Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nautafarmari - 07.06.20 - klo:08:38

Otsikko: N121 valtra
Kirjoitti: nautafarmari - 07.06.20 - klo:08:38
Suutinremonttia tulossa n 121 valtraan, -08 vm., reilu 6000 h. Onko ollu muilla vastaavaa hommaa?
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: Viljelijä evp - 07.06.20 - klo:20:24
nautafarmarilla on näemmä kalusto huollon tarpeessa.Kun valmeettikin suuttimien huolto on.
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: nautafarmari - 08.06.20 - klo:14:24
nautafarmarilla on näemmä kalusto huollon tarpeessa.Kun valmeettikin suuttimien huolto on.

Merkkihuolto on valtran huoltanu aiemminkin, ei ainakaan huollon puutteesta johdu.  :P
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: sorkkis - 08.06.20 - klo:16:00
nautafarmarilla on näemmä kalusto huollon tarpeessa.Kun valmeettikin suuttimien huolto on.

Merkkihuolto on valtran huoltanu aiemminkin, ei ainakaan huollon puutteesta johdu.  :P
Ostin Isuzuun voitelevaa , puhdistavaa ainetta mikä tuntu auttavat , tietenkään viallista suutinta korjaa . Dieselkorjaamot on paras vaihtoehto noille .
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: Viljelijä evp - 08.06.20 - klo:16:51
nautafarmarilla on näemmä kalusto huollon tarpeessa.Kun valmeettikin suuttimien huolto on.

Merkkihuolto on valtran huoltanu aiemminkin, ei ainakaan huollon puutteesta johdu.  :P
Siispä merkkihuoltoon, jos et itse sitä tee.Mulla ei ole koskaan valtran /valmetin suuttimissa ollut mitään ongelmia.
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: Oksa - 08.06.20 - klo:18:42
onko muissa?    itellä ei nuissa muutamissa merkeissä joita ajannu ole ollut suuttimien kaa mitään häikkää..  jopa nyykkärissä net toimi.    - olikin ainoa joka toimi hyvin.
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: jariman - 08.06.20 - klo:18:51
Herjaajia vikakoodia, vaiko röpöttää?
Saahan siihen Valtran reman-vaihto-osaa, eli seisokki lyhyt, jos
Etukäteen tilattu vaihto-osa huoltoon.

Enempi näistä menee cr- korkeapainepumppua, alkaa vuotaan löpöä,
Tai öljyä, aika kranttuja talvilaadun löpölle kesähelteillä.
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: Oksa - 08.06.20 - klo:19:05
onko tuo laatuonkelma nykyään yleinenkin?   muissakin merkeissä.   kun kattelee jo pelkkiä suotin arvoja..   ihan toisia mikroniluokkia niissä kuin vanhoissa..
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: nautafarmari - 08.06.20 - klo:19:30
Tehot hukassa, savuttaa huolto sitä suutin vikaa meinasi, kun kävivät tutkiin, eiköpä nuo sen vian selvitä.  ::)
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: jariman - 08.06.20 - klo:21:33
Turbo menossa finaaliin? Just switcerin tyypillinen vaihtoikä.
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: Viljelijä evp - 09.06.20 - klo:09:50
tuota turboa myös ajattelin, suuttimet ei tuossa tuntimäärässä pitäisi olla vaihtokunnossa.Mutta jos asiantuntijat tietää (huoltomiehet) niin vaihdetaanhan ne.Syy kuitenkin muualla.Aikoinaan kun perkinssi alkoi tuollaista tehdä, huolto sanoi että vikasuuttimissa.Esitin kainon arvailuni että olettaisin syyn olevan venttiileissä eli venttiilivälyksissä koska ne oli äskettäin säädetty saman huollon toimesta.Eipä muuta kuin suuttimet vaihtoon, vika ei muuttunut.Esitin että jospa sen venttiilikopan avais ja kattoisi.Ja niinhän siinä sitten löytyi se venttiili jonka säätöruuvi oli jäänyt kiristämättä .Säädöllä vika korjaantui, mutta tulihan ne uudet suuttimet, seuraavana olis vaihdettu sitten ruiskutuspumppu ym ym.Eli en satavarmasti näiden huoltojen, vaikka merkkihuoltokin niiden taitoon luottaisi.
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: nautafarmari - 09.06.20 - klo:10:00
tuota turboa myös ajattelin, suuttimet ei tuossa tuntimäärässä pitäisi olla vaihtokunnossa.Mutta jos asiantuntijat tietää (huoltomiehet) niin vaihdetaanhan ne.Syy kuitenkin muualla.Aikoinaan kun perkinssi alkoi tuollaista tehdä, huolto sanoi että vikasuuttimissa.Esitin kainon arvailuni että olettaisin syyn olevan venttiileissä eli venttiilivälyksissä koska ne oli äskettäin säädetty saman huollon toimesta.Eipä muuta kuin suuttimet vaihtoon, vika ei muuttunut.Esitin että jospa sen venttiilikopan avais ja kattoisi.Ja niinhän siinä sitten löytyi se venttiili jonka säätöruuvi oli jäänyt kiristämättä .Säädöllä vika korjaantui, mutta tulihan ne uudet suuttimet, seuraavana olis vaihdettu sitten ruiskutuspumppu ym ym.Eli en satavarmasti näiden huoltojen, vaikka merkkihuoltokin niiden taitoon luottaisi.

