Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 4*4 lava-auto automaattilaatikolla  (Luettu 14842 kertaa)

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
Manuaali Hiluxi.
Niin ei tarvi miettiä niitä korjaamon ruuhkia tms.
Uuden saa 10v vanhan Letukan/Dodgen/Fordin tms hinnalla.

Eikä tarvi selitellä valintaansa.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
Manuaali Hiluxi.
Niin ei tarvi miettiä niitä korjaamon ruuhkia tms.
Uuden saa 10v vanhan Letukan/Dodgen/Fordin tms hinnalla.

Eikä tarvi selitellä valintaansa.

Hiluksit hyviä autoja , hiluksin automaattikin kestää .

Käytettynä ei saa mistään eikä uutta kannata ostaa , enää .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

carhu

  • Vieras
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
Mulla seon tuollanen Taivanissa tehty Rankeri.Sei oo kyllä aotomaatti,vaan sitte muuten kovapeli onkin. Lyö asvaltilla sutija niin notta savut pölähtää . Konneesta ja varssinki renkkaesta. Seon moni varssinki pemari kuski erehtynny,notta katoha Voortti. No sekun  onki pikkuse vähä toopattu tua Voortti, niin se on pemari kuski sitte sen jälessä  nähänytkin  ihimeitä. :D

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
Mulla seon tuollanen Taivanissa tehty Rankeri.Sei oo kyllä aotomaatti,vaan sitte muuten kovapeli onkin. Lyö asvaltilla sutija niin notta savut pölähtää . Konneesta ja varssinki renkkaesta. Seon moni varssinki pemari kuski erehtynny,notta katoha Voortti. No sekun  onki pikkuse vähä toopattu tua Voortti, niin se on pemari kuski sitte sen jälessä  nähänytkin  ihimeitä. :D

En kyllä saanut tuollaista aikaiseksi eli satuja kirjoitat .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Major

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
Itse oon luottanut toistaiseksi manuaalivaihteisiin. Hilux ollut talossa parisenkymmentä vuotta ja viimeiset 10 vuoden ajan myös toinen lava-auto, jossa Cummins ( ei ole otettu voimaa, eli vakio 325hv /813nm), + NV5600 (6-vaiht. manuaali).  Hilux näppärä ja hyvä ahtaammissa paikoissa ja hyvä kulkea esim. metsätöissä. Toinen vähän kömpelömpi,  mutta jos jotain kuormaa otetaan kyytiin tai kärryyn niin sitten isompi parempi ja taloudellisempi. Remontteja ei ole paljoa ollut, hiluksiin vähän jarruja laitettu ja toiseen pari palloniveltä ja vetoakselin ristikko.  Tietty normaalia huoltoa, öljyt, suodattimia ym. on mennyt.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

aarne

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
Itse oon luottanut toistaiseksi manuaalivaihteisiin. Hilux ollut talossa parisenkymmentä vuotta ja viimeiset 10 vuoden ajan myös toinen lava-auto, jossa Cummins ( ei ole otettu voimaa, eli vakio 325hv /813nm), + NV5600 (6-vaiht. manuaali).  Hilux näppärä ja hyvä ahtaammissa paikoissa ja hyvä kulkea esim. metsätöissä. Toinen vähän kömpelömpi,  mutta jos jotain kuormaa otetaan kyytiin tai kärryyn niin sitten isompi parempi ja taloudellisempi. Remontteja ei ole paljoa ollut, hiluksiin vähän jarruja laitettu ja toiseen pari palloniveltä ja vetoakselin ristikko.  Tietty normaalia huoltoa, öljyt, suodattimia ym. on mennyt.

Kohta joku huutaa, miten paljon se hiluksi onkaan ollut parempi kuin se ameriikan lava-auto kun ei yhtään ristikkoo mene ensimmäiseen 800000 kilometriin, ja että ei se ameriikan auto voi olla taloudellisempi kuin hiluksi. ;D
Itse kyllä tykkäsin ameriikan lava-autosta koska on tilaa, on "pakollista" mukavuusvarustetta jo lähtökohtaisesti,  ja on menohaluja ihan kohtuudella jo tehtaalta. Ja kun on perässä traileri, niin sen olemassa olon huomaa oikeastaan vain peilistä. Oli siellä lasti tai ei.

