muokattu: 15.05.21 - klo:22:44 kirjoittanut Rakkine

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9756
Vs: Kylvöt .
Eikö tuolla kasvinviljelyt osiossa surkutella kylvöt-21 ketjussa paskoja olosuhteita ja sateita. Ehkäpä siitä löytyy syy osaksi tämän osion kylvöt ketjun kysymyksiin. Kun minä en ymmärrä sitä ikuista karehtimista jos jollakin on mahdollisuus / varaa investoida maatalouteen.   Pitäkää aikuuset miehet (?) suunna kiinni jo  normi karehtemisen takia. Kateus pitää ansaita , ei sitä kaikki pysty tekemähän, joten lakki päästä ja kumarrus  ;)

seegeri

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1947
Vs: Kylvöt .
Kyllä siellä myös kehutaan kelejä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kylvöt .
Väderstaad Räpid on eturivisyyden tai siihen pyrkimisen symboli. Ei  välttämättä  liity millään tavalla tilan talouteen tai kokoluokkaan.

Toisaalta esimerkiksi Mike Mitchell ei käytä Räpidiä vaan jotakin takapajulan 20-metristä kylvökonetta.
https://youtu.be/i0kKMG7_JZ4

-SS-

Aika härkkäin .  ???
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kylvöt .
Suomessa kylvöt  sattui tänä vuonna saman viikonlopun aikaan  kaikkialla missä merkittävää  viljapisnestä on.   Minua ihmetyttää yksi seikka, isännät ovatten  hankkineet pienille korkeintaan 100 ha aloille    Ruotsissa  valmistetun koneen hinta kait verolla jotain 70  000  ekee,   sitä ulkoilutetaan 4  päivänä.   Vertailun vuoksi jos minä hankin uuden traktorin  maksan siitä  150 000 ekee,  käyttäisin  8 sana päivänä vuodessa. Sanottaisiin ei mitään järkeä, mutta se olisi vertailukelpoinen  juttu kylvökoneen kanssa.   Miksi kun kylän paras mies laitetaisiin muokkaamaan  peltoja, jolla on silmää  muokata oikein.  Voitasiin panna jokin nolompi kylvämään, kun sille on katsottu kone ensin säätöihin.    Tuollaisella pikkukoneella, vaikka se on vain 4 metriä kyllä sillä täytyy 30 - 40 ha kylvää helposti  vrk.  Miksi jokaisella pitää olla oma kone.   Onko  maatalous kuiteski liian hyvää hommaa.  Miten kaikki Suomen pellot puidaan saman viikon lopun aikana, eikö sekin pidä tehdä yhtä hätäisesti , hankkia kuivureita ja puimureita riittävästi.  Vapaa-ajasta on kysymys, sitä ostetaan koneilla.
minustakin rehuntekovehkeitä on kimppakoneina  aivan selkeästi enempi kuin kylvin-/muokkauskoneita, oisko euro hyvä konsultti :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
;D ;D ;D ;D
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kylvöt .
Lehmälän pitäjällä on töitä enemmän kun tarpeeksi,  pystyy luottamaan että jokin muu kuin itse  pystyy keräämään rehun yhtähyvin kuin itse.  Siitä tässä on kysymys. Myös vapaa-ajasta.  Rahat ei riitä  lehmälöissä hankkia kaikki koneet itselle.  Kylvöissä on se ongelma  ettei luota keneenkään muuhun kuin itseensä.

Pienempien viljatilojen tuottajat käy töissä tai urakoivat / yrittävät . Suurempien palstojen kylväjät hankkii isommat koneet luonnolisesti . 40- 80 ha päivä saavutuksia ei tehdä huonoilla koneilla .
Isommat maitotilat vaatii isommat rehukoneet . Kimpassa osakeyhtiönä tai itselle .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Kylvöt .
ja sitten on vielä että urakoijat ei ole paikkakunnalla tahi pellot liian monimuotoisia tms.  jotta ei kiinnosta.    ite kyselin kiveksenkeräilijää mutta olis jaksannu paikalle vasta ens viikolla..     noooo, jyräsin net takas..