Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkis - 16.05.20 - klo:13:07
-
Kokemusta katalysaattorien puhdituksesta . Auttaako poltoaineen lisäaineet , lämmittämällä ? Autossa ei ole ohjelmaa eli tietokeella ei onnistu .
Vain asiallisia vastauksia .
-
Kaada täyteen raakaa viinaa ja sitten sininen valo sisälle palamaan päiväksi . Näin Kaikki karsta lähti velipojan pöntöstäkin ,kuulemma ;D ;D
-
Isutsun putken päähän kiinni rautalangalla ja sinirunko ABAilla. Kärry perään, ylämäkiajoa helteellä ja ilmastointi täysille. Sellaista ajoa kolmekymmentä kilometriä. Jos katti vielä roikkuu putken päässä, on se puhdistamisen arvoinen. Kannattaa kuitenkin ostaa uusi.
-
Eikös ne karstat auto polta ihan itte, polttoainetta ruiskuttaa enempi että kuumiaa ja noet tulee putkesta ulos.Näin ainakin aikanaan surkuhupaisan vagenin kanssa, mistään muusta ei polttoa huomannut kuin kohonneena polttoaineen kulutuksena ajotietsikan näytöllä.Kait se katti sitten on vaan vaihdettava kun menee tukkoon.Poistaavat niistä kait sisuskalut mutta taitaa sitten katsastuksessatulla sanomista päästöistä.Jotain ainettakin, ei ole ollut noihin tarvetta.
-
Eikös ne karstat auto polta ihan itte, polttoainetta ruiskuttaa enempi että kuumiaa ja noet tulee putkesta ulos.Näin ainakin aikanaan surkuhupaisan vagenin kanssa, mistään muusta ei polttoa huomannut kuin kohonneena polttoaineen kulutuksena ajotietsikan näytöllä.Kait se katti sitten on vaan vaihdettava kun menee tukkoon.Poistaavat niistä kait sisuskalut mutta taitaa sitten katsastuksessatulla sanomista päästöistä.Jotain ainettakin, ei ole ollut noihin tarvetta.
No kun ei . Asiallisia kommentteja pyysi enkä asiattomia . Vanhemmissa autoissa ei ole noita ohjelmia . .
-
Ei nykyautossa katalysaattoria polteta vaan hiukkasloukku.
-
Eikös ne karstat auto polta ihan itte, polttoainetta ruiskuttaa enempi että kuumiaa ja noet tulee putkesta ulos.Näin ainakin aikanaan surkuhupaisan vagenin kanssa, mistään muusta ei polttoa huomannut kuin kohonneena polttoaineen kulutuksena ajotietsikan näytöllä.Kait se katti sitten on vaan vaihdettava kun menee tukkoon.Poistaavat niistä kait sisuskalut mutta taitaa sitten katsastuksessatulla sanomista päästöistä.Jotain ainettakin, ei ole ollut noihin tarvetta.
No kun ei . Asiallisia kommentteja pyysi enkä asiattomia . Vanhemmissa autoissa ei ole noita ohjelmia . .
Miksi pyydät Kaikilta asiallisia kommentteja kun itse haastat joka ketjussa riitaa ja haukut pohjois suomalaiset ja savolaiset ?
-
Eikös ne karstat auto polta ihan itte, polttoainetta ruiskuttaa enempi että kuumiaa ja noet tulee putkesta ulos.Näin ainakin aikanaan surkuhupaisan vagenin kanssa, mistään muusta ei polttoa huomannut kuin kohonneena polttoaineen kulutuksena ajotietsikan näytöllä.Kait se katti sitten on vaan vaihdettava kun menee tukkoon.Poistaavat niistä kait sisuskalut mutta taitaa sitten katsastuksessatulla sanomista päästöistä.Jotain ainettakin, ei ole ollut noihin tarvetta.
No kun ei . Asiallisia kommentteja pyysi enkä asiattomia . Vanhemmissa autoissa ei ole noita ohjelmia . .
Miksi pyydät Kaikilta asiallisia kommentteja kun itse haastat joka ketjussa riitaa ja haukut pohjois suomalaiset ja savolaiset ?
Jaa . Entäs itse . Mitään asiallista et ole kirjoittanut .
-
Eikös ne karstat auto polta ihan itte, polttoainetta ruiskuttaa enempi että kuumiaa ja noet tulee putkesta ulos.Näin ainakin aikanaan surkuhupaisan vagenin kanssa, mistään muusta ei polttoa huomannut kuin kohonneena polttoaineen kulutuksena ajotietsikan näytöllä.Kait se katti sitten on vaan vaihdettava kun menee tukkoon.Poistaavat niistä kait sisuskalut mutta taitaa sitten katsastuksessatulla sanomista päästöistä.Jotain ainettakin, ei ole ollut noihin tarvetta.
No kun ei . Asiallisia kommentteja pyysi enkä asiattomia . Vanhemmissa autoissa ei ole noita ohjelmia . .
No mitäpä tässä oli asiatonta, noo kylläkin se että minä nyt sekoitin katalysaattorin ja hiukkasloukun.Mutta eiköös se katalysaattori kuumetessaan putsaa itsensä.Alkuun kun niitä alkoi olla autoissa tuli sellasia kanamunapieruja silloin tällöin.Siis pensakäyttösissä.
-
Älkää antako tälle piekonekorjaaja kommunistille mitään tietoja , hän myy täällä saamansa tiedot siitten Kaikille muka omana tietonaan . Sorkkis on suuri somen hyväksi käyttäjä . VAROKAA :-\
-
Kokemusta katalysaattorien puhdituksesta . Auttaako poltoaineen lisäaineet , lämmittämällä ? Autossa ei ole ohjelmaa eli tietokeella ei onnistu .
Vain asiallisia vastauksia .
Miksi se pitäisi puhdistaa, vuotaako turbo öljyä, onko moottoriöljy sopivaa/ vaihtoväli?, itse vaihtaisin polttoaineen prooksi ja käyttäisin pienempää vaihdetta että tulisi kunnolla puhallusta ja motari kierros, kat voi rikkoontua jos kuumenee liikaa
-
Ette siis tiedä . En kyllä yhtään ihmettele .