Nykyisiä automaatteja en kyllä osaa jännätä juurikaan. Eri asia tykkääkö automaatilla ajella. Nykyisin tosin alkaa olla jo pykäliä sen verran paljon, että ei tunnu enää niinkuin pyöräkoneella ajaisi. Jämäkästi toimiva monipykäläinen automaatti on kyllä kuin ajaisi hyvällä täyspowershiftillä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
Itse oon luottanut toistaiseksi manuaalivaihteisiin. Hilux ollut talossa parisenkymmentä vuotta ja viimeiset 10 vuoden ajan myös toinen lava-auto, jossa Cummins ( ei ole otettu voimaa, eli vakio 325hv /813nm), + NV5600 (6-vaiht. manuaali).  Hilux näppärä ja hyvä ahtaammissa paikoissa ja hyvä kulkea esim. metsätöissä. Toinen vähän kömpelömpi,  mutta jos jotain kuormaa otetaan kyytiin tai kärryyn niin sitten isompi parempi ja taloudellisempi. Remontteja ei ole paljoa ollut, hiluksiin vähän jarruja laitettu ja toiseen pari palloniveltä ja vetoakselin ristikko.  Tietty normaalia huoltoa, öljyt, suodattimia ym. on mennyt.

Kohta joku huutaa, miten paljon se hiluksi onkaan ollut parempi kuin se ameriikan lava-auto kun ei yhtään ristikkoo mene ensimmäiseen 800000 kilometriin, ja että ei se ameriikan auto voi olla taloudellisempi kuin hiluksi. ;D
Itse kyllä tykkäsin ameriikan lava-autosta koska on tilaa, on "pakollista" mukavuusvarustetta jo lähtökohtaisesti,  ja on menohaluja ihan kohtuudella jo tehtaalta. Ja kun on perässä traileri, niin sen olemassa olon huomaa oikeastaan vain peilistä. Oli siellä lasti tai ei.

Nykyisiä automaatteja en kyllä osaa jännätä juurikaan. Eri asia tykkääkö automaatilla ajella. Nykyisin tosin alkaa olla jo pykäliä sen verran paljon, että ei tunnu enää niinkuin pyöräkoneella ajaisi. Jämäkästi toimiva monipykäläinen automaatti on kyllä kuin ajaisi hyvällä täyspowershiftillä.

Toi fordin automaatti kyllä yllätti positiivisesti . Siinä nimittäin vaihtamis mahdollisuus S-puolella joka toimii hyvin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

velviiki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
Mulla on ollu nelikko Hiluksi vuodesta -88. Ekan myin eteenpäin puoli miljoonaa ajettuna ihan vaan kun halusin ilmastoidun ja löysin, vm -00 ajettu vain 60tkm. Sitten ostin uuden 2014 ja myin toisen suoraan vajaa 300 000 ajettuna. Kaverin l 200 mitsu "kuoli " 2016 äkillisesti 530 000 km mittarissa. Tarjosin että osta tämä multa, tässä on kaikki varusteet mitä koneurakoitsija tarvitsee ja näin tehtiin. Ostin uuden tasan neljä vuotta sitten, ajettu nyt 110 00 km.

Varmoja vehkeitä mikä minulle tärkeää , kyseisillä autoilla kun ajetaan vuoden jokaisena päivänä eikä itteä kiinnosta autojen roplaaminen vähääkään. Nämä kaikki manuaaleja, seuraava tod.näk. 2.8 automaatti kun tulee ajankohtaiseksi.

Major

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
Itse oon luottanut toistaiseksi manuaalivaihteisiin. Hilux ollut talossa parisenkymmentä vuotta ja viimeiset 10 vuoden ajan myös toinen lava-auto, jossa Cummins ( ei ole otettu voimaa, eli vakio 325hv /813nm), + NV5600 (6-vaiht. manuaali).  Hilux näppärä ja hyvä ahtaammissa paikoissa ja hyvä kulkea esim. metsätöissä. Toinen vähän kömpelömpi,  mutta jos jotain kuormaa otetaan kyytiin tai kärryyn niin sitten isompi parempi ja taloudellisempi. Remontteja ei ole paljoa ollut, hiluksiin vähän jarruja laitettu ja toiseen pari palloniveltä ja vetoakselin ristikko.  Tietty normaalia huoltoa, öljyt, suodattimia ym. on mennyt.

Kohta joku huutaa, miten paljon se hiluksi onkaan ollut parempi kuin se ameriikan lava-auto kun ei yhtään ristikkoo mene ensimmäiseen 800000 kilometriin, ja että ei se ameriikan auto voi olla taloudellisempi kuin hiluksi. ;D
Itse kyllä tykkäsin ameriikan lava-autosta koska on tilaa, on "pakollista" mukavuusvarustetta jo lähtökohtaisesti,  ja on menohaluja ihan kohtuudella jo tehtaalta. Ja kun on perässä traileri, niin sen olemassa olon huomaa oikeastaan vain peilistä. Oli siellä lasti tai ei.

