Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe N valtran etujousitus  (Luettu 18732 kertaa)

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: N valtran etujousitus
Se on Valtakunnan pääuutinen jos Valtra menee rikki.
Vahingoniloa? 😂

Jaakoppi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: N valtran etujousitus
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?
On tosiaan N-sarjan hydraulisen etujousituksen ongelma. Joistakin nelos sarjan T-valtroista on lähtenyt tappi irti josta on mutteri pyörätänyt auki. Siihen on päivitys kans olemassa. Mutta valtra ei ole näitäkään koneita kutsunut takaisin. Sitten vasta vaihdetaan kun lähtee irti tai todetaan olevan löysällä. Tiän tapauksen missä T154:sta valtrasta lähti tappi irti ja hyökkäsi vastaan tulevan kaistalle 9m3 hiekoittaja perässä täynnä tavaraa. Onneksi ei tullu ketään vastaan

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: N valtran etujousitus
Se on Valtakunnan pääuutinen jos Valtra menee rikki.
Vahingoniloa? 😂
Ei vahingon iloa.
Valtra on vastuuton jos laitteis on selkee turvallisuus riski ja siitä ei infota käyttäjiä.Saatika korjata takaisinkutsuin.

Jätkä

  • Vieras
Vs: N valtran etujousitus
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?
On tosiaan N-sarjan hydraulisen etujousituksen ongelma. Joistakin nelos sarjan T-valtroista on lähtenyt tappi irti josta on mutteri pyörätänyt auki. Siihen on päivitys kans olemassa. Mutta valtra ei ole näitäkään koneita kutsunut takaisin. Sitten vasta vaihdetaan kun lähtee irti tai todetaan olevan löysällä. Tiän tapauksen missä T154:sta valtrasta lähti tappi irti ja hyökkäsi vastaan tulevan kaistalle 9m3 hiekoittaja perässä täynnä tavaraa. Onneksi ei tullu ketään vastaan
Tuollaiset tapaukset kannattaa ilmoittaa Trafille. Niillä kai on jonkinmoista käskytysvaltaa, koskien rekisteröityjen ajoneuvojen liikenneturvallisuutta koskevissa asioissa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26011
  • vastustan
Vs: N valtran etujousitus
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: N valtran etujousitus
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Autopuolellakin on takaisinkutsuja jos ongelma on turvallisuudessa.

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: N valtran etujousitus

Valtra on vastuuton jos laitteis on selkee turvallisuus riski ja siitä ei infota käyttäjiä.Saatika korjata takaisinkutsuin.

JD myös vastuuton kun vanteista ym. ei ole tullut mitään takaisinkutsua tai edes infottu käyttäjiä? Veikkaan että kaikki merkit aika lailla yhtä vastuuntunnottomia.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: N valtran etujousitus

Valtra on vastuuton jos laitteis on selkee turvallisuus riski ja siitä ei infota käyttäjiä.Saatika korjata takaisinkutsuin.

JD myös vastuuton kun vanteista ym. ei ole tullut mitään takaisinkutsua tai edes infottu käyttäjiä? Veikkaan että kaikki merkit aika lailla yhtä vastuuntunnottomia.
Mistä vanteista ynnämuusta?

Arion

  • Vieras
Vs: N valtran etujousitus
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Autopuolellakin on takaisinkutsuja jos ongelma on turvallisuudessa.


50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.

Eihän tähän ennen puututa kun joku kuolee.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: N valtran etujousitus
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Autopuolellakin on takaisinkutsuja jos ongelma on turvallisuudessa.
Joo, Nyt tuli Pololle takaisinkutsu ja syystäkin. Vakava tapaus. Hinaustilanteissa käytettävä vetolenkki on osoittautunut epäluotettavaksi. Saattaa murtua. Kyseinen tuote korvataan vuoden 2019 aikana ja asiasta tiedotetaan erikseen. Siihen asti on syytä pysyä rauhallisena ja välttää panikointia (ja lenkin käyttöä). Tarvittaessa voi ottaa yhteyttä Volkswagenin kriisiapupuhelimeen.

En tiedä kuinka kestän tämän, että autoni on viallinen.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: N valtran etujousitus
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Autopuolellakin on takaisinkutsuja jos ongelma on turvallisuudessa.
Joo, Nyt tuli Pololle takaisinkutsu ja syystäkin. Vakava tapaus. Hinaustilanteissa käytettävä vetolenkki on osoittautunut epäluotettavaksi. Saattaa murtua. Kyseinen tuote korvataan vuoden 2019 aikana ja asiasta tiedotetaan erikseen. Siihen asti on syytä pysyä rauhallisena ja välttää panikointia (ja lenkin käyttöä). Tarvittaessa voi ottaa yhteyttä Volkswagenin kriisiapupuhelimeen.

En tiedä kuinka kestän tämän, että autoni on viallinen.
Mulla katkes 100A ratsunista hinauskoukku, olin varmaan onnekas kun jäin henkiin :D
pessimisti ei pety!

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: N valtran etujousitus

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: N valtran etujousitus

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.
Sä olet kait ainoo joka tätä kääntää merkkikeskusteluksi.
Aloittajalla oli tappi katkennu tukivarren takapäästä.Ja niitä on katkeillu useista koneista. Sunko mielestä asialle ei tarttis tehdä mitään?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26011
  • vastustan
Vs: N valtran etujousitus

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.
Sä olet kait ainoo joka tätä kääntää merkkikeskusteluksi.
Aloittajalla oli tappi katkennu tukivarren takapäästä.Ja niitä on katkeillu useista koneista. Sunko mielestä asialle ei tarttis tehdä mitään?
jos taas asiaa suhteutetaan niin tähän aikaan on kyllä todennäköisempää kuolla maajussin valottomaan koneeseen törmäämällä kuin akseli-irtonaaseen valtran ruhjomana  eikä ole poliisi ja trafi saanu pimeitä vajanaisesti valaistuja vehkeitä kuriin, ovakko edes yrittäneen vai onko tilanne todettu toivottomaksi :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: N valtran etujousitus
mutta jo kaukaa tietää mikä on valtra.   ainoita koneita joita ajetaan AINA ylävalot päällä!     normikeula valoja en ole yhessäkään valtussa nähny,   liekö nuo etes toimivia?        ja nuo takavalot ,vasta nyt kun ledit, on nähtäviä,  ainakaan vilkku ei ole toimiva.