Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paras kultivaattori?  (Luettu 22565 kertaa)

Mikkiss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Paras kultivaattori?
Mitäs mieltä Hevan Tripple tiller airysta? Sitä vähän ite harkinnut seuraavaksi koneeksi. Tällä hetkellä puolan kopio lemken kristallista ja muuten ok, mutta ojakset vääntyilee. Sinäänsä vahvaa tekoa, mutta väärin päin vahvaa ku ei kestä pätkääkää kaarroksia. Jälki voisi myös olla ilmavampi, pakkeri tosiaan painaa juolan juuret takaisin maahan tehokkaasti. Toisaalta tuo siipiterien koko leveydeltä leikkaus on ollu ihan jees... Tollanen heva kierreterillä vois kyllä tulla peräs 3,5 m versionakin kun veturina 170 hv/6 ton.


Itse itseäni lainaten mitä mieltä?

https://www.koneviesti.fi/artikkelit/he-va-triple-tiller-airy-1.181943

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8355
Vs: Paras kultivaattori?
Tinttari on aina tinttari.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1244
Vs: Paras kultivaattori?
Itellä agromasz siipiteräkultivaattori. Tyytyväinen olen ollut koneeseen ja varsinkin koneen hintaan. Tais olla 5000 verotonta euroa. Aiemmin oli potila kk tai joku sellanen, siihen verrattuna toi on kova kone. No ei se potilakaan ihan huono ollut mutta kun oli kimppa kone niin oli aina käytössä kun oli itellä tarve.

Mietin vaan, että...

  • Vieras
Vs: Paras kultivaattori?
 En omista itse kultivaattoria, mutta onneksi olen voinut vuokrata sellaisen käyttööni paikalliselta maamiesseuralta. 90-luvun alun Väderstad, ja hienosti on pelittänyt.  Olen huomannut myös maan multavuuden parantuneen, kun olen kyntänyt pellot vain keskimäärin joka 6.vuosi vesitilan kasvattamiseksi ja rikkojen kurittamiseksi. Myös lisääntynyt kasvitautimäärä pakottaa silloin tällöin kyntämään, kuten myös nurmen lopettaminenkin.

 Jos jollain muuten on vaikkapa tarpeettomat 4-siipiset kyntöaurat (miksei myös 3-siipiset paluuaurat) , joista haluat luopua korvausta vastaan, lähetä yv. Alueena joko Varsinais-Suomi tai ala-Satakunta.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1543
Vs: Paras kultivaattori?
Mitäs mieltä Hevan Tripple tiller airysta? Sitä vähän ite harkinnut seuraavaksi koneeksi. Tällä hetkellä puolan kopio lemken kristallista ja muuten ok, mutta ojakset vääntyilee. Sinäänsä vahvaa tekoa, mutta väärin päin vahvaa ku ei kestä pätkääkää kaarroksia. Jälki voisi myös olla ilmavampi, pakkeri tosiaan painaa juolan juuret takaisin maahan tehokkaasti. Toisaalta tuo siipiterien koko leveydeltä leikkaus on ollu ihan jees... Tollanen heva kierreterillä vois kyllä tulla peräs 3,5 m versionakin kun veturina 170 hv/6 ton.


Itse itseäni lainaten mitä mieltä?

https://www.koneviesti.fi/artikkelit/he-va-triple-tiller-airy-1.181943

Vaikuttaisi hyvältä ainakin minulle. Tempoa järeämmät piikit, jollaisia itsekin olen harkinnut Tempoon joskus vaihtaa. Tasaisen näköinen työjälki. Peruskultivaattori.

Säädöillä saa tarvittaessa perähärveleitä pois käytöstä. Pakkerin puuttuminen keventää konetta ja parantaa juolan torjuntatehoa. Luomuviljelyyn hyvän näköinen, kuten lehdessäkin mainitaan. Kohtuuhintainen ainakin moniin muihin verrattuna.
Don Essex

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Paras kultivaattori?

 Eilen tuolla seututiellä seikkaili Amacone 3,5 nostolaite laite kevytkutos-R kytkettynä, eturenkaiden kosketus tiehen vaikutti olevan ohut...taka-akselipaino rapiat kymppi tn, tinttari on tinttari...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1543
Vs: Paras kultivaattori?

 Eilen tuolla seututiellä seikkaili Amacone 3,5 nostolaite laite kevytkutos-R kytkettynä, eturenkaiden kosketus tiehen vaikutti olevan ohut...taka-akselipaino rapiat kymppi tn, tinttari on tinttari...

Hinattava olisi asiaa.
Don Essex

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Paras kultivaattori?
Olen laittanut merkille sen ,että nuo lautasmuokkarit olivat muutama vuosi sitten jokaisen traktorin perässä syksyisin.Yht äkkiä sitten ilmestyikin aurat lähes joka pellolle ja sitten nämä ns. normaalit kultivaattorit.Tänä vuonna tein havainnon että eroa ei ollut syksyllä kynnetyn ja keväällä kultivoidun välillä.Jos olisi ollut keväällä kynnettyä niin kuivuus olisi varmaan rokottanut kasvustoa totaalisesti.Tuo siipiterällä kultivointi pelasti satotason siedettävälle tasolle.Jopa syksyllä puimatta jäänyt kauran olki ei haitannut kultivointia.Man kosteuden kanssa kultivoinnin kanssa pitää olla ajan tasalla.Märkänä käsitelty ei toimi kuten kynnössä vaikka olisi vettä pellon pinnassa.

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1244
Vs: Paras kultivaattori?
Sehän oliskin kätevää kun syksyllä tietäis millainen keli keväällä on. Vois sitten muokkailla sen mukaan :)

Mulla muuten oli parhaat kasvustot juuri kevätkynnetyillä lohkoilla. Oli eka kerta kun "jouduin" kokeilemaan kevätkyntöä, kiitos viimesyksyn sateiden.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Paras kultivaattori?
keväällä on yleensä kuivemmat kelit kuin syksyllä, ja kultivointi on silloin se juttu

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Paras kultivaattori?
keväällä on yleensä kuivemmat kelit kuin syksyllä, ja kultivointi on silloin se juttu

Vedä sillä kierreterä potilalla syvään saveen keväällä ja annat olla 3 päivää.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Paras kultivaattori?
miksi pitää keväällä vetää syvään, jos pitää niin silloin laaitetaan aurat perään.lapukasalla ei nyt ole tajunnan virtsa oikein hallussa.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Paras kultivaattori?
Dr. Miksi, kokeile saada tavis nää silmukka piikki ysäri kultivaattori ilman jälkitasainata kulkemaan tasan 4cm keväällä savella. Kuinka monta kertaa joudut säätää työntövarsi ja pyörät? Mä olen kokeillut,

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Paras kultivaattori?
Paras kultivaattori on halpa kultivaattori.

Noin niinkuin summasummarum.

Uus mies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Paras kultivaattori?
Väderstadin topDown on ollu paras mitä on tullu käytettyä ,vaatii vain aika kuivan kelin..