Vastuu Group on yksi parhaista liikeideoista koskaan. Aikaisemmin, kun ns. tilaajavastuulaki tuli voimaan, yritys joutui alihankkijana hankkimaan tilaajalle todistukset siitä, että yrityksen verot on maksettu. eläkevakuutukset ovat voimassa, työterveyshuolto hankittuna ja tapaturmavakuutukset maksettuna, ja TES- säännöt noudatettuna. Kaupparekisteriote vastuuhenkilötietoineen usein tarvitaan myös. Tämä teettää yrittäjälle työtä, joten jollekin nopealle bisnesmiehelle tuli idea perustaa saman "vastuun" - mukaisia yhtiöitä, jotka alkoivat esiintyä kuin virallisen lain toteuttajina, maksattamalla yrityksillä Luotettava Kumppani- palvelusta 160€ + ALV, ja teettämällä yrittäjällä samat tiedonhaut edelleen, mutta Vastuu Group- firmalle.
100000 yritystä x 160 € on mukavat runsaat 15 miltsiä hommasta, jonka yrittäjät itse ja vakuutusyhtiöt ja verottaja ja ytj ja kaupparekisteri et al jo hoitavat.
Kyseinen Vastuu Group ja lukuisat viimeaikaiset tytäryhtiöviritykset itse piilottavat tilinpäätöstietonsa ja omistajansa, tiedoista voi saada aavistuksen holding-yhtiön tiedoista, ehkä siksi, etta tällaisten
parasiittiyritysten mainio kannattavuus ei paljastuisi kovin räikeästi.
Tähän Luotettava Kumppani- järjestelmään liittyy myös korruption kaltaisia piirteitä: esimerkiksi Mehiläinen oli tehnyt Vastuu Groupin kanssa sopimuksen, joka päivitti Mehiläisen asiakkaan työterveyssopimustiedot automaattisesti, mutta hyväksytyn mutta ei sisäpiiriin kuuluvan työterveyspalveluja toimittavan yrityksen tiedot piti käsin päivittää
kerran kuukaudessa ! Piti jo tappelua tarjota, moisen törkeyden torjumiseksi. Vastuullisuuteen ei liity jonkun tietyn yrityksen pakkokauppaaminen. Kyllä joku Pohjola ärähtäisi lujasti, jos Vastuu Group mahdollistaisi vain ifin vakuutusten automaattisen päivityksen systeemeihinsä.
Tähän arveluttavaan pakkosyöttöön on sotkeutunut myös Kela, ks
YLE uutinen tai Uusi Suomi Puheenvuoro,
Viranhaltijapäätöksillä rahaa ja pakkoasiakkuuksia Vastuu Groupille Toki pidän omassakin otsassa liimattuna Luotettava Kumppani - tarraa. Tahdoton tallukka kun olen.
-SS-