Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe T174 direct  (Luettu 9822 kertaa)

SikaJussi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
T174 direct
Traktori vaihto ajankohtainen ja tähän asti ollut jontikka johon äärimmäisen tyytyväinen, merkin vaihto ei tulisi kysymykseen mutta koska se nyt vaan meni wihurille pakko se on, perseelle meni jontikka hommat. Olen oikeasti alkanut miettiä valtra vaihtoehtona, millainen paketti olisi t174 direct smarttouch? Koeajoon pitäisi tulla lähiaikoina, onko tuosta portaattoman jontikan kirittäjäksi? Aikaisemminhan nuot portaattomat valtrat oli melko kuppasia vrt esim jd fendt

farmeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 246
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Vs: T174 direct
No sanotaan näin alkuun etten ole edes portaattoman jontikan kopissa istunut, joten siihen vaikia verrata. fendistä ja valtrasta on kokemuksia kummastakin n.200h ja Casen CVX:tä sen verran että tietää miten toimii. Oikeasti melko hyvä paketti, ei juuri eroa muista mitenkään häiritsevästi. Ainoa hieman "häiritsevä" asia on neljä aluevaihdetta, mutta niiden kanssa kyllä pärjää! (Ja onhan varion ylivoimassakin aluevaihde) Toinen ajamani koneen ominaisuus oli nykäisy pysähtyessä kuorman kanssa, ei sitten sen tarkemmin tutkittu mikä sen aiheutti. Yksi syyllinen voisi olla vankkurimallisen kärryn turhan väljä vetosilmä, normaaleilla aisamallisilla kärryillä pysähtyi nätisti. Muuten ajossa ei huomaa eroa fendiin.

Smarttouch on Valtran onnistuneimpia tuotekehityksiä, pelaa sulavasti, sopivan kokoinen, ÄÄRIMMÄISEN helppokäyttöinen ja ergonomia hydevivuissa yms. on kohdillaan. Ehkä miinuksena voidaan mainita nostolaitteen "rullan" tai oikeastaan vivun jäykkyys ainakin uutena, takalevyn kanssa onneton jos sellaista harrastaa. Henkilökohtaisesti kyseenalaistan myös etukuormaimen hydraulisen varustelukon aukaisun viemisen näytön syövereihin, vaikka näyttö helppokäyttöinen onkin.

Valtran huolto voittanee ainakin Wihurin tällä hetkellä muutaman huoltopisteen verkoston kirkkaasti. Huoltokin on suhteellisen helppo tehdä itse jos sellaista "säästämistä" harrastaa. Tehdastilauskoneessa on myös helppo valita varusteet mitä itse tarvitsee eikä maksa itselle turhista varusteista.

Ja kommentoidaan vielä tuota Wihurin hommaa. Täällä päin ainakin wihurin myynti/huoltopiste toisella puolella kaupunkia muihin koneliikkeisiin verrattuna, tekee 20min lisää istumista ruuhka-aikana jos kiire hakea osia ja vastaavasti huoltomiehellä menee se +20min saapua paikalle. Tämä nyt tietysti riippuu kaupungista ja missä itse satut asustelemaan. Wihurilla ei taida myöskään olla myynnissä mitään muuta maatalouskalustoa, monelle hankala alkaa uuden kauppiaan kanssa hieromaan kauppaa. Huomiokaa myös että takuukorjauksia ei saa tehdä kuin wihurin omat huoltomiehet, montahan niitä koulutetaan koko maahan?

-farmeri-

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: T174 direct
Jeessus onpas wihurin kaa hankalaa ;D ;D ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: T174 direct
on oikea trumpin malli tuo jontikan myynti.   jos et ole kiva tviittaaja ni jäät ilman konetta,   mut laskut tuloo kuiteskii..     olikohan ihan oikea homma tuo vaihto??

tepperi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: T174 direct
on oikea trumpin malli tuo jontikan myynti.   jos et ole kiva tviittaaja ni jäät ilman konetta,   mut laskut tuloo kuiteskii..     olikohan ihan oikea homma tuo vaihto??

?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: T174 direct
on oikea trumpin malli tuo jontikan myynti.   jos et ole kiva tviittaaja ni jäät ilman konetta,   mut laskut tuloo kuiteskii..     olikohan ihan oikea homma tuo vaihto??

?

Vuan suottaa se ollanii ;D
Täytyis olla Suomi-Savo sanakirja :o
pessimisti ei pety!

