Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe N121 valtra  (Luettu 6095 kertaa)

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
N121 valtra
Suutinremonttia tulossa n 121 valtraan, -08 vm., reilu 6000 h. Onko ollu muilla vastaavaa hommaa?

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: N121 valtra
nautafarmarilla on näemmä kalusto huollon tarpeessa.Kun valmeettikin suuttimien huolto on.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: N121 valtra
nautafarmarilla on näemmä kalusto huollon tarpeessa.Kun valmeettikin suuttimien huolto on.

Merkkihuolto on valtran huoltanu aiemminkin, ei ainakaan huollon puutteesta johdu.  :P

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: N121 valtra
nautafarmarilla on näemmä kalusto huollon tarpeessa.Kun valmeettikin suuttimien huolto on.

Merkkihuolto on valtran huoltanu aiemminkin, ei ainakaan huollon puutteesta johdu.  :P
Ostin Isuzuun voitelevaa , puhdistavaa ainetta mikä tuntu auttavat , tietenkään viallista suutinta korjaa . Dieselkorjaamot on paras vaihtoehto noille .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: N121 valtra
nautafarmarilla on näemmä kalusto huollon tarpeessa.Kun valmeettikin suuttimien huolto on.

Merkkihuolto on valtran huoltanu aiemminkin, ei ainakaan huollon puutteesta johdu.  :P
Siispä merkkihuoltoon, jos et itse sitä tee.Mulla ei ole koskaan valtran /valmetin suuttimissa ollut mitään ongelmia.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: N121 valtra
onko muissa?    itellä ei nuissa muutamissa merkeissä joita ajannu ole ollut suuttimien kaa mitään häikkää..  jopa nyykkärissä net toimi.    - olikin ainoa joka toimi hyvin.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: N121 valtra
Herjaajia vikakoodia, vaiko röpöttää?
Saahan siihen Valtran reman-vaihto-osaa, eli seisokki lyhyt, jos
Etukäteen tilattu vaihto-osa huoltoon.

Enempi näistä menee cr- korkeapainepumppua, alkaa vuotaan löpöä,
Tai öljyä, aika kranttuja talvilaadun löpölle kesähelteillä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: N121 valtra
onko tuo laatuonkelma nykyään yleinenkin?   muissakin merkeissä.   kun kattelee jo pelkkiä suotin arvoja..   ihan toisia mikroniluokkia niissä kuin vanhoissa..

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: N121 valtra
Tehot hukassa, savuttaa huolto sitä suutin vikaa meinasi, kun kävivät tutkiin, eiköpä nuo sen vian selvitä.  ::)

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: N121 valtra
Turbo menossa finaaliin? Just switcerin tyypillinen vaihtoikä.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: N121 valtra
tuota turboa myös ajattelin, suuttimet ei tuossa tuntimäärässä pitäisi olla vaihtokunnossa.Mutta jos asiantuntijat tietää (huoltomiehet) niin vaihdetaanhan ne.Syy kuitenkin muualla.Aikoinaan kun perkinssi alkoi tuollaista tehdä, huolto sanoi että vikasuuttimissa.Esitin kainon arvailuni että olettaisin syyn olevan venttiileissä eli venttiilivälyksissä koska ne oli äskettäin säädetty saman huollon toimesta.Eipä muuta kuin suuttimet vaihtoon, vika ei muuttunut.Esitin että jospa sen venttiilikopan avais ja kattoisi.Ja niinhän siinä sitten löytyi se venttiili jonka säätöruuvi oli jäänyt kiristämättä .Säädöllä vika korjaantui, mutta tulihan ne uudet suuttimet, seuraavana olis vaihdettu sitten ruiskutuspumppu ym ym.Eli en satavarmasti näiden huoltojen, vaikka merkkihuoltokin niiden taitoon luottaisi.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: N121 valtra
tuota turboa myös ajattelin, suuttimet ei tuossa tuntimäärässä pitäisi olla vaihtokunnossa.Mutta jos asiantuntijat tietää (huoltomiehet) niin vaihdetaanhan ne.Syy kuitenkin muualla.Aikoinaan kun perkinssi alkoi tuollaista tehdä, huolto sanoi että vikasuuttimissa.Esitin kainon arvailuni että olettaisin syyn olevan venttiileissä eli venttiilivälyksissä koska ne oli äskettäin säädetty saman huollon toimesta.Eipä muuta kuin suuttimet vaihtoon, vika ei muuttunut.Esitin että jospa sen venttiilikopan avais ja kattoisi.Ja niinhän siinä sitten löytyi se venttiili jonka säätöruuvi oli jäänyt kiristämättä .Säädöllä vika korjaantui, mutta tulihan ne uudet suuttimet, seuraavana olis vaihdettu sitten ruiskutuspumppu ym ym.Eli en satavarmasti näiden huoltojen, vaikka merkkihuoltokin niiden taitoon luottaisi.

Ite asiassa venttiilejä esitin itekin huoltoon syyksi, 1000 tunnin huollossa viime vuonna kun ei nähneet syytä niiden säädölle. No, suuutinremontiksi käänsivät, ja pajalle vaativat, aika näyttää mitä löytävät.  :-X

vanhat koneet

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: N121 valtra
joo vähän yli 5000  kellotuntia niin lohkesi suutin, en tiedä rikkoiko se turbon, mutta akseli oli poikki, lisäksi syöttöpumppu oli kulunut (nänät rivipumput 😢), ruikutusajoitusta kun korjaaja pisti paikoilleen ihmetteli että onko 700 Valmetissa 900 satasen kehä, kun merkin kohdalla ei käy, piti korjata monta astetta ennen kun käynnistyi

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: N121 valtra
tuntuu olevan paljonkin sutta ja sekundaa markkinoilla koneissa.     nyy savutti joissain tilanteissa mutta suuttimet hyvät mut enpä sit alkannu muuta ettimään vaan vaihtoon..    tuossa just kuulin kui isäntä ihmetteli nuita merkkihuoltajien taitoja.     ei niiiin hirveetä ylpeyttä.  ja ammattitaiotoa,  että tunnustaisi mokan.

vanhat koneet

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: N121 valtra
joo en uskalla viedä merkkihuoltoon polkupyörääkään