Ite asiassa venttiilejä esitin itekin huoltoon syyksi, 1000 tunnin huollossa viime vuonna kun ei nähneet syytä niiden säädölle. No, suuutinremontiksi käänsivät, ja pajalle vaativat, aika näyttää mitä löytävät.  :-X
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: vanhat koneet - 09.06.20 - klo:10:24
joo vähän yli 5000  kellotuntia niin lohkesi suutin, en tiedä rikkoiko se turbon, mutta akseli oli poikki, lisäksi syöttöpumppu oli kulunut (nänät rivipumput 😢), ruikutusajoitusta kun korjaaja pisti paikoilleen ihmetteli että onko 700 Valmetissa 900 satasen kehä, kun merkin kohdalla ei käy, piti korjata monta astetta ennen kun käynnistyi
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: Oksa - 09.06.20 - klo:12:04
tuntuu olevan paljonkin sutta ja sekundaa markkinoilla koneissa.     nyy savutti joissain tilanteissa mutta suuttimet hyvät mut enpä sit alkannu muuta ettimään vaan vaihtoon..    tuossa just kuulin kui isäntä ihmetteli nuita merkkihuoltajien taitoja.     ei niiiin hirveetä ylpeyttä.  ja ammattitaiotoa,  että tunnustaisi mokan.
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: vanhat koneet - 09.06.20 - klo:13:06
joo en uskalla viedä merkkihuoltoon polkupyörääkään
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: Mopomies - 09.06.20 - klo:14:36
Jos itsekorjaamiseen ei ole halukkuutta, on liikaa rahaa.

Mutta näin kasvinviljelytilalla tilanne on se, että kaikki mahdollinen yritetään korjata itse. Kysymys ei ole yritys-erehdys periaatteesta, vaan ihan mielenkiinnosta tekniikkaan.

Ja sen tuloksena olen usein haukkunut uudet tekeleet syvimpään helvettiin. Oli se sitten raktori tai vaikka joku kodinkone.

Merkkiliikkeen tai huoltoliikkeen rahantekojärjestelmä perustuu useiden "vika"paikkojen varmuuden vuoksi korjaamiseen, johon saadaan upotettua osia ja työtunteja. Toki vielä löytyy puljuja, joissa puhutaan asiat rehellisesti niinkuin ne ovat.
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: Viljelijä evp - 09.06.20 - klo:17:15
tuota turboa myös ajattelin, suuttimet ei tuossa tuntimäärässä pitäisi olla vaihtokunnossa.Mutta jos asiantuntijat tietää (huoltomiehet) niin vaihdetaanhan ne.Syy kuitenkin muualla.Aikoinaan kun perkinssi alkoi tuollaista tehdä, huolto sanoi että vikasuuttimissa.Esitin kainon arvailuni että olettaisin syyn olevan venttiileissä eli venttiilivälyksissä koska ne oli äskettäin säädetty saman huollon toimesta.Eipä muuta kuin suuttimet vaihtoon, vika ei muuttunut.Esitin että jospa sen venttiilikopan avais ja kattoisi.Ja niinhän siinä sitten löytyi se venttiili jonka säätöruuvi oli jäänyt kiristämättä .Säädöllä vika korjaantui, mutta tulihan ne uudet suuttimet, seuraavana olis vaihdettu sitten ruiskutuspumppu ym ym.Eli en satavarmasti näiden huoltojen, vaikka merkkihuoltokin niiden taitoon luottaisi.