-
Kysymys on liian epätarkka...
Onko kysessä bensavärkin katti vai dieselin hapetuskatalysaattori? Vai peräti SCR-katti?
Mikä sen on tukkinut? Perinteinen bensakatti tukkeutuu yleensä siksi että se kennosto murenee. Sitä ei puhdistamalla korjaa, toki rojut voi kolistaa ulos jolloin jäljelle jää lähinnä tyhjä pönttö...
-
Kysymys on liian epätarkka...
Onko kysessä bensavärkin katti vai dieselin hapetuskatalysaattori? Vai peräti SCR-katti?
Mikä sen on tukkinut? Perinteinen bensakatti tukkeutuu yleensä siksi että se kennosto murenee. Sitä ei puhdistamalla korjaa, toki rojut voi kolistaa ulos jolloin jäljelle jää lähinnä tyhjä pönttö...
Diesel . Eikä oma auto tällä kertaa . Kaveri sai avun jo joten nou hätä . Noilla jotka ammatikseen tekee on kuukauden jonot
-
https://autokasikirja.fi/hiukkassuodattimen-varoitusvalo-dieselautot/
-
65 kilsaa tunnissa??? luinko oikein että jo tuolla nopeutella saa sen polttamaan? itellä oli punavanteessa pikkuherja kun ei ollut koko polttoa laitettu ohjelmalla toimimaan.. kun sit tarpeeks kauan ajoi niin alkoi tehot hävitä. nooo, pönttö pois ja uusi tilalle ja päivitys asetukseen... nyt toimii hyin. kiireesti koottu kone on pikkasen vajaa..
-
https://autokasikirja.fi/hiukkassuodattimen-varoitusvalo-dieselautot/
Niin, kumpiko se nyt lopulta oli DPF vai katalysaattori.Toisekseen miksi tuollanen juttu pitäs tietää,kun ei tavan maajussi ehdi autoja ropeloimaan, on helpompi antaa korjaamon hoidella.Tarvitaan tietsikkaohjelmaa ja erikoisavainta nykyisin auton laittoon, parempi keskittyä siihen viljelyyn.
-
https://autokasikirja.fi/hiukkassuodattimen-varoitusvalo-dieselautot/
Niin, kumpiko se nyt lopulta oli DPF vai katalysaattori.Toisekseen miksi tuollanen juttu pitäs tietää,kun ei tavan maajussi ehdi autoja ropeloimaan, on helpompi antaa korjaamon hoidella.Tarvitaan tietsikkaohjelmaa ja erikoisavainta nykyisin auton laittoon, parempi keskittyä siihen viljelyyn.
Jos ei asiasta tiedä ei tarvitse kantaa ottaa . Jos parempaa tekemistä eikä tiedä ei tarvitse kantaa ottaa .
-
elikkä? ei sit kannata täällä kirjoitella...
-
https://autokasikirja.fi/hiukkassuodattimen-varoitusvalo-dieselautot/
Niin, kumpiko se nyt lopulta oli DPF vai katalysaattori.Toisekseen miksi tuollanen juttu pitäs tietää,kun ei tavan maajussi ehdi autoja ropeloimaan, on helpompi antaa korjaamon hoidella.Tarvitaan tietsikkaohjelmaa ja erikoisavainta nykyisin auton laittoon, parempi keskittyä siihen viljelyyn.
Luultavasti ei katalysaattori ollenkaan vaan hiukkasloukku/-suodatin.
-
https://autokasikirja.fi/hiukkassuodattimen-varoitusvalo-dieselautot/
Niin, kumpiko se nyt lopulta oli DPF vai katalysaattori.Toisekseen miksi tuollanen juttu pitäs tietää,kun ei tavan maajussi ehdi autoja ropeloimaan, on helpompi antaa korjaamon hoidella.Tarvitaan tietsikkaohjelmaa ja erikoisavainta nykyisin auton laittoon, parempi keskittyä siihen viljelyyn.
Luultavasti ei katalysaattori ollenkaan vaan hiukkasloukku/-suodatin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakoputkisto
Eli katalysaattori tukossa .
Isuzussa sellainen oli tukossa , hiukkasuodatin toimi ja toi kaverin dieselautossa katalysaattori tukossa . Odottelee korjaamolle pääsyä .
-
OK.
Miksi sitten laitoit linkin joka käsittelee DPF:ää jos kyseessä oli katti? Siitä päättelin että DPF kyseessä.
-
OK.
Miksi sitten laitoit linkin joka käsittelee DPF:ää jos kyseessä oli katti? Siitä päättelin että DPF kyseessä.
https://www.ekodpf.fi/?gclid=EAIaIQobChMI9dKKiqW66QIVhasYCh0OGQ3PEAAYASAAEgIUw_D_BwE
Tuolta löytyy myös hiukkasuodattimen puhdistus . Miten se oikeasti sitten tapahtuu ?
-
Kysymys on liian epätarkka...
Onko kysessä bensavärkin katti vai dieselin hapetuskatalysaattori? Vai peräti SCR-katti?
Mikä sen on tukkinut? Perinteinen bensakatti tukkeutuu yleensä siksi että se kennosto murenee. Sitä ei puhdistamalla korjaa, toki rojut voi kolistaa ulos jolloin jäljelle jää lähinnä tyhjä pönttö...
Kirjoitin melko selkeästi et katalysaattori ja tarkensin et dieseli .
Vanhemmissa dieselautoissa kuten Izutsusskaan ei ole varoitusvaloa tuolle . Hiukkassuodatin tai loukku miksi sitä halutaan sanoa on ensimmäisenä heti pakosarjan jälkeen ja sen jälkeen katalysaattori .
