Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hydr koneikko  (Luettu 18668 kertaa)

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2888
Vs: hydr koneikko
Paremmilla tulki alueilla laittaneet lohkoisiin metsäkoneen lämmittäjät .
Selkeää tuo Pöljälän murre.
Älkääs nyt, kyllähän tuosta ajatuksen sai selville kun luki muutamaan kertaan. S:lla paineet kovat muuallakin kuin pukin letkuissa + hermo pinnassa pyhäaamuna(kin), eihän siinä tule ymmärrettävää tekstiä.
(Mutta ihan turhaa kyllä syyttää muita 'mongerruksista' kun näitä Sorkan laukomisiakin tavaa. Oikoluku ennen lähettämistä ei koskaan haitaksi.)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: hydr koneikko
Välillä taas tuata. Tuallaasta arkumenttijä.Naorattaa. :D :D :D :D

Mikä tyhmiä naurattaa pelkä elämän hauskuus ja tyhmyys vaan .

Icefarmeri tuiossa kerttoi miten luorma-auton hydrauliikka pelaa talvella . Raukka parka ei ymmärrä laitteiden erilaisuutta .

Vaekka en kuulukka tuahon ryhymään tyhymijä ,niin sanonpa kuitenkin notta tua sorka se. Naorattaa. :D

Minkä vuoks ne toiset sitte lämmittää öljyjä ? Paremmilla tulki alueilla laittaneet lohkoisiin metsäkoneen lämmittäjät .

Onko ne pöljiä ?

Selkeää tuo Pöljälän murre.

Minusta on sekavaa tuo carhupöljän murre .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi
Toivoton saa taas orgasmin narsismistaan
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7147
  • karkki vai keppana?
Vs: hydr koneikko
Välillä taas tuata. Tuallaasta arkumenttijä.Naorattaa. :D :D :D :D

Mikä tyhmiä naurattaa pelkä elämän hauskuus ja tyhmyys vaan .

Icefarmeri tuiossa kerttoi miten luorma-auton hydrauliikka pelaa talvella . Raukka parka ei ymmärrä laitteiden erilaisuutta .

Vaekka en kuulukka tuahon ryhymään tyhymijä ,niin sanonpa kuitenkin notta tua sorka se. Naorattaa. :D

Minkä vuoks ne toiset sitte lämmittää öljyjä ? Paremmilla tulki alueilla laittaneet lohkoisiin metsäkoneen lämmittäjät .

Onko ne pöljiä ?

Selkeää tuo Pöljälän murre.

Minusta on sekavaa tuo carhupöljän murre .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi
Toivoton saa taas orgasmin narsismistaan
Parahin sorkkis, tuskin luet mitä linkität, saati ymmärät.
Jos olisit lukenut ja ymmärtänyt, et olisi kehdannut linkittää ;D
pessimisti ei pety!

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: hydr koneikko
Välillä taas tuata. Tuallaasta arkumenttijä.Naorattaa. :D :D :D :D

Mikä tyhmiä naurattaa pelkä elämän hauskuus ja tyhmyys vaan .

Icefarmeri tuiossa kerttoi miten luorma-auton hydrauliikka pelaa talvella . Raukka parka ei ymmärrä laitteiden erilaisuutta .

Vaekka en kuulukka tuahon ryhymään tyhymijä ,niin sanonpa kuitenkin notta tua sorka se. Naorattaa. :D

Minkä vuoks ne toiset sitte lämmittää öljyjä ? Paremmilla tulki alueilla laittaneet lohkoisiin metsäkoneen lämmittäjät .

Onko ne pöljiä ?

Selkeää tuo Pöljälän murre.

Minusta on sekavaa tuo carhupöljän murre .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi
Toivoton saa taas orgasmin narsismistaan
Parahin sorkkis, tuskin luet mitä linkität, saati ymmärät.
Jos olisit lukenut ja ymmärtänyt, et olisi kehdannut linkittää ;D

Lukisitte ja ymmärtäisitte itse . Pirun kateellisia kun joku uskaltaa tehdä jotakin .
https://www.koneviesti.fi/huolto-tyokalut/artikkeli-1.133751

Lukekaa nyt tuo linkki kunnolla ja ymmärryksellä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4595
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: hydr koneikko

https://www.koneviesti.fi/huolto-tyokalut/artikkeli-1.133751
Lukekaa nyt tuo linkki kunnolla ja ymmärryksellä .

