Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorihuoltojen hinnat?  (Luettu 7736 kertaa)

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 850
Traktorihuoltojen hinnat?
Tuossa latviasta valtran huolto, esimerkkinä 8550 laittelun hinta.

https://www.ss.lv/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/tractors/wheeled-tractors/bckdpx.html

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
Tuossa latviasta valtran huolto, esimerkkinä 8550 laittelun hinta.

https://www.ss.lv/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/tractors/wheeled-tractors/bckdpx.html

Sinne sitten huollattamaan vaan ! Mun mielestä nykyään ei edes kannata karehtia suomalaisten osaavien huoltomiesten hintoja. Ne pirut, kun vähenevät samaa tahtia prosenttuaalisesti, kuin lypsykarjat. Ne vielä jatka , jotka eivät pysty lopettamaan ;)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8302
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
Eikös traktorit yleensä kannata huoltaa itse? Aika turha on kriisiä huutaa, jos on varaa käyttää huoltomiestä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
Eikös traktorit yleensä kannata huoltaa itse? Aika turha on kriisiä huutaa, jos on varaa käyttää huoltomiestä.

Kannattaa siltä osin kun oma osaaminen, työkalut ja muu infra antaa myöten. Mutta jos traktorissa on erityisosaamista ja erikoistyökaluja vaativia sähköjärjestelmiä ja hydrauliikkaa (90-luvun ja vanhemmissa Tojotoissa ei näitä ole, kirj. huom. ;D), kannattanee etsiä se huoltomies.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

JameksiP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
Eikös traktorit yleensä kannata huoltaa itse? Aika turha on kriisiä huutaa, jos on varaa käyttää huoltomiestä.


Pienillä tiloilla on kannattavaa huoltaa/huollattaa
koneet ja käyttää ne sitten loppuun. Varaosat ja
suodattimet Saksasta tai Hollannista saa sopuhintaan.
Ne jotka huollattavat koneita, katsovat laskun loppusumman
ja maksavat laskun.  Isoilla tiloilla koneet ostetaan uusina
Suomesta. Kiertonopeus (3-5v) on niin tiuha, ettei huoltoon tai
puhdistuksiin ole aihetta. 1. huolto on sitten 2. omistajan asia.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
Isoilla tiloilla koneet ostetaan uusina
Suomesta. Kiertonopeus (3-5v) on niin tiuha, ettei huoltoon tai
puhdistuksiin ole aihetta.

Jos uudella ykköskoneella ajetaan esmes 800 h/vuosi, niin neljässä vuodessa kertyy 4000 tuntia. Onko ihan aikuisten oikeesti olemassa joku paksupää, joka ei ko. välillä putsaa vaikkapa ohjaamon ilmansuodatinta tai vaihda motoriööliä yhtään kertaa?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

JameksiP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
50h tunnin huolto tehty, jos sitä ei ole saatu tingittyä
kaupanteon yhteydessä pois. Voihan joku rengeistä olla
niin viitseliäs, että putsaa hyttiä. Vaihtokone riviin mennessä
kone pestään ja ilmoituksessa kerrotaan, että on iso huolto
juuri tehty. Siihen aikaan kun taksit oli mersuja, oli autoilija tarkka
ettei autolle tehty mitään ylimääräistä. Tarinan mukaan kokenut
suhari tiesi moottorin äänestä, milloin oli aika tilata uusi auto.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8302
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
Eikös traktorit yleensä kannata huoltaa itse? Aika turha on kriisiä huutaa, jos on varaa käyttää huoltomiestä.

Kannattaa siltä osin kun oma osaaminen, työkalut ja muu infra antaa myöten. Mutta jos traktorissa on erityisosaamista ja erikoistyökaluja vaativia sähköjärjestelmiä ja hydrauliikkaa (90-luvun ja vanhemmissa Tojotoissa ei näitä ole, kirj. huom. ;D), kannattanee etsiä se huoltomies.