-
jepjep. nyt selviää jo. naapurilla tukossa ja akuuporalla reikä pohjaan jotta pääsi kotio, sen jälkeen romikselta uutenpi ja taas pelitti. tuon puhistus kait aika homma jops pääsee tukkoon. kukaan ei kehannu moiseen ruveta kun romikselta sai uutenpaa ja puhasta halvalla. ( eka kirjoitus ei kyllä tuota juttua avannu, sori siitä )
-
jepjep. nyt selviää jo. naapurilla tukossa ja akuuporalla reikä pohjaan jotta pääsi kotio, sen jälkeen romikselta uutenpi ja taas pelitti. tuon puhistus kait aika homma jops pääsee tukkoon. kukaan ei kehannu moiseen ruveta kun romikselta sai uutenpaa ja puhasta halvalla. ( eka kirjoitus ei kyllä tuota juttua avannu, sori siitä )
Isuzuun ei purkuosia juurikaan löydy
Talvella ei tullut laitettua 2-t öljyä polttoaineen sekaan ja alko oikuttelemaan melko pahastikkin . Ostin Motonetistä vähän paremaa ainettä ja vot alko pelittämään hyvin . :)
-
jepjep. nyt selviää jo. naapurilla tukossa ja akuuporalla reikä pohjaan jotta pääsi kotio, sen jälkeen romikselta uutenpi ja taas pelitti. tuon puhistus kait aika homma jops pääsee tukkoon. kukaan ei kehannu moiseen ruveta kun romikselta sai uutenpaa ja puhasta halvalla. ( eka kirjoitus ei kyllä tuota juttua avannu, sori siitä )
Isuzuun ei purkuosia juurikaan löydy
Talvella ei tullut laitettua 2-t öljyä polttoaineen sekaan ja alko oikuttelemaan melko pahastikkin . Ostin Motonetistä vähän paremaa ainettä ja vot alko pelittämään hyvin . :)
Korroosio tekee tehtävänsä nopeasti.
Mutta luulitko tosissaan, että kun pyydät asiallisia vastauksia, niin saat sellaisia.
Sitäpaitsi häkä kannattaisi polttaa moottorissa, eikä katalysaattorissa. Katti hydraulihalkaisijaan jonkun akselin pötkön kanssa ja tekee kattiin reiän. Tai hakkaa sen rautakangella paskaksi. Samoin hiukkassuodattimet. Kanki läpi ja regenerointiohjelma pois. Ei nyt jumalauta näin harvaan asutussa maassa tarvitse mitään suodattimia koneissa. Paitsi imupuolella.
-
jepjep. nyt selviää jo. naapurilla tukossa ja akuuporalla reikä pohjaan jotta pääsi kotio, sen jälkeen romikselta uutenpi ja taas pelitti. tuon puhistus kait aika homma jops pääsee tukkoon. kukaan ei kehannu moiseen ruveta kun romikselta sai uutenpaa ja puhasta halvalla. ( eka kirjoitus ei kyllä tuota juttua avannu, sori siitä )
Isuzuun ei purkuosia juurikaan löydy
Talvella ei tullut laitettua 2-t öljyä polttoaineen sekaan ja alko oikuttelemaan melko pahastikkin . Ostin Motonetistä vähän paremaa ainettä ja vot alko pelittämään hyvin . :)
Korroosio tekee tehtävänsä nopeasti.
Mutta luulitko tosissaan, että kun pyydät asiallisia vastauksia, niin saat sellaisia.
Sitäpaitsi häkä kannattaisi polttaa moottorissa, eikä katalysaattorissa. Katti hydraulihalkaisijaan jonkun akselin pötkön kanssa ja tekee kattiin reiän. Tai hakkaa sen rautakangella paskaksi. Samoin hiukkassuodattimet. Kanki läpi ja regenerointiohjelma pois. Ei nyt jumalauta näin harvaan asutussa maassa tarvitse mitään suodattimia koneissa. Paitsi imupuolella.
Hiukkasuodattimen tai loukun rikkominen ei käy eikä piakkoin katalysaattorinkaan koska ne näkyvät katsatuksessa tulevaisuudessa .
-
Mulla on ollut sellanen käsitys katalysaattorista että se kerää polttoaineen epäpuhtaudet itseensä, samoin kuin dpf.Dpf polttaa niitä hiukkasia sitten korkeammalla lämmöllä auton ohjelman mukaisesti.Ja dpf on dieseleissä.Katalysaattori vaihdetaan ei sitä kuulu puhdistaa koska sem sisältö on ongelmajätettä.Tämä pitäisi myös sorkkiksen tietää.Nää on niitä osia jotka vaihdetan kuten öljynsuodatinkin.Tosin aikanaan Zetorissa oli pestävät öljynsuotimet tai ainakin toinen.
-
https://www.audiclub.fi/audifinns/forum/tekniikka/diesel/23159-katalysaattorin-helppo-puhdistushuolto
-
Kattihan normaalisti vaikuttaa palamisjäännösten reaktioiden loppuun viemiseen, eikä sinänsä poista mitään paskaa. Palamistuotteet, kuten noki, tukkivat näitä pönttöjä. Ja nämä ryönät pitäisi saada pois jollakin konstilla.
Eiköhän se toimi, jos laittaa tankkiin fairya ja ajaa tunnin verran pellolla.
-
on se vaan ihmo kui pitää koslailustakii tehä nuin vaikiaa! mitä hullua ajella kuin pintakaasulla ja kaikenmaliman pöntöt tukossa. ajaa kunnolla kaasu pohjassa ja valihtoo pienen vaihteen ni polttaa kunnolla paskat pois ja ei tukkia pönttöä.. ja ei kait isuzu nuita pönttöjä ite tee? malli mukaan ja romikselle.. tahi vrosaliikkeeseen, autoilunhan kuuluu maksaa!
-
on se vaan ihmo kui pitää koslailustakii tehä nuin vaikiaa! mitä hullua ajella kuin pintakaasulla ja kaikenmaliman pöntöt tukossa. ajaa kunnolla kaasu pohjassa ja valihtoo pienen vaihteen ni polttaa kunnolla paskat pois ja ei tukkia pönttöä.. ja ei kait isuzu nuita pönttöjä ite tee? malli mukaan ja romikselle.. tahi vrosaliikkeeseen, autoilunhan kuuluu maksaa!
