Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Claasin varaosamyynti  (Luettu 13159 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Claasin varaosamyynti
Ennen paikallisesta Laborista sai melkein kaikki osat heti hyllystä..Ei mikään pelaa niinkuin ennen..

mustaviiksi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 414
Vs: Claasin varaosamyynti
Nopeemin se osa jostain saksasta tulee kiitona, kuin poikki suomen kulkee.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Claasin varaosamyynti
just.   miä en oo tarvinna hetkeen osia ni en ihan kartalla, näköjään.   ennen sai kun käveli kyselemään, kuluosat mukaan ja harvemmat seuraavaks päiväks.    khyllä jaska osas hommansa.

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: Claasin varaosamyynti
...No puimat vaihtuu hiljakseen tummemman vihreisiin.Täällä päin sampomiehet ovat niihin siirtyneet hyvin paljon.

Mihinkäs seuraavaksi vaihtavat? Eikös jonnikankin ole jo pitkään ollut tarkoitus vaihtaa eri katon alle, vai muuttaako vain traktorit?

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Claasin varaosamyynti
Nopeemin se osa jostain saksasta tulee kiitona, kuin poikki suomen kulkee.
Tämäkin totta. Suomen posti ja muutkin kuljetusfirmat ovat lähinnä vitsi.

Varaosa homma nyt on lopunperin yksinkertainen juttu, jos siitä halutaan sellainen tehdä. Vaatii tietysti ostajaltakin jotakin tietotekniikan ja sen koneen tuntemista.

Varaosakataloogi nettiin josta ostaja katsoo varaosanumeron. Sitten nettikauppa, sähköposti tai puhelintilaus jostakin ja paketti matkaan. Tavaran toimitukseen pitää sitten satsata ettei se jää maleksimaan matkalle vaan tulee pikavauhtia. Ei ero muuten nykyisestä systeemistä kuin että se paikallinen myyntipää jää pois.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Claasin varaosamyynti
Nopeemin se osa jostain saksasta tulee kiitona, kuin poikki suomen kulkee.

  Aikoinaan Meforilla oli tuo systeemi, tilausta seuraavana päivänä oli ventin osat kotona, tosin niitäkin harvoin tarvitsinoihin vanhempiin, Nyt näissää uudemmissa on vähän väliä jotain anturihäikkää, alkavat piipittämään tämän tästä käyntiin laitettaessa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Claasin varaosamyynti
ja kiva ku niihin ei ite paljon pysty vaikuttamaan.  net vaatii jonkin ohjelman kuittauksen ja sit jotain muuta pientä.    ja hommat seisoo yleensä tuon takia.                      mistä lie nykyään löytyisi merkki jossa nuita hiton vinkuintian sötöksiä ei olis?   ite tykkäisin tehä työn vaikka jotain vipua pitäiski manuaalisesti siirtää .

Kennedy

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Claasin varaosamyynti
Rehellisesti sanottuna ei hyvältä näytä, vieläkään. Claas koneena kiinnostaisi ainakin puimuri, mutta hankalaa on, itselläkin lähin virallinen liike sitten 140 km. Huoltoyrittäjältä kuultuna ei ole selvää mikään vielä miten osat tulevat heille. Voi voi, toivottavasti kuiten tulee joku selvyys jotta claasin ja muiden ko liikkeen koneiden kanssa on Suomessa järkeä toimia

Tavarat on tulleet suoraan nykyisestä varaosapisteestä mitä nyt vähän tarvinnut postin mukana.

Ekat hihnat on menny n.1000 h paikalla. Silppurin hihna. Sampollakin olevinaan varaosapisteitä, ohjauksen osia meni kuitenkin 2 päivää naapurilla odotellessa. Luulen että kaikki menee päinvastoin paremmin kuin Keskolla. Y-Agrollakin varaosahuolto Deutziin toimi hyvin.  Minun puolesta Kesko saikin mennä. Kuvitelmat huonosta jälkimarkkinasta taitavat olla kotimaisen puimakoneuskovaisten suusta? Puimureita on kolme, JD,Claas ja NH. Jäljelle jäävä on puimakone.