Nykyisiä automaatteja en kyllä osaa jännätä juurikaan. Eri asia tykkääkö automaatilla ajella. Nykyisin tosin alkaa olla jo pykäliä sen verran paljon, että ei tunnu enää niinkuin pyöräkoneella ajaisi. Jämäkästi toimiva monipykäläinen automaatti on kyllä kuin ajaisi hyvällä täyspowershiftillä.

Toi fordin automaatti kyllä yllätti positiivisesti . Siinä nimittäin vaihtamis mahdollisuus S-puolella joka toimii hyvin .

Joo tuon ristikon ja pallonivelet vaihoin silloin kun auto mulle tuli, ei olleet nivelet rasvaa nähneet. Kyllähän kaikkia vehkeitä täytyy välillä huoltaa, se kannattaa. Vaikka ei nyt niin hirmu kalliita osia ollut, ristikko jotain 30e kappale ja pallonivelet samoja luokkia. Ja on pari numeroa järeämmät ku  henkilöautoissa.  Jos rasvaa joskus niin kestää kyllä. Cumminssi on tuntuu olevan myös huoleton kun joskus vaihtaa öljyt ja ei päästä kovin paljoa hiekkaa imuilmaan tai polttoaineen joukkoon. Esim. jakohihnamurheita ei ole kun ei ole jakohihnaakaan. Ko. Moottoreita tehty suuret määrät, kaivinkoneisiin, metsäkoneisiin, linja- ja kuorma-autoihin, ym. Ja vetopuoli ihan kohtuullinen, samalla lailla vetää tyhjänä ja kuormattuna.  Perässä tonni sinne tai tänne ei vaikuta vielä mihinkään. Tietty jos lavalla vähän painoa niin tasaisempi ajella.

Enkä voi moittia yhtään hiluksiakaan vaikka siinä märät rukkaset lavalla jo vähän tuntuvatkin kulussa ja kulutuksessa😆. Tosi kestävä ja näppärä käyttöauto ja työkalu sekin. Siksi molemmat pysyvät , en luovu niistä niin kauan kun elän. Jälkipolvet sitten tekevät tietysti omat ratkaisunsa...

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1511
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
eiköhä nuo jonkin satatonnia kestä..    riippuen tietty käytöstä.       onko isuzun huolto millä tasolla?    viikossa teköö aika ison rempan.
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Siellä on muitakin autoja huollossa . Osiakin pitää odottaa . huoh . Nokkia oikein .
eikö sinun kannattaisi ajaa mersulla, kuitenkin ammattimainen ote huoltoon kun siellä käy taksit ja välkkyautot... tartte viikkoo yhen jarruremontin kanssa värkätä :o :o :o :o
Kuulekkun ei ne kokoviikkoo sitä laita . Hyvällä korjaamolla on viikkojen jonot . Aika on varattu keskiviikkoon mutta lataamattomalla autolla mitään tee ja vara-auto on joten vien sen huomenna jono jatkoksi . ABS jarrujen ilmaaminen vähän heikkoo mutta ammattilainen tekee sen koneella paremmin joten samantien menee sekin .
Etkö itse osaakaan omaa autoasi korjata , muita neuvot koko ajan vaikket näköjään itse mitään osaakaan . Onko tuo sama korjaamo jonka kerroit sua vituttavan kun vaihtaa Kaikki muutkin rikkinäiset osat  ?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
eiköhä nuo jonkin satatonnia kestä..    riippuen tietty käytöstä.       onko isuzun huolto millä tasolla?    viikossa teköö aika ison rempan.
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Siellä on muitakin autoja huollossa . Osiakin pitää odottaa . huoh . Nokkia oikein .
eikö sinun kannattaisi ajaa mersulla, kuitenkin ammattimainen ote huoltoon kun siellä käy taksit ja välkkyautot... tartte viikkoo yhen jarruremontin kanssa värkätä :o :o :o :o
Kuulekkun ei ne kokoviikkoo sitä laita . Hyvällä korjaamolla on viikkojen jonot . Aika on varattu keskiviikkoon mutta lataamattomalla autolla mitään tee ja vara-auto on joten vien sen huomenna jono jatkoksi . ABS jarrujen ilmaaminen vähän heikkoo mutta ammattilainen tekee sen koneella paremmin joten samantien menee sekin .
Etkö itse osaakaan omaa autoasi korjata , muita neuvot koko ajan vaikket näköjään itse mitään osaakaan . Onko tuo sama korjaamo jonka kerroit sua vituttavan kun vaihtaa Kaikki muutkin rikkinäiset osat  ?

Tilasin laturin tuon hyvän firman kautta ja samalla ilmasivat jarrutkin . Oikein hyvää työtä tekivätkin . Vakuutus yhtiö ei anna sijaisautoa jos itse tekee remontin .