Kyse ei mun autostani . Mistä romikselta semmosen toiminta kuntoisena saa ? ;D
-
https://www.audiclub.fi/audifinns/forum/tekniikka/diesel/23159-katalysaattorin-helppo-puhdistushuolto eikö tämä ohje toimi isutsussa olet sen kuitenkin linkittänyt
-
Katalysaattorin ei kai varsinaisesti kuuluisi kulua tai tukkeutua jos asiat ovat kunnossa. Toki niilläkin rajallinen elinikä on, mutta katin toiminta perustuu sen kennon suureen pinta-alaan joka on päällystetty jollakin katalyytillä (tavallisesti kai jokin arvokkaampi metalli). Katti ei suodata tai kerää mitään itseensä, se vain saa pakokaasussa toivotun katalyyttisen reaktion aikaan. Periaatteessa siinä ei myöskään kulu mitään.
Hiukkassuodatin (DPF) taas regeneroi itsensä puhtaaksipoltolla, joko ajastetusti, automaattisesti tai jotkut kai jopa hiljalleen koko ajan. Tyypistä ja softasta riippuen. DPF lienee kuitenkin lyhytikäisempi kuin bensakoneen katalysaattori joka saattaa kestää auton iän.
Kummatkin saa tukkoon / ylikuumenemaan / pilalle
- väärällä polttoaineella tai sen väärällä syöttömäärällä/seoksella
- väärällä moottoriöljyllä (noissa pitää olla oma luokituksensa)
- estämällä DPF :n syklisen puhtaaksipolton joko tietoisesti tai jonkin vian seurauksena
- moottorin muilla vioilla, esim hyvin huono palaminen tai liiallinen öljyn kulutus
-
Katalysaattorin ei kai varsinaisesti kuuluisi kulua tai tukkeutua jos asiat ovat kunnossa. Toki niilläkin rajallinen elinikä on, mutta katin toiminta perustuu sen kennon suureen pinta-alaan joka on päällystetty jollakin katalyytillä (tavallisesti kai jokin arvokkaampi metalli). Katti ei suodata tai kerää mitään itseensä, se vain saa pakokaasussa toivotun katalyyttisen reaktion aikaan. Periaatteessa siinä ei myöskään kulu mitään.
Hiukkassuodatin (DPF) taas regeneroi itsensä puhtaaksipoltolla, joko ajastetusti, automaattisesti tai jotkut kai jopa hiljalleen koko ajan. Tyypistä ja softasta riippuen. DPF lienee kuitenkin lyhytikäisempi kuin bensakoneen katalysaattori joka saattaa kestää auton iän.
Kummatkin saa tukkoon / ylikuumenemaan / pilalle
- väärällä polttoaineella tai sen väärällä syöttömäärällä/seoksella
- väärällä moottoriöljyllä (noissa pitää olla oma luokituksensa)
- estämällä DPF :n syklisen puhtaaksipolton joko tietoisesti tai jonkin vian seurauksena
- moottorin muilla vioilla, esim hyvin huono palaminen tai liiallinen öljyn kulutus
Katalysaattoreita ja hiukkasloukkuja menee tukkoon . Monissa autoissa on noihin lääkkeet mutta alkuperäis / muillakin korjaamoilla on siihen ohjelmat . Vanhemmissa autoissa ei ole tuota polttomahdollisuutta ja alkuperäis tai muissa korjaamoissa on systeemit joilla noita puhdistetaan .
Ei siinä mitään luonnotonta ole .
-
Katalysaattoreiden tukkeutuminen taitaa olla yleistä . Miksi muuten olisi nuo ohjelmat kehitetty .
-
Ilmeisin syy tukkeumiin on vääränlainen moottoriöljy ja polttoainelaitteiden viat.
-
Katalysaattoreiden tukkeutuminen taitaa olla yleistä . Miksi muuten olisi nuo ohjelmat kehitetty .
Niin TEORIASSA katin ei kuuluisi tukkeutua. Käytännössä on toisin, johtuen edellä luettelemistani syistä kun toimintaolosuhteet ovat riittävän pielessä. Ja bensakoneiden katit tosiaan rapistuvat mekaanisesti ja voivat tällöin tukkeentua omista sisuksistaan.
Hiukkassuodattimen kuuluukin jonkinveran 'tukkeutua' mutta sitä varten on se säännöllinen regenerointi. Jos regenerointi myöhästyy liikaa jostain syystä niin sitten peli voi olla menetty ja tarvitaan huollon toimia. Ja muutenkin hiukkasuodattimen elinikä ei ole perinteisen katalysaattorin luokkaa. Paljon ajetussa koneessa sen luultavasti joutuu uusimaan jossain vaiheessa.
Kaikken vanhimmista dieselsysteemeistä minä en tiedä miten niiden kuuluisi pelata - vai kuuluuko :-)
-
Katalysaattoreiden tukkeutuminen taitaa olla yleistä . Miksi muuten olisi nuo ohjelmat kehitetty .
Niin TEORIASSA katin ei kuuluisi tukkeutua. Käytännössä on toisin, johtuen edellä luettelemistani syistä kun toimintaolosuhteet ovat riittävän pielessä. Ja bensakoneiden katit tosiaan rapistuvat mekaanisesti ja voivat tällöin tukkeentua omista sisuksistaan.
Hiukkassuodattimen kuuluukin jonkinveran 'tukkeutua' mutta sitä varten on se säännöllinen regenerointi. Jos regenerointi myöhästyy liikaa jostain syystä niin sitten peli voi olla menetty ja tarvitaan huollon toimia. Ja muutenkin hiukkasuodattimen elinikä ei ole perinteisen katalysaattorin luokkaa. Paljon ajetussa koneessa sen luultavasti joutuu uusimaan jossain vaiheessa.
