Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tappaja  (Luettu 5445 kertaa)

carhu

  • Vieras
Tappaja
Ikävä velevollisuus. Parantumattomasti saeras lehemä piti tappaa. Mennee Honkajoelle romun kerräykseen. En oo vuosiin joutunu tuata tekemään. Nuoremmat sen on hoetannu. Minkä laesija tuntemuksija noesta ite kullekki tullee. Carhuki karskimies . Vaan jotenki se vaikejalta tua  tuntuu.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Tappaja
Viimeksi tappoi elli. Ei tuntunut mihinään. puolivuotta ennemmin poikinut hieho, tapettaessa tiine, rauhallinen, hyvä lypyynen ja nätti kattella. Elukkahan se vaan. Ja niin tuossa hieman risoi se, että ehdotin ellille parren vaihtoa ennen ajateltua leikkausta. Kuulemma piti siirtyä leikkauksen jälkeenkin. No maha oli kiinni nippusiteellä mutta sinne se romahti ja lopetettiin, jäi mun vinssattavaksi. Pulttipyssyllä tainnuttaessa jurppii vaan se veren lasku, mutta sillä mennään. Muuten kuuluu työnkuvaan ja toivoo , että ei taas hetkeen. Ei tunne siteitä elukkoihin, mulla on ihmisiä ystävinä riittävästi.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Tappaja
älämölöä näkkyypi tulevan ei saa selvää mikä on asia.

navettapiika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 600
Vs: Tappaja
Kyllähän se rouhasi, joskus syvemmältä kuin toisinaan. Meillä elukat menivät pääsääntöisesti pakkaseen, joko koiran tai minun syötäväksi. Viimesiä oman elukan lihoja tässä on kärryytelly. Ajatuksena, etten vielä yhtään elukkaa ole niin huonosti hoitanut, etten sitä syödä voisi tai jos on ollut epäilyksiä niin koira ja kissat sen on mussuttaneet. En edes muista koska on Lauhaluoman kyytiin kokonainen nostettu, suolisäkkiä senkin edestä, mutta on koirakin ollut hyvässä lihassa ja kissat, emännästä nyt puhumattakaan.
Vaan on se kaupanjauheliha mahottoman huonoa..

Ps. saattasin olla kinttuvaivasista kiinnostunut..

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Tappaja
Kyllähän se rouhasi, joskus syvemmältä kuin toisinaan. Meillä elukat menivät pääsääntöisesti pakkaseen, joko koiran tai minun syötäväksi. Viimesiä oman elukan lihoja tässä on kärryytelly. Ajatuksena, etten vielä yhtään elukkaa ole niin huonosti hoitanut, etten sitä syödä voisi tai jos on ollut epäilyksiä niin koira ja kissat sen on mussuttaneet. En edes muista koska on Lauhaluoman kyytiin kokonainen nostettu, suolisäkkiä senkin edestä, mutta on koirakin ollut hyvässä lihassa ja kissat, emännästä nyt puhumattakaan.
Vaan on se kaupanjauheliha mahottoman huonoa..

Ps. saattasin olla kinttuvaivasista kiinnostunut..
Kuinka se liha voi huonontua teurastamoreisulla kun huippulihaa myydään teurastamoon, kysyn.

navettapiika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 600
Vs: Tappaja
Kyllähän se rouhasi, joskus syvemmältä kuin toisinaan. Meillä elukat menivät pääsääntöisesti pakkaseen, joko koiran tai minun syötäväksi. Viimesiä oman elukan lihoja tässä on kärryytelly. Ajatuksena, etten vielä yhtään elukkaa ole niin huonosti hoitanut, etten sitä syödä voisi tai jos on ollut epäilyksiä niin koira ja kissat sen on mussuttaneet. En edes muista koska on Lauhaluoman kyytiin kokonainen nostettu, suolisäkkiä senkin edestä, mutta on koirakin ollut hyvässä lihassa ja kissat, emännästä nyt puhumattakaan.
Vaan on se kaupanjauheliha mahottoman huonoa..

