Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe NH M160 polttoaineen syöttö  (Luettu 2696 kertaa)

IsoK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
NH M160 polttoaineen syöttö
Eli M160:sta on välillä veto hukassa, ei ota kierroksia kuin n 1700 ja välillä taas kiertää hyvin. Suodattimet on vaihdettu eli niissä ei ole vikaa. Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1541
Vs: NH M160 polttoaineen syöttö
Polttoaineen imupuolen letkun vuoto tai haurastuminen. Mekaanisen siirtopumpun venttiilissä roskia jotka ajoittain estävät sen kunnollisen toiminnan. Roskia joissain banjoliittimissä jos sellaisia koneessa on. Polttoainesäiliössä jotakin joka tukkii imuputken. Meillä oli puimurissa maalihiukkanen eikä sihtiä putken päässä. Nämä viat ainakin ovat tulleet vuosikymmenten kuluessa vastaan. Suoraan kyseinen kone ei ole tuttu. Nämä viat on bongattu Valmeteista, Massikoista Fordeista ja Samposta.
Don Essex

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: NH M160 polttoaineen syöttö
Imupuolen letkut vaihtoon on tohon ikään jo ehtineet haurastua ja saattaa imeä ilmaa jostain. Jos tankkia ei ole ikinä putsattu ja siellä on imuletkun päässä se sihti paikallaan niin se kannattaa katsoa.. letkujen läpiviennissä tankkiin ollut myös ongelmia.

Kannattaa kokeilla et laittaa kallonaan tavaraa ja kallona vaik hyttiin ja siitä suora (uusi) letku suodattimelle.. saa sen tankinpään suljettua pois jos ongelmat jatkuu.. myös sähkösiä siirtopumppuja on vaiheltu.. ei oo kallis kannattaa sekin kokeilla.. yks sellanen tilanne tuli vastaan et kaasuvaijeri pääs jotenki pomppaa pois paikoiltaan ja ei ottanu enää kierroksia.. tämä vika toki jäi päälle eikä hävinnyt enää mut kannattaa toikin nyt vilkasta sieltä ruiskutuspumpun kupeesta et liikkuu oikein.. niin ja ne suodattimet ja varsinkin ne muoviset kiristysrenkaat on yksiä mulkkuja saattaa herkästi jäädä vuotamaan..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Pehtoori

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 83
Vs: NH M160 polttoaineen syöttö
Jos sinä on semmoiset pikaliittimet polttoaineputkissa niin sieltä pikaliittimen sisältä löytyy 2 kpl o-renkaita jotka voi olla poikki.
Mulla oli Tm 155 jossa oli tuo vika. Ilmeni käynnistettäessä hökimisenä ennenkuin ilmat poistui. Mulla oli vain se toinen poikki. Ovat aika pieniä ja hankalia vaihtaa.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: NH M160 polttoaineen syöttö
Jos sinä on semmoiset pikaliittimet polttoaineputkissa niin sieltä pikaliittimen sisältä löytyy 2 kpl o-renkaita jotka voi olla poikki.
Mulla oli Tm 155 jossa oli tuo vika. Ilmeni käynnistettäessä hökimisenä ennenkuin ilmat poistui. Mulla oli vain se toinen poikki. Ovat aika pieniä ja hankalia vaihtaa.
Muistaakseen m sarjalaisessa on viel ihan perinteiset klemmarit mut voin muistaa väärinkin. Jos noi on niin niiden tarkistaminen on ehdottomasti paikallaan.. tai kannattaa vaihtaa letkun perinteisiin ja klemmarilla kiinni..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

IsoK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: NH M160 polttoaineen syöttö
Kiitoksia kaikille asiallisista vastauksista. Lähden kokeilemaan noita vinkkejä yksitellen. Toivotaan että ratkaisu löytyy näillä eikä tarvitse ruiskutuspumppuun koskea.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: NH M160 polttoaineen syöttö
hyvin todennäköisesti vika muualla kui9n ruiskutuspumpussa..   noisa nyykkäreissä on ihme virityksiä eri vuosilla..

T.Rollaattori

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 139
Vs: NH M160 polttoaineen syöttö
Oli joskus taannoin sama vika m135, kävi ja käynnistyi nätisti, mutta satunnaisesti tehot häviksissä. Tämä parani lopulta itsestään, muistaakseni yhden kesän se oireili. Arvelin, että olisi ollut roska jossain polttoainelinjassa suodattimen ja tankin välissä.

Tuo ohitusleikkaus eli purkkiin löpöä ja letkunpää sinne on varmaan hyvä testi, jos vika riittävän usein päällä. Tai kai sen letkun voi vetää vaikka tankkiin asti ja korkista sisään.

Viimeksi muokattu: 21.06.20 - klo:08:19 kirjoittanut T.Rollaattori

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19295
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: NH M160 polttoaineen syöttö
myös sähkösiä siirtopumppuja on vaiheltu.. ei oo kallis kannattaa sekin kokeilla..

Sähkönen siirtopumppu jos on hajala, niin moottori saattaa silti käyä jollaki laila. Kannattaa tarkastaa...     :-\
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."