Vanhojen tebbarin baarin konemiesten mukaan nämä uudet polttoöljyt ovat kuivia, eivätkä voitele traktoreita. Ovat öljy-yhtiössä kuulemma tehneet salaliiton ruiskutuspumppuvalmistajien kanssa, jotta saadaaan remonttia aikaiseksi. Siksi vanhat konstit voidaan ottaa käyttöön nykypolttoöljyjä parantamaan.
Tarvitaan seuraavat lisäaineet:
Castrol 2T-öljyä
MSM orgaaninen rikkijauhe ( tokmanni)
Puhdas parafiinirae ( Kärkkäinen.com)
AIV2+ -liuos ( maatalouskaupat)
Oikea vanhankansan polttoöljy valmistetaan seuraavasti: tynnyrilliseen ( 200 ltr) lisätään pohjalle 2 litraa 2T-öljyä, 1 kg parafiiniraetta, 1 kg MSM orgaanista rikkiä ja 2 dl AIV2+ - liuosta. Täytetään polttoöljy reippaasti tynnyriä pyöritellen. Näiden lisäysten tarkoitus on parantaa polttoöljyn ominaisuuksia ja lähentää nykypolttoaine ominaisuuksiltaan perinteiseen tuotteeseen. Parafiini kostuttaa kuivan polttoöljyn, rikkiyhdisteet tuovat pakokaasuihin miellyttävän makean tuoksun ja voitelevat, 2T-öljy pehmentää käyntiäänen ja AIV2-liuos hyvänä säilöntäaineena tuo perinteisen AIV-kannutäytön edut myös bulkkitavaraan, ja ehkäisee nykyään suuren ongelman, levän, muodostumista, yhdessä rikin kanssa.
Ei kun koneeseen vaan ja kovaa ajoa. Parafiinirakeet hitaasti liukenevana voivat erottautua polttoaineputken lähtöön, mutta kaasutoho säiliön alustaa lämmittämään ajon ajaksi poistaa mahdolliset ongelmat. Veden ja väkiviinan käyttö myös auttaa: Vesi tankkiin ja väkiviina polttoaineen järjestelmän puhdistajalle, lämmikkeeksi. Mutta nämä ovat vain pieniä sivuvaikutuksia, etuihin nähden. Muovisäiliön pohjaa on varottava lämmittämästä liikaa, jos pohjan vaurioita alkaa esiintyä, voidaan kaasupoltin siirtää puhaltamaan täyttöaukosta sisään.
Varoitus: Nämä siis ovat tuolla tebbarinbaarissa ja myös Apsin sivupöydässä notkuvien vanhankansan asiantuntijoiden suusta sivukorvalla kuultuja ohjeita, en siis mene takaamaan näitä kerrottuja positiivisia vaikutuksia. Itse olen ollut anteeksiantamattoman laiska, ja annankin ruiskutuspumpun pilaantua ihan Nesteen polttoöljyllä, sellaisenaan tankattuna. Ruiskutuspumpun pilaantuminen on vääjäämätön prosessi nykydieselpolttoaineilla, tämän osoittaa mm. käytössä oleva vain mittarista saatavalla dieselöljyllä 610000 ajettu VW 1.9 litran diesel, jonka polttoainejärjestelmä on uudenlaisten polttoaineiden takia rikkoutumassa ihan kohta. Näillä mainituilla parantavilla lisäaineilla pystyisi toisenkäden taskutiedon mukaan ajamaan 6 miljoonaa kilometriä, ongelmitta.
-SS-