Sinänsä hassu artikkeli että siinä ei mainita siitä että kylmissä olosuhteissa ei ole pakko käyttää sitä 46-luokan öljyä. 32:kin tuo jo vähän parannusta, ja tosiaan on olemassa öljyjä joiden viskositeetti ei  muutu niin jyrkästi kuin noissa perinteisissä.
Jaksottain käyvissä ja kylmänä pysyvissä systeemeissä käytetään 15 tai 22 -luokan öljyjä talvikäytössä.
Näiden 'lirujen' kanssa kannattaa olla varovainen jos systeemi toisinaan käy myös kuumana.
Ero kuuman ja kylmän pään välillä voi olla 110 C (-25 <-> 85) ja silloin pitää erityisen talviöljyn suhteen olla varovainen tuolla  kuumassa päässä. Pieni systeemi tuskin lämpenee käytössä kriittisen kuumaksi muulloin kuin kesähelteillä. Jos se kuumenee talvellakin niin sitten on suunnittelussa tai käytössä jotain vikaa. Isot systeemit ovat asia erikseen, kun ajetaan esim hydraulimoottoreille koko ajan joku 200 kW niin öljy lämpenee varmasti siihen lämpöön minkä lauhdutin ja termostaatti sille määräävät.
VG-luokka sinänsä ei kerro öljyn moniasteisuudesta mitään, 46 olisi ihan ok talvellakin  jos sen viskositeetti olisi saman 46 cSt myös pakkasella. Mutta kun ei ole.. luku on määritelty +40 C lämpötilassa eikä muuta. Viskositeetin lämpötilariippuvuutta kannattaa selvittää valmistajan tiedoista (viskositeetti-indeksi). On siis olemassa 46-öljyä ja sitten on olemassa 46-öljyä. Toinen jäheentyy kylmässä paljon enemmän kuin toinen, mutta tätä ei näe kuin valmistajan talukoista.
Voi arvata mitä öljyä tarjouksessa halvimmalla myydään. Paremmissa on usein nimen perässä Nordic tai Arctic tms.
VI tulisi olla mahdollisimman suuri jotta öljyn ominaisuudet eivät riipu paljoa lämpötilasta.

Joskus esteenä paremman öljyn käyttöön on lähinnä hinta jos sitä öljyä on koneessa joitakin satoja litroja.

Pienissä kylmänä käyvissä systeemeissä on käytetty mys ATF:ää eli automaattilaatikkoöljyä. Kallista mutta on norjaa kylmänäkin. Mm. ohjaustehostimissa sitä tapaa.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: hydr koneikko

https://www.koneviesti.fi/huolto-tyokalut/artikkeli-1.133751
Lukekaa nyt tuo linkki kunnolla ja ymmärryksellä .

