Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe N valtran etujousitus  (Luettu 18724 kertaa)

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: N valtran etujousitus

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.

Sä olet kait ainoo joka tätä kääntää merkkikeskusteluksi.
Aloittajalla oli tappi katkennu tukivarren takapäästä.Ja niitä on katkeillu useista koneista. Sunko mielestä asialle ei tarttis tehdä mitään?

Kumpi "sinä"? Tuolla tekstin lainauksella viittaat minuun kun taas minä nimenomaan tarkoitin Arionia lainaessani että ei kannata tuoda sitä merkkikorttia Valtra-keskusteluihin kun ne uskonvaiset löytyy vahvasti muualta.

PS. merkistä riippumatta omasta mielestäni selvät tyyppiviat pitäisi hoitaa vaikka merkin markkinointibudjetista. Näistä säästäminen saattaa käydä kalliiksi. Meillä kokemusta sekä punaisesta että vihreästä kun on jätetty asiakkaan haltuun.

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: N valtran etujousitus
mutta jo kaukaa tietää mikä on valtra.   ainoita koneita joita ajetaan AINA ylävalot päällä!     normikeula valoja en ole yhessäkään valtussa nähny,   liekö nuo etes toimivia?        ja nuo takavalot ,vasta nyt kun ledit, on nähtäviä,  ainakaan vilkku ei ole toimiva.

Onko se valokatkaisimen käyttö merkistä vai isännästä kiinni? Meillä JD:ssä normi ajovalot täyttyy vedellä mutta onneksi etukuormaajan takia ylävaloilla pitääkin ajaa (ne vasta puoliksi ruostuneet). Ei silti, kolme kertaa vanhemmasta valmetistakin alkaa työvalot tummua.

Arion

  • Vieras
Vs: N valtran etujousitus

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.

Sä olet kait ainoo joka tätä kääntää merkkikeskusteluksi.
Aloittajalla oli tappi katkennu tukivarren takapäästä.Ja niitä on katkeillu useista koneista. Sunko mielestä asialle ei tarttis tehdä mitään?

Kumpi "sinä"? Tuolla tekstin lainauksella viittaat minuun kun taas minä nimenomaan tarkoitin Arionia lainaessani että ei kannata tuoda sitä merkkikorttia Valtra-keskusteluihin kun ne uskonvaiset löytyy vahvasti muualta.

PS. merkistä riippumatta omasta mielestäni selvät tyyppiviat pitäisi hoitaa vaikka merkin markkinointibudjetista. Näistä säästäminen saattaa käydä kalliiksi. Meillä kokemusta sekä punaisesta että vihreästä kun on jätetty asiakkaan haltuun.

Sieltä se merkkiuskoisuus löytyi. Jontikka muutti pyöränpultit jo aikoja toisenlaisiin. Ja jos vanteita katsoo, niin samaa GKn kamaa monessa merkissä.

Väitän että olkoon merkki mikä tahansa, niin itselle arvokasta ei ole, etteikö turvallisuutta voisi pitää tärkeimpänä.

Erään saksalaismerkin etuakseli irtosi koeajoradalla, ja kuinka se "kiihotti" näitä merkkipervoja linkittämään YouTubesta tätä videota. Vaan montako akselia on kylillä irronnut kyseisestä merkistä ajossa?

Kertoo oikeasti vaan siitä, että asioihin suhtaudutaan niiden vaatimalla vakavuudella.



ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: N valtran etujousitus
mutta jo kaukaa tietää mikä on valtra.   ainoita koneita joita ajetaan AINA ylävalot päällä!     normikeula valoja en ole yhessäkään valtussa nähny,   liekö nuo etes toimivia?        ja nuo takavalot ,vasta nyt kun ledit, on nähtäviä,  ainakaan vilkku ei ole toimiva.

Onko se valokatkaisimen käyttö merkistä vai isännästä kiinni? Meillä JD:ssä normi ajovalot täyttyy vedellä mutta onneksi etukuormaajan takia ylävaloilla pitääkin ajaa (ne vasta puoliksi ruostuneet). Ei silti, kolme kertaa vanhemmasta valmetistakin alkaa työvalot tummua.




Niinniin. Nimimerkistäsi jäänyt valtra-etuliite pois.

Suuressa osassa traktoreita on Hellan valmistamat ajovaloumpiot.

Sulla taitaa olla joku sg-kopillinen jontikka, kun puhut ylävaloilla ajamisesta.

Yritetään nyt muistaa ettei lausuta pahaa sanaa valtrasta.

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: N valtran etujousitus
Olen lukenut tästä etujousituksen tapista. Ei ehkä ihan yleinen ongelma, koneita on paljon liikkeellä. Itsellänikin tuo yksikorvakkeinen  malli.

Mikä niissä yläajovaloissa riipii?  Täysin lailliset tieliikenteeseen hyväksytyt valot. Itse käytän maskin valoja useimmin, jos ei ole kuormain kiinni tai etunostolaitteessa mitään. Lähinnä säästääkseni yläumpioita, mitkä on useammin käytössä.