Kaikken vanhimmista dieselsysteemeistä minä en tiedä miten niiden kuuluisi pelata - vai kuuluuko :-)
Miten väärä polttoaine voi dieselissä aiheuttaa tukkeutuman ? Dieselpolttoainetta useampia vaihtoehtoja mutta mikä niistä oikea . ;D
-
jossain jutussa muuten kerroit lisänneesi 2 T öljyä polttoaineeseen.Onko tämä nyt se isutsu.
-
jossain jutussa muuten kerroit lisänneesi 2 T öljyä polttoaineeseen.Onko tämä nyt se isutsu.
Nyt on toisenlaiset aineet , niitä muuten syytä käyttää .
Oli tuttu saanut avun . Oli Suomessa todenneet et yli 500€ maksaa uus katalysaattori töineen . Virossa 80€ jos antaa katalysaattorin vaihdossa , niissä nimittäin arvometalleja jotka kannattaa ottaa talteen . Aikoo odotella rajojen avautumista .
-
Ei siis lööytynyt puhdistuskeinoa, taisin tuolla mainita aikasemmin että vaihtoon, mutta kaikkitietävänä kerroit jotain että tietämättömät olkoon hiljaa.
-
Ei siis lööytynyt puhdistuskeinoa, taisin tuolla mainita aikasemmin että vaihtoon, mutta kaikkitietävänä kerroit jotain että tietämättömät olkoon hiljaa.
Oli kysynyt mitää uus maksaa , kiellettyä . Katalysaattoreita puhdistetaan kyllä . Liian tukkeutunut vaihdetaan .
-
Mikähän oli tämänkin katalysaattorin ympäristöarvo tai tase, ensin on louhittu jalometalleja, kuljetettu niitä, valmistettu itse katalysaattori. Katalysaattori tukkoisena on ahdistanut moottoria, Sorkkis on kenties istunut omassa autossa antamassa konsultaatiota ongelmaan auton käydessä tyhjä käyntiä ettei tule kylmä, tästä on Sorkkiksenkin auto hieman tukkeentunut. Sorkkis ei ole apua osannut antaa joten on kysynyt neuvoa agronetistä, palvelimet on jauhanu lämpöä mereen ja isäntien traktorit on jauhaneet pihalla tyhjäkäynnillä kun sen pikaisen kahvilla käynnin sijaan on keskitytty vinoilemaan epäasiallisuuksia Sorkkikselle. Lopulta tukkeutuneen katin omistaja on joutunut hakemaan apua muualta.
Insinööri Sörsselssön muuten kehittää passiivi-autoa, siinä ei ole putkessa muuta kuin äänenvaimennin ja päästöt nolla. Pakokaasut kerätään lavalle säiliöön ja kun aine on katoamatonta niin ne patentoidulla, eräänlaisella käänteisellä katalysaattorilla jalostetaan takaisin dieselöljyksi. Järjestelmä toimii jo vuoristoisissa maissa missä rullausenergiasta saadaan ilmaista voimaa prosessiin.
-
Mikähän oli tämänkin katalysaattorin ympäristöarvo tai tase, ensin on louhittu jalometalleja, kuljetettu niitä, valmistettu itse katalysaattori. Katalysaattori tukkoisena on ahdistanut moottoria, Sorkkis on kenties istunut omassa autossa antamassa konsultaatiota ongelmaan auton käydessä tyhjä käyntiä ettei tule kylmä, tästä on Sorkkiksenkin auto hieman tukkeentunut. Sorkkis ei ole apua osannut antaa joten on kysynyt neuvoa agronetistä, palvelimet on jauhanu lämpöä mereen ja isäntien traktorit on jauhaneet pihalla tyhjäkäynnillä kun sen pikaisen kahvilla käynnin sijaan on keskitytty vinoilemaan epäasiallisuuksia Sorkkikselle. Lopulta tukkeutuneen katin omistaja on joutunut hakemaan apua muualta.
Insinööri Sörsselssön muuten kehittää passiivi-autoa, siinä ei ole putkessa muuta kuin äänenvaimennin ja päästöt nolla. Pakokaasut kerätään lavalle säiliöön ja kun aine on katoamatonta niin ne patentoidulla, eräänlaisella käänteisellä katalysaattorilla jalostetaan takaisin dieselöljyksi. Järjestelmä toimii jo vuoristoisissa maissa missä rullausenergiasta saadaan ilmaista voimaa prosessiin.
Turhapuro voi mennä masinistit keskustelu ryhmään antamaan lausuntojaan .
Mulla ei ole katalysaattori tukossa , tutulla on .
Turhapuro voi esttää viisautensa firmoille jotaka noiden huoltoja suorittavat . ;D ;D
-
Polttomoottorin filosofia pitäisi uudistaa siten, että työnnettäessä autoa polttoainetankkiin lorisee uutta polttoainetta.
-
Mikähän oli tämänkin katalysaattorin ympäristöarvo tai tase,
....
Turhapuro voi mennä masinistit keskustelu ryhmään antamaan lausuntojaan .
Mulla ei ole katalysaattori tukossa , tutulla on .
Turhapuro voi esttää viisautensa firmoille jotaka noiden huoltoja suorittavat . ;D ;D
Firmat eivä taida paljon ympäristötaseeseen kantaa ottaa. Pääasia että töitä piisaa ja kassaan tulee rahaa :-)
-
Mikähän oli tämänkin katalysaattorin ympäristöarvo tai tase,
....
Turhapuro voi mennä masinistit keskustelu ryhmään antamaan lausuntojaan .
Mulla ei ole katalysaattori tukossa , tutulla on .
Turhapuro voi esttää viisautensa firmoille jotaka noiden huoltoja suorittavat . ;D ;D
Firmat eivä taida paljon ympäristötaseeseen kantaa ottaa. Pääasia että töitä piisaa ja kassaan tulee rahaa :-)
Jollet satu tietämään toimii katalysaattopri puhdistuksen jälkeen . Autot katsastetaan jollloin tehdään päästömittaukset . ;D
-
Katalysaattori ei toimi, hiukkasloukku toimii.
-
Katalysaattori ei toimi, hiukkasloukku toimii.
Toimii puhdistuksen jälkeenkin , molemmat .
