Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.  (Luettu 18985 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Lannoituspäivämäärää ei pysty syöttämään kuin yksitellen, joten piti mennä ohjelman vanhaan versioon, jossa onneksi homma onnistui. Asia luvattu korjata "kuittaa tehdyksi napin yhteyteen" ketjutustoimintona.
Onko muilla tietoa tästä, ja muista luvatuista korjauksista

tiimuska

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Myös minä olin yhteydessä tuote tukeen edellisviikolla samasta asiasta. Muutenkin paljon epäselkeämpi käyttää kuin vanha WebWisu. Mikäli ei radikaalisti parannu ja päättävät sulkea WebWisun niin minä ainakin vaihdan viljelysuunnittelu ohjelmaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
on se vaan surkiaa kun just kun meikäkii aloittais noitten käytön niin,   jopa osaavat laittaa markkinoille niiiiin kekseneräisen että ei etes viisaammat osaa käyttää.   ja sitten pitäisi suomen olla dikiajan airut!!  perkule et ottaa pattiin moinen.  kun pitäis olla niiin helppokäyttöisiä et meikäläinen tositunpelokin osais ni teköö sellasen jota ei etes inssit osaa...                              palaan takas paperi ja lyijykynä..

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Toinen päänsärky ohjelmassa on vaikea varastokirjanpito. Oletteko oppineet sitä käyttämään. Inventaarin teko nopsaan ei ainakaan mulle avaudu

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Miten toimii päivämäärien syöttö Softsalon, tai Suonentiedon ohjelmissa. Voiko kylvöpaivän saada lannoituspäiväksi erikseen syöttämättä.

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Tähän asti menty webwisulla, nyt katselin uutta MM visua. Ajattelin kokeeksi tulostaa listan käytetyistä lannoitteista, vaan ei ollut raporteissa moista vaihtoehtoa, kuten vanhassa. Mihin ne on kätketty?

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Antakaa palautetta kaikista puutteista joita huomaatte. Soitin tukipalveluun ja sieltä sanottiin, että kovasti toivovat käyttäjäpalautetta

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Antakaa palautetta kaikista puutteista joita huomaatte. Soitin tukipalveluun ja sieltä sanottiin, että kovasti toivovat käyttäjäpalautetta
Joo varmasti. Aika ei vain riitä, eikä aina jaksa.

Käsittääkseni kyseistä ohjelmaa on ollut vuljelijöitäki  kehittämässä. Herääkin kysymys millaisia viljelijöitä, kun jotenkin oma logiikka ei taivu tuohon kyseisen ohjelman ajatusmaailmaan. Tuo vaan ei ole jotenkin yhtään lookinen. Ei kyllä ole webwisukaan, mutta sen kanssa nyt on jotenkin oppinut räpiköimään vuosien varrella..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Antakaa palautetta kaikista puutteista joita huomaatte. Soitin tukipalveluun ja sieltä sanottiin, että kovasti toivovat käyttäjäpalautetta

Muutama vuosi sitten laitoin palautetta MM ohjelman epäselvästä tavasta näyttää eläinten poistotavat. Eli ei ole samalla tavalla kuin nautarekisterissä. Tuli oikein sähköposti ja kerrottiin asian korjaantuvan seuraavissa päivityksissä ja kuulemma virallinen muoto mahtuu kenttään. Mitään ei ole tapahtunut.

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Pakko myöntää, että välillä tuntuu, ettei kentän ehdotuksia kuunnella ollenkaan. Esim varastokirjanpito oli paras siinä ihan ensimmäisessä visussa.
web visussa se muuttui ihan mahdottomaksi, eikä sitä tullut käytettyä ollenkaan. Minun maatilaversioon se luvattiin korjata, mutta siinä ei ole koko kirjanpitoa.Tässä kohdin on käynyt niin, että ohjelman kehitystyö on ollut ohjelman huononnustyötä.Raporttien osalla on myös puutteita.
Mitenkä muuten kilpailijoiden ohjelmissa on varastokirjanpito, ja nuo päivämääräsyötöt tehty
Kumpi on fiksumpi Suonentiedon vai Softsalon ohjelma

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
jotenkin on alkannu tuntua että alkuun hyvä idea on annettu mennä pilalle joittenkin outojen tyyppien mukaan otolla..   ei minkäänlaista käsitystä mitä tarviis ja missä käytetään.   kait net vain torinaidalla istuskelee ja koodaa siinä mieleiseksi..   ei meidän käytettäväksi.