SikaJussi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: T174 direct
Saimmekin jo tänään koneen koeajoon, joka tuli naapurista. Paljon ei ehtinyt vielä koittaan mutta näin nopeasti onhan se ihan soiva peli, vaihteisto kyllä toimi hienosti, eli ennakkoluulot oli turhia, tässä valtra on mennyt eteenpäin paljon, ohjaamo hiljainen, paljon hyviä yksityiskohtia... tiellä menee kuin juna, vakaammin mitä jontikka, samoin tuo etuakselin jousitus on ehdottomasti parempi...smart touch näyttö todella helppo ja yksinkertainen, tässäkin valtra on onnistunut...ja onhan tuo pirun komea kone myös silmälle...sitten miinuksia, kamalan korkea ja karkea moottorin käyntiääni, jontikassa arvostan kyllä kun se on moottorista ja vaihteistosta hiljainen myös ulospäin, tässä kun joutuu lähes asuinalueella paljon ajamaan, valtra on jumalaton mölytoosa...vähän sellainen laaduton vaikutelma varsinkin hytissä, smart touch kahva mikälie on kans ku halosta veistelty ja haettu ikh:lta nappeja siihen....naapuri joka kerkes koittaa muutaman päivän valitti että aivan tolkuton polttoaineen kulutus vrt hänen 6930 jontikkaan...itellä ei tuohon vielä kokemusta....nämä nyt oli tämmäsiä päälimmäisiä parin kolmen tunnin kokemuksella..

Olisihan tuo uus 6155r vallan mainio vaihtoehto, jo pelkästään sen takia sen ostaisin kun se on niin hiljainen ulospäin...mutta tosiaan ajatuskin tuosta Wihurista tökkii...ajatus että kauppais on 100km päässä oleva maatalous vastainen valkokaulus juippi saa käyrän nousemaan...sen verta läheltä tullut tota catepillar touhua seurattua että kyllä jontikoilla alkoi lähtölaskenta meidän talossa. Fendt 700-sarja täytyy koittaa samoin cnh koneet...Olisi vaan tuo valtra kotimainen, sitäkin pitäisi vaan entistä enemmän ajatella tänäpäivänä. Ja luulempa että on hinnalta todella kilpailukykyinen ja jällenmyyntiarvo taattu, samoin huolto ym maan parasta....hieman vain olo on että on vaihtamassa mersusta ooppeliin...

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 260
Vs: T174 direct
".hieman vain olo on että on vaihtamassa mersusta ooppeliin..." Aika hyvä ;D

farmeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 246
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Vs: T174 direct
Saimmekin jo tänään koneen koeajoon, joka tuli naapurista. Paljon ei ehtinyt vielä koittaan mutta näin nopeasti onhan se ihan soiva peli, vaihteisto kyllä toimi hienosti, eli ennakkoluulot oli turhia, tässä valtra on mennyt eteenpäin paljon, ohjaamo hiljainen, paljon hyviä yksityiskohtia... tiellä menee kuin juna, vakaammin mitä jontikka, samoin tuo etuakselin jousitus on ehdottomasti parempi...smart touch näyttö todella helppo ja yksinkertainen, tässäkin valtra on onnistunut...ja onhan tuo pirun komea kone myös silmälle...sitten miinuksia, kamalan korkea ja karkea moottorin käyntiääni, jontikassa arvostan kyllä kun se on moottorista ja vaihteistosta hiljainen myös ulospäin, tässä kun joutuu lähes asuinalueella paljon ajamaan, valtra on jumalaton mölytoosa...vähän sellainen laaduton vaikutelma varsinkin hytissä, smart touch kahva mikälie on kans ku halosta veistelty ja haettu ikh:lta nappeja siihen....naapuri joka kerkes koittaa muutaman päivän valitti että aivan tolkuton polttoaineen kulutus vrt hänen 6930 jontikkaan...itellä ei tuohon vielä kokemusta....nämä nyt oli tämmäsiä päälimmäisiä parin kolmen tunnin kokemuksella..