Kennedy

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Claasin varaosamyynti
...No puimat vaihtuu hiljakseen tummemman vihreisiin.Täällä päin sampomiehet ovat niihin siirtyneet hyvin paljon.

Mihinkäs seuraavaksi vaihtavat? Eikös jonnikankin ole jo pitkään ollut tarkoitus vaihtaa eri katon alle, vai muuttaako vain traktorit?

Eivät lähde minnekään. Myyjä soitti ja kertoi menevänsä uusien mallien esittelyyn.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 560
Vs: Claasin varaosamyynti
Agrodoctor.EU myy hihnoja ja laakereita sekä muita Claas osia. Ovat huomattavasti edullisempia kuin Suomessa, Claas hologrammit päällä, hihnat Continentaalia ja muita tunnettuja merkkejä, laakerit mm. INA. Toimitusaika noin 3 arkipäivää, josta kaksi meni edestakaiseen matkaan Postin keskusvarastoon ja takaksin, kun valtakirja luovutuksesta pihalle ei vaan tuntunut menevät lävitse. Mistään ei saanut korjaamokirjaa Claas puimakoneeseen, piti sekin Puolasta tilata.

Ei Claas ihan hihnanvaihdotta tuhatta tuntia mene. Silppurinkin hihnasta oli paloja pois kuin olisi rotta syönyt. Sitten kun vehnäkuorma on puoliksi ruhmenia, pitää puhaltimen variaattorinhihna vaihtaa.

Halikon Kumipalvelusta saa Sampoon hakemalla kaikki hihnat, mutta Claasiin vain noin puolet valikoimasta.

-SS-

Keltainen porilainen olisi hyvinkin mennyt hihnanvaihdotta tuhat tuntia, jos puimurikuski ei olisi möhlinyt silppurinhihnan päällelaitossa joitakin vuosia sitten.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19869
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Claasin varaosamyynti


Dominatorin hihnakerroksien sisin hihna, kuvassa nro 20, on kovalla rasituksella. Sitä kuormittaa seulojen ja viettopinnan käyttö ja seuloilta valuvan viljan siirron vaatima teho.

Hihna kiertyy kaksi kertaa puoli kierrosta, ja kihnaa toistansa vasten risteävässä kohdassa. Vilja- ja rajaiselevaattorin hihnapyörien välinen pieni selkäpuolta tiukasti taittava kiristyspyörä on ehkä kriittisin kuormitustekijä. Kiilahina tahtoo murtuilla tuon tiukan taitoksen takia sisäreunastaan. Ja melko tiukka pitää olla, jotta ei luista, mitään varokytkintä tai varoitusta ei perusvarusteisessa Dominatorissa ole, siksi seulankäytön poikkiakselin melko kaukana hihnapyörästä olevan laakerin  kuormitus on suuri, se laakeri menee systeemissä ensimmäisenä.  Saisi olla järeämpi ja rasvattavissa.

-SS-

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Claasin varaosamyynti
Onko tuo nyt oikeasti ongelma? Oliko muka keskon aikana hyllyssä mitään erikoisempaa? Epäilen että ei. Nyt olisikin parempi jos oikeasti noihin jäljellejääviin tulisi kunnon kattavuus ettei heti tarvitse turvautua maahantuojaan tai euroopan varastoon.  Se kun lähes aina tarkoittaa vähintään päivän odotusta. Perus kulutusosat nyt jokainen valveutunut viljelijä on ottanut omaan hyllyyn ettei meno lopu jonkin hihnan katkeamiseen..

Ei oo tullut mieleenkään jemmata puimuriin hihnoja :o Tälle vuodelle vaihdoin silppurin hihnan joka ollut lähes uudesta saakka jemmassa kun vanha otti kipeää oman mokan seuraksena lähes uutena kun silppurin otin pois päältä mutten kiristänyt hihnaa uudelleen hihnapyörälle. Puhaltimen hihna vaihdettu aiemmin, oli kai jotain valmistusvirhettä, murtumia joten päätin vaihtaa ettei hajoa kesken puintikauden. Muuten remmit alkuperäisiä, 1500 pyörähti puimurin mittariin ja kymmenes puintikausi.  Noin 1/3 puintiunneista oljet pitkänä, vähän reilustikin.