Tarkennuksena: 90-luvun ja vanhemmissa Tojotoissa ei sähköjärjestelmissä ja hydrauliikassa ole vikoja.

Ja tuon ikäisiin koneisiin saa hommailtua aika helposti intterneetistä workshop manuaaleja, jos vaikka pelkkien räjähdyskuvien katseleminen hirvittää. Engelskaa niissä kyllä tarvii osata. Ja sähköt ovat usein vain kytkentäkaavioita, jotka monesti ovat niin epäselviä, että oletetaan ettei niitä kukaan lue. Pl. saksalaismerkit.

Viimeksi muokattu: 04.02.20 - klo:17:44 kirjoittanut Mopomies

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
50h tunnin huolto tehty, jos sitä ei ole saatu tingittyä
kaupanteon yhteydessä pois. Voihan joku rengeistä olla
niin viitseliäs, että putsaa hyttiä. Vaihtokone riviin mennessä
kone pestään ja ilmoituksessa kerrotaan, että on iso huolto
juuri tehty. Siihen aikaan kun taksit oli mersuja, oli autoilija tarkka
ettei autolle tehty mitään ylimääräistä. Tarinan mukaan kokenut
suhari tiesi moottorin äänestä, milloin oli aika tilata uusi auto.
meinaakko jotta takuunalaiseen koneeseen jätetään huollot tekemättä   :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

farmeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 246
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
No eipä niihin uusiin koneisiin voi muuta tehdä kuin öljyt ja suodattimet vaihdella, sitäkään ei kannata juuri tehdä, jos ajat alle 500h/vuosi. Vähäisellä ajomäärällä suodattimet+öljyt on sama vaihdatttaa huollossa samalla kun huoltomies säätää venttiilit, kalibroi mahdollisesti vaihdelaatikkoa ja korjailee pikkuviat. Miksihän muuten rahoistaan tarkat saksalaisisännät käyttävät koneensa ennakkohuollossa?

Omat uudemmat koneet käyvät huollossa, aina tuntuu löytyvän joku palikka tai vipstaaki joka olisi työseisokkien välttämiseksi syytä vaihtaa.

JameksiP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
"meinaakko jotta takuunalaiseen koneeseen jätetään huollot tekemättä"


Näillä asiakkailla, joka uusivat malliston yläpäässä olevia koneita
jatkuvalla kierrolla takuut pelaa ilman kyselyitä. Joskus uuteen koneeseen
saatetaan tehdä jokin muutostyö valmistajan piikkiin. Kun tavan tallaaja
ostaa Suomesta uuden koneen ja tekee huollot itse, saattaa vuosien päästä
tulla yllätys. Myyjän merkkihuolto on kirjannut työn tehdyksi ja kuitannut
laskun. Mielenkiintoista jos jokin turvallisuuteen vaikuttava lisäys on merkitty
tehdyksi ja onnettomuuden sattuessa selviää ettei olekaan. Riski kannattaa
kuitenkin ottaa.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
50h tunnin huolto tehty, jos sitä ei ole saatu tingittyä
kaupanteon yhteydessä pois. Voihan joku rengeistä olla
niin viitseliäs, että putsaa hyttiä. Vaihtokone riviin mennessä
kone pestään ja ilmoituksessa kerrotaan, että on iso huolto
juuri tehty. Siihen aikaan kun taksit oli mersuja, oli autoilija tarkka
ettei autolle tehty mitään ylimääräistä. Tarinan mukaan kokenut
suhari tiesi moottorin äänestä, milloin oli aika tilata uusi auto.
Sillon tosiaan ku taksit oli Mersuja täälläpäin tekivät vanhemmiten jotain taikoja startille. Käämivät startin ankkurin eri volteille tms en oo varma oliko just noin kun aikaa tuosta on reilusti. Kumminkin kierroksia starttiin lisää,eli kone kyllä pelasi kun vain käyntiin sen sai.
Siihen oli ihan km lukematkin milloin tuo taika tehtiin ja myös km lukema kuinka pitkästi sen jälkeen vielä ajettiin ennen koneremppaa/auton vaihtoa.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
No eipä niihin uusiin koneisiin voi muuta tehdä kuin öljyt ja suodattimet vaihdella, sitäkään ei kannata juuri tehdä, jos ajat alle 500h/vuosi. Vähäisellä ajomäärällä suodattimet+öljyt on sama vaihdatttaa huollossa samalla kun huoltomies säätää venttiilit, kalibroi mahdollisesti vaihdelaatikkoa ja korjailee pikkuviat. Miksihän muuten rahoistaan tarkat saksalaisisännät käyttävät koneensa ennakkohuollossa?