Ps. saattasin olla kinttuvaivasista kiinnostunut..
Kuinka se liha voi huonontua teurastamoreisulla kun huippulihaa myydään teurastamoon, kysyn.
Ite kun nuo jauhelihat pääasiassa teen, niin en minä sinne ihan kaikkea roipetta laita, saati mahanahkoja. Siinä elukassa vain tahtoo olla niitä epäkurantteja palasia, jotka minä laitan suosiolla koiralle, mutta teollisuus vaihtaa sihdin kokoa pienemmäksi ja jauhaa kahteen kertaan niin kyllä ne siihen uppoaa, eikä kukaan huomaa.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Tappaja
Näinhän se on, aikoinaan kun palautuksena otettiin lihoja itselle, se paloittelu meni HK:lla siihen malliin että kaikki rasvat ym lykättiin jauhelihaksi ja paloittelu oli sitten sellanen kaupan lihatiskiin tyyliin.Aloin ottaan ruhot karkeapaloiteltuna ja leikkasin ite ja rasvat jätin pois.Paljon maittavampaa einettä tuli ja huomattavasti vähemmän jauhelihaa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Tappaja
Rasvassa se maku piilee.  ;)
Mystinen kesälaatumies

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2855
Vs: Tappaja
Reilu kuukausi sitten pistettiin lihoiksi belgian sininen (isä, emänä ay-hol risteytys) härkä, 20 kk vanha. Olihan se sisäfile jo aika lyhyen raakakypsytyksen jälkeen  sellaista että lusikalla voi syödä raakana. Mutta on vanhan lehmän jauheliha silti maukkaampaa.

Mitä tulee tappamiseen niin en tykkää, mutta erityisesti en tykkää jos tulee vasikka kohdalle. Mutta ristinsä on kannettava ja vastuunsa pitää ottaa. Silti en herkästi vasikkaa tapa, mutta jos se pitää tehdä niin sen teen itse.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Tappaja
Rasvassa se maku piilee.  ;)
Kohtuudella kyllä, mutta kun teurastamo jauhaa nautaan sen 17 % ja enempi sitä keltaista talia makua se ei paranna.ja pakasteessa se eltaantuu.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Tappaja
ja lihaa ei kannata pakastaa kui se kolme kuuta...

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2855
Vs: Tappaja
ja lihaa ei kannata pakastaa kui se kolme kuuta...

Mikäs vanhan kansan viisaus tuo taas on? Tosi mureaa on liha kun sen löytää 3-4 vuotta pakastamisen jälkeen pakkasen pohjalta  8) 


https://edition.cnn.com/travel/article/most-expensive-meat/index.html

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Tappaja
Niin kuinka vanha on vielä ihmisten syötävää? Välillä siellä pakkasen pohjalla on näitä 2-4 vuotta vanhoja paisteja. Naapuri talossa isännällä rupes EU- ajan alussa isopyörä vipottamaan ja laitto lehmät pakkaseen, siellä ne on edelleen. 5-6 isoa arkkupakastinta. Niitä en kyllä enään ilkiä syödä, reilu 20- vuotta olleet pakkasessa.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: Tappaja
säilyminen riippuu rasvan määrästä lihassa.Myöskin rasvan laadusta ja kuinka se lihassa.Mut eihän pakastin mikään loppusijoituspaikka pitäisi olla.Hirvestäjillä kyllä on vuosikertalihoja pakkasissa.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Tappaja
Reilu kuukausi sitten pistettiin lihoiksi belgian sininen (isä, emänä ay-hol risteytys) härkä, 20 kk vanha. Olihan se sisäfile jo aika lyhyen raakakypsytyksen jälkeen  sellaista että lusikalla voi syödä raakana. Mutta on vanhan lehmän jauheliha silti maukkaampaa.

Mitä tulee tappamiseen niin en tykkää, mutta erityisesti en tykkää jos tulee vasikka kohdalle. Mutta ristinsä on kannettava ja vastuunsa pitää ottaa. Silti en herkästi vasikkaa tapa, mutta jos se pitää tehdä niin sen teen itse.
Saako belgian siniselle normaalit sonnipalkkiot Suomessa?Härkähän on samanarvoinen kuin muutkin sonnit.