Ite asiassa venttiilejä esitin itekin huoltoon syyksi, 1000 tunnin huollossa viime vuonna kun ei nähneet syytä niiden säädölle. No, suuutinremontiksi käänsivät, ja pajalle vaativat, aika näyttää mitä löytävät.  :-X
Olettamukseni vain.Uudet suuttimet ja turbo. Ongelma poistuu sitten venttiilien säädöllä.Mut hyvä juttu uudet suuttimet ja turbo, älä maksa niistä mitään eikä möskään niiden räpläämiseen kulunut aika.Maksa huollosta vain se venttiilien säätö, johon tuskin menee tuntia enempää. Ja ihan oikeesti.
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: Ärrpää - 09.06.20 - klo:18:48
Jos itsekorjaamiseen ei ole halukkuutta, on liikaa rahaa.

Mutta näin kasvinviljelytilalla tilanne on se, että kaikki mahdollinen yritetään korjata itse. Kysymys ei ole yritys-erehdys periaatteesta, vaan ihan mielenkiinnosta tekniikkaan.

Ja sen tuloksena olen usein haukkunut uudet tekeleet syvimpään helvettiin. Oli se sitten raktori tai vaikka joku kodinkone.

Merkkiliikkeen tai huoltoliikkeen rahantekojärjestelmä perustuu useiden "vika"paikkojen varmuuden vuoksi korjaamiseen, johon saadaan upotettua osia ja työtunteja. Toki vielä löytyy puljuja, joissa puhutaan asiat rehellisesti niinkuin ne ovat.

 Tuossapa joku tiima sitten tenavatähden polttoainelinjan o-renkaat oli huonossa kunnossa ja starttuutti akun tyhjäks josta seurannaisena meni vaihdeloota vikatilaan kun jännite oli liian alhainen venttiilien turvalliselle käytölle, mutta eipä tuossa mitään, uudet renkulat polttislinjaan ja muutaman kerran käyntiin terveillä jännitteillä niin vaihteisto elpyi normaaliin toimintaan. Samaan vaivaan oli mese-palstan juttuin mukaan jollekin onnekkaalle tehty ihan perusteellinen lootaremppa tonni-luokan kustannuksilla.
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: nautafarmari - 09.06.20 - klo:20:17
Jos itsekorjaamiseen ei ole halukkuutta, on liikaa rahaa.

Mutta näin kasvinviljelytilalla tilanne on se, että kaikki mahdollinen yritetään korjata itse. Kysymys ei ole yritys-erehdys periaatteesta, vaan ihan mielenkiinnosta tekniikkaan.

Ja sen tuloksena olen usein haukkunut uudet tekeleet syvimpään helvettiin. Oli se sitten raktori tai vaikka joku kodinkone.

Merkkiliikkeen tai huoltoliikkeen rahantekojärjestelmä perustuu useiden "vika"paikkojen varmuuden vuoksi korjaamiseen, johon saadaan upotettua osia ja työtunteja. Toki vielä löytyy puljuja, joissa puhutaan asiat rehellisesti niinkuin ne ovat.

Hyvin menee, mutta menköön.   :P  ;D
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: Viljelijä evp - 09.06.20 - klo:20:45
Lupasivatko rehunteolle koneen kuntoon.Tai sitte se varakone pitäs olla firmalla antaa huollon ajaksi.Veloituksetta tietenkin.
Otsikko: Vs: N121 valtra
Kirjoitti: nautafarmari - 09.06.20 - klo:21:00
Lupasivatko rehunteolle koneen kuntoon.Tai sitte se varakone pitäs olla firmalla antaa huollon ajaksi.Veloituksetta tietenkin.

Emoille vasta heinäkuun alussa rehunteko, olis kyllä varakoneen saanu jos ois tarvinnu.

Venttiilien säätö tais riittää, ellei polttoainepumpusta vika löydy. Etuakselin keinun välyksestä myös laiton korjauspyynnön samassa, ei ihan venttiilien säädön takia pajalle menny.  ???