Omat uudemmat koneet käyvät huollossa, aina tuntuu löytyvän joku palikka tai vipstaaki joka olisi työseisokkien välttämiseksi syytä vaihtaa.
[/b]


Asia juurikin noin.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8302
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
No eipä niihin uusiin koneisiin voi muuta tehdä kuin öljyt ja suodattimet vaihdella, sitäkään ei kannata juuri tehdä, jos ajat alle 500h/vuosi. Vähäisellä ajomäärällä suodattimet+öljyt on sama vaihdatttaa huollossa samalla kun huoltomies säätää venttiilit, kalibroi mahdollisesti vaihdelaatikkoa ja korjailee pikkuviat. Miksihän muuten rahoistaan tarkat saksalaisisännät käyttävät koneensa ennakkohuollossa?

Omat uudemmat koneet käyvät huollossa, aina tuntuu löytyvän joku palikka tai vipstaaki joka olisi työseisokkien välttämiseksi syytä vaihtaa.
[/b]


Asia juurikin noin.

Toivottavasti ymmärrätte, että yritykset "löytävät" muitakin vikoja, kuin mahdollisia tiedettyjä vikoja. Tämä on ihan normaalia markkinointikikkaa. Varmuuden vuoksi vaihdettavat komponentit ovat ehjiä, mutta niiden vaihto perustellaan hyvin.

Ennen ei ollut mahdollisia huonoja komponentteja tai asiakasta ei suoraan kusetettu. Nyt se on jokapäiväistä elämää.

Seurailkaapa niiden uusien autojenne/koneiden tai vaikka vanhojen huoltotoimenpiteitä. Aina löytyy jotain korjattavaa, josta voi ottaa maksun.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Traktorihuoltojen hinnat?
No eipä niihin uusiin koneisiin voi muuta tehdä kuin öljyt ja suodattimet vaihdella, sitäkään ei kannata juuri tehdä, jos ajat alle 500h/vuosi. Vähäisellä ajomäärällä suodattimet+öljyt on sama vaihdatttaa huollossa samalla kun huoltomies säätää venttiilit, kalibroi mahdollisesti vaihdelaatikkoa ja korjailee pikkuviat. Miksihän muuten rahoistaan tarkat saksalaisisännät käyttävät koneensa ennakkohuollossa?

Omat uudemmat koneet käyvät huollossa, aina tuntuu löytyvän joku palikka tai vipstaaki joka olisi työseisokkien välttämiseksi syytä vaihtaa.
[/b]


Asia juurikin noin.

Toivottavasti ymmärrätte, että yritykset "löytävät" muitakin vikoja, kuin mahdollisia tiedettyjä vikoja. Tämä on ihan normaalia markkinointikikkaa. Varmuuden vuoksi vaihdettavat komponentit ovat ehjiä, mutta niiden vaihto perustellaan hyvin.

Ennen ei ollut mahdollisia huonoja komponentteja tai asiakasta ei suoraan kusetettu. Nyt se on jokapäiväistä elämää.

Seurailkaapa niiden uusien autojenne/koneiden tai vaikka vanhojen huoltotoimenpiteitä. Aina löytyy jotain korjattavaa, josta voi ottaa maksun.
Ehkä niille v1ttumaisille ja laskustaan aina valittaville asiakkailleen  voi tehdä noin.