Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: IsoK - 19.06.20 - klo:01:58
-
Eli M160:sta on välillä veto hukassa, ei ota kierroksia kuin n 1700 ja välillä taas kiertää hyvin. Suodattimet on vaihdettu eli niissä ei ole vikaa. Mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?
-
Polttoaineen imupuolen letkun vuoto tai haurastuminen. Mekaanisen siirtopumpun venttiilissä roskia jotka ajoittain estävät sen kunnollisen toiminnan. Roskia joissain banjoliittimissä jos sellaisia koneessa on. Polttoainesäiliössä jotakin joka tukkii imuputken. Meillä oli puimurissa maalihiukkanen eikä sihtiä putken päässä. Nämä viat ainakin ovat tulleet vuosikymmenten kuluessa vastaan. Suoraan kyseinen kone ei ole tuttu. Nämä viat on bongattu Valmeteista, Massikoista Fordeista ja Samposta.
-
Imupuolen letkut vaihtoon on tohon ikään jo ehtineet haurastua ja saattaa imeä ilmaa jostain. Jos tankkia ei ole ikinä putsattu ja siellä on imuletkun päässä se sihti paikallaan niin se kannattaa katsoa.. letkujen läpiviennissä tankkiin ollut myös ongelmia.
Kannattaa kokeilla et laittaa kallonaan tavaraa ja kallona vaik hyttiin ja siitä suora (uusi) letku suodattimelle.. saa sen tankinpään suljettua pois jos ongelmat jatkuu.. myös sähkösiä siirtopumppuja on vaiheltu.. ei oo kallis kannattaa sekin kokeilla.. yks sellanen tilanne tuli vastaan et kaasuvaijeri pääs jotenki pomppaa pois paikoiltaan ja ei ottanu enää kierroksia.. tämä vika toki jäi päälle eikä hävinnyt enää mut kannattaa toikin nyt vilkasta sieltä ruiskutuspumpun kupeesta et liikkuu oikein.. niin ja ne suodattimet ja varsinkin ne muoviset kiristysrenkaat on yksiä mulkkuja saattaa herkästi jäädä vuotamaan..
-
Jos sinä on semmoiset pikaliittimet polttoaineputkissa niin sieltä pikaliittimen sisältä löytyy 2 kpl o-renkaita jotka voi olla poikki.
Mulla oli Tm 155 jossa oli tuo vika. Ilmeni käynnistettäessä hökimisenä ennenkuin ilmat poistui. Mulla oli vain se toinen poikki. Ovat aika pieniä ja hankalia vaihtaa.
-
Jos sinä on semmoiset pikaliittimet polttoaineputkissa niin sieltä pikaliittimen sisältä löytyy 2 kpl o-renkaita jotka voi olla poikki.
Mulla oli Tm 155 jossa oli tuo vika. Ilmeni käynnistettäessä hökimisenä ennenkuin ilmat poistui. Mulla oli vain se toinen poikki. Ovat aika pieniä ja hankalia vaihtaa.
Muistaakseen m sarjalaisessa on viel ihan perinteiset klemmarit mut voin muistaa väärinkin. Jos noi on niin niiden tarkistaminen on ehdottomasti paikallaan.. tai kannattaa vaihtaa letkun perinteisiin ja klemmarilla kiinni..
-
Kiitoksia kaikille asiallisista vastauksista. Lähden kokeilemaan noita vinkkejä yksitellen. Toivotaan että ratkaisu löytyy näillä eikä tarvitse ruiskutuspumppuun koskea.
-
hyvin todennäköisesti vika muualla kui9n ruiskutuspumpussa.. noisa nyykkäreissä on ihme virityksiä eri vuosilla..
-
Oli joskus taannoin sama vika m135, kävi ja käynnistyi nätisti, mutta satunnaisesti tehot häviksissä. Tämä parani lopulta itsestään, muistaakseni yhden kesän se oireili. Arvelin, että olisi ollut roska jossain polttoainelinjassa suodattimen ja tankin välissä.
Tuo ohitusleikkaus eli purkkiin löpöä ja letkunpää sinne on varmaan hyvä testi, jos vika riittävän usein päällä. Tai kai sen letkun voi vetää vaikka tankkiin asti ja korkista sisään.
-
myös sähkösiä siirtopumppuja on vaiheltu.. ei oo kallis kannattaa sekin kokeilla..
Sähkönen siirtopumppu jos on hajala, niin moottori saattaa silti käyä jollaki laila. Kannattaa tarkastaa... :-\