Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 6850 starttausongelma  (Luettu 11435 kertaa)

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Testaa vetääkö startti puoleensa rautaa starttauksen aikana. Mutteri esimerkiksi narulla roikkumaan lähietäisyydelle.  Jos vetää, niin startti on paskana.
Kenttäviallinen startti jaksaa pyörittää 2 akun voimalla, kun on ylenmäärin amppeereita saatavilla. Yksi hyvä akku ei silloin riitä.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4392
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Löytyyhän tuohon kai sähkökaavio. Tuolta:

https://aem-ext.valtradev.com/wwwresources/literature/fi/ValtraValmet_6550-8950_k%C3%A4sikirja_osa2_FI.pdf
ja sivulta 38 alkaen.
Eipä sitä ohjausyksikköä ole kuvattu sen kummemmin kuin pitkänä laatikkona, sivulla 46 .

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Löytyyhän tuohon kai sähkökaavio. Tuolta:

https://aem-ext.valtradev.com/wwwresources/literature/fi/ValtraValmet_6550-8950_k%C3%A4sikirja_osa2_FI.pdf
ja sivulta 38 alkaen.
Eipä sitä ohjausyksikköä ole kuvattu sen kummemmin kuin pitkänä laatikkona, sivulla 46 .

Ei oo ei.

Eikös tuo bossirele maadoiteta tuon käynnistyksen turvakytkimen läpi ja lopulta seisontajarrun ohjausreleen kautta maihin. Eli tuo rele K28. Ja sen vetää kiinni sitten se ohjauspoksi.

Että jos otetaan poksin ulkopuolelta niin käynnistyksen turvakytkin S9 jossain, johon tulee bossireleeltä se maadoituspiuha joka menee turvakytkimen kautta lopulta seisontajarrun ohjausreleelle K28 ja sitä kautta maihin GR1. Jos tuon viimeisen releen ohittaa ja homma toimii, niin sitten poksi ei saa jostain syystä pidettyä K28 relettä kiinni. Ja jos poksin kyykähtäminen, joko huonosta syöttöjännitteestä tai huonosta maasta, asia on vielä helposti korjattavissa.

Missä ikinäkin nuo maadoituskohdat menee ja muutenkin, niin niiden varma yhteys miinukseen on oltava kunnossa. Että jos maapiste on hytissä, niin hytin on oltava kunnolla maadoitettu eteenpäin kohti miinuskaapelia. Joissakin värkeissä huonolla hytin maadoituksella on ollut voimakkaasti harmittavia ongelmia.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Korjaaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Miksei tyyppi soita huoltmiehelle. Simppeli vika amiksessa noihin opitaan

carhu@meiliboxi.fi

  • Vieras
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Täh. Naorattaa. :D :D :D :D

Korjaaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Mikä naurattaa.?
Starttimoottori irti ja rasituskoe
Tarkistakaa maadoitukset.
Yksinkertaista.
Suosittelen lämpimästi autosähkökorjaamoa

carhu@meiliboxi.fi

  • Vieras
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Hönöt net naorattaa. Katoppa mitä kaekkeja tuassa ketjussa on kerrottu tehdyn. Liian vaekeita sulle. Täh. :D :D :D :D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9748
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Hönöt net naorattaa. Katoppa mitä kaekkeja tuassa ketjussa on kerrottu tehdyn. Liian vaekeita sulle. Täh. :D :D :D :D

Sorkkis on sorkkis vaikka nimmari olis mikä tahansa. Ei se sen välkymmäksi tuu muillakaan nimmareilla.

carhu@meiliboxi.fi

  • Vieras
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Mikä naurattaa.?
Starttimoottori irti ja rasituskoe
Tarkistakaa maadoitukset.
Yksinkertaista.
Suosittelen lämpimästi autosähkökorjaamoa

