Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 5470 viritys  (Luettu 8039 kertaa)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: MF 5470 viritys
Kyllä varmin konsti on ettei Virittele .Ee tule niin pian remonttija kun muuten tulis.

Mielestäni tuo kielto vai ohje aivan sama .

Ee seoo sama. Suositus on sellasille jotka jotaki vaktaa ymmärtää ja tekkee kenties sitten oekeita johto päätöksijä. Net jotka jostaki linkittää hyvijä neuvoja,net maksaa ja kokemustaki siinnä sitte tullee.Kokorahalla. :D :D :D :D

Linkitin ihan asiallista tekstiä . Itse kirjotit ettei virittää parane .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: MF 5470 viritys
Onpa viritetty/ohjelmoitu/optimoitu yms tai ei niin pitää muistaa vanha totuus vääntö tappaa.
Viimeseen tappiin vedättäminen ei ole terveellistä,pienempää aikanaan pesään.

05valmet

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: MF 5470 viritys
Aihe synnytti enemmän keskustelua kuin uskoinkaan.

Joku kyseenalaisti tuota laatikon "tehonkestoa", siinä olen samaa mieltä että kaikkea netissä kirjoitettua ei kannata pitää absoluuttisena totuutena  ;D Mutta myöskin olen sitä mieltä että ei mitään rakenneta äärirajoille vakio teholla. Aina niissä on sietokykyä pidemmälle, toisissa enemmän toisissa vähemmän. Massikan tilanteessa en epäile hetkeäkään etteikö puolentoistasataa hummaa menisi laatikon läpi ilman mitään kipuiluja. Lisättäköön vielä että vakiona koneessa on 125hv.

Toki kaiken saa rikki, oli vakio tai ei. Saahan jotkut jopa rautakangen mutkalle..

Viimeksi muokattu: 29.06.20 - klo:11:49 kirjoittanut 05valmet

Ite kun tekee niin tietää ketä syyttää.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: MF 5470 viritys
Eihän rautakangen vääntyminen kovin harvinaista ole. Metrin pitunen ratakiskokin vääntyy, puolimetrinen puolestaan häviää johonkin. 75 senttisellä on pientä toivoa pysyä suorana ja tallessa...

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: MF 5470 viritys
Nebraska testi laboratorion mukaan MF 5470 vm 2006 moottoriteho on 2200r  PTO  110hp
Maximum Torque - 346.4 lb.-ft. (469.7 Nm) at 1150 rpm

Vaihteiston läpi saatu max teho
Maximum Power—9th(3A) Gear
88.5hp  2200 r/min   

Polttoaineenkulutus
108.0hp 2200r/min   17.26 L/h

Kai tuos olis kiristämisen varaa.. eikös muuten aikkaan dieselin mies sanonu jotain notta jos on Bosch VP pumppu niin pelkkä suuttieminen vaihto suurempiin tuo lisätehoa.


Viimeksi muokattu: 30.06.20 - klo:12:05 kirjoittanut 42

   cría cuervos y te sacarán los ojos

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: MF 5470 viritys
Nebraska testi laboratorion mukaan MF 5470 vm 2006 moottoriteho on 2200r  PTO  110hp
Maximum Torque - 346.4 lb.-ft. (469.7 Nm) at 1150 rpm

Vaihteiston läpi saatu max teho
Maximum Power—9th(3A) Gear
88.5hp  2200 r/min   

Polttoaineenkulutus
108.0hp 2200r/min   17.26 L/h

Kai tuos olis kiristämisen varaa.. eikös muuten aikkaan dieselin mies sanonu jotain notta jos on Bosch VP pumppu niin pelkkä suuttieminen vaihto suurempiin tuo lisätehoa.

Jos suuttimet kunnossa kannattaa teho ruuvia pikkusen kääntää .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: MF 5470 viritys
Nebraska testi laboratorion mukaan MF 5470 vm 2006 moottoriteho on 2200r  PTO  110hp
Maximum Torque - 346.4 lb.-ft. (469.7 Nm) at 1150 rpm

Vaihteiston läpi saatu max teho
Maximum Power—9th(3A) Gear
88.5hp  2200 r/min   

Polttoaineenkulutus
108.0hp 2200r/min   17.26 L/h

Kai tuos olis kiristämisen varaa.. eikös muuten aikkaan dieselin mies sanonu jotain notta jos on Bosch VP pumppu niin pelkkä suuttieminen vaihto suurempiin tuo lisätehoa.
Ahtailla suuttimilla jatkettu suihkutusaikaa.Päästöjuttuja,ihmeellisiä semmosia.
Oikeen kokoset korjaa tilanteen ja syöttöpumppukin pääsee helpommalla.
Eli suuttimista kannataa alottaa.

carhu

  • Vieras
Vs: MF 5470 viritys
Nebraska testi laboratorion mukaan MF 5470 vm 2006 moottoriteho on 2200r  PTO  110hp
Maximum Torque - 346.4 lb.-ft. (469.7 Nm) at 1150 rpm

Vaihteiston läpi saatu max teho
Maximum Power—9th(3A) Gear
88.5hp  2200 r/min   

Polttoaineenkulutus
108.0hp 2200r/min   17.26 L/h

Kai tuos olis kiristämisen varaa.. eikös muuten aikkaan dieselin mies sanonu jotain notta jos on Bosch VP pumppu niin pelkkä suuttieminen vaihto suurempiin tuo lisätehoa.

