Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiiatin hyttiin lämpöä.  (Luettu 16971 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Fiiatin hyttiin lämpöä.
Ongelma ei kait ole ihan uusi, tai ainakin 80/90 alkaa kohta olla 34v vanha. Mutta kun minä olen vielä vanhempi, en tarkene tuolla kopissa näköjään enää tänä talvena. Ennen ongelma oli sellainen , että koppi lämpis kun täysillä ajeli, mutta jäähtyi mettässä tyhjäkäynnillä löpötellessä. Mutta nyt en kyllä ole huomannut lämmintä lykkäävän enää missään vaiheessa. Termostaatin vaihdoin (vanhakin oli kiinni), Mutta ajattelin että jos se silti vuotaa. No nytkään lämmöt ei nouse paljoakaan vihreälle, tukin syylärin etuakin (en ikinä ole ennen tuota tehnyt) . En tiedä tuliko termarin vaihdossakin tehtyä virhe. Tarvike termarissa oli tiiviste mukana, mutta sitten se olis jäänyt kantamaan, siis en laittanut , ei vanhassakaan ollut. Vaihdoin termostaatti kotelon tiivisteen , kun vanha tuli paloina pois. Nyt laitoin termarin koloon ja tiiviste päälle ja sitten se kotelon kansi. Jälkikäteen katsoin varaosakuvastoa, että siinä oli ensin tiiviste ja sitten termari ja kansi. Tuntuu vaan hullulta laittaa uran päälle iso tiiviste ja sitten siihen kohoksiin se termari. Onko kukaan tapellut saman takia joskus ennen muinoin, kun näitä oli joka talossa :)

Niin muokataan nyt vielä … pitäis kait sen tuolla mittari vihreälläkin jotain lehmän henkeä puhaltaa. Kun ei muista sen mittarin normi korkeutta, ainakaan se ei ikinä ole ollut punaisella :)

Viimeksi muokattu: 05.01.19 - klo:19:05 kirjoittanut lypsyukko

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Mistäs se tuollainen sitä lämpöä kehittää, kun se kaikkiaan kuluttaa ehkä pari litraa löpöä tunnissa?
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Mistäs se tuollainen sitä lämpöä kehittää, kun se kaikkiaan kuluttaa ehkä pari litraa löpöä tunnissa?

Totta tuokin, mutta tuskin kulutus on entisestä laskenut.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Oletkos koskaan lämmityslaitteen kennoa puhaltanut puhtaaksi, sinne vuosien saatossa kertyy kaikenlaista töhnää.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Oletkos koskaan lämmityslaitteen kennoa puhaltanut puhtaaksi, sinne vuosien saatossa kertyy kaikenlaista töhnää.

No ei ole tullut tehtyä sitäkään. Täytyy vaikka huomenna sen verta tehdä , että katsoo edes sinne , samoin että se kraana edes kääntyy. Mutta jäi mietityttämään tuo tiivisteen paikka. Täytynee soittaa jollekkin huoltohemmolle viikolla. Olishan tuo fiiatit läpikotaisin tuntevakin tuos lähellä, mutta nyt on vielä niin pieni vaiva, että ei taida viittiä kysellä, jos se sattuu olemaan pahalla päällä ;)

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Mulla kanssa 80-90 mehtäajossa ja ei tosiaan pienillä kierroksilla hyttiin lämpöä liioin tule.
Ongelmaan on kyllä ratkaisu: https://www.teplostar.fi/tuote/planar-2d/
Jokohan tänä talvena tuon ostaisin niin alkaa tarkenemaan ja luulisi että pysyy ikkunat huurusta vapaana tuo kun höheltää. Asennuspaikkakin on jo katsottu kopin kattoon kattoluukun syvennykseen.
AkkuPENSASLEIKKURI😬

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Mulla kanssa 80-90 mehtäajossa ja ei tosiaan pienillä kierroksilla hyttiin lämpöä liioin tule.
Ongelmaan on kyllä ratkaisu: https://www.teplostar.fi/tuote/planar-2d/
Jokohan tänä talvena tuon ostaisin niin alkaa tarkenemaan ja luulisi että pysyy ikkunat huurusta vapaana tuo kun höheltää. Asennuspaikkakin on jo katsottu kopin kattoon kattoluukun syvennykseen.