Sinänsä hassu artikkeli että siinä ei mainita siitä että kylmissä olosuhteissa ei ole pakko käyttää sitä 46-luokan öljyä. 32:kin tuo jo vähän parannusta, ja tosiaan on olemassa öljyjä joiden viskositeetti ei  muutu niin jyrkästi kuin noissa perinteisissä.
Jaksottain käyvissä ja kylmänä pysyvissä systeemeissä käytetään 15 tai 22 -luokan öljyjä talvikäytössä.
Näiden 'lirujen' kanssa kannattaa olla varovainen jos systeemi toisinaan käy myös kuumana.
Ero kuuman ja kylmän pään välillä voi olla 110 C (-25 <-> 85) ja silloin pitää erityisen talviöljyn suhteen olla varovainen tuolla  kuumassa päässä. Pieni systeemi tuskin lämpenee käytössä kriittisen kuumaksi muulloin kuin kesähelteillä. Jos se kuumenee talvellakin niin sitten on suunnittelussa tai käytössä jotain vikaa. Isot systeemit ovat asia erikseen, kun ajetaan esim hydraulimoottoreille koko ajan joku 200 kW niin öljy lämpenee varmasti siihen lämpöön minkä lauhdutin ja termostaatti sille määräävät.
VG-luokka sinänsä ei kerro öljyn moniasteisuudesta mitään, 46 olisi ihan ok talvellakin  jos sen viskositeetti olisi saman 46 cSt myös pakkasella. Mutta kun ei ole.. luku on määritelty +40 C lämpötilassa eikä muuta. Viskositeetin lämpötilariippuvuutta kannattaa selvittää valmistajan tiedoista (viskositeetti-indeksi). On siis olemassa 46-öljyä ja sitten on olemassa 46-öljyä. Toinen jäheentyy kylmässä paljon enemmän kuin toinen, mutta tätä ei näe kuin valmistajan talukoista.
Voi arvata mitä öljyä tarjouksessa halvimmalla myydään. Paremmissa on usein nimen perässä Nordic tai Arctic tms.
VI tulisi olla mahdollisimman suuri jotta öljyn ominaisuudet eivät riipu paljoa lämpötilasta.

Joskus esteenä paremman öljyn käyttöön on lähinnä hinta jos sitä öljyä on koneessa joitakin satoja litroja.

Pienissä kylmänä käyvissä systeemeissä on käytetty mys ATF:ää eli automaattilaatikkoöljyä. Kallista mutta on norjaa kylmänäkin. Mm. ohjaustehostimissa sitä tapaa.

Ei ole hyvä . Hydrauliikka-alan asiantuntia antoi vinkin joten kokeilin  . Toimii kyllä viileässä mutta pakkasella menee jumiin . Helteellä meni pumppu , liian notkea tavaraa , paineet alko häviimään ja kun otin pumpun irti syy löytyi . Automaattivaihteisissa Iszutzuissa on jäädyttimessä vaihteisöljyille tilä ja jäähdytin on tehokkaampi . Jäähdytinkorjaamo vinkkasi kun kysyin neuvoa helteellä tehokkaampaa jäähdytystä .

Synteettiset öljyt on parhaita hydrauliikka öljyiksi  . Määrät ei ole suuria niin käytän synteettistä moottori öljyä . Vähän lämpöä koneikon kylkeen ennen käynnistystä ja lämmennyt öljy kun kierää lohkojen kautta alkavat toimimaan , jarruja lukuun ottamatta

Jos Toivottomalla ei ole asiallista kommenttia voi jättää kommentoimatta .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4595
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: hydr koneikko
Kuten edelllä vähän epäsuorasti sanoin:  jos systeemi käy kesällä (liian ) kuumana niin talviöljyt pitää vaihtaa normaalimpiin. Ilmeisesti se joutokäyntikierto kuumentaa, liekö vähän ahtaat reitit tai huono jäähdytys...? Kylmässä(kin) käytettävät systeemit pitää mitoittaa hiukan väljemmin jos ei halua että se ahdistelee.

ATF toimii kyllä jos hydrauliikka on rakenneltu ns. oikeaoppisesti, toki kesällä normaali hydeöllö on parempi.
Liian kuumaksi ei saisi millään öljyllä päästää, lämpöongelma pitää ratkaista tavalla tai toisella, mieluummin jäähdytyksen lisäämisen sijaan vähennetään turhaa lämmöntuottoa.. 30 asten helteellä on vaikea saada suurta määrää lämpöä hukattua kun aurinko lämmittää pinnat jo 50 asteeseen.

Olennaista on se viskositeetti-indeksi, synteettisillä on helpompaa saavuttaa sille hyvä arvo.

Paljon sulla on pumpun tuotto? Mitä kokoa läpikiertolinja? Pumppu siis pyörii nyt koko ajan?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: hydr koneikko
Kuten edelllä vähän epäsuorasti sanoin:  jos systeemi käy kesällä (liian ) kuumana niin talviöljyt pitää vaihtaa normaalimpiin. Ilmeisesti se joutokäyntikierto kuumentaa, liekö vähän ahtaat reitit tai huono jäähdytys...? Kylmässä(kin) käytettävät systeemit pitää mitoittaa hiukan väljemmin jos ei halua että se ahdistelee.

ATF toimii kyllä jos hydrauliikka on rakenneltu ns. oikeaoppisesti, toki kesällä normaali hydeöllö on parempi.
Liian kuumaksi ei saisi millään öljyllä päästää, lämpöongelma pitää ratkaista tavalla tai toisella, mieluummin jäähdytyksen lisäämisen sijaan vähennetään turhaa lämmöntuottoa.. 30 asten helteellä on vaikea saada suurta määrää lämpöä hukattua kun aurinko lämmittää pinnat jo 50 asteeseen.

Olennaista on se viskositeetti-indeksi, synteettisillä on helpompaa saavuttaa sille hyvä arvo.

Paljon sulla on pumpun tuotto? Mitä kokoa läpikiertolinja? Pumppu siis pyörii nyt koko ajan?

Itse asiassa olis pitänyt vaihtaa ne öljyt

Moottori normaalikieroksinen ja pumppu 7,4 kuutioinen . . Paineita en muista

Noita hydemoottoreita ja sylintereitä kun on lukematon määrä ei pelkkä öljyn vaihto riitä . Öljyä jää sylintereisiin melkoisesti ja moottoreihin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26863
  • vastustan
Vs: hydr koneikko

https://www.koneviesti.fi/huolto-tyokalut/artikkeli-1.133751
Lukekaa nyt tuo linkki kunnolla ja ymmärryksellä .

Sinänsä hassu artikkeli että siinä ei mainita siitä että kylmissä olosuhteissa ei ole pakko käyttää sitä 46-luokan öljyä. 32:kin tuo jo vähän parannusta, ja tosiaan on olemassa öljyjä joiden viskositeetti ei  muutu niin jyrkästi kuin noissa perinteisissä.
Jaksottain käyvissä ja kylmänä pysyvissä systeemeissä käytetään 15 tai 22 -luokan öljyjä talvikäytössä.
Näiden 'lirujen' kanssa kannattaa olla varovainen jos systeemi toisinaan käy myös kuumana.
Ero kuuman ja kylmän pään välillä voi olla 110 C (-25 <-> 85) ja silloin pitää erityisen talviöljyn suhteen olla varovainen tuolla  kuumassa päässä. Pieni systeemi tuskin lämpenee käytössä kriittisen kuumaksi muulloin kuin kesähelteillä. Jos se kuumenee talvellakin niin sitten on suunnittelussa tai käytössä jotain vikaa. Isot systeemit ovat asia erikseen, kun ajetaan esim hydraulimoottoreille koko ajan joku 200 kW niin öljy lämpenee varmasti siihen lämpöön minkä lauhdutin ja termostaatti sille määräävät.
VG-luokka sinänsä ei kerro öljyn moniasteisuudesta mitään, 46 olisi ihan ok talvellakin  jos sen viskositeetti olisi saman 46 cSt myös pakkasella. Mutta kun ei ole.. luku on määritelty +40 C lämpötilassa eikä muuta. Viskositeetin lämpötilariippuvuutta kannattaa selvittää valmistajan tiedoista (viskositeetti-indeksi). On siis olemassa 46-öljyä ja sitten on olemassa 46-öljyä. Toinen jäheentyy kylmässä paljon enemmän kuin toinen, mutta tätä ei näe kuin valmistajan talukoista.
Voi arvata mitä öljyä tarjouksessa halvimmalla myydään. Paremmissa on usein nimen perässä Nordic tai Arctic tms.
VI tulisi olla mahdollisimman suuri jotta öljyn ominaisuudet eivät riipu paljoa lämpötilasta.

Joskus esteenä paremman öljyn käyttöön on lähinnä hinta jos sitä öljyä on koneessa joitakin satoja litroja.

Pienissä kylmänä käyvissä systeemeissä on käytetty mys ATF:ää eli automaattilaatikkoöljyä. Kallista mutta on norjaa kylmänäkin. Mm. ohjaustehostimissa sitä tapaa.