Olisihan tuo uus 6155r vallan mainio vaihtoehto, jo pelkästään sen takia sen ostaisin kun se on niin hiljainen ulospäin...mutta tosiaan ajatuskin tuosta Wihurista tökkii...ajatus että kauppais on 100km päässä oleva maatalous vastainen valkokaulus juippi saa käyrän nousemaan...sen verta läheltä tullut tota catepillar touhua seurattua että kyllä jontikoilla alkoi lähtölaskenta meidän talossa. Fendt 700-sarja täytyy koittaa samoin cnh koneet...Olisi vaan tuo valtra kotimainen, sitäkin pitäisi vaan entistä enemmän ajatella tänäpäivänä. Ja luulempa että on hinnalta todella kilpailukykyinen ja jällenmyyntiarvo taattu, samoin huolto ym maan parasta....hieman vain olo on että on vaihtamassa mersusta ooppeliin...
No hytin osalta R-sarjan jontikka on kyllä parempi, taitaa olla parhaita ohjaamoita  tällä hetkellä? Tuossa polttoaineen kulutuksessa täytyy huomata Valtran olevan n. tonnin painavampi jo vakiona ja iskutilavuuttakin on enemmän. Itse olen kyllä myös huomannut valtran olevan hieman janoisempi kuin muut merkit.

Fendt on myös ihan varteenotettava, huonoa on hinta, vaihteisto lämpenee kesäisin huomattavan lämpimäksi, ne fentin gargo etukuormaimet on ihan täyttä kuraa quickeen verrattuna ja ainakin täällä päin vikaherkkyys jopa viljatilan koneissa. Enkä henkilökohtaisesti menisi sanomaan edes kovin hiljaiseksi.

CNH:ta jos kattelet niin ehdottomasti punaisena. Made in Austria 8). Toinen kone missä hyvä koppi.

SikaJussi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: T174 direct
Joo tuota polttoaine kulutusta ei voi oikein verrata noin... Piruttamme vertailimme noita tänään, piti käydä toista naapuria morjestaas jolla uudehko 6215r, kyllä voi käydä tuo valtra rujosti, jontikka jotenkin hiljaisen sivistynyt, valtran tuntee kaukaa kun tulee tiellä, jontikka taas menee ohi ettei edes huomaa... No joku voi sanoa ettei mitään merkitystä nii kuin ei olekkaan työntekoon mutta itse kyllä arvostan tuota ominaisuutta...mielenkiintoista se fentti koittaa tässä asiassa... Mutta tuota valtran smart touch näyttöä on kyllä vieläkin ylistettävä, näyttää että tietotekniikka osaaminen Suomessa on huippua...

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12039
Vs: T174 direct
CNH:ta jos kattelet niin ehdottomasti punaisena. Made in Austria 8). Toinen kone missä hyvä koppi.
Jos haluaa casen tai steyrin tehdaskierrokselle, molemmat tapahtuvat samassa osoitteessa Itävallassa. Casen historia alkaa Wisconsinista, steyr taitaa olla 30-40 km päässä syntysijoiltaan.

Köysti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: T174 direct
Hyvinkin Valtran Directistä Smart touchina on autopwr command arm - koneen kirittäjäksi ja viimeistään hintakilpailukyky vie kisan Valtran voitoksi. Olen ajanut 6215r:llä pari päivää eikä siinä ollut sinänsä muuta vikaa kuin hinta vrt vastaava Valtra.

Kärryn vedossa maantiellä tuntui että moottori miettii kauemman ennen kuin vastaa kaasuun vrt. NH T7 power command samassa ajossa.

Valtralla tuli kylvettyä ja kultivoitua pari päivää hyvin kokemuksin. Jos haluaa nätin käyntiäänen niin sitte FPT - moottorilla varustettua traktoria koeajoon.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: T174 direct
Painoja suotta vertailla esitteistä tai ohjekirjasta, ku 50 versio eli liikenne niin rekkari otteessa on punnittu paino. Se voi olla ek;n kaa punittu tai ilman,riippuu milloin ek on asennettu. Näin se oli joskus voi olla että säädökset on muuttuneet.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: T174 direct
paljon etukuorkkien painot vaihtelee?   merkkien erot kyllä mutta tuo kuikka kait painaa aika saman kuin se toinenkin?     ja erot ei kait useita satoja kiloja?

rantsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: T174 direct
PIstäkää sama perävaunu samalla kuormalla perään ja tietty lenkki sen kanssa.
Siinä selviää kulutukset.. takavuosina tuli testattua montakin eri konetta. Yllättäviä tuloksia ja aivan eri kuin mielikuvat.
Kuorma punnittiin ja koko yhdistelmä punnittiin.