Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Jaakoppi - 05.09.18 - klo:10:49

Otsikko: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Jaakoppi - 05.09.18 - klo:10:49
Onko kellään ollut vaara tilanteita N-valtran etujousituksen kanssa?
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Jaakoppi - 05.09.18 - klo:12:04
Etujousituksen tappi katkesi ja valtra meinas hyökätä mettähallituksen puolelle
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: ilkka - 05.09.18 - klo:15:42
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: SamiT - 05.09.18 - klo:17:37
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?

Ei koske ilmajousitteista versiota, N-Valtran hydraulisesta jousituksesta kyse.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Pulu - 05.09.18 - klo:18:33
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?

Ei koske ilmajousitteista versiota, N-Valtran hydraulisesta jousituksesta kyse.

Kiinnostais tietää mikä tappi sieltä katkee. Vielä ei 6000h aikana ainakaan ole tapahtunut mitään kamaluuksia
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: klapikasa - 05.09.18 - klo:20:24
Muistan silloin kun N esiteltiin, se etuakselijousitius luki Fendt. Voiko ne mennä rikki?
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: +200 - 05.09.18 - klo:20:25
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?

Ei koske ilmajousitteista versiota, N-Valtran hydraulisesta jousituksesta kyse.

Kiinnostais tietää mikä tappi sieltä katkee. Vielä ei 6000h aikana ainakaan ole tapahtunut mitään kamaluuksia
Se jolla tukivarsi kiinnittyy öljypohjaan.Koskee mallia jossa öljypohjas on yksi korva.
Valtrallaha on noihin päivitetty malli olemas,mutta isännät saa itte ostella riskimalleihin uuden öljypohjan ja muut hilppeet.
Valtrahan ei ole edes infonnu riskikoneiden omistajia noista ongelmista.Vaikka kysees on selvä turvallisuus riski.
Täs lähialueella on useammasta koneesta noita katkennu.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Mopomies - 05.09.18 - klo:21:17
Ei herranjumala mitä vehkeitä on olemassa. Mitenköhän nuo vanhat mbträkit? Onko nekin lentäneet metsään, kun joku tappi on katkennut?
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: kylmis - 05.09.18 - klo:22:29
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?

Ei koske ilmajousitteista versiota, N-Valtran hydraulisesta jousituksesta kyse.

Kiinnostais tietää mikä tappi sieltä katkee. Vielä ei 6000h aikana ainakaan ole tapahtunut mitään kamaluuksia
Se jolla tukivarsi kiinnittyy öljypohjaan.Koskee mallia jossa öljypohjas on yksi korva.
Valtrallaha on noihin päivitetty malli olemas,mutta isännät saa itte ostella riskimalleihin uuden öljypohjan ja muut hilppeet.
Valtrahan ei ole edes infonnu riskikoneiden omistajia noista ongelmista.Vaikka kysees on selvä turvallisuus riski.
Täs lähialueella on useammasta koneesta noita katkennu.
Ihan normaalia toimintaa. Ei Sampokaan ole perään kysellyt C8:n taka-akseliongelmasta vaikka siinäkin on iso vahinkoriski olemassa.

Ylipäätänsä maatalouspuolella pitäisi ainakin traktorien osalta tulla sama käytäntö kuin autopuolella, että jos huomataan joku tyyppivika, niin siitä informoidaan asiakasta. Vähintäänkin osat pitäisi saada tehtaan piikkiin vielä vuosien päästäkin.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: +200 - 05.09.18 - klo:22:50
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?

Ei koske ilmajousitteista versiota, N-Valtran hydraulisesta jousituksesta kyse.

Kiinnostais tietää mikä tappi sieltä katkee. Vielä ei 6000h aikana ainakaan ole tapahtunut mitään kamaluuksia
Se jolla tukivarsi kiinnittyy öljypohjaan.Koskee mallia jossa öljypohjas on yksi korva.
Valtrallaha on noihin päivitetty malli olemas,mutta isännät saa itte ostella riskimalleihin uuden öljypohjan ja muut hilppeet.
Valtrahan ei ole edes infonnu riskikoneiden omistajia noista ongelmista.Vaikka kysees on selvä turvallisuus riski.
Täs lähialueella on useammasta koneesta noita katkennu.
Ihan normaalia toimintaa. Ei Sampokaan ole perään kysellyt C8:n taka-akseliongelmasta vaikka siinäkin on iso vahinkoriski olemassa.

