Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ”Pro” Löpö  (Luettu 4363 kertaa)

AP1982

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 76
”Pro” Löpö
Onko joku näitä ”parempia” polttoöljyjä traktoreihinsa laittanut. Hyötyykö kukaan muu kuin kauppias?

Hinta-ero ei vuositasolla ainakaan St1 tuotteessa valtava euromääräisesti ole, ellei öljyä kulu tuhansia litroja.

Vanhoissa koneissa lienee aika sama mitä liemua tankkiin kaataa mutta uudet koneet voi marginaalista hyötyä noista saada?

https://www.st1.fi/yksityisille/tuotteet-ja-palvelut/polttonesteet/moottoripolttooljyt/mpo-plus


https://www.neste.fi/artikkeli/neste-pro-moottoripolttooljytm-sopii-vaativaan-kayttoon?gclid=Cj0KCQjw0brtBRDOARIsANMDykZyuU4HUmoePDVyOSgsGS4Dg9FIeIvaCDLRW7fk63qVafUSZTGbY6QaAmqJEALw_wcB






Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2888
Vs: ”Pro” Löpö
Yleisöljystäkin tehtiin herkkuversio köyhälle kansalle. Voi tuntea itsensä liki rock 'n' roll -aateliseksi. Tiedä mihin se sitten jää, hyötyykö oligarkki vaiko kulakki.

https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=82668.0

JameksiP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: ”Pro” Löpö
En tiedä vastausta kysymykseen, vaikkakin kauppias hyötyy aina kun
saa tilauksen. Kuitenkin ekana tulee mieleen vanha kikka hinnankorotukselle.
Uusi tuote on hiukan vanhaa kalliimpi. Jonkin ajan kuluttua "asiakaspalaute
uudesta tuotteesta on myönteistä ja vastaanotto innostunutta". Sitten vähin
äänin vanha tuote poistuu valikoimasta. Konekaupassa voi toimia myös toisin
päin. Käsiin jääneisiin koneisiin liimataan "special" tarra ja myydään poistona
halvemmalla.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20285
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: ”Pro” Löpö
Vanhojen tebbarin baarin konemiesten mukaan nämä uudet polttoöljyt ovat kuivia, eivätkä voitele traktoreita. Ovat öljy-yhtiössä kuulemma tehneet salaliiton ruiskutuspumppuvalmistajien kanssa, jotta saadaaan remonttia aikaiseksi. Siksi vanhat konstit voidaan ottaa käyttöön nykypolttoöljyjä parantamaan.

Tarvitaan seuraavat lisäaineet:

Castrol 2T-öljyä
MSM orgaaninen rikkijauhe ( tokmanni)
Puhdas parafiinirae ( Kärkkäinen.com)
AIV2+ -liuos ( maatalouskaupat)

Oikea vanhankansan polttoöljy valmistetaan seuraavasti: tynnyrilliseen ( 200 ltr) lisätään pohjalle 2 litraa 2T-öljyä, 1 kg parafiiniraetta, 1 kg MSM orgaanista rikkiä ja 2 dl AIV2+ - liuosta. Täytetään polttoöljy reippaasti tynnyriä pyöritellen. Näiden lisäysten tarkoitus on parantaa polttoöljyn ominaisuuksia ja lähentää nykypolttoaine ominaisuuksiltaan perinteiseen tuotteeseen. Parafiini kostuttaa kuivan polttoöljyn, rikkiyhdisteet tuovat pakokaasuihin miellyttävän makean tuoksun ja voitelevat, 2T-öljy pehmentää käyntiäänen ja AIV2-liuos hyvänä säilöntäaineena tuo perinteisen AIV-kannutäytön edut myös bulkkitavaraan, ja ehkäisee nykyään suuren ongelman, levän, muodostumista, yhdessä rikin kanssa.

Ei kun koneeseen vaan ja kovaa ajoa. Parafiinirakeet hitaasti liukenevana voivat erottautua polttoaineputken lähtöön, mutta kaasutoho säiliön alustaa lämmittämään ajon ajaksi poistaa mahdolliset ongelmat. Veden ja väkiviinan käyttö myös auttaa: Vesi tankkiin  ja väkiviina polttoaineen järjestelmän puhdistajalle, lämmikkeeksi. Mutta nämä ovat vain pieniä sivuvaikutuksia, etuihin nähden. Muovisäiliön pohjaa on varottava lämmittämästä liikaa, jos pohjan vaurioita alkaa esiintyä, voidaan kaasupoltin siirtää puhaltamaan täyttöaukosta sisään.

Varoitus: Nämä siis ovat tuolla tebbarinbaarissa ja myös Apsin sivupöydässä notkuvien vanhankansan asiantuntijoiden suusta sivukorvalla kuultuja ohjeita, en siis mene takaamaan näitä kerrottuja positiivisia vaikutuksia. Itse olen ollut anteeksiantamattoman laiska, ja annankin ruiskutuspumpun pilaantua ihan Nesteen polttoöljyllä, sellaisenaan tankattuna. Ruiskutuspumpun pilaantuminen on vääjäämätön prosessi nykydieselpolttoaineilla, tämän osoittaa mm. käytössä oleva vain mittarista saatavalla dieselöljyllä  610000 ajettu VW 1.9 litran diesel, jonka polttoainejärjestelmä on uudenlaisten polttoaineiden takia rikkoutumassa ihan kohta. Näillä mainituilla parantavilla lisäaineilla pystyisi toisenkäden taskutiedon mukaan ajamaan 6 miljoonaa kilometriä, ongelmitta.

-SS-

JameksiP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: ”Pro” Löpö
Essonbaarissa Nikkeen kaverilta oli kuultu, ettei polttoaine
pilaisikaan ruiskutuspumppua vaan vesi. Nikkeen kaveri kyllä
tietää, kun sehän on kai ollut siellä töissäkin. Tai jossain. Mistä
sitten saanee parhaat kaffet ja pullat?

PelleH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 986
Vs: ”Pro” Löpö
 ;D ;D ;D

tepperi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: ”Pro” Löpö
oisko nuissa yhtä huomattava hyöty kuin esim tästä: http://www.gigapower.fi/gigapower.html    ;D