Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktori testi  (Luettu 21910 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26010
  • vastustan
Vs: Ylivoima puuttuu !
Etteivät itteensä nolais, jättivä Fendtin pois
testiistä   :o

Varion ylivoimaa   8) 8) 8)
tämä oli traktoritesti :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Movado

  • Vieras
Vs: Traktori testi
Urea systeemit vois jäädä työkoneista pois, kellekään mitään iloa niistä ole vain lisää kuluja ja elektroniikkaa!

Uudet päästörajat tulee vääjäämättä > tuo urea on siitä hyvä ettei päästöjä tarvitse ottaa huomioon moottorin suunittelussa > voi ottaa kaiken irti > mistä mootorinohjaus muuten tietää mitä sinne urea lootaan ruskutetaan > vaikka kraanavettä?
ei pidä paikkaansa... kuorma-autopuoleel scaniois enite vääntöä hevosvoimiin nähden luokassa 300-480 hv. eivätkä käytä ureaa... ureapöntöt varustettava lämmittimillä, muuten jäätyy..... jos urea loppuu, leikataan moottoritehoa melkeen puoleen.....euro 5issa. kyllä hyvän moottorin perusajatus on tehokas palaminen, esim scanialla ja cumminssilla protoja jotka ei tarvi ureaa eikä egr:ää

Voi tuo vääntö scania / cumigis pitää paikansa  .

Ongelma on kuitenkin kaikille sama = typenoksidit, niitä tulee jos männänpäälä on lämmitä.  korkealämpötila = hyvähyötysuhde

Tuossa tarinaa noista autoista fysiikan lait koskee tosi myös traktoreita
niissä päästö rajat tulee myöhemmin


http://network.ilehti.com/uutiset/johtaminen/melkein-kuin-ilmanpuhdistaja.html

" Euroopan päästörajoitusten seuraava vaihe eli Euro 5 tulee voimaan vuoden 2009 syksyllä. Se leikkaa typpioksidin maksimipäästöjä edelleen kahteen grammaan moottorin tuottamaa kilowattituntia kohti.

Kuorma-autonvalmistajista MAN ja Scania ovat osittain valinneet EGR-järjestelmän, joka perustuu pakokaasujen takaisinsyötön ohella kaksivaiheiseen ahtamiseen, parannettuun polttoainekanavien virtaustekniikkaan, entistä pidemmälle optimoituun palamistapahtumaan sekä tehostettuun pakokaasujen jälkikäsittelyyn erityisellä suodattimella. Tämä tekniikka ei vaadi lisäaineen käyttöä moottorissa.

Mercedes-Benz, DAF, Iveco, Renault ja Volvo ovat puolestaan päätyneet ratkaisuissaan valikoivaan katalyyttiseen jälkikäsittelyyn (SCR), joka perustuu ureapohjaisen liuoksen lisäämiseen pakokaasuihin typen oksidien määrän pienentämiseksi. Myös MAN ja Scania käyttävät SCR-tekniikkaa osassa malleistaan.

SCR:n haitat ja edut

– Auton korkeampi hinta. Esimerkiksi Mercedes-Benzillä autot ovat 5 000 – 10 000 euroa kalliimpia kuin edellisen sukupolven Euro 3 -normin täyttävät autot.

+ Pienemmät päästöt.
+ Lähes poikkeuksetta suurempi teho ja samalla pienempi polttonesteen kulutus.
+ Huoltovälit säilyvät ennallaan, samoin öljyn laatuvaatimukset. SCR-tekniikka ei tarvitse huoltoa juuri lainkaan.
+ Suunniteltu kestämään auton koko elinkaaren ajan.
+ Myös biodieselin käyttö mahdollista, samoin rikkipitoisen polttoaineen käyttö.
+ Erilaisten eri Euroopan valtioissa käytössä olevien etujen, alennusten ja helpotusten saaminen esimerkiksi moottoritiemaksuissa.
+ Mahdolliset edut urakkakilpailuissa.
+ Todennäköisesti suurempi jälleenmyyntiarvo.  "

Viimeksi muokattu: 03.04.09 - klo:22:35 kirjoittanut Movado

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Ylivoima puuttuu !
Etteivät itteensä nolais, jättivä Fendtin pois
testiistä   :o

Varion ylivoimaa   8) 8) 8)
Edellises tractorpoweris Jontikka pesi fenttin 100-0

JD ylivoimmaa kuitenkin ;D

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Traktori testi
tractor powerin uskottavuudesta voidaan olla montaa mieltä ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Traktori testi
joita on Jonnesta tippunu pellon pientareille.   