-
Jos ny vaan annat katalysaattorien olla ettet taas munaa ittees.Suosittelen.
-
Jos ny vaan annat katalysaattorien olla ettet taas munaa ittees.Suosittelen.
Samoin . Hiukkaslopuu on pakosarjan jälkeen ja katalysaattori auton alla .
On porukoilla vähän hakusessa näemmä .
-
Jos ny vaan annat katalysaattorien olla ettet taas munaa ittees.Suosittelen.
Samoin . Hiukkaslopuu on pakosarjan jälkeen ja katalysaattori auton alla .
On porukoilla vähän hakusessa näemmä .
Tämä pitää tietää. Eihän sitä muutoin sorkanhoitajaksi pääsisikään.
-
Jos ny vaan annat katalysaattorien olla ettet taas munaa ittees.Suosittelen.
Samoin . Hiukkaslopuu on pakosarjan jälkeen ja katalysaattori auton alla .
On porukoilla vähän hakusessa näemmä .
Tämä pitää tietää. Eihän sitä muutoin sorkanhoitajaksi pääsisikään.
Kaiken lisäks pitää kaks tuntii olla pieraisematta .
-
Jos ny vaan annat katalysaattorien olla ettet taas munaa ittees.Suosittelen.
Samoin . Hiukkaslopuu on pakosarjan jälkeen ja katalysaattori auton alla .
On porukoilla vähän hakusessa näemmä .
Sorkkis provoilee ja trollaa.
Martakki tietää katalysaattorin olevan ensimmäisenä, mielellään jopa samaa kokonaisuutta pakosarjan kanssa nopean lämpenemisen takaamiseksi. Nykyään on jo turboahdinkin samaa valua pakosarjan kanssa.
-
Mikähän oli tämänkin katalysaattorin ympäristöarvo tai tase,
....
Turhapuro voi mennä masinistit keskustelu ryhmään antamaan lausuntojaan .
Mulla ei ole katalysaattori tukossa , tutulla on .
Turhapuro voi esttää viisautensa firmoille jotaka noiden huoltoja suorittavat . ;D ;D
Firmat eivä taida paljon ympäristötaseeseen kantaa ottaa. Pääasia että töitä piisaa ja kassaan tulee rahaa :-)
Jollet satu tietämään toimii katalysaattopri puhdistuksen jälkeen . Autot katsastetaan jollloin tehdään päästömittaukset . ;D
Ei ne aina puhdistamalla parane, valitettavasti. Usein kylläkin, riippuu mikä siinä oli tukkeutumisen syy, metalli- vai keraamisisuksinen katti jne. Siinäkin on eroa että onko se fyysisesti tukossa vai muuten vaan muuttunut toimimattomaksi (katalyytti jonkin sinne kuulumattoman aineen pilaama). Taisi yhdelle kaverillekin käydä noin kun osti venäläisiltä pakumiehiltä halpaa kanisteribensaa jossa oli jotain ylimäääräistä.. ruohonleikkurissa pelasi hyvin, tosi haju oli vähän erilainen.
Historiassa jotkut onnistuivat ajamaan lyijyllistä polttoainetta kattikoneissa ja siitä ei kovin hyvää seurannut katin kannalta.
Silti väitän että ainakaan kovin moni firma ei noita rassaa ympäristöarvojen vuoksi vaan siksi että että ovat keksineet uuden tavan tehdä rahaa. Toki ne yrittävät saada katin toimimaan jotta asiakas on tyytyväinen ja ao. palvelua halutaan käyttää ja siitä maksaa.
Tämä on nyt aivan turha vänkäämistä asian vierestä, minun kohdaltani ei tästä enempää.
-
Mikähän oli tämänkin katalysaattorin ympäristöarvo tai tase,
....
Turhapuro voi mennä masinistit keskustelu ryhmään antamaan lausuntojaan .
Mulla ei ole katalysaattori tukossa , tutulla on .
Turhapuro voi esttää viisautensa firmoille jotaka noiden huoltoja suorittavat . ;D ;D
Firmat eivä taida paljon ympäristötaseeseen kantaa ottaa. Pääasia että töitä piisaa ja kassaan tulee rahaa :-)
Jollet satu tietämään toimii katalysaattopri puhdistuksen jälkeen . Autot katsastetaan jollloin tehdään päästömittaukset . ;D
Ei ne aina puhdistamalla parane, valitettavasti. Usein kylläkin, riippuu mikä siinä oli tukkeutumisen syy, metalli- vai keraamisisuksinen katti jne. Siinäkin on eroa että onko se fyysisesti tukossa vai muuten vaan muuttunut toimimattomaksi (katalyytti jonkin sinne kuulumattoman aineen pilaama). Taisi yhdelle kaverillekin käydä noin kun osti venäläisiltä pakumiehiltä halpaa kanisteribensaa jossa oli jotain ylimäääräistä.. ruohonleikkurissa pelasi hyvin, tosi haju oli vähän erilainen.
Historiassa jotkut onnistuivat ajamaan lyijyllistä polttoainetta kattikoneissa ja siitä ei kovin hyvää seurannut katin kannalta.
Silti väitän että ainakaan kovin moni firma ei noita rassaa ympäristöarvojen vuoksi vaan siksi että että ovat keksineet uuden tavan tehdä rahaa. Toki ne yrittävät saada katin toimimaan jotta asiakas on tyytyväinen ja ao. palvelua halutaan käyttää ja siitä maksaa.
Tämä on nyt aivan turha vänkäämistä asian vierestä, minun kohdaltani ei tästä enempää.
Oliko jotakin faktaa väitteellesi ?
-
Oliko jotakin faktaa väitteellesi ?
Öh, siis mille? Tämäkö: (Silti väitän että ainakaan kovin moni firma ei noita rassaa ympäristöarvojen vuoksi )
Jonkinlaisen määrän yrittäjiä tunnen ja kyllä niistä yksikään ei hommia tee 'huvikseen' ja parantaakseen korvauksetta maailmaa tai jotain. Kyllä niistä jokainen tekee hommia vain ja ainoastaan saadakseen rahaa ja firmalle tulosta. Poikkeuksen voivat tehdä jotkut taitelijat ym jotka tekevät rakkaudesta lajiin ja luomisen palosta tai vaikka eläinsuojelutyö, mutta kyllä tavalliset mutterinvääntäjät painaa duunia ihan siitä proosallisesta syystä: se on keino saada leipää pöytään ja vielä makkaraa leivän päälle.
