• Tavallinen aihe

Aihe Kaasutrukin huono kylmäkäynnistyvyys  (Luettu 6609 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5642
  • karkki vai keppana?
Kaikki epäilisi että ne ajoitusmerkit on siinäkin kampiaksilan toisessa päässä hihnapyörässä pienet lovet https://volkkaripalsta.com/keskustelu/uploads/monthly_04_2012/post-948-13888364420313.jpg Höyrystimestätä vielä että onko siellä kalvot varmasti ehjät ,tosta jutusta vaan tuli mieleen https://www.facebook.com/pg/Trukki-Ukko-Oy-107697355988323/posts/ aika lailla sivun alareunassa on tämmönen juttu "Nestekaasutrukeissa on aika monimutkainen polttoainejärjestelmä mutta lähes kaikkiin on saatu käynti kohdilleen. Kuvassa höyrystin osina joka muuttaa nestekaasun moottorille soveltuvaan käyttömuotoon. Tähän laitettiin uusi kalvo/venttiilisarja. Oli muuten todella likainen ja yksi kalvokin rikki! Ihme että moottori edes kävi."

Hihnapyörä on niin ahtaassa paikassa, että ei sinne näe. Höyrystimessä on kaikki kalvot ehjät. Höyrystin on paljon yksinkertaisempi, kuin tuossa linkissä oleva. Varmaan vähän suuremmasta koneesta.

Alumiinipullostakin kysyttiin aiemmin. En ole moisia missään nähnytkään.

Vaihdoin uuden kondensaattorin. Katkojan kärkien välissä kipinöi nyt vielä enemmän, vähän jäi epäilyttämään kuinka se kuluttaa kärkiä. Nyt käy. Kipinä oli siis vain liian heikko ja kondensaattorilla oli siihen jokin vaikutus.
Kokeilin vielä säätää seossuhdetta ja ajoitusta, eipä noilla ole juurikaan havaittavaa vaikutusta. Kaasukone tuntuu käyvän vähän millä sattuu säädöillä, kunhan kipinä on riittävän voimakas.
No tulipahan putsattua kaasuosat.

Millä sinne näkee käynnin aikana? Vai missä kärjet on?
pessimisti ei pety!

taneli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Millä sinne näkee käynnin aikana? Vai missä kärjet on?

Ei käynnin aikana, mutta virranjakajan kansi auki ja startilla pyörittäessä.

Kaikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 505
Vs: Kaasutrukin huono kylmäkäynnistyvyys
Hyvä että nyt Kaikki toimii ja vika löyty. Jos se kipinä ja käyntiinlähtö vielä oirehtii ,vaihda puolakin tehokkaampaan.Esim https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/sytytysosat/sytytyspuolat/suurtehopuola-sininen-12v-2000037038 Voisko ne kärjet vielä kipinöidä siksi kun virranjakajan kansi ei ole paikoillaan ja virtojen kulku tyssää siihen .Kannattaa seurata kärkien kulumista ,ei onneksi ole kalliita vaihdella .Kärjetöntäki sytytystä löytynee tarvikkeena merkkiin kuin merkkiin :D Ja se sytytysennakkokin kannattaisi kuitenkin saada oikealle hehtaarille ,säädä tyhjäkäynnillä siihen kohtaan missä käy parhaiten.Tai sitten käännät sitä niin paljon aikaiselle että startatessa alkaa vähän potkia vastaan ,siitä sitten pari astetta takaisin myöhäiselle päin.

Raikka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57
Vs: Kaasutrukin huono kylmäkäynnistyvyys
Kannattaa aina muistaa näissä kaasu koneissa: siellä linjassa on se pieni suodatin pullon jälkeen ja se menee aikaajoin pulloista tulevan töhnän takia tukkoon.
Ja kun pullos voi olla TODELLA PALJON töhnää eli joskus oon tapellu ja joutunu laittaa "pahan" pullon sivuun ja taas uuden suodattimen.
Meille ainakin korvataan ja saa uuden täyden pullon kun paluttaa "vajaana" ja ilmoittaa että on likainen.

taneli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Kaasutrukin huono kylmäkäynnistyvyys
Voi tosiaan olla, että konkka löi läpi. Silläkin voi tosiaan olla vaikutusta kärkien kipinöintiin, että kipinä ei päässyt puolalta mihinkään, kun virranjakajan kansi oli irti.

Semmoinen kärjetön sytytys kärkien tilalle voisi olla hyvä, jos semmoisen vain jostain löytää. Nyt kuitenkin taas toimii.

Reilun 10 vuoden aikana olen nyt varmaan 2 kertaa avannut ja puhdistanut tuon kaasulinjan suodattimen. Paljon siellä kyllä oli töhnää, ihme että kaasu vielä meni niinkin hyvin läpi. Enpä ole pulloissa eroja huomannut, ei tosin kovin montaa pulloa vuodessa mene. Ehkä ei ole sitä pahaa pulloa tullut vielä vastaan.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5642
  • karkki vai keppana?
Vs: Kaasutrukin huono kylmäkäynnistyvyys
http://www.aga.fi/fi/images/AGA%20Propane%20Truck%20Cylinder%20Datasheet%20FI_tcm634-121314.pdf
Pari jöröö taitaa olla alumiinipullossa kalliimpaa. Puhtaudella olen sen käyttöä itselleni perustellut.
pessimisti ei pety!

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15955
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kaasutrukin huono kylmäkäynnistyvyys
Voi tosiaan olla, että konkka löi läpi. Silläkin voi tosiaan olla vaikutusta kärkien kipinöintiin, että kipinä ei päässyt puolalta mihinkään, kun virranjakajan kansi oli irti.

Semmoinen kärjetön sytytys kärkien tilalle voisi olla hyvä, jos semmoisen vain jostain löytää. Nyt kuitenkin taas toimii.Jos konkka lyö läpi ei käynnisty ollenkaan . Purkaamoilta löytyy kärjettömiä sytyksiä halvalla ja uusiakin saa kohtuu hinnalla .

Reilun 10 vuoden aikana olen nyt varmaan 2 kertaa avannut ja puhdistanut tuon kaasulinjan suodattimen. Paljon siellä kyllä oli töhnää, ihme että kaasu vielä meni niinkin hyvin läpi. Enpä ole pulloissa eroja huomannut, ei tosin kovin montaa pulloa vuodessa mene. Ehkä ei ole sitä pahaa pulloa tullut vielä vastaan.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .