Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorikaupoilla  (Luettu 17120 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Traktorikaupoilla
Semmonen kuvitteellinen tilanne että jos ois rahaa päivittää traktori tälle vuosituhannelle nii mikä näistä ja miksi?
Nh tsa
Case mxu
Jd 6x20, tai jopa 6x30
Masseri, tohtiiko 5000srj sekaantua...
Valtu ei oo vaihtoehto koska hinnat ihan älyttömiä.

Etukuormaajalla, kuutoskoneella ja hevosia jotain 125+.

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Traktorikaupoilla
Nyykkäri jos tykkäät remontista, muuten Deutz-Farh
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: Traktorikaupoilla
Miten huolto maakunnassa sielläpäin, liikkuu toki lavetillakin joutuisaan.
Jos huolto/ varaosien suhteen hankalalla ( kaukana) alueella
Hankaloittaa aika paljon käyttövarmuutta.
Joka merkissä omat hyvät puolet ja viat.
Ehkä kuitenkin  T sarjan Valtra  151 vst. Riippuen käyttötarkoituksesta
Ja varustelusta, kyllä niitä sopivia hintaluokaltaan ja tunneiltaan tulee
Vastaan kun vähän aikaa mettästää.

AP1982

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72
Vs: Traktorikaupoilla
Meillä Ts135A ja ei tuota kummemmin haukkua voi. Isompaa remppaa (kopkop) ei mun aikana ole tehty, tuntejakin tosin vasta se 4000h, kone vuodelta 2004. Mielestäni tuo on ketterä kutoseksi ja painoa ei ole ihan mahdottomasti yleiskoneeksi. Suunnanvaihto ja vaihteisto toimii pehmeästi, vaihteisto (EC) kyllä ujeltaa kuten tuossa ominaisuutena on mutta mua ei ole häirinnyt. Oikeastaan muuta en tuohon kaipaa kuin 50kmh laatikkoa ja etujousia.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Traktorikaupoilla
Jontikka. Varmin pidemmän päälle kuitenkin nuista merkeistä. Mieluiten 68x0 tai 69x0 niin kestää voimaakin ottaa tumpilta.

Massikkaan ei kannata sekaantua.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Traktorikaupoilla
Deutz jäi tosiaan listalta pois, agrotron olis yks vaihtoehto.

Valmetin t151 oon jonku verran ajanu, ihan on käteensopiva peli ja riskin olonenki. Mutta hinnat järkyttäviä, järkiään enempi ajettu ku muut ja hintaa 10t-20t€ enempi.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Traktorikaupoilla
Semmonen kuvitteellinen tilanne että jos ois rahaa päivittää traktori tälle vuosituhannelle nii mikä näistä ja miksi?
Nh tsa
Case mxu
Jd 6x20, tai jopa 6x30
Masseri, tohtiiko 5000srj sekaantua...
Valtu ei oo vaihtoehto koska hinnat ihan älyttömiä.

Etukuormaajalla, kuutoskoneella ja hevosia jotain 125+.
Toinen tykkää äitistä toinen tyttärestä...
Eli ihan oman mieltymyksen mukaan.
Jos nyt itse lähtisin ihan puhtaalta pöydältä merkkiä valitsemaan niin yrittäisin selvittää huoltomiesten sijaintia ja palvelualttiutta. Ja hinnoittelua tietysti. Sitten varaosista samat. Käytetyissä koneissa tulee kuitenkin aina jossain vaiheessa jotain.

Sitten on tietysti jokaisella merkillä maanantai malleja jotka yrittäisin kiertää. Itse en oikein muita tunne kuin nyykkärin ja noista tsa malleista valitsisin joko 100 (4kone) tai 115 (6kone) syy on se että mekaaniset ruiskutuspumput. Muissa commonrail ja korjaaminen ihanan kallista.

Itse olen ollut vähän sillä mielellä, että jos uudempaa konetta mielii niin se on sitten oltava niin uusi että on takuun piirissä. Korjaaminen ja osat on niin järkyttävän kalliita nykyään että ei persaukisel ole varaa pitää jotai 5-10 vuotta vanhaa konetta jossa on jo mitä maailman hienouksia...
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Vs: Traktorikaupoilla
Onko nyyskyt ihan paskoja vai? Merkki ku merkki on maanantai kpl. Kun mulla on noita kasari klassikoita, ja vähän remppaa koko ajan joka ite pystyy tekee, olen valittanut näille jolla on uusia, on vain vastannut että älä valita, kun ite rempaat, on vain satasistsa kyse, uusiin ei vaan taitoa korjata ja huolto maksaa tuhansia.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Traktorikaupoilla
Onko nyyskyt ihan paskoja vai? Merkki ku merkki on maanantai kpl. Kun mulla on noita kasari klassikoita, ja vähän remppaa koko ajan joka ite pystyy tekee, olen valittanut näille jolla on uusia, on vain vastannut että älä valita, kun ite rempaat, on vain satasistsa kyse, uusiin ei vaan taitoa korjata ja huolto maksaa tuhansia.

  Näin on, Kokemuksia sellasesta merkistä kuin Fendt, pari vanhempaa vähillä elektroniikoilla ovat kyllä riittävän käteen käypiä, uusimmassa saa aina tutkia piipityksien syitä ja välillä joku anturivika estää ajon kokonaan.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Traktorikaupoilla
Jontikan huolto ei ainakaan tunnu tääläpäin toimivan. Kaverin jontikka odotti viime kesänä halvaantuneena navetan päässä 3kk huoltoukkoa. Lisäksi agrissa palvellaan vain uusilla ajavat, meikäläiset köyhät saa oottaa kyllä vuoroansa...
Valtralla varmaan ylivieskassa ihan toimiva huolto, mutta cnh vehkeillä varmaan paras. Deutsille löytyy osat mistä? Ja mistä ammattimies jos itellä menee sormi suuhun?

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Traktorikaupoilla
Jontikan huolto ei ainakaan tunnu tääläpäin toimivan. Kaverin jontikka odotti viime kesänä halvaantuneena navetan päässä 3kk huoltoukkoa. Lisäksi agrissa palvellaan vain uusilla ajavat, meikäläiset köyhät saa oottaa kyllä vuoroansa...
Valtralla varmaan ylivieskassa ihan toimiva huolto, mutta cnh vehkeillä varmaan paras. Deutsille löytyy osat mistä? Ja mistä ammattimies jos itellä menee sormi suuhun?


Ei taida kaveri sitte kaikkea kertoa edes sulle.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Traktorikaupoilla
hei, mikkeliinkö yritti tuota peuraa huoltoon?   on eräskii seisonnu hallin päässä ressun alla aikas pitkään...  lie isokin vika.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Traktorikaupoilla
Ei niitä korjata jos ei oo millä maksaa sitä korjausta.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Traktorikaupoilla
Ei ollu rahasta kiinni tämä keissi. Kyseessä vaan sattu oleen kymppisarjan kone, kuulemma uudet menee eelle jonossa

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Traktorikaupoilla
Onko Jontikan huolto nykyään vaan lasi palatsi huoltamoiden hommia? Ennen oli tälläkin alueella sopimushuoltajia. Nyt on merkit revitty alas ja palatsi  huoltamon auto käy kotona tai sitten "huollettava" matkaa lasi palatsiin. Sivullisen mielestä viettävät "huollossa" aikaakin ihan mukavasti. Saattaa sesonki vaihtua toiseen lainavehkein.