Ylipäätänsä maatalouspuolella pitäisi ainakin traktorien osalta tulla sama käytäntö kuin autopuolella, että jos huomataan joku tyyppivika, niin siitä informoidaan asiakasta. Vähintäänkin osat pitäisi saada tehtaan piikkiin vielä vuosien päästäkin.
Tuo Valtra juttu on ainakin trafin tiedossa.Kiva kuunnella minkä kannan ne ottaa.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: wolfheartscry - 06.09.18 - klo:09:58
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?

Ei koske ilmajousitteista versiota, N-Valtran hydraulisesta jousituksesta kyse.

Kiinnostais tietää mikä tappi sieltä katkee. Vielä ei 6000h aikana ainakaan ole tapahtunut mitään kamaluuksia
Se jolla tukivarsi kiinnittyy öljypohjaan.Koskee mallia jossa öljypohjas on yksi korva.
Valtrallaha on noihin päivitetty malli olemas,mutta isännät saa itte ostella riskimalleihin uuden öljypohjan ja muut hilppeet.
Valtrahan ei ole edes infonnu riskikoneiden omistajia noista ongelmista.Vaikka kysees on selvä turvallisuus riski.
Täs lähialueella on useammasta koneesta noita katkennu.
Ihan normaalia toimintaa. Ei Sampokaan ole perään kysellyt C8:n taka-akseliongelmasta vaikka siinäkin on iso vahinkoriski olemassa.

Ylipäätänsä maatalouspuolella pitäisi ainakin traktorien osalta tulla sama käytäntö kuin autopuolella, että jos huomataan joku tyyppivika, niin siitä informoidaan asiakasta. Vähintäänkin osat pitäisi saada tehtaan piikkiin vielä vuosien päästäkin.
Tuo Valtra juttu on ainakin trafin tiedossa.Kiva kuunnella minkä kannan ne ottaa.
Kiinnostaako trafia oikeasti tuollainen juttu? Ne laskee siellä todennäköisyyksiä mahdollisen kuolonkolarin tapahtumiseksi ja toteavat sen niin pieneksi, ettei kannata vaivautua. Lisäksi ei tuo rahaa valtion kassaan, niin vielä vähemmän kiinnostaa. Sitten alkaisi kiinnostamaan, jos traktorit olisi katsastettava kuten autot.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: -Joomies- - 06.09.18 - klo:13:09
Tässä taannoin oli jossain kissansilittäjien Facebooksivulla listaus pahoista ylikansallisista firmoista jotka testaavat tuotteitaan eläimillä.

Voisihan joku laatia listan kotimaisista (ja ulkomaisista) konepajoista jotka testaavat tuotteensa ihmisillä.
Valtra ja Sampo-Rosenlew on jo tässä ketjussa mainittu.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Mopomies - 06.09.18 - klo:14:23
Tässä taannoin oli jossain kissansilittäjien Facebooksivulla listaus pahoista ylikansallisista firmoista jotka testaavat tuotteitaan eläimillä.

Voisihan joku laatia listan kotimaisista (ja ulkomaisista) konepajoista jotka testaavat tuotteensa ihmisillä.
Valtra ja Sampo-Rosenlew on jo tässä ketjussa mainittu.

- Metsä-Tissue
- Migri
.
.
.

jotain pajoja nuokin...
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: +200 - 07.09.18 - klo:00:07
Tänään kuulin taas yhdestä jolla oli katkennu.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Timon - 07.09.18 - klo:07:46
On teillä yöllä jutunaiheet...7 minuuttia vuorokautta kulunut.... ;D
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: RimaPoika - 07.09.18 - klo:10:32
Se on Valtakunnan pääuutinen jos Valtra menee rikki.
Vahingoniloa? 😂
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Jaakoppi - 07.09.18 - klo:14:06
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?
On tosiaan N-sarjan hydraulisen etujousituksen ongelma. Joistakin nelos sarjan T-valtroista on lähtenyt tappi irti josta on mutteri pyörätänyt auki. Siihen on päivitys kans olemassa. Mutta valtra ei ole näitäkään koneita kutsunut takaisin. Sitten vasta vaihdetaan kun lähtee irti tai todetaan olevan löysällä. Tiän tapauksen missä T154:sta valtrasta lähti tappi irti ja hyökkäsi vastaan tulevan kaistalle 9m3 hiekoittaja perässä täynnä tavaraa. Onneksi ei tullu ketään vastaan
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: +200 - 07.09.18 - klo:14:18
Se on Valtakunnan pääuutinen jos Valtra menee rikki.
Vahingoniloa? 😂
Ei vahingon iloa.
Valtra on vastuuton jos laitteis on selkee turvallisuus riski ja siitä ei infota käyttäjiä.Saatika korjata takaisinkutsuin.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Jätkä - 07.09.18 - klo:14:41
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?
On tosiaan N-sarjan hydraulisen etujousituksen ongelma. Joistakin nelos sarjan T-valtroista on lähtenyt tappi irti josta on mutteri pyörätänyt auki. Siihen on päivitys kans olemassa. Mutta valtra ei ole näitäkään koneita kutsunut takaisin. Sitten vasta vaihdetaan kun lähtee irti tai todetaan olevan löysällä. Tiän tapauksen missä T154:sta valtrasta lähti tappi irti ja hyökkäsi vastaan tulevan kaistalle 9m3 hiekoittaja perässä täynnä tavaraa. Onneksi ei tullu ketään vastaan
Tuollaiset tapaukset kannattaa ilmoittaa Trafille. Niillä kai on jonkinmoista käskytysvaltaa, koskien rekisteröityjen ajoneuvojen liikenneturvallisuutta koskevissa asioissa.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: icefarmer - 07.09.18 - klo:23:38
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: +200 - 08.09.18 - klo:07:21
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Autopuolellakin on takaisinkutsuja jos ongelma on turvallisuudessa.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: traktorikuski - 08.09.18 - klo:13:06

