Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma  (Luettu 14329 kertaa)

Agrologi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Mikä olisi hyvä ja helppokäyttöinen eli siis yksinkertainen ja toimiva kirjanpito-ohjelma tietokoneelle? ;D

Pro Agrian Webwakka?  Suonentiedon Maatalousneuvos? Softsalon Tilituki?

Toivoisin saavani käyttäjäkokemuksia ohjelmista. Nyt saa kehua ja haukkua. Sana on vapaa  :D

Kokemuksia ja näkemyksiä?

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2269
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Softsalon Tilituki ProMini on juuri sellainen yksinkertainen ja helppokäyttöinen maatalouden verokirjanpito-ohjelma, joka tekee myös veroilmoitukset.  Lisämaksusta saatava veronlaskenta on myös hyödyllinen lisäominaisuus, joka kannattaa ottaa mukaan.

Viimeksi muokattu: 25.12.20 - klo:16:08 kirjoittanut Rakkine

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Softssalon Tilituki ProMini on juuri sellainen yksinkertainen ja helppokäytyöinen. Lisämaksusta saatava veronlaskenta on myös hyödyllinen lisäominaisuus, joka kannattaa ottaa mukaan.

Samat ajatukset

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Mä käytän webwakkaa en tiedä miksi, mut sitä on tullut käytettyä.
Mieli tekisi kokeilla jotakin muutakin, mutta jotenkin kokenut kokeilemisen vaikeaksi. Eli on tullut vaan opeteltua webwakan niksejä ja sillä on menty. Kaatuilee joskus, mutta yleensä korjaantuu kun kirjautuu uudelleen sisään. Toki viimeselle päivälle ei kannata hommia jättää. Tiedossa on silloin melkovarmasti ongelmia kaatuilun muodossa. Tuossa on mielestäni se hyvää, että päivitykset hoituvat automaattisesti.

Eihän tuo mikään yksinkertainen ole, mutta sen kanssa kun on oppinut elämään niin kyllähän tuolla on luonnistunut kirjanpito ja veroilmoituksen lähetyskin...
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Tilituki on niin helppo käyttää kun kirjanpito-ohjelma yleensäkään voi olla, ja kasvaa tarvittaessa myös yhtiömuotoisen maatilan tarpeisiin. Maakunnista löytyy myös tukihenkilöitä kouluttamaan tarvittaessa vaikka saman pöydän ääressä.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

rantsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Suonentiedolla menty jo 10v.  laajennettavissa helposti. Ite teen maatilan ja Oy:n sekä muutaman yhdistyksen kirjanpidon.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1541
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Meillä myös Tilituki pro. Yksinkertainen käyttää ja toimiva. Vaihdoin aikoinaan Vakasta jonkun muun ohjelman kautta Tilitukeen, ja se on kyllä enimmäkseen miellyttänyt.
Don Essex

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2856
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Toistaiseksi on ulkoistettu kirjanpitäjälle, procountor on ohjelma / rajapinta mitä kautta maksatus ja verkkolaskut hoituu ihan ok.

Jos webwakan joskus saisi minun maatilan osaksi niin että tietoa liikkuisi mahdollisimman paljon siellä ristiin niin olisi aika kova ja voisi vaikka alkaa taas tehdä itse.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Tilituki ja nykyisin Tilituki Pro ollut 28 vuotta käytössä. Ihan yksinkertainen käyttää.
Softsalolla ei ilmeisesti ole tarkoitustakaan tehdä sähköistä taloushallintoa. Olen miettinyt, pitäisikö sellainen vielä opetella. Webvakka ja Maatalousneuvos taitavat tällähetkellä olla ainoita sähköiseen taloushallintoon taipuvat.
Mystinen kesälaatumies

Hämeenmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Kyllä se Tilituki on hyvä sitä jo käyttäny reilun 20 v ja palvelu pelaa
jos jotain kysyttävää tulee.

Ruisrypsimohralvehnä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 341
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Aloitin 20 vuotta sitten Wakalla ja siirryin pari vuotta sitten webwakalla toimimiseen. Olen ollut tyytyväinen. Mielelläni kyllä pitäisin jonkin tason varmuuskopioita myös kotonani, mutta täytyy vaan luottaa siihen että pysyy tiedot tallessa. Oishan se kauhea paikka jos joku pääsisi mun webwakan tietoihin ja alkaisi muuttelemaan niitä. Mutta eihän se ole mahdollista kun kirjautumiskoodi ja salasana on hyvässä tallessa. Kunhan vaan pohdin pahimpia skenaarioita. Muuten helppo kirjata kuitteja ja raportit helppoluikuisia. Ja veroilmoituksen teko onnistuu helposti. Jatkan webwakan käyttäjänä.

MJKA

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 158
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Mikä olisi hyvä ja helppokäyttöinen eli siis yksinkertainen ja toimiva kirjanpito-ohjelma tietokoneelle? ;D

Pro Agrian Webwakka?  Suonentiedon Maatalousneuvos? Softsalon Tilituki?

Toivoisin saavani käyttäjäkokemuksia ohjelmista. Nyt saa kehua ja haukkua. Sana on vapaa  :D

Kokemuksia ja näkemyksiä?
Suonentiedon ohjelmia olen käyttänyt dos-versioista lähtien. Nykyiset ohjelmat monipuolisia, voi tehdä sähköiset ilmoitukset yms. Itsellä ollut niin tilitoimistoversio kuin yhden tilan versio. Firman palvelu on mielestäni hyvä, päivitykset tulevat ajallaan ja mahdolliset ohjelmavirheet korjataan nopeasti.  Myös linkitys viljelysuunnittelu ohjelmaan hyvä, käyttää samoja tilan perustietoja.  Suosittelen.

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Itse kyhätty taulukkolaskelma, suosittelen.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Tilituki on ollut käytössä alusta saakka, ihan tyytyväinen olen ollut. Lisenssinumero on alle 200, eli dos versiolla on aloitettu, traktoripaperilla aluksi tulostettu pää- ja päiväkirjat ;D
pessimisti ei pety!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hyvä maatalouden kirjanpito ohjelma
Tilituki ja nykyisin Tilituki Pro ollut 28 vuotta käytössä. Ihan yksinkertainen käyttää.
Softsalolla ei ilmeisesti ole tarkoitustakaan tehdä sähköistä taloushallintoa. Olen miettinyt, pitäisikö sellainen vielä opetella. Webvakka ja Maatalousneuvos taitavat tällähetkellä olla ainoita sähköiseen taloushallintoon taipuvat.
Maatalousneuvos on ollut alusta pitäen mukava kokemus, enkä nyt neljän vuoden jälkeen ole siitä valmis luopumaan. Toistaiseksi en ole hankkinut plusominaisuuksia vaan perusversiolla mennään. Laskutusohjelmaa satunnaisesti kaipailen liitännäisten tulojen käsittelyyn.