Amorellan reitille uiskenteli 4m pitkä ja 1,5m korkea lohkare, eli käänteleekö sittenkin se näkymätön merivirta painaviakin massoja ?
Jospa kyseessä ovat Dragsfjärdin myrkkylaivurin upottamat ja ajelehtineet pcb-myrkkytynnyrikasat.
Kauhean työn joku on tehnyt, kun on pitänyt keulavisiirikin käydä irroittamassa ja siirtämässä se kauas laivasta. Ja tämäkin välittömästi uppoamisen jälkeen. Tässä on aivan selvästi samanlainen hössötys kuin ilmastoasioissakin. Kiinnitetään huomiota seikkoihin, jotka ovat kokonaiskuvan kannalta epäoleellisia.Keula auki tuollaisissa olosuhteissa ei aikaisempien kokemusten mukaisesti ole helppoa pysyä pinnalla. Se on vaan kylmä fakta. Kolaroi joku sitten tai räjäytteli reikiä, mutta ilman keulaporttia ei noissa olosuhteissa pitkälle pötkitä.
estoniallahan ei ollu käsittääkseni ollu avomeriluokitusta laisinkaan olemassa....sitäkin olen miettinyt että kyllähän ne hitsisaumat hapertuu kun alus viedään maatalousvaltaisen raikkaan veden rannikolta merenkurkusta uimaan hesalaisten paskavesiin suomenlahrelle, melkeen sais olla rosterista kaikki vedenalaiset rakenteen
Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 30.09.20 - klo:21:11estoniallahan ei ollu käsittääkseni ollu avomeriluokitusta laisinkaan olemassa....sitäkin olen miettinyt että kyllähän ne hitsisaumat hapertuu kun alus viedään maatalousvaltaisen raikkaan veden rannikolta merenkurkusta uimaan hesalaisten paskavesiin suomenlahrelle, melkeen sais olla rosterista kaikki vedenalaiset rakenteen Suolavesi laivoja ruostuttaa . Maatalousvaltaisuus taitaa olla etelässä .