Valtra on vastuuton jos laitteis on selkee turvallisuus riski ja siitä ei infota käyttäjiä.Saatika korjata takaisinkutsuin.

JD myös vastuuton kun vanteista ym. ei ole tullut mitään takaisinkutsua tai edes infottu käyttäjiä? Veikkaan että kaikki merkit aika lailla yhtä vastuuntunnottomia.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: +200 - 08.09.18 - klo:13:52

Valtra on vastuuton jos laitteis on selkee turvallisuus riski ja siitä ei infota käyttäjiä.Saatika korjata takaisinkutsuin.

JD myös vastuuton kun vanteista ym. ei ole tullut mitään takaisinkutsua tai edes infottu käyttäjiä? Veikkaan että kaikki merkit aika lailla yhtä vastuuntunnottomia.
Mistä vanteista ynnämuusta?
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Arion - 08.09.18 - klo:19:29
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Autopuolellakin on takaisinkutsuja jos ongelma on turvallisuudessa.


50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.

Eihän tähän ennen puututa kun joku kuolee.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: kylmis - 08.09.18 - klo:21:02
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Autopuolellakin on takaisinkutsuja jos ongelma on turvallisuudessa.
Joo, Nyt tuli Pololle takaisinkutsu ja syystäkin. Vakava tapaus. Hinaustilanteissa käytettävä vetolenkki on osoittautunut epäluotettavaksi. Saattaa murtua. Kyseinen tuote korvataan vuoden 2019 aikana ja asiasta tiedotetaan erikseen. Siihen asti on syytä pysyä rauhallisena ja välttää panikointia (ja lenkin käyttöä). Tarvittaessa voi ottaa yhteyttä Volkswagenin kriisiapupuhelimeen.

En tiedä kuinka kestän tämän, että autoni on viallinen.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.09.18 - klo:22:05
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Autopuolellakin on takaisinkutsuja jos ongelma on turvallisuudessa.
Joo, Nyt tuli Pololle takaisinkutsu ja syystäkin. Vakava tapaus. Hinaustilanteissa käytettävä vetolenkki on osoittautunut epäluotettavaksi. Saattaa murtua. Kyseinen tuote korvataan vuoden 2019 aikana ja asiasta tiedotetaan erikseen. Siihen asti on syytä pysyä rauhallisena ja välttää panikointia (ja lenkin käyttöä). Tarvittaessa voi ottaa yhteyttä Volkswagenin kriisiapupuhelimeen.

En tiedä kuinka kestän tämän, että autoni on viallinen.
Mulla katkes 100A ratsunista hinauskoukku, olin varmaan onnekas kun jäin henkiin :D
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: traktorikuski - 08.09.18 - klo:22:11

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: +200 - 08.09.18 - klo:22:48

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.
Sä olet kait ainoo joka tätä kääntää merkkikeskusteluksi.
Aloittajalla oli tappi katkennu tukivarren takapäästä.Ja niitä on katkeillu useista koneista. Sunko mielestä asialle ei tarttis tehdä mitään?
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: icefarmer - 08.09.18 - klo:23:55