Tuo korjaamo on hyvä mutta jotakin sulla tuntuu olevan meikäläistä vastaan että pitää koajan olla vääristelemässä kirjoituksiani , mikä on muuten laitonta .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

carhu

  • Vieras
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
Mulla seon tuollanen Taivanissa tehty Rankeri.Sei oo kyllä aotomaatti,vaan sitte muuten kovapeli onkin. Lyö asvaltilla sutija niin notta savut pölähtää . Konneesta ja varssinki renkkaesta. Seon moni varssinki pemari kuski erehtynny,notta katoha Voortti. No sekun  onki pikkuse vähä toopattu tua Voortti, niin se on pemari kuski sitte sen jälessä  nähänytkin  ihimeitä. :D

En kyllä saanut tuollaista aikaiseksi eli satuja kirjoitat .

Net saa jotka saa.Kaekki ruikkoot net ee saa.

carhu

  • Vieras
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
eiköhä nuo jonkin satatonnia kestä..    riippuen tietty käytöstä.       onko isuzun huolto millä tasolla?    viikossa teköö aika ison rempan.
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Siellä on muitakin autoja huollossa . Osiakin pitää odottaa . huoh . Nokkia oikein .
eikö sinun kannattaisi ajaa mersulla, kuitenkin ammattimainen ote huoltoon kun siellä käy taksit ja välkkyautot... tartte viikkoo yhen jarruremontin kanssa värkätä :o :o :o :o
Kuulekkun ei ne kokoviikkoo sitä laita . Hyvällä korjaamolla on viikkojen jonot . Aika on varattu keskiviikkoon mutta lataamattomalla autolla mitään tee ja vara-auto on joten vien sen huomenna jono jatkoksi . ABS jarrujen ilmaaminen vähän heikkoo mutta ammattilainen tekee sen koneella paremmin joten samantien menee sekin .
Etkö itse osaakaan omaa autoasi korjata , muita neuvot koko ajan vaikket näköjään itse mitään osaakaan . Onko tuo sama korjaamo jonka kerroit sua vituttavan kun vaihtaa Kaikki muutkin rikkinäiset osat  ?

Tilasin laturin tuon hyvän firman kautta ja samalla ilmasivat jarrutkin . Oikein hyvää työtä tekivätkin . Vakuutus yhtiö ei anna sijaisautoa jos itse tekee remontin .

Tuo korjaamo on hyvä mutta jotakin sulla tuntuu olevan meikäläistä vastaan että pitää koajan olla vääristelemässä kirjoituksiani , mikä on muuten laitonta .

Eehän nyt ihan kaekki voe olla laetonta. Ee sekkää oo jos ee ossaa aotoaan korijata.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: 4*4 lava-auto automaattilaatikolla
eiköhä nuo jonkin satatonnia kestä..    riippuen tietty käytöstä.       onko isuzun huolto millä tasolla?    viikossa teköö aika ison rempan.
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Siellä on muitakin autoja huollossa . Osiakin pitää odottaa . huoh . Nokkia oikein .
eikö sinun kannattaisi ajaa mersulla, kuitenkin ammattimainen ote huoltoon kun siellä käy taksit ja välkkyautot... tartte viikkoo yhen jarruremontin kanssa värkätä :o :o :o :o
Kuulekkun ei ne kokoviikkoo sitä laita . Hyvällä korjaamolla on viikkojen jonot . Aika on varattu keskiviikkoon mutta lataamattomalla autolla mitään tee ja vara-auto on joten vien sen huomenna jono jatkoksi . ABS jarrujen ilmaaminen vähän heikkoo mutta ammattilainen tekee sen koneella paremmin joten samantien menee sekin .
Etkö itse osaakaan omaa autoasi korjata , muita neuvot koko ajan vaikket näköjään itse mitään osaakaan . Onko tuo sama korjaamo jonka kerroit sua vituttavan kun vaihtaa Kaikki muutkin rikkinäiset osat  ?

Tilasin laturin tuon hyvän firman kautta ja samalla ilmasivat jarrutkin . Oikein hyvää työtä tekivätkin . Vakuutus yhtiö ei anna sijaisautoa jos itse tekee remontin .

Tuo korjaamo on hyvä mutta jotakin sulla tuntuu olevan meikäläistä vastaan että pitää koajan olla vääristelemässä kirjoituksiani , mikä on muuten laitonta .

Eehän nyt ihan kaekki voe olla laetonta. Ee sekkää oo jos ee ossaa aotoaan korijata.

Kyllä osaan korjata . Lapin porukka voi itse tubtoaan kohottaa jossakin muualla . Jatkuvaa välmäämistä
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .