• Tavallinen aihe

Aihe katalysaattorin puhdistus  (Luettu 4361 kertaa)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18997
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: katalysaattorin puhdistus
Oliko jotakin faktaa väitteellesi  ?

Öh, siis mille? Tämäkö:  (Silti väitän että ainakaan kovin moni firma ei noita rassaa ympäristöarvojen vuoksi )

Jonkinlaisen määrän yrittäjiä tunnen ja kyllä niistä yksikään ei hommia tee 'huvikseen' ja parantaakseen korvauksetta maailmaa tai jotain. Kyllä niistä jokainen tekee hommia vain ja ainoastaan saadakseen rahaa ja firmalle tulosta. Poikkeuksen voivat tehdä jotkut taitelijat ym jotka tekevät rakkaudesta lajiin ja luomisen palosta tai vaikka eläinsuojelutyö, mutta kyllä tavalliset mutterinvääntäjät painaa duunia ihan siitä proosallisesta syystä: se on keino saada leipää pöytään ja vielä makkaraa leivän päälle.

Tietysti katteja fiksataan kun lain mukaan niiden pitää toimia ja se tarkastetaankin (ainakin katsastuksessa...) ja korjaaminen taas on edullisempi tapa päästä vaadittuun lopputulokseen kuin vaihtaa pönttö uuteen. Koska korjaaminen on usein toimiva tapa ja sille on kysyntää niin totta maar siitä on jotkut napanneet businessidean. Mutta ei ne yrittäjät sitä tee ympäristöä pelastaakseen vaan rahaa saadakseen. Ympäristön kannaltahan tuolla ei ole merkitystä, jos vanhaa ei kukaan korjaa niin sitten joutuu ostamaan varaosana uuden että saa vehkeen katsastuksesta läpi.

Jos lain vaatimus niiden toiminnasta poistettaisiin niin luulen että korjaustoimintakin kokisi jonkinlaisen laskevan trendin... tietysti on asiakkaita jotka ajattelisivat ympäristöä ja päästöjä vapaaehtoisestikin , mutta monet taitaisivat etsiä edullisemman palvelun jossa koko pöntöstä kolistetaan sisukset pois,  höystettynä sopivalla softamuutoksella :-/

Oletko itse ryhtynyt sorkkahoitajaksi ainoastaan antaaksesi eläimille paremman elämän - ilman että ajattelit tehdä sillä rahaakin?
Jos noin teit niin nostan hattua. Ja voin mä nostaa muutenkin, tuolle alalle ei taida hirveää tunkua olla vaikka tärkeä homma onkin..

Jos et sattumalta tiedä niin katsastuksissa suoritetaan päästömittaus . Autoissa missä on hiukkasloukku saattaa viiminen katalysaattori olla toimimaton mutta ei kauaa koska mittauksia kehitetään paremmiksi .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18997
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: katalysaattorin puhdistus
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2867
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: katalysaattorin puhdistus
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .

Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/

Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.


Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan  koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita. 
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.

Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18997
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: katalysaattorin puhdistus
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .

Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/

Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.


Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan  koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita. 
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.

Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?

Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa . Mitsussa oli ongelmana moottorivalon syttyminen vähän väliä , autoa huollettiin merkkilliikkeessä , tuloksetta . Antorita vaihdettiin tuloksetta . Katalysaattori tukossa oli vika . Pikkusen fitutti , joss heti olis vian tiennyt sen olis voinut korjata .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8086
Vs: katalysaattorin puhdistus
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .

Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/

Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.


Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan  koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita. 
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.

Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?

Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa . Mitsussa oli ongelmana moottorivalon syttyminen vähän väliä , autoa huollettiin merkkilliikkeessä , tuloksetta . Antorita vaihdettiin tuloksetta . Katalysaattori tukossa oli vika . Pikkusen fitutti , joss heti olis vian tiennyt sen olis voinut korjata .

Voi olla että tiesivätkin merkkiliikkeessä perimmäisen syyn, mutta saivat vähän lisähuoltoaikaa ja osia myytyä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18997
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: katalysaattorin puhdistus
Eivät tienneet merkkiliikkeessä .

Auton omalla ohjelmassa suoritettu puhdistus saattaa joskus vain pahentaa tilannetta eli menee entistä pahemmin tukkoon . Tutunauto oli tullut kuntoon . Ei uudetkaan enää hirmuisia maksa jos omaan joutuu uusimaan näyttää Motonetista irtoovan pikkusen päälle 400€ kokosysteemi .  :)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1228
Vs: katalysaattorin puhdistus
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .

Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/

Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.


Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan  koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita. 
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.

Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?

Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa . Mitsussa oli ongelmana moottorivalon syttyminen vähän väliä , autoa huollettiin merkkilliikkeessä , tuloksetta . Antorita vaihdettiin tuloksetta . Katalysaattori tukossa oli vika . Pikkusen fitutti , joss heti olis vian tiennyt sen olis voinut korjata .

Voi olla että tiesivätkin merkkiliikkeessä perimmäisen syyn, mutta saivat vähän lisähuoltoaikaa ja osia myytyä.
Noinhan Kaikki pienkone korjaajatkin tekee ainakin melkein Kaikki tai ehkä vain yksi , ensin säädetään sitten taas kokeillaan säädetään lisää ennenkuin etsitään vika  aloittaen helpoimmasta päästä vaihdellen osia ja säätäen . Esim moottorisahassa jos se ei ole tehoja ja sammuu ,ensin säädetään sitten puhdistetaan ilmanputsari ja säädetään . Sitten vaihdetaan tulppa ja kokeillaan ja säädetään . Sitten vaihdetaan uusi bensiini kokeillaan ja säädetään . näin edetään kunnes lopulta vaihdetaan se pensaletku  ;D ;D ;D

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18997
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: katalysaattorin puhdistus
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .

Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/

Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.


Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan  koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita. 
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.

Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?

Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa . Mitsussa oli ongelmana moottorivalon syttyminen vähän väliä , autoa huollettiin merkkilliikkeessä , tuloksetta . Antorita vaihdettiin tuloksetta . Katalysaattori tukossa oli vika . Pikkusen fitutti , joss heti olis vian tiennyt sen olis voinut korjata .

Voi olla että tiesivätkin merkkiliikkeessä perimmäisen syyn, mutta saivat vähän lisähuoltoaikaa ja osia myytyä.
Noinhan Kaikki pienkone korjaajatkin tekee ainakin melkein Kaikki tai ehkä vain yksi , ensin säädetään sitten taas kokeillaan säädetään lisää ennenkuin etsitään vika  aloittaen helpoimmasta päästä vaihdellen osia ja säätäen . Esim moottorisahassa jos se ei ole tehoja ja sammuu ,ensin säädetään sitten puhdistetaan ilmanputsari ja säädetään . Sitten vaihdetaan tulppa ja kokeillaan ja säädetään . Sitten vaihdetaan uusi bensiini kokeillaan ja säädetään . näin edetään kunnes lopulta vaihdetaan se pensaletku  ;D ;D ;D

Meikä on siks monta bensaletkua suodattimineen vaihtanut eli älä tuu neuvomaan noissa asioissa . Vaihdatko siis itse bensaletkun etkä edes hae muuta vikaa jos kirjoituksesi ymmärsin . Ilmanpuhdistin siis saa olla tukossa , säädöt pielessä , tulppa viallinen mutta bensaletkun vaihtamalla selvität viat kuin viat vai ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53141
Vs: katalysaattorin puhdistus
kuin usein saha säätää muuten ittiään käytön aikana?   varsinkaan nuo vanhemmat mallit?      ja likanen ilmansuotatin kyllä pistää silmään sokiallakii.    ja pessinenkii vaihtaa tulpan parin kuun välein sillä käytöllä..  perushuoltoon kuuluva.

Turhapuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 204
  • Johtaja Turhapuro
Vs: katalysaattorin puhdistus
Pienkonekorjaamolle varmaan tulee enempi noita harrastelijoiden halppissahoja joissa säädötkin voi pyöriä itsestään enempi kuin viljelijöiden tai muiden asioista jotain ymmärtävien laadukkaampia sahoja. Laadukkaampien sahojen omistajat osaa varmaan jokseenkin samat temput tarkistaa tai ainakin perushuollot tehdä kuin pienkonekorjaamokin, osat vaan puuttuu. Siksi voi olla ihan viisastakin vilkaista ensin ne säätöruuvit.
Työn tekeminen on aina kiehtonut minua, siksipä voin katsoa sitä vaikka kuinka monta tuntia.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18997
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: katalysaattorin puhdistus
Pienkonekorjaamolle varmaan tulee enempi noita harrastelijoiden halppissahoja joissa säädötkin voi pyöriä itsestään enempi kuin viljelijöiden tai muiden asioista jotain ymmärtävien laadukkaampia sahoja. Laadukkaampien sahojen omistajat osaa varmaan jokseenkin samat temput tarkistaa tai ainakin perushuollot tehdä kuin pienkonekorjaamokin, osat vaan puuttuu. Siksi voi olla ihan viisastakin vilkaista ensin ne säätöruuvit.

Mistä noin pättelet ?????? Ihmeteorioita taas ilman järkee .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2867
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: katalysaattorin puhdistus

Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa .

Ei ainakaan ollut tarkoitus. Ei minulla ole mitään sitä vastaan. Miksi olisi?
Yritin vain sanoa että se on normaalia liiketoimintaa... hyödyllistä sellaista.
Ilmaisen ajatuksiani toisinaan liian monimutkaisesti.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5879
  • karkki vai keppana?
Vs: katalysaattorin puhdistus

Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa .

Ei ainakaan ollut tarkoitus. Ei minulla ole mitään sitä vastaan. Miksi olisi?
Yritin vain sanoa että se on normaalia liiketoimintaa... hyödyllistä sellaista.
Ilmaisen ajatuksiani toisinaan liian monimutkaisesti.

Mitä vielä, lukija on ollut yksinkertainen ::)
pessimisti ei pety!

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19199
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: katalysaattorin puhdistus
Kokemusta katalysaattorien puhdituksesta . Auttaako poltoaineen lisäaineet , lämmittämällä ? Autossa ei ole ohjelmaa eli tietokeella ei onnistu .

Vain asiallisia vastauksia .

Kysymyksenasettelu oli ny niin epäselevä, etten ees yrittäny lukia muita vastauksia. Nykyautoisa ko on nuita katteja, loukkuja sun muita hiirenliskuja. Niin kysynpä itte.
Onko kysseesä:
- pensamoottorin kolmitoimikatalysaattori
- helevetin uuven pensamoottorin hiukkassuodatin
- tiisselimoottorin hapetuskatalysaattori (DOC)
- tiisselimoottorin SCR-katalysaattori
- tiisselimoottorin hiukkassuodatin (DPF)
- tiisselimoottorin "ylimääräsen ammoniakin" poistava katalysaattori (ASC)
- joku muu, mikä?

🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."