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.
Sä olet kait ainoo joka tätä kääntää merkkikeskusteluksi.
Aloittajalla oli tappi katkennu tukivarren takapäästä.Ja niitä on katkeillu useista koneista. Sunko mielestä asialle ei tarttis tehdä mitään?
jos taas asiaa suhteutetaan niin tähän aikaan on kyllä todennäköisempää kuolla maajussin valottomaan koneeseen törmäämällä kuin akseli-irtonaaseen valtran ruhjomana  eikä ole poliisi ja trafi saanu pimeitä vajanaisesti valaistuja vehkeitä kuriin, ovakko edes yrittäneen vai onko tilanne todettu toivottomaksi :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Oksa - 09.09.18 - klo:08:02
mutta jo kaukaa tietää mikä on valtra.   ainoita koneita joita ajetaan AINA ylävalot päällä!     normikeula valoja en ole yhessäkään valtussa nähny,   liekö nuo etes toimivia?        ja nuo takavalot ,vasta nyt kun ledit, on nähtäviä,  ainakaan vilkku ei ole toimiva.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: traktorikuski - 09.09.18 - klo:08:12

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.

Sä olet kait ainoo joka tätä kääntää merkkikeskusteluksi.
Aloittajalla oli tappi katkennu tukivarren takapäästä.Ja niitä on katkeillu useista koneista. Sunko mielestä asialle ei tarttis tehdä mitään?

Kumpi "sinä"? Tuolla tekstin lainauksella viittaat minuun kun taas minä nimenomaan tarkoitin Arionia lainaessani että ei kannata tuoda sitä merkkikorttia Valtra-keskusteluihin kun ne uskonvaiset löytyy vahvasti muualta.

PS. merkistä riippumatta omasta mielestäni selvät tyyppiviat pitäisi hoitaa vaikka merkin markkinointibudjetista. Näistä säästäminen saattaa käydä kalliiksi. Meillä kokemusta sekä punaisesta että vihreästä kun on jätetty asiakkaan haltuun.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: traktorikuski - 09.09.18 - klo:08:15
mutta jo kaukaa tietää mikä on valtra.   ainoita koneita joita ajetaan AINA ylävalot päällä!     normikeula valoja en ole yhessäkään valtussa nähny,   liekö nuo etes toimivia?        ja nuo takavalot ,vasta nyt kun ledit, on nähtäviä,  ainakaan vilkku ei ole toimiva.

Onko se valokatkaisimen käyttö merkistä vai isännästä kiinni? Meillä JD:ssä normi ajovalot täyttyy vedellä mutta onneksi etukuormaajan takia ylävaloilla pitääkin ajaa (ne vasta puoliksi ruostuneet). Ei silti, kolme kertaa vanhemmasta valmetistakin alkaa työvalot tummua.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Arion - 09.09.18 - klo:10:53

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.

Sä olet kait ainoo joka tätä kääntää merkkikeskusteluksi.
Aloittajalla oli tappi katkennu tukivarren takapäästä.Ja niitä on katkeillu useista koneista. Sunko mielestä asialle ei tarttis tehdä mitään?

Kumpi "sinä"? Tuolla tekstin lainauksella viittaat minuun kun taas minä nimenomaan tarkoitin Arionia lainaessani että ei kannata tuoda sitä merkkikorttia Valtra-keskusteluihin kun ne uskonvaiset löytyy vahvasti muualta.

PS. merkistä riippumatta omasta mielestäni selvät tyyppiviat pitäisi hoitaa vaikka merkin markkinointibudjetista. Näistä säästäminen saattaa käydä kalliiksi. Meillä kokemusta sekä punaisesta että vihreästä kun on jätetty asiakkaan haltuun.

Sieltä se merkkiuskoisuus löytyi. Jontikka muutti pyöränpultit jo aikoja toisenlaisiin. Ja jos vanteita katsoo, niin samaa GKn kamaa monessa merkissä.

Väitän että olkoon merkki mikä tahansa, niin itselle arvokasta ei ole, etteikö turvallisuutta voisi pitää tärkeimpänä.

Erään saksalaismerkin etuakseli irtosi koeajoradalla, ja kuinka se "kiihotti" näitä merkkipervoja linkittämään YouTubesta tätä videota. Vaan montako akselia on kylillä irronnut kyseisestä merkistä ajossa?

Kertoo oikeasti vaan siitä, että asioihin suhtaudutaan niiden vaatimalla vakavuudella.



Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: ilkka - 09.09.18 - klo:12:25
mutta jo kaukaa tietää mikä on valtra.   ainoita koneita joita ajetaan AINA ylävalot päällä!     normikeula valoja en ole yhessäkään valtussa nähny,   liekö nuo etes toimivia?        ja nuo takavalot ,vasta nyt kun ledit, on nähtäviä,  ainakaan vilkku ei ole toimiva.

