Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe suvikumit.  (Luettu 7226 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: suvikumit.
Saksassa oli muistaakseni siten että yli 7 vuotta vanhoista renkaista tulee katsastuksessa hylkäys.

Melkein toivois että suomessa olis samoin ainakin talvirenkaiden kanssa. Viime talvena meinasin käydä kysymäs kolmeen autoon uusia nastarenkaita. Ajelin sinne 8v vanhoilla kummeilla ja autossa 70 000 mittarissa. Vähän ihmettelivät , että haluatko sää nää vaihtaa uusiin. No en halunut, kun uusien hinnan kuulin. Mutta muutamaa viikkoa myöhemmin tyttären käyttämään civikkiin vaihdatin vaikka ikää vuoden vähemmän ja samat kilometrit. Kuulemma oli selvä ero uusien renkaiden hyväksi. Täytynee kait malttaa vaihtaa noihin toisiinkin. Onhan se turvallisuusvaruste tuo nastarengaskin.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: suvikumit.
kuulin tuosa pajala käytessä et katastus oli jo kahesta koslasta raakannu  yli 15 vuotiaat suvikumit.    onko lie kuin yleistä?     itelä tojon alla 14 vuotta vanahat hankookit ja nyt mietin et oisko parempia kummeja tuohon?   joku virma tarjuaa nex ....  jotain kummia alle 80 pyörä..    mut mikä mahtais olla hyä kummi cv-luokassa tuohon kulkimeen.   sais olla jopa kuviota et pärjäis kostealla nurmellakii..   nuo hankookit on sellasia hiase kummeja.
Tuollaset on lavaautossa ympäri vuoden https://www.bfgoodrich.fi/auto/tyres/all-terrain-t-a-ko2 olen tyytyväinen, tosin myös neliveto.Aivan jäätiköllä ei pito ole paras, on ehkä kova.Lumikelillä ja muutoin normitavikelillä menee.Ja sitten pellolla myös.Kesällä lie turhan rouhee asfaltilla, mut työkonehan tuo on.

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: suvikumit.
Jos rengasvalmistajat ja niiden ykkös- ja halpamerkit kiinnostaa niin täällä listaa:  http://www.ajovalo.net/rengasfirmat.htm

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: suvikumit.
Niin juuri niiden myymillä halpis renkailla ajelee kaikki kylän taksit :)
Taitaa olla yleissuomalainen mainoslause, olen myös törmännyt siihen.

Jos ajaa järki päällä, niin muutaman metrin pidempi jarrutusmatka on hyväksyttävissä. Toki laadun täytyy olla kohtalainen, ei paska.

Rakkine

  • Vieras
Vs: suvikumit.
Kun vähennettäisiin kaikki autoilua, niin kumit säästyisi ja samoin luonto. Ei mulla muuta.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: suvikumit.
Kun vähennettäisiin kaikki autoilua, niin kumit säästyisi ja samoin luonto. Ei mulla muuta.

Kello käy ja kalenterissa vaihtuu päivät. Eli sehän tässä ehkä pahinta onkin, että kumi kovettuu vaikka niillä ei edes ajettaisi. En sitten tiedä onko kumilaaduilla eroa, mutta ainakin hakkapelitta seiskoista tulee luistimet alle 7v iässä, vaikka pintaa olisi n. 8mm. Renkaistakin kun olisi testejä ajettuina ja iäkkäinä tietäis mitä on uutena ostamassa. Tosin en mä noita testivoittajia sen kummemmin arvosta, mutta usein ne on kalliimpia ja siksi niille tulee miellettyä parempi "laatu". Tuo koskee omalla kohdalla vain talvirenkaita, sen suvikumin ostan kyllä halpiksena, jos sitä myy oikein joku rengas ketju, eikä maitokauppa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: suvikumit.
juuu.  tuo on se meikän harmi nro 1    ja kumit on niiiiin uuten näköset mut kun ei pitä yhtään huurullakaan.      pitänee myytä nuo vanahat renkaat jollekiii värivirheelliselle ja ostaa itelle..  siis tojolle uutet.            vaihtoautojen alle nuo kävis mut ei oo kukaan tuttu etes uutta koslaa ostamassa.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: suvikumit.
Tulisiko vanhaan kumiin pitoa kun sitä vähän polttas.Eikös noissa kiihdytys ajoissakin paikallaa savuteta niin pito paranee tuoreella kumilla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: suvikumit.
se on vaan niiiin työlästä aina kun kylille lähössä, ensin vaihtaa renkaat jonkin hotrotin alle poltettavaks ja sit takas tojon alle..   itekseen mänis kuitenkin enemmän kuin se muutama minuutti.    ja kerkiis siinä välisä jäähtyä.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19295
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: suvikumit.
Jos rengasvalmistajat ja niiden ykkös- ja halpamerkit kiinnostaa niin täällä listaa:  http://www.ajovalo.net/rengasfirmat.htm

Vianorin etustaja virkki sano, että kiinalaiset on vastaavia ku nokialaiset. Sen jäläkhen ole uskaltanu ostaa nokialaasia…     :o
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19863
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: suvikumit.
Upottaa kummit polttoöljyyn säilytyksen ajaksi, on niin pehmosta sitten kun alle laittaa.

-SS-

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2622
Vs: suvikumit.
Eihän löpöt auta jos katsuri katsoo vain vuosileimaa renkaan kyljestä. Sitten vain helikopteria tilaamaan jolla auto konttorin pihalta, ajo rengasliikkeeseenkin on nykyään kielletty.

Rakkine

  • Vieras
Vs: suvikumit.
Eihän löpöt auta jos katsuri katsoo vain vuosileimaa renkaan kyljestä. Sitten vain helikopteria tilaamaan jolla auto konttorin pihalta, ajo rengasliikkeeseenkin on nykyään kielletty.

Höpö höpö, kyllä sen punalaputetunkin auton saa siirtää ajamalla korjaamolle, joksi rengasliikekin katsotaan. Ja ite oon sen punaisen lapun repinyt irti, kun oon päässy katsastusjonttorilta pois  ja sit taas jälkitarkastukseen  kun olen mennyt, olen sitä ennen taas kiinnittänyt sen ajokieltotarran takaisin.