***Ja niitähän riittää.
Kui mää ain olen paras?

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Traktori testi
KV:n testikoneiden painot kiinnitti huomiota. Aina kevyeksi mainostettu kotimainen toiseksi painavin (8000kg). Suurinpiirtein normikone vain etunostolaite extraa ja Zuitberg ei paljon paina.
Mites tässä nyt näin kävi?????

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Traktori testi
KV:n testikoneiden painot kiinnitti huomiota. Aina kevyeksi mainostettu kotimainen toiseksi painavin (8000kg). Suurinpiirtein normikone vain etunostolaite extraa ja Zuitberg ei paljon paina.
Mites tässä nyt näin kävi?????

mistäähän sitä painoa on kerrytetty, kun nuo versut ja direktit ovat noin 3-4 sataa kiloa painavampia kuin vanhemmat mallit eli tuossakin varustelussa paino pitäisi periaatteessa olla alle 7tn?
allekirjoittanut

JASS

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 159
Vs: Traktori testi
eniten kiinnosti noi tehot,valtra suhteellisen henketön,vie paljon soppaa,cases eniten tehoa mut ilmeisesti vaihteistostaan huono

Quadramf

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Traktori testi
Ainahan ne poijjaat sanoo, jottei teho tuu tyhyjästä... Vakiosäätöiset 165,690 ja 5465 menöö omis hommissan melkeinpä jalkahiella, mutta lievästi piristetty (edellinen omistaja ruuvannu/ruuvauttanu) 8130 peittoo nuo toiset selkeesti kulutukses... ainakin, jos tavoitteena on saada poltettua mahdollisimman paljon soppaa aikayksikköä kohti... juoppoo perkeles se on, mutta valmista kyllä tulee kans enemmän.

Tuota noin, paljonkos se sun 8130 latkii naftaa kun se valjastetaan vaikka täysmittaisen karhen eteen, noin niin ku litraa tunnissa?

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Traktori testi
Mikä tämä tällainen traktori testi on? Onko se niinkö kesto testi? Pro testi? Vaiko pelkästään älykkyys testi?


Sijoitetaanko siinä ykkö seksi kaikki John Dee re- kusk it? Niinkö pelkästään säälimi seksi?
Poliittinen *****.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1562
Vs: Traktori testi
Case voitti  :o
JD kuskien mielestä paras.. ::)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Traktori testi
Jd mitallisijoilla,massikka toiseksi viimmeinen.


JD-pykälää parempi ;D ;D ;D

Konehemmo

  • Vieras
Vs: Traktori testi
Jd mitallisijoilla,massikka toiseksi viimmeinen.


JD-pykälää parempi ;D ;D ;D


Nii millä sijalla?? ;D

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Traktori testi
Kuten itsekin totesivat, piste-erot olivat merkityksettömän pienet lukuun ottamatta sitä, että DF jäi selkeästi viimeiseksi. Testissä olleiden traktorien varuste- ja hintaerot olivat liian suuria, jotta järkeviä päätelmiä voisi tehdä. Mutu-pisteitä annettiin kovin ristiriitaisesti mittaustuloksiin verrattuna. Case IH:ssa todettiin mielestäni olevan olennaisempia puutteita kuin JD:ssä, Valtrassa ja MF:ssä.

Armyman

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Traktori testi
Niin veto- ja voimanottotehossahan Massikka voitti aivan ylivoimaisesti. Ja jos mitä tahansa numeroita kattoo, niin MF oli YLIVOIMAINEN voittaja.  ;D ;D ;D

Muakin hämmästytti että JD saatiin "voittajaksi" kun kuskit niiiin tykkäs siitä. Esimerkiksi Massikan tieominaisuuksia moitittiin ja JD:n kehuttiin, eikä pisteytyksessä otettu ollenkaan huomioon että Massikka kulki melkein 5 km/h nopeammin. Olis pitäny ajaa Massikalla toiseksi suurimmalla vaihteella niin olis ollu tasapäinen kisa?  ??? ???

Huomasitteko muuten että Oristo pääkirjoituksessa oikein etukäteen puolusteli tätä puolueellista tulkintaa, tiesi ittekin että JD pitää saada voittajaksi ettei Hankkijan mainokset katoo lehdestä!!! ;D ;D