Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe miksi hoitajamitoitus on kokoomukselle punainen vaate  (Luettu 7708 kertaa)

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19295
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Kyllä, vanhuksissakin on erittäin viittumaisia kyrpiä, jotka laittavat koko paletin sekaisin. Silloin äänettömät vihannekset jäävät kokonaan huomiotta. Tällaisille helvetin perseille pitäisi järjestää eutanasia tai joku vastaava.

Veemeliteukset...?    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Mä olen hieman Orpon linjalla. Hän ei tainnut vaan selventää mitä tarkoitti. On varmaan hoitilaitoksia, joissa jopa 0,7 on liian vähän ja jossakin 0,3 kin voisi olla riittävä. Hoidon tarve riippuu tietysti asiakaskunnan fyysisestä kunnosta.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

carhu

  • Vieras


Tarvitseeko hallituksen olla enää  järjestelemässä noita käytännön juttuja,kun sopimukset on tehty ,eikös se velvota palvelun tuottajaa toimimaan sopimusten mukaisesti. Makso mitä makso, ja vaatii se sitten vähän tai vähän enemmän työntekijöitä. Tuallaseen keskusteluun lähdetään. Haisee politikoinnilta.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Mä olen hieman Orpon linjalla. Hän ei tainnut vaan selventää mitä tarkoitti. On varmaan hoitilaitoksia, joissa jopa 0,7 on liian vähän ja jossakin 0,3 kin voisi olla riittävä. Hoidon tarve riippuu tietysti asiakaskunnan fyysisestä kunnosta.

Mää kyllä luulen ettei sinne kukaan hyäkuntoisena mee. Mutta en ole asiantuntija. Ite en ainakaan mene aivan vapaaehtoisesti.

navettapiika

  • Vieras
Mä olen hieman Orpon linjalla. Hän ei tainnut vaan selventää mitä tarkoitti. On varmaan hoitilaitoksia, joissa jopa 0,7 on liian vähän ja jossakin 0,3 kin voisi olla riittävä. Hoidon tarve riippuu tietysti asiakaskunnan fyysisestä kunnosta.

Mää kyllä luulen ettei sinne kukaan hyäkuntoisena mee. Mutta en ole asiantuntija. Ite en ainakaan mene aivan vapaaehtoisesti.
Saattaa olla, ettei sinulta kukaan siinä vaiheessa kysele..

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7365
  • Never Trust a Hippy
Mä olen hieman Orpon linjalla. Hän ei tainnut vaan selventää mitä tarkoitti. On varmaan hoitilaitoksia, joissa jopa 0,7 on liian vähän ja jossakin 0,3 kin voisi olla riittävä. Hoidon tarve riippuu tietysti asiakaskunnan fyysisestä kunnosta.

Mää kyllä luulen ettei sinne kukaan hyäkuntoisena mee. Mutta en ole asiantuntija. Ite en ainakaan mene aivan vapaaehtoisesti.
Saattaa olla, ettei sinulta kukaan siinä vaiheessa kysele..
Ei kukaan sukulainen Sepeä omiin nurkkiinsa riesakseen ota. Hoitolaitokseen Sepe lykätään.😁
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Mä olen hieman Orpon linjalla. Hän ei tainnut vaan selventää mitä tarkoitti. On varmaan hoitilaitoksia, joissa jopa 0,7 on liian vähän ja jossakin 0,3 kin voisi olla riittävä. Hoidon tarve riippuu tietysti asiakaskunnan fyysisestä kunnosta.

Mää kyllä luulen ettei sinne kukaan hyäkuntoisena mee. Mutta en ole asiantuntija. Ite en ainakaan mene aivan vapaaehtoisesti.
Saattaa olla, ettei sinulta kukaan siinä vaiheessa kysele..No

Pitää tehä hoetotestamentti. Aamiaisella kuohuviit,  päivällisellä snapsit, illlalla konjamiinit.😁😁😁😁

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
ja nuilla siun hoitotestamenteilla net pyyhkii vain siun persiin.     yhtä tyhjän kans nuo.   ei niitä kukaan lue ja toteuta enää..   mut on se vaan hyä et kerkii jotain tehä enne ku tuonne hakeva..

alpo10

  • Vieras
Mä olen hieman Orpon linjalla. Hän ei tainnut vaan selventää mitä tarkoitti. On varmaan hoitilaitoksia, joissa jopa 0,7 on liian vähän ja jossakin 0,3 kin voisi olla riittävä. Hoidon tarve riippuu tietysti asiakaskunnan fyysisestä kunnosta.

Mää kyllä luulen ettei sinne kukaan hyäkuntoisena mee. Mutta en ole asiantuntija. Ite en ainakaan mene aivan vapaaehtoisesti.
Saattaa olla, ettei sinulta kukaan siinä vaiheessa kysele..No

Pitää tehä hoetotestamentti. Aamiaisella kuohuviit,  päivällisellä snapsit, illlalla konjamiinit.
sun ja icefarmerin pitäisi nyt kuivata vaahto suupielistä ja lukea ajatuksella tästä hoitajamitoituksesta. Tässä kirjoitetaan juuri siitä mihin nämä desimaalit johtavat ja mistä asiassa oikeasti on kysymys, samoin siitä mihin joku absoluuttinen numero johtaisi, siitäkin tässä tarkka selostus. Jos ette jotain asiaa ymmärrä siinä, kysykää... moni muu ihminen voi ymmärtää lukemansa paremmin

http://www.soininvaara.fi/2019/02/07/miksi-hoitajamitoitus-kannattaa-maaritella-vanhuksen-kunnon-ei-keskiarvon-perusteella/

Viimeksi muokattu: 09.02.19 - klo:19:50 kirjoittanut alpo10

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
ei kait nyt tuolleen voi mennä?   sehän joku vanhus saattaa saaha jopa kunnon hoitoa.   kunnon mukaan.    kuolleena syntyny ajatus tuo.

alpo10

  • Vieras
ei kait nyt tuolleen voi mennä?   sehän joku vanhus saattaa saaha jopa kunnon hoitoa.   kunnon mukaan.    kuolleena syntyny ajatus tuo.
mulla taustalla oman äidin tarina, joka meni juuri tuon kuvion mukaan ja kaikki meni hyvin. Ensin oli näitä kotipalveluja juuri tuon mitoituksen mukaan varmaan 0,1 enintään, sitten tuettua asumista palveluasunnossa ja lopulta muutama vuosi vanhainkodissa... silloin jo oltiin jossain 0,5 luokassa. Liikuntakyky säilyi loppuun asti, joten pärjäsi hyvin arkiaskareista. Jos olisi silloin ollut kiinteä luku 0,7 niin tuskin olisi ollenkaan päässyt vanhainkotiin, myös kotipalvelujen taso olisi oletettavasti ollut huonompi, koska vanhainkodissa olisi enemmän henkilökuntaa, kuin kotipalveluissa.

Meillä terveydenhuolto tuottaa mappikaupalla tätä hoidontarveanalyysia, miksei sitä hyödynnettäisi vaan aina henkilömitoitus olisi 0,7?

Viimeksi muokattu: 09.02.19 - klo:20:13 kirjoittanut alpo10

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
tuo juuri on akilleen kantapää.  tehdään tutkimus ja todetaan kunto ja sitten se on yhtä tyhjän kans, jotkin pärjäis kevyemmälläkin ja toiset sit tarttee sen raskaan.  mut sit mennään sen halvimman mukaan.. ja yks lonkkamurtuma ja se on sit menoa...

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Ongelmaanhan on yksinkertainen ratkaisu, lopetetaan vanhustenhoidon julkinen rahoitus niin saavat kaikki ostaa juuri sellaisen palvelun kun tuntevat tarvitsevansa ja johon rahat riittää.

alpo10

  • Vieras
Ongelmaanhan on yksinkertainen ratkaisu, lopetetaan vanhustenhoidon julkinen rahoitus niin saavat kaikki ostaa juuri sellaisen palvelun kun tuntevat tarvitsevansa ja johon rahat riittää.
veroaste suomessa 44,1%, tarkoittaen siis palkan brutosta siihen, kun sillä palkalla on hankittu jotain tavaraa tai palvelua... ihan euroopan kärkeä. Paljonkohan tästä pitäisi verotuksen laskea, kun vanhuusajan hoito tulisi itse maksettavaksi? Sitten olisi vaivaistalot, niitä loppuja varten?

Hieno ajatus olisi, että hoitopaikan voisi itse valita ja siihen saisi jonkun riittävän peruspalvelutasoisen palvelun. Lisämaksusta voisi hankkia näitä premium/luksus-luokan palveluita, jos on säästänyt palkastaan tai lapset maksaa.

tuo juuri on akilleen kantapää.  tehdään tutkimus ja todetaan kunto ja sitten se on yhtä tyhjän kans, jotkin pärjäis kevyemmälläkin ja toiset sit tarttee sen raskaan.  mut sit mennään sen halvimman mukaan.. ja yks lonkkamurtuma ja se on sit menoa...
Terveyskeskuksen vuodeosastolla toipuminen vei kuntoa alas ja on todellinen kuntoutuksen paikka, kun sieltä kotiutuu. Polvi-leikkauksista toipuminen kesti kuukausia, kun liikuntakyky palautui entselleen.

Oksa oletko sää kokoomuslainen, kun tunnut ymmärtävän... voisitko selittää sepellekin?

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Ongelmaanhan on yksinkertainen ratkaisu, lopetetaan vanhustenhoidon julkinen rahoitus niin saavat kaikki ostaa juuri sellaisen palvelun kun tuntevat tarvitsevansa ja johon rahat riittää.

Ja säästyneet eurot tixinkoottajille. Poistuu kaksi ongelmaa yhdellä iskulla. 😁😁😁😁