Mitäpä korijaat .Täh. Pien vae isompija konneita.Häh. :D :D

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8694
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Ei taida näiltä sivuilta löytyä ratkaisua.  Pitäisikö hinata jollekin pienkonekorjaajalle?  :o  ::)

de Citonni . Korijaajan nimijä maenihtemata.Täh.  :D
Vaikka olisi kuinka hyvä korjaaja, niin mainostaminen taitaa olla säännöissä kielletty.   ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Kyllä tämän verran saa mainostaa ;D
Tuleeko boksi vanhemmiten turhan herkäksi jännitteelle jonkun komponentin muutoksen vuoksi, konkat?
pessimisti ei pety!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Hyvin on tuttu vika, jännite jos alenee liikaa, alkaa räpsimään startatessa. Oma 6850 ollut metsässä ja lämmitin jos on päällä, saa antaa lisävirtaa että lähtee käyntiin, akut auton perässä kaapeleineen valmiina. Ei tosiaankaan voi luottaa että täyteen edellisenä päivänä latautuneen akun jännite riittää lämmitykseen ja starttiin :-X
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5890
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Hyvin on tuttu vika, jännite jos alenee liikaa, alkaa räpsimään startatessa. Oma 6850 ollut metsässä ja lämmitin jos on päällä, saa antaa lisävirtaa että lähtee käyntiin, akut auton perässä kaapeleineen valmiina. Ei tosiaankaan voi luottaa että täyteen edellisenä päivänä latautuneen akun jännite riittää lämmitykseen ja starttiin :-X
Vaikka lämmittäisi pelkän moottorin eikä myös hyttiä? 

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Hyvin on tuttu vika, jännite jos alenee liikaa, alkaa räpsimään startatessa. Oma 6850 ollut metsässä ja lämmitin jos on päällä, saa antaa lisävirtaa että lähtee käyntiin, akut auton perässä kaapeleineen valmiina. Ei tosiaankaan voi luottaa että täyteen edellisenä päivänä latautuneen akun jännite riittää lämmitykseen ja starttiin :-X

Yleensä kyllä ensin se webasto/ eberin polttoainetoiminen lämmitin
Piiputtaa alhaisen jännitteeen vuoksi olikohan  reilu 11 V,
Starttaa kyllä jos vähänkin virtaa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Valtra 6850 starttausongelma
Hyvin on tuttu vika, jännite jos alenee liikaa, alkaa räpsimään startatessa. Oma 6850 ollut metsässä ja lämmitin jos on päällä, saa antaa lisävirtaa että lähtee käyntiin, akut auton perässä kaapeleineen valmiina. Ei tosiaankaan voi luottaa että täyteen edellisenä päivänä latautuneen akun jännite riittää lämmitykseen ja starttiin :-X

Yleensä kyllä ensin se webasto/ eberin polttoainetoiminen lämmitin
Piiputtaa alhaisen jännitteeen vuoksi olikohan  reilu 11 V,
Starttaa kyllä jos vähänkin virtaa.

Binar mulla, ja lämmittää hyvin, näyttää jännitteen. Jos jännite 11 volttia, ei varmasti lähde käyntiin. Riippuu toki kelistä miten lähtee, parinkympin nurkilla pakkasta, niin öljytkin niin jäykät että vaikeuttaa starttia. Sama kone motossa 24v järjestelmässä, eikä ole koskaan naputtanut samoin kuin tuo traktori. Ellei oo virtaa, ei vain jaksa pyörittää, ei samanlaista päälle/pois räpsymistä startatessa. Traktori jaksaa pyörittää jotenkuten, just lähtemässä käyntiin kun alkaa katkomaan starttausta. Volttimittari näytti tänään 12.5 volttia, binar ei suostunut lähtemään käyntiin >:( joten raakana tulille -6´c pakkasesta, ongelmitta.

Tuohon boulin mainitsemaan, asentaja mainitsi ettei pitäs olla mikään ongelma vaikka hyttiäkin lämmittää ja samaa sanoneet muutkin. Ehkä akku ehtoopuolella, vaikka ikää ei montaa vuotta olekaan. Binarissa se hyvä puoli, että nyt näkee jännitteen aina näytöltä, on kone käynnissä tai ei. Käynnissä ollessa näyttää 14.5 voltin lukemia, eli ihan oikeen lataa, jopa liikaakin mun mielestä. Tappaako tuo sitten akun, mene ja tiedä. Vai syynä nykyakut tai vaihteleva käyttö, tosin näin talvella lähes päivittäistä ellei kovaa pakkasjaksoa. Mutta liian herkällä alkaa naputtamaan, pitäs kattoa kuinka paljon yli 11v siinä tilanteessa. Jos lähes 12 volttia, pitäs kyllä pyörittää.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)