3 kilon möykky pään päälle ja ankkuroituna fiiatin peltiin :( Tosin ei siellä muutakaan paikkaa oo. Tuon kun sais sinne lämmityslaitteen kennon lähelle … Eipä sielläkään kait tilaa ole.
Mutta lämpeis edes silloin kun tiellä ajaa lättäpohjas , mutta ei enää sitäkään. Tai sitten matka on ollut mulla vaan liian lyhyt. Joskus joku kertoili tuosta ongelmasta ja siitä miten Nukarinen oli siihen diagnoosin kertonut. Tosin tarina ei kerro sitä poistuiko vika Nukarisen diagnoosin jälkeen. Ja jos se sattuis olemaan pahalla päällä, niin en mä heti kyllä siltä kysele :)

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 968
  • LOS KANTTURAS
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Mulla kanssa 80-90 mehtäajossa ja ei tosiaan pienillä kierroksilla hyttiin lämpöä liioin tule.
Ongelmaan on kyllä ratkaisu: https://www.teplostar.fi/tuote/planar-2d/
Jokohan tänä talvena tuon ostaisin niin alkaa tarkenemaan ja luulisi että pysyy ikkunat huurusta vapaana tuo kun höheltää. Asennuspaikkakin on jo katsottu kopin kattoon kattoluukun syvennykseen.

3 kilon möykky pään päälle ja ankkuroituna fiiatin peltiin :( Tosin ei siellä muutakaan paikkaa oo. Tuon kun sais sinne lämmityslaitteen kennon lähelle … Eipä sielläkään kait tilaa ole.
Mutta lämpeis edes silloin kun tiellä ajaa lättäpohjas , mutta ei enää sitäkään. Tai sitten matka on ollut mulla vaan liian lyhyt. Joskus joku kertoili tuosta ongelmasta ja siitä miten Nukarinen oli siihen diagnoosin kertonut. Tosin tarina ei kerro sitä poistuiko vika Nukarisen diagnoosin jälkeen. Ja jos se sattuis olemaan pahalla päällä, niin en mä heti kyllä siltä kysele :)
Tuskin se lämmitin sieltä päähän putoaa😂 Itsellä on siellä jo tapion relelaatikko ja hyvin on paikallaan pysynyt jo vuosia👍  Ei mahdu sinne kennon luokse mitään,on sen verran ahtaasti pakattu.
AkkuPENSASLEIKKURI😬

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Mulla kanssa 80-90 mehtäajossa ja ei tosiaan pienillä kierroksilla hyttiin lämpöä liioin tule.
Ongelmaan on kyllä ratkaisu: https://www.teplostar.fi/tuote/planar-2d/
Jokohan tänä talvena tuon ostaisin niin alkaa tarkenemaan ja luulisi että pysyy ikkunat huurusta vapaana tuo kun höheltää. Asennuspaikkakin on jo katsottu kopin kattoon kattoluukun syvennykseen.

3 kilon möykky pään päälle ja ankkuroituna fiiatin peltiin :( Tosin ei siellä muutakaan paikkaa oo. Tuon kun sais sinne lämmityslaitteen kennon lähelle … Eipä sielläkään kait tilaa ole.
Mutta lämpeis edes silloin kun tiellä ajaa lättäpohjas , mutta ei enää sitäkään. Tai sitten matka on ollut mulla vaan liian lyhyt. Joskus joku kertoili tuosta ongelmasta ja siitä miten Nukarinen oli siihen diagnoosin kertonut. Tosin tarina ei kerro sitä poistuiko vika Nukarisen diagnoosin jälkeen. Ja jos se sattuis olemaan pahalla päällä, niin en mä heti kyllä siltä kysele :)

1976 meille tuli Fiat 780 . Moottorinlämpö ei noussut millään mutta hyttiin tuli kohtuullisen lämmintä . Muutaman asteen pakkasella sai ajella lyhtyhihainenpaita päällä mikä pikkusen herätti ihmetystä kaveriporukassa .

Maskiin peittoa ja kennon puhdistus , kyllä lämpenee . Tarkistus kiertääkö kennossa vettä voi olla paikallaan .