Terälappuja, sormia, lakopiikkejä. Siinäpä varaosat, toki pakissa myös ketjun jatkoja ym. mutta mitään noista em. ei tarvinut pl. yksi lakopiikki vääntyi. Tuuriakin ettei edes terälappuakaan, mutta muuten puimurin kulutusosia on vaikea jemmata kun ei tiedä mitä ne oikeen ois?  Tuo silppurin remmikin maksoi yli 500€, ettei noita vähän pidempiä remmejä viitsi kovin jemmailakaan. Hommataan sitten, jos/kun joskus hajoaa. 


Viimeksi muokattu: 06.10.19 - klo:16:52 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Claasin varaosamyynti


Dominatorin hihnakerroksien sisin hihna, kuvassa nro 20, on kovalla rasituksella. Sitä kuormittaa seulojen ja viettopinnan käyttö ja seuloilta valuvan viljan siirron vaatima teho.

Hihna kiertyy kaksi kertaa puoli kierrosta, ja kihnaa toistansa vasten risteävässä kohdassa. Vilja- ja rajaiselevaattorin hihnapyörien välinen pieni selkäpuolta tiukasti taittava kiristyspyörä on ehkä kriittisin kuormitustekijä. Kiilahina tahtoo murtuilla tuon tiukan taitoksen takia sisäreunastaan. Ja melko tiukka pitää olla, jotta ei luista, mitään varokytkintä tai varoitusta ei perusvarusteisessa Dominatorissa ole, siksi seulankäytön poikkiakselin melko kaukana hihnapyörästä olevan laakerin  kuormitus on suuri, se laakeri menee systeemissä ensimmäisenä.  Saisi olla järeämpi ja rasvattavissa.

-SS-

Onhan hihnaviidakko, ja vielä kehtaavat jotkut väittää Sampoa ainoaksi hihnah*lvetiksi!
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

farmeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 246
  • "Maatalous on mukava harrastus mutta pirun kallis"
Vs: Claasin varaosamyynti
Lieneeköhän oletus että paikallinen Claassin sopimushuoltaja tilaa omaan piikkinsä kaikki mahdolliset remmit ja kilkkeet ennen puintikautta? Saa kyllä nähdä mitä tuo Finish agro machineryn varaosapuoli pelaa, ainakin Lantmännenilta ja myös keskolta aikakaan ei saa/saanut mitään tiskiltä vaan kaikki ylihuomiseksi tai pahimmillaan "joskus ensi viikolla".

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19869
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Claasin varaosamyynti
Onhan hihnaviidakko, ja vielä kehtaavat jotkut väittää Sampoa ainoaksi hihnah*lvetiksi!

Joo tuo on tyypillinen uudempi Dominator 48-58 hihnakartta, eli siinä on vielä pöyhinhankojen ja syylärin rummun hihna lisäksi, omaani verrattuna.

Moottorin päässä on kuin 20 litran öljytynnyrin kokoinen rautarumpu, jossa on tusinan verran uria vieri vieressä, siitä sitten hihnoja lähtee eteen ja alas ja ylöskin (hydrauliikka) . Mielenkiintoinen yksityiskohta on hihnojen vaihtaminen. Moottorilta eteen ja alas lähtee hihnoja/tuplahihnoja, joissa on tiukka suojakouru. Se suojakouru on sillä tavalla kiinni, että sinne peltien väliin pitää ahtautua polvilleen, työkalupakin tason päälle, maassa ei pysty seisomaan kun on alapellit ja kotelot, sitten avaat kourun läpi menevän pultin, niin sieltä kourun väistä putoaa se holkki, jonka sovittaminen sinne väliin onkin kasatessa aika tympivää. Läpipultit ovat siis hihnan takana, ja holkki estää kourun lytistymisen kasaan.

Ja koko homma tehdään kyyristelleen yhden polven varassa ,kädet ylhäällä, koska ei käsiä saa alaskaan hydrauliikkaputkinipun takia. Avaimet hampaissa.

Semmoinen ihan sampomainen ratkaisu, mutta ei ole, kun väri on vihreä.

-SS-

Viimeksi muokattu: 07.10.19 - klo:07:21 kirjoittanut -SS-