Ei ole hyvä . Hydrauliikka-alan asiantuntia antoi vinkin joten kokeilin  . Toimii kyllä viileässä mutta pakkasella menee jumiin . Helteellä meni pumppu , liian notkea tavaraa , paineet alko häviimään ja kun otin pumpun irti syy löytyi . Automaattivaihteisissa Iszutzuissa on jäädyttimessä vaihteisöljyille tilä ja jäähdytin on tehokkaampi . Jäähdytinkorjaamo vinkkasi kun kysyin neuvoa helteellä tehokkaampaa jäähdytystä .

Synteettiset öljyt on parhaita hydrauliikka öljyiksi  . Määrät ei ole suuria niin käytän synteettistä moottori öljyä . Vähän lämpöä koneikon kylkeen ennen käynnistystä ja lämmennyt öljy kun kierää lohkojen kautta alkavat toimimaan , jarruja lukuun ottamatta

Jos Toivottomalla ei ole asiallista kommenttia voi jättää kommentoimatta .
millä ihmeellä joku saa atf.n jäykäksi pakkasilla :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: hydr koneikko

https://www.koneviesti.fi/huolto-tyokalut/artikkeli-1.133751
Lukekaa nyt tuo linkki kunnolla ja ymmärryksellä .

Sinänsä hassu artikkeli että siinä ei mainita siitä että kylmissä olosuhteissa ei ole pakko käyttää sitä 46-luokan öljyä. 32:kin tuo jo vähän parannusta, ja tosiaan on olemassa öljyjä joiden viskositeetti ei  muutu niin jyrkästi kuin noissa perinteisissä.
Jaksottain käyvissä ja kylmänä pysyvissä systeemeissä käytetään 15 tai 22 -luokan öljyjä talvikäytössä.
Näiden 'lirujen' kanssa kannattaa olla varovainen jos systeemi toisinaan käy myös kuumana.
Ero kuuman ja kylmän pään välillä voi olla 110 C (-25 <-> 85) ja silloin pitää erityisen talviöljyn suhteen olla varovainen tuolla  kuumassa päässä. Pieni systeemi tuskin lämpenee käytössä kriittisen kuumaksi muulloin kuin kesähelteillä. Jos se kuumenee talvellakin niin sitten on suunnittelussa tai käytössä jotain vikaa. Isot systeemit ovat asia erikseen, kun ajetaan esim hydraulimoottoreille koko ajan joku 200 kW niin öljy lämpenee varmasti siihen lämpöön minkä lauhdutin ja termostaatti sille määräävät.
VG-luokka sinänsä ei kerro öljyn moniasteisuudesta mitään, 46 olisi ihan ok talvellakin  jos sen viskositeetti olisi saman 46 cSt myös pakkasella. Mutta kun ei ole.. luku on määritelty +40 C lämpötilassa eikä muuta. Viskositeetin lämpötilariippuvuutta kannattaa selvittää valmistajan tiedoista (viskositeetti-indeksi). On siis olemassa 46-öljyä ja sitten on olemassa 46-öljyä. Toinen jäheentyy kylmässä paljon enemmän kuin toinen, mutta tätä ei näe kuin valmistajan talukoista.
Voi arvata mitä öljyä tarjouksessa halvimmalla myydään. Paremmissa on usein nimen perässä Nordic tai Arctic tms.
VI tulisi olla mahdollisimman suuri jotta öljyn ominaisuudet eivät riipu paljoa lämpötilasta.

Joskus esteenä paremman öljyn käyttöön on lähinnä hinta jos sitä öljyä on koneessa joitakin satoja litroja.

Pienissä kylmänä käyvissä systeemeissä on käytetty mys ATF:ää eli automaattilaatikkoöljyä. Kallista mutta on norjaa kylmänäkin. Mm. ohjaustehostimissa sitä tapaa.

Ei ole hyvä . Hydrauliikka-alan asiantuntia antoi vinkin joten kokeilin  . Toimii kyllä viileässä mutta pakkasella menee jumiin . Helteellä meni pumppu , liian notkea tavaraa , paineet alko häviimään ja kun otin pumpun irti syy löytyi . Automaattivaihteisissa Iszutzuissa on jäädyttimessä vaihteisöljyille tilä ja jäähdytin on tehokkaampi . Jäähdytinkorjaamo vinkkasi kun kysyin neuvoa helteellä tehokkaampaa jäähdytystä .

