Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.  (Luettu 18984 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Olenko ymmärtänyt oikein, vai oikein väärin
En löydä tästä minun maatilani versiosta oikein mitään raporttia. Kun ottaa kohdan raportit, tulee sivu, jossa allekkain peruslohkot, ja kylvö, lannoitus, sekä muokkaus. En käsitä mikä raportti se on. Esim lannoitteiden kauppalista puuttuu, samoin siementan ja kasvinsuojeluaineiden. Samoin puuttuu lannoitteet lohkoittain. Siis onko multa jotain nyt jäänyt huomaamatta, eihän ohjelma voi tuollainen olla?

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Mtech on varmaan päivittänyt taas valmaa,on ollut kaksi päivää pimeänä. Montakohan lehmää on kuollut turhaan näiden typeryyksien takia?

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Mtech on varmaan päivittänyt taas valmaa,on ollut kaksi päivää pimeänä. Montakohan lehmää on kuollut turhaan näiden typeryyksien takia?

Ei ole Valmalla ja Mtechillä mitään tekemistä keskenään.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Oletteko löytäneet raportteja tästä uudesta minun maatilani versiosta. Esim lannoitteet lohkoittain?

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Kohta tarvikesaldo olisi lähinnä ostoslistaa. Siinäkin on virhetoiminta. Kohtaan voi näet syöttää olemassa olevan määrän. Ohjelma vähentää tuon määrän tarpeesta, elikä varastojen huomiointi onnisttu tässä. Lisäksi ohjelman pitäisi näyttää vihreällä palkilla olemassa olevan varaston määrä. Tässä kohtaa ohjelma näyttää väärin. Mikäli syöttää, että varastossa on lannoitetta 500kg, näyttää ohjelma vihreän palkin luvun 5, ei edes 0,5 joka olisi tonneja. Jos syöttää varastoksi 1000kg näyttää ohjelma, että varastossa on 10. Toivottavasti vanhempi versio pyörii pitkään rinnalla

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Miltä muuten teitistä tuntuisi auto, jossa ei ole nopeusmittaria näkyvissä, mutta näytössä olisi valikko, jossa lukisi vaikkapa "mittaustapahtumat", sen alta tulisi 1."lämpötilaa mittaavat isrumentit ", ja vaikkapa 2."mittaukset kuljetun ajan ja matkan funktiona" 3." Nopeudet sateliittimittauksena" 4." maanopeus renkaasta" 5. nopeus "ilmamassaan nähden".
No sitten kun valitsisi maanopeus renkaasta tulisi alavalikko jossa kysyttäisiin 1 renkaan tuumakoko2 ilmanpaine3 renkaan kuluma
Pravoo, kun näihin on vastattu tulisipienillä numeroilla nopeus näyttöön
Ei uusi Wisu ole ihan tämmöinen, mutta jotain hiukka tämmöstä liikkunee kehittäjän päässä

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
niinpä.   ja tuosta oli kuitenkin tarkoitus tehä viljelijöiten työkalu.    kuka hitto kehtaa tapella tuulimyllyn kans?   kun ei inssinörtti tajuu et sen voi kiertääkin.

kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 553
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Nyt lähti vaihtoon sekä visu että vakka.
On hyvin aikaa tehdä valinta ja valmistella vaihtoa. Harmittaa että olen näinkin kauan vetkuttanut tätä irtiottoa.

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Nyt lähti vaihtoon sekä visu että vakka.
On hyvin aikaa tehdä valinta ja valmistella vaihtoa. Harmittaa että olen näinkin kauan vetkuttanut tätä irtiottoa.

Taitaa käydä meillä samoin. Äsken katselin, että keväällä webvisulla tehdystä suunnitelmasta näkyy mm-visun puolelle vain osalle lohkoista tiedot siirtyvän. Fituttaa koko ohjelma. Onneksi vanha  webwisu vielä toimii.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Kyse ei ole siitä, etteikö Wisu toimisi, ja etteikö se olisi hyvä ohjelma. Jos käyttö ei onnistu, on vika käyttäjässä. Käyttäjällä on kuitenkin mahdollisuus vaikuttaa asiaan kokeilemalla jotakin toista tuotetta, joka sopii omaan toimintaan paremmin.

Todennäköisesti Wisu on saman firman konsulenttien ohjelmaksi tarkoitettu, eli maanviljelijä ei tee itse koko viljelysuunnittelua vaan ostaa palvelun. Silloin kun koko ajan käyttää ohjelmaa, eikä unohda umpikujien välttämiskeinoja, menee Wisulla mainiosti.

Tai ainakin luulisin.

-SS-

kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 553
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Voi paksa!
Irtisanominen olisi pitänyt tehdä 30.11. jotta tämä vuonna olis päässyt irti.

Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Voi paksa!
Irtisanominen olisi pitänyt tehdä 30.11. jotta tämä vuonna olis päässyt irti.

Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin.

Minä maksoin pari vuotta Webwisua päällekkäin Peltotuen kanssa josko olisi vielä koettanut, osaisiko sillä tehdä mitään.

Sitten luovutin. Peltotuella sain tehdyksi ainakin auttavasti, ja Sirppi toimii toistaiseksi ihan hyvin yhteen, vaikka joutuukin vähän  luopumaan suunnittelu vs toteutunut-jaosta.

Varasto-ostoslistan teko Peltotuessa edellyttää kyllä suunnittelu-taulun käyttöä, luulisin.

-SS-

mikkemakke

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Tuli Wisusta lasku. Keksineet lisätä jonkun hiton hehtaarilisän siihen vielä päälle. Mitään tietoa tälläisestä muutoksesta muista saaneeni.
Kyllä taitaa loppua kyseisen ohjelman käyttö, varsinkin jos jossain vaiheessa poistavat Webwisun käytöstä ja pakottavat käyttämään sitä uutta versiota millä ei tee mitään. Webwisukaan mikään hyvä ole, mutta jotenkin sillä saanut hommat tehtyä. Kyllä vanha kunnon PC-Wisu oli noista paras.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Naputtelin aikani kuluksi tulevan kesän viljelysuunnitelman Maatilan Wisulla. Kaikista moitteista huolimatta, onnistui ihan hyvin. On tämän käytettävyys nyt parempi kuin vanhassa webwisussa. Tämä on myös jollain lailla yksinkertaisempi kuin vaikkapa Agrineuvos. Luultavasti pysyn tässä myös jatkossa.

Löysiköhän Hevi jo ne raportit. Sieltä tähkänkuvan alta löytyy kuvake raportit. Jos kasvinsuojeluaineista haluaa listoja, niin täytyy valita tähkän alta tarvikesaldo.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Tuli Wisusta lasku. Keksineet lisätä jonkun hiton hehtaarilisän siihen vielä päälle. Mitään tietoa tälläisestä muutoksesta muista saaneeni.
Jaaha, tälle vuodelle oli kyseinen hehtaarilisä tuplattu. Otin vuosi sitten käyttöön myös Mobwisun. Kohtuullisen käytettävä sekin. Lähinnä tavoitteena oli saada säilöttyä nuo tapahtumien päivämäärät jotenkin kätevämmin, ettei aina tarvitsisi tässä talven pimeimpään aikaan niin keksiä.

Mutta, mutta. Webwisu perusmaksu, hehtaaritaksa ja Mobwisu, nyt yhteensä 281,73e. Suoritin vertailua ohjelmien taksojen välillä ja tulin siihen tulokseen, että Suonentiedon Agrineuvos ja Smart-palvelu olisi yhteensä reilun satasen edullisempi kuin Wisu kokonaisuus. Minulla oli joskus kokeella Agrineuvos, mutta pidin sitä liian mutkikkaana ja sekavana verrattuna Wisuun, joka on nopeampi ja selkeämpi käyttää, joten jäin ennemmin siihen. Nyt kyllä tuntuu siltä, että täytyy varmaan tämän vuoden jälkeen keksiä jotain muuta, en ole ihan näin paljon valmis maksamaan viljelyohjelmista, varsinkin kun näyttää siltä, että Wisu tuotteiden hinnoissa on suhteellisen tiheään korotuspaineita. Taksat voi olla viiden vuoden päästä vielä paljon korkeampia. Muutenkin tämä Mtechin ohjelmistokehitys tuntuu olevan tosi pitkässä juoksussa ja lopputulos on kuitenkin melko yksinkertainen. Mihin se aika menee? Minun Maatilani ympäristö tuntuu myös olevan verkon kautta käytettynä yllättävän tahmainen. Vanha Webwisu oli selkeästi nopeampi.