Ja tiedän että saa v1ttuilua kuulla viime kesäisestä muuta ei haittaa koska te ette ymmärrä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1511
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Mulla kanssa 80-90 mehtäajossa ja ei tosiaan pienillä kierroksilla hyttiin lämpöä liioin tule.
Ongelmaan on kyllä ratkaisu: https://www.teplostar.fi/tuote/planar-2d/
Jokohan tänä talvena tuon ostaisin niin alkaa tarkenemaan ja luulisi että pysyy ikkunat huurusta vapaana tuo kun höheltää. Asennuspaikkakin on jo katsottu kopin kattoon kattoluukun syvennykseen.

3 kilon möykky pään päälle ja ankkuroituna fiiatin peltiin :( Tosin ei siellä muutakaan paikkaa oo. Tuon kun sais sinne lämmityslaitteen kennon lähelle … Eipä sielläkään kait tilaa ole.
Mutta lämpeis edes silloin kun tiellä ajaa lättäpohjas , mutta ei enää sitäkään. Tai sitten matka on ollut mulla vaan liian lyhyt. Joskus joku kertoili tuosta ongelmasta ja siitä miten Nukarinen oli siihen diagnoosin kertonut. Tosin tarina ei kerro sitä poistuiko vika Nukarisen diagnoosin jälkeen. Ja jos se sattuis olemaan pahalla päällä, niin en mä heti kyllä siltä kysele :)

1976 meille tuli Fiat 780 . Moottorinlämpö ei noussut millään mutta hyttiin tuli kohtuullisen lämmintä . Muutaman asteen pakkasella sai ajella lyhtyhihainenpaita päällä mikä pikkusen herätti ihmetystä kaveriporukassa .

Maskiin peittoa ja kennon puhdistus , kyllä lämpenee . Tarkistus kiertääkö kennossa vettä voi olla paikallaan .

Ja tiedän että saa v1ttuilua kuulla viime kesäisestä muuta ei haittaa koska te ette ymmärrä .
Kaikki ihmettelee ettei pienkonekorjaaja ymmärtänyt termostaattia vaihtaa tai ilmaamaan järjestelmää  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
poista swe ilma sieltä järjestelmästä.   pieni määrä ilmaa estää terhokkaasti tuon vesikierron.   hana auki.  siis tosiaan auki, kato katonluukusta, ja sit annat sen käytä täytellä tuntulla ainakii tunnin niin alkaa jo vesi kiertää.  tuo on iha kiva ku on esim. hanan vaihtanna tahi jotain vesille tehny..  mut kyl tuolla alkaa jo lämpöä lykätä...   noita ei sit ihan helpolla saa keittään..    lie italia semmonen maa jossa tuo vaara..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
poista swe ilma sieltä järjestelmästä.   pieni määrä ilmaa estää terhokkaasti tuon vesikierron.   hana auki.  siis tosiaan auki, kato katonluukusta, ja sit annat sen käytä täytellä tuntulla ainakii tunnin niin alkaa jo vesi kiertää.  tuo on iha kiva ku on esim. hanan vaihtanna tahi jotain vesille tehny..  mut kyl tuolla alkaa jo lämpöä lykätä...   noita ei sit ihan helpolla saa keittään..    lie italia semmonen maa jossa tuo vaara..

Sorry , mutta kyselen tyhmiä. Onko siellä joku ilmahana/ -ruuvi ? Vai pitäiskö se vaan poistua kunhan kruisailee. Jostain syystä syylärin verkko näkyi ja piti lisätä nestettä jo ennen termarin vaihtoa. Paisunta-astia hämäs, siellä neste oli ylämerkis, joten tiedä sitten koska syyläriin on edes katsottu tätä ennen. Vesipumppu on vuotanut pakkasilla ainakin 25 vuotta, joten kyllä siellä ilmaa voi olla ja varmaan onkin.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Onko jäähdyttäjän korkki kunnossa. Ei oikein vesi nouse hytin kattoon, jos korkki falskaa.
Mystinen kesälaatumies

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Onko jäähdyttäjän korkki kunnossa. Ei oikein vesi nouse hytin kattoon, jos korkki falskaa.

Se keittää jos jäähdyttäjän korkki ole paikallaan .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

ansseus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Fiiatin hyttiin lämpöä.
Onko jäähdyttäjän korkki kunnossa. Ei oikein vesi nouse hytin kattoon, jos korkki falskaa.

Mulla kans 80-90 fiiu ja tyhjäkäynnillä tai pienillä moottorin kierroksilla ei tule lämpöä.vasta maantieajossa korkeilla kierroksilla alkaa tulemaan.Oisko tuo syylärin korkki tosiaan syynä