Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lumen auraus hinta🤔  (Luettu 19603 kertaa)

Paalimies

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Lumen auraus hinta🤔
Silloin kun aloitin pihojen auraamiset, edellinen käski kertoa hinnan Piillä kun auraat mökkien pihoja verrattuna okt. pihaan. Jos ei maksa niin pysyköön muualla

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
en auraile enää, mut sillon kun sitä tein oli osa hiukan sellasia teitä ettei siitä itelle mitään jäänyt mutta kun sitä tietä ei kukaan muu suostunut auraamaan tein sen homman hiukan niinkun hyväntekeväisyyttä, aikaa meni matkaan liki tunti käyntikerralla, eihän siitä iljennyt veloittaa eikä täyttä hintaa myöskään aurauksesta. Mut olipa asukas tyytyväinen että palvelutaksi pääsi pihaan ja tätönen kauppaan. Mökkiteistä sitte kyllä eri taksa kun tie piti olla tietyllä kellonlyömällä auki herrasväkien saapuessa huvikumpuunsa. Joskus hiukka tuli napinaa , mut kukapa kaikkeen on tyytyväinen.

Samalla tyylillä auraillut hyväntekeväisyytenä samalla kun omani oon lingonnnut auki. Maksuakin olis varmaan saanut, mutta niistä olen suosiolla kieltäytynyt. Myöhemmin yksi naapuri oikein pyysi linkoamaan ja kello 6 olisi pitänyt tien olla ensimmäisen kerran auki ja sen jälkeen tarvittaessa päivällä. Tämä siis pyry ja sade päivinä. Yritin kieltäytyä niin hienovaroen kun vaan pystyin. En tiedä ottiko herneen nenäänsä. Nyt siellä käy ihan urakoija ja tekeekin hyvää jälkeä, mutta tuskin ihan kiitoskaupalla kyllä aurailee. Tosin ei se mun kieltäytyminen johtunut rahasta, vaan siitä kellon tarkkuuteen ja muuhun liekaan joutumisesta.

Filosofi

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Koiranvirkoja nuo lumihommat. Lumipyryaamuyönä on kiva vaan kääntää kylkeä lämpimän peiton alla, jatkaa unia ja antaa muiden hoitaa lumityöt. Siellähän pimeässä hikoilette keskisormea näyttävien autoilijoiden seassa.

;D ;D

Juuri tähän lopputulokseen olen itsekin päätynyt... Ei kyllä viitti mistään kymmenen asteen pakkasesta käynnistellä konetta minkään 20min homman takia, kun rahtareilla on koneet jo valmiiksi kuumana. Ja kun valtion tielle 50m matkaa...
Aina ei voi onnistua.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
asenne kohillaan.   mut eipä taija paljon teslat liikkua jos kukaan ei pihoja ja niiten teitä auraile..      ite ihmetelly kun yks mesekuski ei pääse etes tallistaan kun tuuli tuonu lunta joka jäätyny tallin lattialle.   murske on tuntematon käsite tuolle..

vatanen

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
kympillä noita pihoja aurannu vuoskaudet,joku joskus antanut vitosenkin :)yksi ainut on kysynyt,että pitäskö sun nostaa hintaa,kun polttoainekkin on niin noussut.

ht

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Etelä-Karjala
Polttoaineen hinta on vain yksi osa kuluista, eikä edes suurin. Nykykoneissa huolto- ja pääomakustannukset ovat kaksinumeroinen euromäärä per tunti.

Suurin osa tuntikustannuksesta on oma palkka.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso
Polttoaineen hinta on vain yksi osa kuluista, eikä edes suurin. Nykykoneissa huolto- ja pääomakustannukset ovat kaksinumeroinen euromäärä per tunti.

Suurin osa tuntikustannuksesta on oma palkka.

Kovimmat täppärit ei itselle laske tuntipalkkaa..  ;D
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

ht

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Etelä-Karjala
En lue itseäni tuohon porukkaan

hummeri5

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ja muistakaa ittelle tuplapalkka sunnuntaina...

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
eihän niiiin piänellä palkalla etes elä..   kyl kunnon hinta pitää pyytää ja seuraavan talven syksyllä hetken uottaa...    johan alkaa miellyttämään...

Filosofi

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
kympillä noita pihoja aurannu vuoskaudet,joku joskus antanut vitosenkin :)yksi ainut on kysynyt,että pitäskö sun nostaa hintaa,kun polttoainekkin on niin noussut.

Minkä kokoisia pihoja nämä ovat? Ja ilmeisesti ovat ainakin jotkut maksaneet käteisellä 🤫?
Aina ei voi onnistua.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja kiva käytä auraamassa kun ei ole käteistä vain pelkkä känny   -ja siihen joku sovellus..

ht

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Etelä-Karjala
ei ole käteistä vain pelkkä känny   -ja siihen joku sovellus..

Esimerkiksi MobilePay mikä ei ole tulevaisuutta vaan tätä päivää. Ja huhupuheitten mukaan toimii myös Savossa.

Rakkine

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Moon oikees, soot vääräs.

Esimerkiksi MobilePay mikä ei ole tulevaisuutta vaan tätä päivää. Ja huhupuheitten mukaan toimii myös Savossa.

Helvettiin tollaset mopilepeit ja muut hölmöydet, jos ite tekisin noita lumihommia mummoille, hyväksyisin vain käteismaksun, oon mä semmonen johnny cash.

Mä kun en nimenomaan halua olla mikään "nykyaikainen"

Viimeksi muokattu: 03.11.24 - klo:19:40 kirjoittanut Rakkine

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Helvettiin tollaset mopilepeit ja muut hölmöydet, jos ite tekisin noita lumihommia mummoille, hyväksyisin vain käteismaksun, oon mä semmonen johnny cash.

Mä kun en nimenomaan halua olla mikään "nykyaikainen"

Ja tuossahan tienaa molemmat  ::)