Tietysti katteja fiksataan kun lain mukaan niiden pitää toimia ja se tarkastetaankin (ainakin katsastuksessa...) ja korjaaminen taas on edullisempi tapa päästä vaadittuun lopputulokseen kuin vaihtaa pönttö uuteen. Koska korjaaminen on usein toimiva tapa ja sille on kysyntää niin totta maar siitä on jotkut napanneet businessidean. Mutta ei ne yrittäjät sitä tee ympäristöä pelastaakseen vaan rahaa saadakseen. Ympäristön kannaltahan tuolla ei ole merkitystä, jos vanhaa ei kukaan korjaa niin sitten joutuu ostamaan varaosana uuden että saa vehkeen katsastuksesta läpi.
Jos lain vaatimus niiden toiminnasta poistettaisiin niin luulen että korjaustoimintakin kokisi jonkinlaisen laskevan trendin... tietysti on asiakkaita jotka ajattelisivat ympäristöä ja päästöjä vapaaehtoisestikin , mutta monet taitaisivat etsiä edullisemman palvelun jossa koko pöntöstä kolistetaan sisukset pois, höystettynä sopivalla softamuutoksella :-/
Oletko itse ryhtynyt sorkkahoitajaksi ainoastaan antaaksesi eläimille paremman elämän - ilman että ajattelit tehdä sillä rahaakin?
Jos noin teit niin nostan hattua. Ja voin mä nostaa muutenkin, tuolle alalle ei taida hirveää tunkua olla vaikka tärkeä homma onkin..
-
Katsopas Sorkkis miten katalysaattori puhdistetaan perusteellisesti: https://www.youtube.com/watch?v=53Ru0whEbCA
-
Oliko jotakin faktaa väitteellesi ?
Öh, siis mille? Tämäkö: (Silti väitän että ainakaan kovin moni firma ei noita rassaa ympäristöarvojen vuoksi )
Jonkinlaisen määrän yrittäjiä tunnen ja kyllä niistä yksikään ei hommia tee 'huvikseen' ja parantaakseen korvauksetta maailmaa tai jotain. Kyllä niistä jokainen tekee hommia vain ja ainoastaan saadakseen rahaa ja firmalle tulosta. Poikkeuksen voivat tehdä jotkut taitelijat ym jotka tekevät rakkaudesta lajiin ja luomisen palosta tai vaikka eläinsuojelutyö, mutta kyllä tavalliset mutterinvääntäjät painaa duunia ihan siitä proosallisesta syystä: se on keino saada leipää pöytään ja vielä makkaraa leivän päälle.
Tietysti katteja fiksataan kun lain mukaan niiden pitää toimia ja se tarkastetaankin (ainakin katsastuksessa...) ja korjaaminen taas on edullisempi tapa päästä vaadittuun lopputulokseen kuin vaihtaa pönttö uuteen. Koska korjaaminen on usein toimiva tapa ja sille on kysyntää niin totta maar siitä on jotkut napanneet businessidean. Mutta ei ne yrittäjät sitä tee ympäristöä pelastaakseen vaan rahaa saadakseen. Ympäristön kannaltahan tuolla ei ole merkitystä, jos vanhaa ei kukaan korjaa niin sitten joutuu ostamaan varaosana uuden että saa vehkeen katsastuksesta läpi.
Jos lain vaatimus niiden toiminnasta poistettaisiin niin luulen että korjaustoimintakin kokisi jonkinlaisen laskevan trendin... tietysti on asiakkaita jotka ajattelisivat ympäristöä ja päästöjä vapaaehtoisestikin , mutta monet taitaisivat etsiä edullisemman palvelun jossa koko pöntöstä kolistetaan sisukset pois, höystettynä sopivalla softamuutoksella :-/
Oletko itse ryhtynyt sorkkahoitajaksi ainoastaan antaaksesi eläimille paremman elämän - ilman että ajattelit tehdä sillä rahaakin?
Jos noin teit niin nostan hattua. Ja voin mä nostaa muutenkin, tuolle alalle ei taida hirveää tunkua olla vaikka tärkeä homma onkin..
Jos et sattumalta tiedä niin katsastuksissa suoritetaan päästömittaus . Autoissa missä on hiukkasloukku saattaa viiminen katalysaattori olla toimimaton mutta ei kauaa koska mittauksia kehitetään paremmiksi .
-
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .
-
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .
Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/
Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.
Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita.
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.
Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.
Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?
-
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .
Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/
Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.
Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita.
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.
Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.
Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?
Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa . Mitsussa oli ongelmana moottorivalon syttyminen vähän väliä , autoa huollettiin merkkilliikkeessä , tuloksetta . Antorita vaihdettiin tuloksetta . Katalysaattori tukossa oli vika . Pikkusen fitutti , joss heti olis vian tiennyt sen olis voinut korjata .
-
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .
Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/
Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.
Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita.
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.
Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.
Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?
Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa . Mitsussa oli ongelmana moottorivalon syttyminen vähän väliä , autoa huollettiin merkkilliikkeessä , tuloksetta . Antorita vaihdettiin tuloksetta . Katalysaattori tukossa oli vika . Pikkusen fitutti , joss heti olis vian tiennyt sen olis voinut korjata .
Voi olla että tiesivätkin merkkiliikkeessä perimmäisen syyn, mutta saivat vähän lisähuoltoaikaa ja osia myytyä.
-
Eivät tienneet merkkiliikkeessä .
Auton omalla ohjelmassa suoritettu puhdistus saattaa joskus vain pahentaa tilannetta eli menee entistä pahemmin tukkoon . Tutunauto oli tullut kuntoon . Ei uudetkaan enää hirmuisia maksa jos omaan joutuu uusimaan näyttää Motonetista irtoovan pikkusen päälle 400€ kokosysteemi . :)
-
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .
Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/
Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.
Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita.
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.
Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.
Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?
Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa . Mitsussa oli ongelmana moottorivalon syttyminen vähän väliä , autoa huollettiin merkkilliikkeessä , tuloksetta . Antorita vaihdettiin tuloksetta . Katalysaattori tukossa oli vika . Pikkusen fitutti , joss heti olis vian tiennyt sen olis voinut korjata .
Voi olla että tiesivätkin merkkiliikkeessä perimmäisen syyn, mutta saivat vähän lisähuoltoaikaa ja osia myytyä.
Noinhan Kaikki pienkone korjaajatkin tekee ainakin melkein Kaikki tai ehkä vain yksi , ensin säädetään sitten taas kokeillaan säädetään lisää ennenkuin etsitään vika aloittaen helpoimmasta päästä vaihdellen osia ja säätäen . Esim moottorisahassa jos se ei ole tehoja ja sammuu ,ensin säädetään sitten puhdistetaan ilmanputsari ja säädetään . Sitten vaihdetaan tulppa ja kokeillaan ja säädetään . Sitten vaihdetaan uusi bensiini kokeillaan ja säädetään . näin edetään kunnes lopulta vaihdetaan se pensaletku ;D ;D ;D
-
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .
Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/
Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.
Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita.
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.
Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.
Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?
Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa . Mitsussa oli ongelmana moottorivalon syttyminen vähän väliä , autoa huollettiin merkkilliikkeessä , tuloksetta . Antorita vaihdettiin tuloksetta . Katalysaattori tukossa oli vika . Pikkusen fitutti , joss heti olis vian tiennyt sen olis voinut korjata .
Voi olla että tiesivätkin merkkiliikkeessä perimmäisen syyn, mutta saivat vähän lisähuoltoaikaa ja osia myytyä.
Noinhan Kaikki pienkone korjaajatkin tekee ainakin melkein Kaikki tai ehkä vain yksi , ensin säädetään sitten taas kokeillaan säädetään lisää ennenkuin etsitään vika aloittaen helpoimmasta päästä vaihdellen osia ja säätäen . Esim moottorisahassa jos se ei ole tehoja ja sammuu ,ensin säädetään sitten puhdistetaan ilmanputsari ja säädetään . Sitten vaihdetaan tulppa ja kokeillaan ja säädetään . Sitten vaihdetaan uusi bensiini kokeillaan ja säädetään . näin edetään kunnes lopulta vaihdetaan se pensaletku ;D ;D ;D
Meikä on siks monta bensaletkua suodattimineen vaihtanut eli älä tuu neuvomaan noissa asioissa . Vaihdatko siis itse bensaletkun etkä edes hae muuta vikaa jos kirjoituksesi ymmärsin . Ilmanpuhdistin siis saa olla tukossa , säädöt pielessä , tulppa viallinen mutta bensaletkun vaihtamalla selvität viat kuin viat vai ?
-
kuin usein saha säätää muuten ittiään käytön aikana? varsinkaan nuo vanhemmat mallit? ja likanen ilmansuotatin kyllä pistää silmään sokiallakii. ja pessinenkii vaihtaa tulpan parin kuun välein sillä käytöllä.. perushuoltoon kuuluva.
-
Pienkonekorjaamolle varmaan tulee enempi noita harrastelijoiden halppissahoja joissa säädötkin voi pyöriä itsestään enempi kuin viljelijöiden tai muiden asioista jotain ymmärtävien laadukkaampia sahoja. Laadukkaampien sahojen omistajat osaa varmaan jokseenkin samat temput tarkistaa tai ainakin perushuollot tehdä kuin pienkonekorjaamokin, osat vaan puuttuu. Siksi voi olla ihan viisastakin vilkaista ensin ne säätöruuvit.
-
Pienkonekorjaamolle varmaan tulee enempi noita harrastelijoiden halppissahoja joissa säädötkin voi pyöriä itsestään enempi kuin viljelijöiden tai muiden asioista jotain ymmärtävien laadukkaampia sahoja. Laadukkaampien sahojen omistajat osaa varmaan jokseenkin samat temput tarkistaa tai ainakin perushuollot tehdä kuin pienkonekorjaamokin, osat vaan puuttuu. Siksi voi olla ihan viisastakin vilkaista ensin ne säätöruuvit.
Mistä noin pättelet ?????? Ihmeteorioita taas ilman järkee .
-
Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa .
Ei ainakaan ollut tarkoitus. Ei minulla ole mitään sitä vastaan. Miksi olisi?
Yritin vain sanoa että se on normaalia liiketoimintaa... hyödyllistä sellaista.
Ilmaisen ajatuksiani toisinaan liian monimutkaisesti.
-
Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa .
Ei ainakaan ollut tarkoitus. Ei minulla ole mitään sitä vastaan. Miksi olisi?
Yritin vain sanoa että se on normaalia liiketoimintaa... hyödyllistä sellaista.
Ilmaisen ajatuksiani toisinaan liian monimutkaisesti.
Mitä vielä, lukija on ollut yksinkertainen ::)
-
Kokemusta katalysaattorien puhdituksesta . Auttaako poltoaineen lisäaineet , lämmittämällä ? Autossa ei ole ohjelmaa eli tietokeella ei onnistu .
Vain asiallisia vastauksia .
Kysymyksenasettelu oli ny niin epäselevä, etten ees yrittäny lukia muita vastauksia. Nykyautoisa ko on nuita katteja, loukkuja sun muita hiirenliskuja. Niin kysynpä itte.
Onko kysseesä:
- pensamoottorin kolmitoimikatalysaattori
- helevetin uuven pensamoottorin hiukkassuodatin
- tiisselimoottorin hapetuskatalysaattori (DOC)
- tiisselimoottorin SCR-katalysaattori
- tiisselimoottorin hiukkassuodatin (DPF)
- tiisselimoottorin "ylimääräsen ammoniakin" poistava katalysaattori (ASC)
- joku muu, mikä?
🎅