Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford 7740 kytkin ravistaa  (Luettu 16106 kertaa)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
propoventtiili pitäis olla vikana . Liittyy solenoidiin .

Propotioventtiilin solenoidi

Viimeksi muokattu: 26.07.20 - klo:19:30 kirjoittanut sorkkis

Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
propoventtiili pitäis olla vikana . Liittyy solenoidiin .

Propotioventtiilin solenoidi
https://www.salhydro.fi/fi/proportionaaliventtiilit

Loppujen lopuks toi selittää vielä lisää ja mikä on venttiilin tarkoitus .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
propoventtiili pitäis olla vikana . Liittyy solenoidiin .

Propotioventtiilin solenoidi

Tätähän mä tuolla jo kauan sitten tarjosin  - samalta British Forumilta etsin. Eli kytkinpakkaa ohjaavan sähköohjatun venttilin kara takerteli kiinni lohkoonsa - lämpeneminen pahensi takertelua. Todellinen syy ilmeisesti siinä lohkossa eikä karassa, lienee jotain valujännitysten purkautumista tms.

Eli kun saisi mitattua sen ohjaavan sähkön (ja virran) kunnollisuuden niin eipä siihen pakan ja öljypumpun väliin sitten jää muuta aktiivilaitetta kuin se itse venttili.
Voihan siinä olla vaikka viallinen kela joka lämmetessään pätkii tms. Siksi todellisen virran mittaus kertoo onko kela moitteeton. Oskilloskooppihommia, hall-probella olisi helppo kun löytää vaan oikean narun. Ei tarvitse edes johtoa kuoria tai katkaista. Jos (pwm-) virrassa ei näy mitään nykimiseen sopivaa vääristymää silloin kun nykii niin kyllä se silloin sinne karaan tai venttiiliin kovasti viittaa.

Jutun mukaan karaa voi myös käsin liikutella, kiinni hirttämisen varmasti huomaa niinkin. Kannattaa kokeilla kuumana jos mahdollista, vaikka jollain ulkopuolelta lämmittäen ellei muuten ole helppoa testata lämpimänä.
Lohko lienee laatikon ulkopuolella, näin arvaisin. Voin olla väärässäkin, ei sitä tuossa jutussa taidettu suoraan sanoa.
Lieneekö venttili painetta säätävä vai virtausta rajoittava jolloin pakan tms vuoto muuttaa muuttuvan virtauksen muuttuvaksi paineeksi?

Toimiiko pakkasella parhaiten?

Pitäisiköhän tässä alkaa tuollaisten vikojen etsijäksi... ei vaan taida kiinnostus kuitenkaan riittää, puuhaa muutenkin ihan tarpeeksi.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
propoventtiili pitäis olla vikana . Liittyy solenoidiin .

Propotioventtiilin solenoidi

Tätähän mä tuolla jo kauan sitten tarjosin  - samalta British Forumilta etsin. Eli kytkinpakkaa ohjaavan sähköohjatun venttilin kara takerteli kiinni lohkoonsa - lämpeneminen pahensi takertelua. Todellinen syy ilmeisesti siinä lohkossa eikä karassa, lienee jotain valujännitysten purkautumista tms.

Eli kun saisi mitattua sen ohjaavan sähkön (ja virran) kunnollisuuden niin eipä siihen pakan ja öljypumpun väliin sitten jää muuta aktiivilaitetta kuin se itse venttili.
Voihan siinä olla vaikka viallinen kela joka lämmetessään pätkii tms. Siksi todellisen virran mittaus kertoo onko kela moitteeton. Oskilloskooppihommia, hall-probella olisi helppo kun löytää vaan oikean narun. Ei tarvitse edes johtoa kuoria tai katkaista. Jos (pwm-) virrassa ei näy mitään nykimiseen sopivaa vääristymää silloin kun nykii niin kyllä se silloin sinne karaan tai venttiiliin kovasti viittaa.

Jutun mukaan karaa voi myös käsin liikutella, kiinni hirttämisen varmasti huomaa niinkin. Kannattaa kokeilla kuumana jos mahdollista, vaikka jollain ulkopuolelta lämmittäen ellei muuten ole helppoa testata lämpimänä.
Lohko lienee laatikon ulkopuolella, näin arvaisin. Voin olla väärässäkin, ei sitä tuossa jutussa taidettu suoraan sanoa.
Lieneekö venttili painetta säätävä vai virtausta rajoittava jolloin pakan tms vuoto muuttaa muuttuvan virtauksen muuttuvaksi paineeksi?

Toimiiko pakkasella parhaiten?

Pitäisiköhän tässä alkaa tuollaisten vikojen etsijäksi... ei vaan taida kiinnostus kuitenkaan riittää, puuhaa muutenkin ihan tarpeeksi.

Mittaus saattaa antaa kunnossa olevan tuloksen koska lämmetessään toi vika ilmaantuu tai tässä tapauksessa pahenee . Aikaa vievää hommaa ja kuinka monta tuollaista tapausta vuodessa tulee .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Niin no mittaukset pitää tietenkin tehdä silloin kun vika on 'päällä'.
Ymmärsin että se on hyvin usein (ellei lämpimänä lähes aina) ilmenevä ja helposti toistettavissa oleva tilanne.

Voin mä ymmärtää väärinkin...

Mittaustuloksen tulkinnassa on myös hyvä omata vähän näkemystä ja kokemusta.

Zeta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
ei nuosta oo ropoja menny, pitääs mitata ensin paineet, tarkistaa ettei ilmaa öljyn mukana, Poskitiivisteitä mennyt joskus laatikon kylestä minkä takana solenoidit, voitelukara saattaa jumittaa, oliko kun oli pakat kädes niin pakan mäntä pohjannu? alumiinia, kuluu, jos yläreunus kuluu liikaa niin uppoaa liian syvälle ja kytkentäpaine vaikuttaa liian pienelle pinnalle siä pohjassa, näkyy pyörimis jälki jos pohjaa... tämä tekee myös repivää kytkentää, voiteluventtiilit erikseen, siä on pakoille erilliset karat siinä akselin ympärillä, kun luistattaa pakkaa niin tämä ohjaa lisää öljyä levyille.

Zeta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
tuos mikä pakka millä vaihteella aktiivinen, koitas ajatuksella saakko tietyllä pakalla vaan vian, jos vika ilmenee kaikilla, mittaisin ne paineet, täyttäisin laatikon kyljessä olevan paineakun, 9 bar. ensin tietysti vikakoodit muistista, jos painemittaukseen lähteee niin 4 kpl 25 bar mittaria kylkeen, pääsee tarkistamaan kytkeytymisen paineen nousun.... eli osaava huolto kaivaa 3h tuolta hyvän diaknoosin jo esille

Viimeksi muokattu: 04.09.20 - klo:19:31 kirjoittanut Zeta

Zeta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
tuos tuo pakkojen järjestys

Zeta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Tuli viä mieleen, kummatko pakat on kattottu? Etu saumalta? Vai etu ja takasaumalta 4 kpl?

mäkitupalaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Ford 7740 kytkin ravistaa
Täytynee nämä syystyöt koittaa päästä läpi, ellei mitään isompaa vahinkoa tapahdu. Sitten taas ehtii paremmin  paneutua asiaan, kun on maat mustana.
Kiitoksia kaikille vastaajille.