Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mihin uskotte?  (Luettu 16938 kertaa)

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Mihin uskotte?
Laitetaan vähän henkisempää, kun on Joulun aikakin, tuskin kukaan pahastuu? Uskon, että tietoisuus jatkuu tälle pallollekkin tehdyn visiitin jälkeenkin ja siellä jossain on kaksi puolta. Mitenkäs muut ajattelee? Jos joku haluaa kysyä jotain aihepiiriin niin eikun vaan?!

Jumalaan.

"Tuonlaiset satuhahmot kuten jeesus ja joulupukki, pitää hetimiten tehdä selväksi ettei niitä ole."

https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=33712.msg733703#msg733703
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Mihin uskotte?
Laitetaan vähän henkisempää, kun on Joulun aikakin, tuskin kukaan pahastuu? Uskon, että tietoisuus jatkuu tälle pallollekkin tehdyn visiitin jälkeenkin ja siellä jossain on kaksi puolta. Mitenkäs muut ajattelee? Jos joku haluaa kysyä jotain aihepiiriin niin eikun vaan?!

Jumalaan.

Usko sää 50 vuotta vanhoihin Faareihin ja Hankmoihin   ; )))
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1511
Vs: Mihin uskotte?
Kaikkia naurattaa nämä Puuha Peteliuksen loistavat vertaus kuvat  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Mihin uskotte?
ja hyä kun voi kertoa;   jumala mietti lomanpitämistä ja pietari ehotti;  marsissa olis hyät kelit.    -ei käy kun se liian kylymä, eikä aurinkokaan ku liian kuuma.    mutta entäs maa?       - ei käy enää, ku pari tuhatta vuotta sit oli pikkasen sutinaa yhen marian kanssa, ja net puhuu vieläkii siitä!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mihin uskotte?
Klapikasalla hieno periaate. Meni niin sanotusti kuppi nurin sen satenkaarihomman ja muutenkin ristiriitaisen toiminnan vuoksi evlutin kanssa. Sen veron olen laittanut sinne, missä olen katsonut sitä tarvittavan, eipähän ole tunnolla.
Oho, enpä olisi uskonut, että lähdet kävelemään.

Olen seurakunnan jäsen ja olen ajatellut olla myös jatkossa sekä tilitän kuuliaisesti jäsenmaksun. Olen kuitenkin tullut pikku hiljaa siihen tulokseen, että kun täältä aika jättää, niin kyllä se on sitten siinä. Uutta mahdollisuutta ei enää tule. Asian kanssa on vaan elettävä.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Mihin uskotte?
Laitetaan vähän henkisempää, kun on Joulun aikakin, tuskin kukaan pahastuu? Uskon, että tietoisuus jatkuu tälle pallollekkin tehdyn visiitin jälkeenkin ja siellä jossain on kaksi puolta. Mitenkäs muut ajattelee? Jos joku haluaa kysyä jotain aihepiiriin niin eikun vaan?!
Olen ev.lut. seurakunnan jäsen. Kuolemanjälkeistä elämää en ole (vielä) pohtinut. Muuten mulla on mielestäni hyvät välit parven äijän kanssa. "Koettelee vaan ei hylkää". Eikä kaikkea ihminen tiedä eikä käsitä. Täytyy luottaa.

Mut sen verran oon mieltä, etten koe hyväksi asiasta toitottaa. Joillain uskovaisilla on kummallinen tarve toitottaa omaa näkemystä ja julkituoda omien valintojen erinomaisuutta juur joka välissä. Sit on nää lahkot, joissa raha näyttelee suurta osaa, siinä heikkoa ihmistä koijataan uskonnon varjolla oikein kunnolla. Jenkeissä ainakin, ehkä Suomessakin. Ja kummallisen paljon kirkko on ukomailla saanut julkisuutta seksuaalisissa väärinkäytöksissä.

Jehovat poikkeilee joskus. Heidän kanssaan on mukava jutella, jotain yhteistä sentään on.

Vastaan asiasta kysyttäessä ja yritän käyttäytyä normaalisti. Kiroilen perkeleesti. Kirkoinmenoihin ei ehdi/jaksa kuin pakolliset, joskus olis kiva muutenkin mennä. Olin sen verran kauan seurakunnan hommissa suntion lomittajana, että totuin istumaan ja kuuntelemaan. Tykkään laulaa, myös virsiä.