Julle

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: N valtran etujousitus
Olen lukenut tästä etujousituksen tapista. Ei ehkä ihan yleinen ongelma, koneita on paljon liikkeellä. Itsellänikin tuo yksikorvakkeinen  malli.

Mikä niissä yläajovaloissa riipii?  Täysin lailliset tieliikenteeseen hyväksytyt valot. Itse käytän maskin valoja useimmin, jos ei ole kuormain kiinni tai etunostolaitteessa mitään. Lähinnä säästääkseni yläumpioita, mitkä on useammin käytössä.

Kyllähän se tietysti varmaa harmittaa kun toisilla on yläajovalot ja itte joutuu sompailee kuormaajaa kyntämää tietä että näkee keulavaloilla.

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: N valtran etujousitus

Niinniin. Nimimerkistäsi jäänyt valtra-etuliite pois.

Suuressa osassa traktoreita on Hellan valmistamat ajovaloumpiot.

Sulla taitaa olla joku sg-kopillinen jontikka, kun puhut ylävaloilla ajamisesta.

Yritetään nyt muistaa ettei lausuta pahaa sanaa valtrasta.

Yllä moitin sekä Valtraa/Valmettia että jonnikkaa, kumpi olisi pitänyt nimimerkkiin liittää?

Meillä on yhtä monta muuta merkkiä kuin Valtraa, antaa pohjaa moittia tai kehua muitakin kuin sitä yhtä uskontoa. Paljon uskottavampi kommentti jos moittii omaa merkkiä kuin jos moittii naapurin merkkiä jota omasta tallista ei löydy. Jälkimmäisiä varmaan puolet tämän palstan viesteistä.

Tuo meidän JD ei ole SG-kopillinen. Eikö JD-fanaatikot tunne merkkiään, otatteko niihin paikallisen kuormaajan kun tehtaalta saa JD:n oman kuormaajan? Sen JD:n oman kuormaajan mukana tulee tehtaalta (tietenkin) yläajovalot (mikä niiden oikea nimi sitten onkin). Valitettavasti tuossa Saksan jonnikassa ei ole Hellan valoja.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: N valtran etujousitus
Yhä edelleen se katkeeva tappi on turvallisuus riski.Ehkä valmistajan kuuluis tehdä jotain :-\

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: N valtran etujousitus
Eikö teillä oo traktoreissa vyötärö(ajo)valoja?

JKH

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: N valtran etujousitus
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Autopuolellakin on takaisinkutsuja jos ongelma on turvallisuudessa.
Joo, Nyt tuli Pololle takaisinkutsu ja syystäkin. Vakava tapaus. Hinaustilanteissa käytettävä vetolenkki on osoittautunut epäluotettavaksi. Saattaa murtua. Kyseinen tuote korvataan vuoden 2019 aikana ja asiasta tiedotetaan erikseen. Siihen asti on syytä pysyä rauhallisena ja välttää panikointia (ja lenkin käyttöä). Tarvittaessa voi ottaa yhteyttä Volkswagenin kriisiapupuhelimeen.

En tiedä kuinka kestän tämän, että autoni on viallinen.

Joskus oltiin Saksassa liikkeellä, mentiin Kotkanpesälle ja liikenne seisoi. Jonkun ajan päästä päästiin liikkeelle, ihmeteltiin kun paikalla oli ambulanssit ja paloautoja ja pari hinausautoa, mutta yhtään ambulanssia ei lähtenyt pois ennekuin liikenne avattiin. Jotain jälkiä näkyi ja 90n mutkan alapuolella puskassa touhuttiin jotain. Katsoin seuraavana päivänä netistä mitä oli tapahtunut: jonkun auto oli alkanut piiputtaa mäessä, oli jäänyt kaistalle. Hinuri paikalle, alkoi vetää autoa lavalle yläpuolelta, hinauslenkki petti ja auto singahti mäkeä alas ja mutkasta metsään kylkyselleen. Kukaan ei loukkaantunut, ei edes alarinteessä ollut metsuri. Saattanut toki ihmetellä mikä sieltä suhahti perä edellä kone sammuksissa viereen...

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: N valtran etujousitus

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.
Jos joku traktori kulkee 50 kymppiä (50x10=500km/h), niin se on aina turvallisuusriski. Ei ole traktoreita suunniteltu tuollaisiin nopeuksiin.  ;D

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 469
Vs: N valtran etujousitus
Ei mitään uutta. Kuuluisa,jopa legendaarinen,kelle ny mistäkin syystä,siis 05 sarja. Alkuvuosinaan tipahteli ohjaussylinterit kesken matkanteon. Ohjattavuus oli huono ja ei tullu takaisinkutsuja.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Jaakoppi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: N valtran etujousitus
Kyllähän niitä vanteita on murtunut valtroistakin. Ja mitä tulee tuohon etujousituksen, niin suomalaiset maajussit tuntuu tykkäävän maksaa omasta lompsasta ja kärvistellä omissa nahoissaan. "kun se ny on vain valtran tyyppi vika" mutta onhan se tehty Suomessa saksalaisilla osilla ;)