Pohja se on miukiin säkissäin, Eroan MTK:sta. Kyseinen tuottajajärjestö ei ainakaan aja minun etua.
Joo, tähän asti olen viitsinyt katsella eläinpuolen ja cee alueen parempi osaisuutta mutta nyt riittää munkin kohdalta.
MTK on maanviljelijöiden ainoa etujärjestö. Kaikkien etujärjestöjen vahvuus perustuu sen kattavuuteen ja sitä kautta sen voimaan. Jokainen eroava jäsen heikentää etujärjestöä ja sen mahdollisuutta vaikuttaa asioihin. Jos ette ole tyytyväinen etujärjestön toimintaan, oletteko olleet yhteydessä omaan yhdistykseenne? Sinne pitää esittää vaatimuksia asioiden hoidosta. Jos ei ole tyytyväinen siihen, miten itse valitsemanne edustaja keskusjärjestön kokouksissa toimii, pitää hänet vaihtaa tai ohjeistaa toimimaan haluamallanne tavalla. Jos ette ole olleet mukana kokouksessa valitsemassa edustajaanne, olette silloin hyväksyneet edustajan. Ja jos ette ole olleet kokouksessa ohjeistamassa edustajaanne, olette tavallaan ilmaisseet olevanne samaa mieltä edustajanne kanssa. Sitä on demokratia myös tässä suhteessa. Tehokkainta mahdollista oman edun valvontaa olisi ryhtyä itse edustamaan omaa yhdistystänne keskusjärjestössä ja sen kautta valtion ja eu:n suuntaan.
En ole itsekään ollut aktiivinen kokouksissa kävijä, mutta seuraan etujärjestön toimintaa ja olen kuitenkin suhteellisen tyytyväinen siihen. MTK on vahva ja arvostettu ja sitä kannattaa pitää yllä. Maksan jäsenmaksuani edelleen, vaikka se vähän kirpaiseekin.
No jos uskotte saavanne enemmän ulkopuolista tukea ja apua toimintaanne itse ja yksin, niin silloin kannattaa erota. En kyllä ymmärrä miten se olisi mahdollista!