Jos suuttimet kunnossa kannattaa teho ruuvia pikkusen kääntää .

Elä yllytä Masserija virittämmään.Se on insinöörri laskennu notta tua mitä siihen on laetettu se riittä.Tuassaki  on muuten vähä liikaa :D :D.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: MF 5470 viritys
Nebraska testi laboratorion mukaan MF 5470 vm 2006 moottoriteho on 2200r  PTO  110hp
Maximum Torque - 346.4 lb.-ft. (469.7 Nm) at 1150 rpm

Vaihteiston läpi saatu max teho
Maximum Power—9th(3A) Gear
88.5hp  2200 r/min   

Polttoaineenkulutus
108.0hp 2200r/min   17.26 L/h

Kai tuos olis kiristämisen varaa.. eikös muuten aikkaan dieselin mies sanonu jotain notta jos on Bosch VP pumppu niin pelkkä suuttieminen vaihto suurempiin tuo lisätehoa.

Jos suuttimet kunnossa kannattaa teho ruuvia pikkusen kääntää .

Elä yllytä Masserija virittämmään.Se on insinöörri laskennu notta tua mitä siihen on laetettu se riittä.Tuassaki  on muuten vähä liikaa :D :D.

Taas väärää tekstiä . Kyllä tuohon massikkaa tehoja uskaltaa lisätä mitä tuo 05 valmetti halusi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

/c

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: MF 5470 viritys
Akaan Dieselistä isommat suuttimet. On meno paljon näyttävämpää operaation jälkeen.  :-X

05valmet

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: MF 5470 viritys
Joo eli hetki on vierähtänyt, mutta nyt on kone pumppu/suutinhuollossa. Ajatus oli vaihtaa vain isommat suutinkärjet, mutta irroittaessa yksi suutin oli mennyt poikki niin päädyttiin Akaan dieselin special 320 suuttimiin.

Kärki on 0,32, vakio taitaa olla 0,25. Eli nyt rupeaa polttoaine liikkumaan vähän paremmin ja pumppukin pääsee helpommalla.

Pyhien jälkeen pitäisi kone olla valmis, sitten näkee mikä siitä tuli..

Joku kerta kun sattuu olemaan dynopäivät lähistöllä niin täytynee käyttää molemmat koneet kiusattavana, näkee onko saatu mitään aikaan  ;D

Viimeksi muokattu: 01.04.21 - klo:17:32 kirjoittanut 05valmet

Ite kun tekee niin tietää ketä syyttää.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: MF 5470 viritys
^ Kerro toki sitten miten vaikutti ! Lueskelin vielä ketjun läpi (kun en enää muistanut) , niin 5470 maksimi teho iso heppoina vakoina on 133 ei 125  vaikka rekisteriote niin kertookin. Ainakin mulle aikoinaan lykättiin esitteiden kanssa moniste jossa oli teho ja vääntökäyrät. Ja saman tehon (133hv)ilmoitti mönkkäriviesti syksyllä 2007 tai sitten keväällä 2008. Tosin ei mua tuon teho puutteet haittaa , vaihteiden vähyys ja jarrujen heikkous lähinnä. Tosin ostaisin jos jostain hyvän edullisen käytetyn löytäisin , mä tykkään :)

05valmet

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: MF 5470 viritys
No nyt ollaan kone saatu kotipihaan ja vähän ajeltua myös. Kuormia ei ole vielä vedetty eli todellisuutta ei tiedä vielä. Mutta eroja vakioon on huomattavasti. Kaasuun vastaavuus parani paljon, sekä vääntöä että tehoa on selvästi enemmän.

Muutokset mitä koneeseen tehtiin kaikkiaan on akaan dieselin 320 special suuttimet, pumpun huolto, syöttöä on noin 30% vakiosta enemmän. Pumpun ajotusta säädettiin hieman aikaisemmalle ja ennakonsäädin otettiin pois käytöstä kokonaan. Kierrokset säädettiin 2500 nurkille, kulkee mukavasti tyhjänä noin 46-47.

Mustaa työntää putkesta jonkin verran ennen kuin ahtopaine nousee, mutta sehän oli tiedossa. Joku voisi mitata vakio 5470 ahtopaineen, nyt tyhjänä mäkeen veättäessä ottaa jotain 1,7bar nurkille ahtoa.
Ite kun tekee niin tietää ketä syyttää.

05valmet

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: MF 5470 viritys
Noniin, nyt on päästy ajelemaan koneella ihan työajojakin ja voimaa tuntuu olevan varsin mukavasti.

Kaivinkonetta vetäessä (8tn kone, lavetti 3200kg) vaihteita ei tarvitse rassata joka mäkeen, jaksaa hyvin viedä isoimmalla pykälällä pidemmänkin mäen ylös. Myös kierrosten nosto vaikutti tähän koska nyt käyttöaluetta on enemmän. Kaasuun vastaavuus parani älyttömästi, reagoi heti pieneenkin polkimen liikkeeseen. Ahtopaine nousee kuorman kanssa 1,8bar.

Savua pukkaa alakierroksilla selvästi mutta ei mitenkään häiritsevän paljon, kehtaa ajella kylän raittia  ;D

Suosittelen kyllä moista hommaa jos muilla on 5470 laiskan puoleinen.
Ite kun tekee niin tietää ketä syyttää.