Veroa maksan niin vähän, että ei haittaa sekään.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mihin uskotte?
Laitetaan vähän henkisempää, kun on Joulun aikakin, tuskin kukaan pahastuu? Uskon, että tietoisuus jatkuu tälle pallollekkin tehdyn visiitin jälkeenkin ja siellä jossain on kaksi puolta. Mitenkäs muut ajattelee? Jos joku haluaa kysyä jotain aihepiiriin niin eikun vaan?!

Jumalaan.

"Tuonlaiset satuhahmot kuten jeesus ja joulupukki, pitää hetimiten tehdä selväksi ettei niitä ole."

https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=33712.msg733703#msg733703


Sivistymätön moukka ei huomaa eroa Jumalan, Joulupukin ja Jeesuksen välillä...

🎅🏿🎅🏿🤣
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Mihin uskotte?
Laitetaan vähän henkisempää, kun on Joulun aikakin, tuskin kukaan pahastuu? Uskon, että tietoisuus jatkuu tälle pallollekkin tehdyn visiitin jälkeenkin ja siellä jossain on kaksi puolta. Mitenkäs muut ajattelee? Jos joku haluaa kysyä jotain aihepiiriin niin eikun vaan?!

Jumalaan.

"Tuonlaiset satuhahmot kuten jeesus ja joulupukki, pitää hetimiten tehdä selväksi ettei niitä ole."

https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=33712.msg733703#msg733703


Sivistymätön moukka ei huomaa eroa Jumalan, Joulupukin ja Jeesuksen välillä...

🎅🏿🎅🏿🤣
uskovaenen ei kuuntele skuutteria :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mihin uskotte?
Mää uskon siihen että koko ihmiskunta elää jonkin avaruusolennon petrimaljassa, ja sit ne yksilöt pelastetaan jotka ovat ymmärtäneet että koko juttu on ollut vaan testi ja iso vitsi 😂😂
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Mihin uskotte?
Laitetaan vähän henkisempää, kun on Joulun aikakin, tuskin kukaan pahastuu? Uskon, että tietoisuus jatkuu tälle pallollekkin tehdyn visiitin jälkeenkin ja siellä jossain on kaksi puolta. Mitenkäs muut ajattelee? Jos joku haluaa kysyä jotain aihepiiriin niin eikun vaan?!

Jumalaan.

"Tuonlaiset satuhahmot kuten jeesus ja joulupukki, pitää hetimiten tehdä selväksi ettei niitä ole."

https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=33712.msg733703#msg733703


Sivistymätön moukka ei huomaa eroa Jumalan, Joulupukin ja Jeesuksen välillä...

🎅🏿🎅🏿🤣

Älä vedä asiaa väärään suuntaan. Olet itse niputtanut ”satuolentosi” yhteen muottiin.

 Ja olet aika lailla sivistymätön ja yleistiedoiltasi onneton maalaistollukka, jos et tiedä, että historiantutkinta on melko aukottomasti ja yjteneväisesti  todistanut, että Jeesus on joskus tallustellut maan päällä. Hei pöljä, ei Jeesus ole mikään satuolento. Kuten vaikkapa keisari Caesar, Pietari Suuri, profeetta Muhammed. Kaikki nää on maan päällä tallustelleet.

Tyhmä.

 Siitä on kiistelyä, mitä Jeesus eläessään teki ja miten lopultakin kuoli.
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Mihin uskotte?
Ev Lut lukee papereissa. Kun keväällä, tai syksyllä kylvää, silloinhan aina uskoo ja ne siemenet aneetaan ikään kun jollekin muulle. Ennen kun ne ovat sopivasti maassa, ne ovat pussissa tai siilossa, katon alla tai pressun alla. Sitten kun en ovat maahan laitettu, ne ei ole enää sun kontrollissa, voit antaa vähän lannoitetta ja jos maa on kalkittu, salaojitettu, ym, Mutta, kun kylvät, tavoite= usko on että tulee 100% satoa, sitten tulee 0-200% . Loppujen lopuksi vähäsen voit tehdä, osa ammattitaito, mutta loput uskoa?


