Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe deutsi 5090  (Luettu 5585 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
deutsi 5090
pääsinpä tuollasen kanssa pelaamaan tänään, setkan huollon ajaksi.       onpa vinkee värkki, ketterä ja puhtia löytyy kuin muissakin ja hallintalaitteet on ihan käteenkäyvät.       ja stollin kuormaimella ni jo on  työkone.       joutusaan lappas kompostin kärriin ja sit fiulla levälleen.   ei pitkään nokka tuhissu.           miä en nuita isoja koneita niin kaipaa mutta hyvä kun joillain on vielä nuita pikkuvärkkejäkii..

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: deutsi 5090
Liekkö niitä Italijan ihmeitä?
Elämä on parasta kometiijjaa

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: deutsi 5090
pääsinpä tuollasen kanssa pelaamaan tänään, setkan huollon ajaksi.       onpa vinkee värkki, ketterä ja puhtia löytyy kuin muissakin ja hallintalaitteet on ihan käteenkäyvät.       ja stollin kuormaimella ni jo on  työkone.       joutusaan lappas kompostin kärriin ja sit fiulla levälleen.   ei pitkään nokka tuhissu.           miä en nuita isoja koneita niin kaipaa mutta hyvä kun joillain on vielä nuita pikkuvärkkejäkii..

Taas näitä zetori miesten "huoltoja" . Varakone ja kaikki :) Jos aamulla 8.00 on koneen kans huollossa, niin paljon pitää olla "huollettavaa" , että ei puolen päivän maissa oo jo kotona. Valtraan tehtiin jokunen vuosi sitten  kytkinremontti, vaihdettiin moottorin takapään stefa, starttiratas ja startti . Niin ja ruuvailtiin ek.kiinnikkeet irti ja paikoilleen. Vein 12 mennessä ja hain seuraavana päivänä 12 mennessä. Siinä välissä osatkin tilattiin tehtaalta ja toimitettiin pajalle. Voisin sanoa, että tuota ehkä oli joskus ennenkin harjoiteltu, vaikka kenenkään muun Valtraan ei tieteenkään noita ole ikinä vaihdettu / korjattu :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: deutsi 5090
ja iha yön pajalla..      kato, setkoja ei korjata, niitä huolletaan.     ja kun on monta konetta samaan aikaan pajalla eikä porukkaa niiiiin paljon töissä, ni saabi sit ajeltavaks toisen koneen.      en tiiä missä lie tehty mutta ei ainakaan turkisa... kuten eräs..              noooo, kuitenkin monelle tilalle aputraktoriksi ihan pätevä peli.   ja matala.     ihmetelly miks nykyään kaikki n. 100 hepoiset on kuin lennonjohtotornei?      kolme metriä korkeita liki kaikki..  ja rappusia pitää olla kuin kirkossa.  ei tavon ajossa tartte olla 70 senttiä maavaraa.     ja kun ajaa kaltevalle pinnalle niin jo hirvittää kuormaimen kaa kun nostaa sitä toista takapyörää..

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: deutsi 5090
Eppäelen vahvasti, että tuo on niitä same-lapurtsiini-hurlimanni-kopijoeta, ei oekeja teussi
Elämä on parasta kometiijjaa

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
Vs: deutsi 5090
pääsinpä tuollasen kanssa pelaamaan tänään, setkan huollon ajaksi.       onpa vinkee värkki, ketterä ja puhtia löytyy kuin muissakin ja hallintalaitteet on ihan käteenkäyvät.       ja stollin kuormaimella ni jo on  työkone.       joutusaan lappas kompostin kärriin ja sit fiulla levälleen.   ei pitkään nokka tuhissu.           miä en nuita isoja koneita niin kaipaa mutta hyvä kun joillain on vielä nuita pikkuvärkkejäkii..