Synteettiset öljyt on parhaita hydrauliikka öljyiksi  . Määrät ei ole suuria niin käytän synteettistä moottori öljyä . Vähän lämpöä koneikon kylkeen ennen käynnistystä ja lämmennyt öljy kun kierää lohkojen kautta alkavat toimimaan , jarruja lukuun ottamatta

Jos Toivottomalla ei ole asiallista kommenttia voi jättää kommentoimatta .
millä ihmeellä joku saa atf.n jäykäksi pakkasilla :o :o :o :o

Kyllä se melkoista parkua piti koneikko kun päälle laitoin . Synteettinen moottoriöljy toimii paremmin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26863
  • vastustan
Vs: hydr koneikko
taitaa olla imupuolella jotain outoutta :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7147
  • karkki vai keppana?
Vs: hydr koneikko
taitaa olla imupuolella jotain outoutta :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Samaa mietin, tai sitten
sen on täytynyt käydä Oimjakonissa rälläköimässä -70co pakkasta.
On siinä pitänyt jo rälläkänkaapeliakin lämmittää :o
pessimisti ei pety!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4595
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: hydr koneikko
Vettä öljyn seassa? Imusiivilä (parempi jos ei ollenkaan tai sitten riittävän harva)? Paljon imumatkaa liian pienellä linjalla?
Imusiivilän sijaan paluusuodatin ja täyttöaukon siivilä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: hydr koneikko
Vettä öljyn seassa? Imusiivilä (parempi jos ei ollenkaan tai sitten riittävän harva)? Paljon imumatkaa liian pienellä linjalla?
Imusiivilän sijaan paluusuodatin ja täyttöaukon siivilä.

Siivilät puhtaina kiitos paluusuodattimen . 10 asteen pakkasella toimii kohtalaisesti mutta kesällä liian litkua . Talvella vähän nöyrempää moniaste öljyä , toimii hyvin . Kesällä paksumpaa , toimii hyvin . Paksuöljy tarttuu imusiivilään , vie tehoja moottori kovilla . Nopeakierroksinen valovirtamoottori sano itsensä irti koska paksuöljy otti vastaan pakkaskäynnistyksessä . Ei auttanut vaikka öljyt vaihdoin ettei ollut öljyn joukossa .
Toivoton ja Icefarmeri vois mennä kouluun uudestaan .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7147
  • karkki vai keppana?
Vs: hydr koneikko
Vettä öljyn seassa? Imusiivilä (parempi jos ei ollenkaan tai sitten riittävän harva)? Paljon imumatkaa liian pienellä linjalla?
Imusiivilän sijaan paluusuodatin ja täyttöaukon siivilä.

Siivilät puhtaina kiitos paluusuodattimen . 10 asteen pakkasella toimii kohtalaisesti mutta kesällä liian litkua . Talvella vähän nöyrempää moniaste öljyä , toimii hyvin . Kesällä paksumpaa , toimii hyvin . Paksuöljy tarttuu imusiivilään , vie tehoja moottori kovilla . Nopeakierroksinen valovirtamoottori sano itsensä irti koska paksuöljy otti vastaan pakkaskäynnistyksessä . Ei auttanut vaikka öljyt vaihdoin ettei ollut öljyn joukossa .
Toivoton ja Icefarmeri vois mennä kouluun uudestaan .
Sinähän se toivottomalta vaikutat ;D -10 asteessa esim 46S pitäisi mennä ihan hienosti, ja riittää kesäänkin. Rälläkälle ja muille käsikaluille "valovirta" on ihan ok mutta ei oiken kompressoreille eikä hydraulikoneikoille. Yksivaiheisen moottorin käyntiinlähtö momentti on 3 vaiheista huonompi, nopean varmaan ihan olematon. Jos pakosti haluaa pelata 1 vaiheisen sähkön kanssa, on parempia keinojakin ;)
pessimisti ei pety!