Käy ev lut kirkoissa, edes joskus, maksa se vero, käy haudoilla, ihan vaan sen takia että jos ei, nää muut uskonnot ja niitten ääri jutut tulee vahvemmaksi. Se on ikään kun hyväksyä ne muut kirkot ja niiten tuoma jutut jos ei meidän oma valtiollinen kirkko pysyy vahvana. 

Jos et tajunut, eroa kirkosta sen peinen säästön vuoksi annat jalansijaa suurmoskeijoihin vaika sä et ite muutu muslimiksi, mutta et välitä muustakaan.

Se on jännä juttu, että eniten islamista möykkäävät henkilöt ovat itse ensimmäisenä eroamassa ev. lut kirkosta. Vaikka oma kirkossakäynti rajoittuu häihin , hautajaisiin ja satunnaisesti joulukirkkoon, niin kumminkin koen ev. lut. kirkon aika olennaisena osana suomalaista kulttuuria. Koulujen joulujuhlista ja uskonnosta on taas ollut puhetta, suurin peppukipu tuntuu olevan ateisteillä, ei niinkään muihin uskontokuntiin kuuluvilla.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Arion

  • Vieras
Vs: Mihin uskotte?
Eniten uskon siihen, että agronetissä sama paskan jauhanta näitten eemelien osalta jatkuu ja jatkuu. Toisaalta tuota jatkuvaa jankutusta maidosta, kepusta ja cee-alueesta saarnaavia voisi luulla jo demonien uhreiksi.


Ennemmin kannattaa uskoa ufoihin kuin noiden miesten henkiseen hyvinvointiin.

Rauhatonta Joulua Eemelit!

Muille normimeininki Joulua!

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Mihin uskotte?
Mää uskon siihen että koko ihmiskunta elää jonkin avaruusolennon petrimaljassa, ja sit ne yksilöt pelastetaan jotka ovat ymmärtäneet että koko juttu on ollut vaan testi ja iso vitsi 😂😂

Pikkusen kyllä sinnepäin . Eikös sitä mars planeettaa ruveta asuttamaan , hehheh .

Meidän kaltaiselle elämälle olevia planeettoja on paljon mutta ovat niin kaukana ettei nyky tekniikalla niille onneksi päästä . Kasvihuoneilmiö etenee , ehkä meistä osa pelastetaan , sitten näkee .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

carhu

  • Vieras
Vs: Mihin uskotte?
Laitetaan vähän henkisempää, kun on Joulun aikakin, tuskin kukaan pahastuu? Uskon, että tietoisuus jatkuu tälle pallollekkin tehdyn visiitin jälkeenkin ja siellä jossain on kaksi puolta. Mitenkäs muut ajattelee? Jos joku haluaa kysyä jotain aihepiiriin niin eikun vaan?!

Kyllä se jumala on minullaki.Oon kuitenki omassa uskossani niin ku tänäpäivänä kovin moni muukin Kirkossaki opetus menny nii ristiriitaseksi notta mitä siihen uskomaan.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Mihin uskotte?
Mikä se kirkon ristiriitaisuus on? Oppi ei ole muuksi muuttunut, asian voi kirkkolaista tarkistaa, ja se Lutherin aikainen julistus voi edelleen hyvin kirkon opetuksessa. Samat tunnustuskirjat käytössä ja vielä Raamattukin hyväksytään edelleen kirkolliskokouksen määräenemmistöllä, joten ei kovin voi olla harhaista.
Mitä tulee tähän sateenkaari touhuun, niin pitäähän kirkon jokin kanta siihen ottaa, mutta se on edelleen piispainkokouksen mietinnässä, eikä valmista varmasti heti tule, koska tämäkin kanta vaatii sen kirkolliskokouksen määräenemmistön, mikä vie todella kauan, ennen kuin mielipiteet ovat sillä tasolla, että menee äänestyksessä läpi. Saman myllytyksen koki naispappeuskin aikoinaan. Eikä sitä muistele enää kukaan, paitsi SLEY, se pitää kannastaan tiukasti kiinni, kuten Luther-säätiökin.

Mitä tuohon uskoon tulee, niin eiköhän se tule siinä joka sunnuntaisessa messussa uskontunnustuksen kohdalla, minä uskon..ja jokainen voi siitä omalla painotuksellaan jatkaa..ja sekin on Ausburgin tunnustuksen perua, ei sansasta sanaan, vaan suomennettuna ja moneen kertaan kirkolliskokouksen hyväksymänä.