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1038
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Olisko tuo kehitys tehty neuvojia varten. On tavallaan hiottu ne kohdat, jotka suunnitelman tekovaiheessa tarvitaan. Lannoituspäivien tai muokkauspäivien täytöt ei yleensä koske neuvojaa, eikä raportit, tai varastokirjanpitokaan. Moni saattaa tuhertaa kynällä neuvojan tulostamiin lohkokortteihin tietoja. Raporttien kohdalla on vähän sama.Mahtaisko auttaa jos alkais teettää kaikki vaiheet neuvojilla. Kiikuttais tiedon niistä rikoista joita esiintyy. Samoin myrkkykaapin inventaarilapun. Lannoituspäivät, muokkauspäivät, jne

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Olisko tuo kehitys tehty neuvojia varten. On tavallaan hiottu ne kohdat, jotka suunnitelman tekovaiheessa tarvitaan. Lannoituspäivien tai muokkauspäivien täytöt ei yleensä koske neuvojaa, eikä raportit, tai varastokirjanpitokaan. Moni saattaa tuhertaa kynällä neuvojan tulostamiin lohkokortteihin tietoja. Raporttien kohdalla on vähän sama.Mahtaisko auttaa jos alkais teettää kaikki vaiheet neuvojilla. Kiikuttais tiedon niistä rikoista joita esiintyy. Samoin myrkkykaapin inventaarilapun. Lannoituspäivät, muokkauspäivät, jne

Tuon olen päätellyt jo Webwisun kanssa painiskellessani. Että saattaisi jopa olla olemassa jokin salattu (?) neuvojakäyttöliittymä, tilan toimenpiteet pelataan neuvonnassa kuin farming simulatorissa ja sitten viljelijä tekee tupakkiaskin kanteen jotain, ja se päivitetään sitten jossakin toimistossa viralliseen kuosiin.

-SS-

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Miten toimii päivämäärien syöttö Softsalon, tai Suonentiedon ohjelmissa. Voiko kylvöpaivän saada lannoituspäiväksi erikseen syöttämättä.

Peltotuen + Sirpin kanssa homma toimii helpommin. Merkkaa kaikki tehtävät toimenpiteet ilman päivämääriä niin kuin suunnitelmaksi ( toteutuneet - tauluun, vähän epäloogista se ) ja sitten pellolla laittaa "tehty" valinnan päälle täppämällä ruutuuun sen pukin, niin tulee päivämäärä sinne tietokoneelle seuraavan synkronoinnin yhteydessä..

Jos tekee tietokoneella Peltotuen päivämäärät, syöttö menee siinä samassa lisää-toimenpide -ruudussa, jossa syötetään muita parametreja, klikkaa (tai painelemalla sarkaimella kenttiin yli)  kentään ja kirjoittaa ppkk , nin vuosi on valmiiksi tämä vuosi. Edelliselle kalenterivuodelle tallettaminen onkin kömpelömpää.  Monilla suunnitteluohjelmistojen tekijöillä on hiirenkäyttö- ja runsaan graafisen sekavuuden fetissi, kaikki pitäisi rullailla joistakin nuolipainikkeista tai jopa erilaisista "hallintalaitteista", tai mennä geneerisiin kalenteriruudukoihin, jotka aina pomppaavat jonnekin toiseen laitaan, sen perässä sitten metsästellään siinä ruudulla. Viuh viuh hiirikäsi puutuu. Semmoinen ei jatkoon.

-SS-

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19871
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Minun maatilani Wisu ei toimi vieläkään.
Mitenkä muuten kilpailijoiden ohjelmissa on varastokirjanpito, ja nuo päivämääräsyötöt tehty
Kumpi on fiksumpi Suonentiedon vai Softsalon ohjelma

En tiedä fiksuudesta. Mutta Softsalon ohjelmaa pystyy käyttämään tämmänen vajakkikin, joka ei opi käyttämään Wisuja ei sitten ollenkaan.

Varasto laaditaan varasto-osassa, poimitaan tilalla käytettävät lannoitteet, kasvinsuojeluaineet ja siemenet, ja lisätään sinne varastoon kiloina. Sieltä kilot sitten vähenevät, kun niitä varastoja käytetään. Reaaliaikainen inventaari on printattavissa toteutuneiden tapahtumien mukaan , ja paperilistaan tulee myös tyhjät viivat,  paperilla voi mennä varastoon tarkistamaan kynällä, pitääkö paikkansa. Varastoon voi lisätä joko kauden alussa tai sitten kesken kauden lisäys. Myös hävikki ja poistot on mahdollista kirjata. Seuraavalle vuodelle vyörytetään jäävä varasto yhdellä komennolla, jos halutaan.

Suunnitelman perusteella ei saa inventaaria, vain toteutuneiden, mutta ruudulla kyllä näkyy suunniteltu varasto-sarakkeessa. (Olisi mukava printata se miinussaldoluettelo vaikka paperille, niin kuin ostoslistaksi) Nyt kun on Sirppi, ja Sirppi kun toimii vain toteutuneet-välilehden perusteella, suunnittelen toteutuneet-välilehdelle, niin samalla ovat varastot samat kuin suunnitellut ja yhtä suuret kuin lopulta toteutuneet.

Mielestäni Peltotuen varastot ovat paras osa koko ohjelmaa.

-SS-

Viimeksi muokattu: 31.07.19 - klo:15:06 kirjoittanut -SS-