Taas näitä zetori miesten "huoltoja" . Varakone ja kaikki :) Jos aamulla 8.00 on koneen kans huollossa, niin paljon pitää olla "huollettavaa" , että ei puolen päivän maissa oo jo kotona. Valtraan tehtiin jokunen vuosi sitten  kytkinremontti, vaihdettiin moottorin takapään stefa, starttiratas ja startti . Niin ja ruuvailtiin ek.kiinnikkeet irti ja paikoilleen. Vein 12 mennessä ja hain seuraavana päivänä 12 mennessä. Siinä välissä osatkin tilattiin tehtaalta ja toimitettiin pajalle. Voisin sanoa, että tuota ehkä oli joskus ennenkin harjoiteltu, vaikka kenenkään muun Valtraan ei tieteenkään noita ole ikinä vaihdettu / korjattu :)

No kyllä on. Starttikehästä loppui osin hampaat, nopsaan tekivät pajalla, joten harjoittelua minäkin epäilin. Samalla tietysti meni uusi kytkinpaketti, kun kerran poikki oli.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: deutsi 5090
oishan se oksalle soiva peli vanhuuden päiville  :-\ :-\ :-\ :-\

https://www.youtube.com/watch?v=MaIArDwzb3U
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: deutsi 5090
jepjep.  tuossa vaan laittaisin nosturin aisalle jotta ei nutjuta konetta nuin paljon..   tuo jalkatila takana onkin kateltava tuossa ...  jospa joskus........

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: deutsi 5090
oishan se oksalle soiva peli vanhuuden päiville  :-\ :-\ :-\ :-\

https://www.youtube.com/watch?v=MaIArDwzb3U
Oksan parjaamassa yli 30 vuotiaassa Valmetissa on ainakin kuormaus ergonomia paljon edellä tuota 8)
pessimisti ei pety!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: deutsi 5090
oishan se oksalle soiva peli vanhuuden päiville  :-\ :-\ :-\ :-\

https://www.youtube.com/watch?v=MaIArDwzb3U

Sinänsä yllättävää että noinkin tuoreessa yhdistelmässä on vielä monivipulohko. Vaan lienee Mowin 'priser från' malli. Liikkuu se pölli sellaisellakin kun osaa, minä vaan en.
En mä hennoisi noin nättiä Deutzia metsään viedä... ehkä jos ajelee vain omia siistejä reittejään eikä tule vastaan louhikkoa jossa on parin ison koivun tai haavan hylätyt latvat kerran moton yliajamana..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: deutsi 5090
valmetin erko nyt on semmonen kyseenalainen juttu.   ite ihmotellu esim. vanhan aalaisen mettäohjaamoa!!  mikä työ saaha penkki käännettyä ja vielä ite siihen...   mutta kait niitä nyt muitakin ..   05 sarjalaisissa oli jonkinlainen mutta muuten onneton monasti tekniikan takia..

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: deutsi 5090
valmetin erko nyt on semmonen kyseenalainen juttu.   ite ihmotellu esim. vanhan aalaisen mettäohjaamoa!!  mikä työ saaha penkki käännettyä ja vielä ite siihen...   mutta kait niitä nyt muitakin ..  05 sarjalaisissa oli jonkinlainen mutta muuten onneton monasti tekniikan takia..
Vai jonkinlainen ;D 99% uusissakin on huonompi ja mitä tarkoitat muuten onneton monasti tekniikan takia?
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: deutsi 5090
tosa kylällä kattonnu kun on yks 705 aina lewvällään jonkin pikkujutun takia, nytkin vaihteensiirtäjän sokka poikki ja kun pansaaria vielä pykätty suojaks ni hankalaa on laittaa.    ja viimeeks meni hampaat vauhtipyörältä, lie kolmas kerta jo.  ulosottoakselin tappi taas poikki kesällä.   hirveesti laatuvaihteluja.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: deutsi 5090
Mistä johtuu tuo hammaskehän karies?

Ajattelin vaan kun itsellä muun merkkisiä > 10 000 h ajettuja eikä yhdessäkään ole ollut hammaskehävaivoja. En ole edes osannut pelätä.

Vai onko nuo hammasvaivaiset koneita joita on startattu vähintään 57 kertaa päivässä?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: deutsi 5090
Mistä johtuu tuo hammaskehän karies?

Ajattelin vaan kun itsellä muun merkkisiä > 10 000 h ajettuja eikä yhdessäkään ole ollut hammaskehävaivoja. En ole edes osannut pelätä.

Vai onko nuo hammasvaivaiset koneita joita on startattu vähintään 57 kertaa päivässä?

Pariin kohtaanhan se nelonen pysähtyy. Kyllä siinä varmaan 10000h ja paljon pätkä ajoa tarvitaan. Olisko startin säädöt persiillään?
pessimisti ei pety!