Onko se valokatkaisimen käyttö merkistä vai isännästä kiinni? Meillä JD:ssä normi ajovalot täyttyy vedellä mutta onneksi etukuormaajan takia ylävaloilla pitääkin ajaa (ne vasta puoliksi ruostuneet). Ei silti, kolme kertaa vanhemmasta valmetistakin alkaa työvalot tummua.




Niinniin. Nimimerkistäsi jäänyt valtra-etuliite pois.

Suuressa osassa traktoreita on Hellan valmistamat ajovaloumpiot.

Sulla taitaa olla joku sg-kopillinen jontikka, kun puhut ylävaloilla ajamisesta.

Yritetään nyt muistaa ettei lausuta pahaa sanaa valtrasta.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: maamees - 09.09.18 - klo:12:53
Olen lukenut tästä etujousituksen tapista. Ei ehkä ihan yleinen ongelma, koneita on paljon liikkeellä. Itsellänikin tuo yksikorvakkeinen  malli.

Mikä niissä yläajovaloissa riipii?  Täysin lailliset tieliikenteeseen hyväksytyt valot. Itse käytän maskin valoja useimmin, jos ei ole kuormain kiinni tai etunostolaitteessa mitään. Lähinnä säästääkseni yläumpioita, mitkä on useammin käytössä.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Julle - 09.09.18 - klo:19:32
Olen lukenut tästä etujousituksen tapista. Ei ehkä ihan yleinen ongelma, koneita on paljon liikkeellä. Itsellänikin tuo yksikorvakkeinen  malli.

Mikä niissä yläajovaloissa riipii?  Täysin lailliset tieliikenteeseen hyväksytyt valot. Itse käytän maskin valoja useimmin, jos ei ole kuormain kiinni tai etunostolaitteessa mitään. Lähinnä säästääkseni yläumpioita, mitkä on useammin käytössä.

Kyllähän se tietysti varmaa harmittaa kun toisilla on yläajovalot ja itte joutuu sompailee kuormaajaa kyntämää tietä että näkee keulavaloilla.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: traktorikuski - 09.09.18 - klo:19:57

Niinniin. Nimimerkistäsi jäänyt valtra-etuliite pois.

Suuressa osassa traktoreita on Hellan valmistamat ajovaloumpiot.

Sulla taitaa olla joku sg-kopillinen jontikka, kun puhut ylävaloilla ajamisesta.

Yritetään nyt muistaa ettei lausuta pahaa sanaa valtrasta.

Yllä moitin sekä Valtraa/Valmettia että jonnikkaa, kumpi olisi pitänyt nimimerkkiin liittää?

Meillä on yhtä monta muuta merkkiä kuin Valtraa, antaa pohjaa moittia tai kehua muitakin kuin sitä yhtä uskontoa. Paljon uskottavampi kommentti jos moittii omaa merkkiä kuin jos moittii naapurin merkkiä jota omasta tallista ei löydy. Jälkimmäisiä varmaan puolet tämän palstan viesteistä.

Tuo meidän JD ei ole SG-kopillinen. Eikö JD-fanaatikot tunne merkkiään, otatteko niihin paikallisen kuormaajan kun tehtaalta saa JD:n oman kuormaajan? Sen JD:n oman kuormaajan mukana tulee tehtaalta (tietenkin) yläajovalot (mikä niiden oikea nimi sitten onkin). Valitettavasti tuossa Saksan jonnikassa ei ole Hellan valoja.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: +200 - 09.09.18 - klo:20:51
Yhä edelleen se katkeeva tappi on turvallisuus riski.Ehkä valmistajan kuuluis tehdä jotain :-\
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: JD6630 - 10.09.18 - klo:00:16
Eikö teillä oo traktoreissa vyötärö(ajo)valoja?
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: JKH - 10.09.18 - klo:01:33
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Autopuolellakin on takaisinkutsuja jos ongelma on turvallisuudessa.
Joo, Nyt tuli Pololle takaisinkutsu ja syystäkin. Vakava tapaus. Hinaustilanteissa käytettävä vetolenkki on osoittautunut epäluotettavaksi. Saattaa murtua. Kyseinen tuote korvataan vuoden 2019 aikana ja asiasta tiedotetaan erikseen. Siihen asti on syytä pysyä rauhallisena ja välttää panikointia (ja lenkin käyttöä). Tarvittaessa voi ottaa yhteyttä Volkswagenin kriisiapupuhelimeen.

En tiedä kuinka kestän tämän, että autoni on viallinen.

Joskus oltiin Saksassa liikkeellä, mentiin Kotkanpesälle ja liikenne seisoi. Jonkun ajan päästä päästiin liikkeelle, ihmeteltiin kun paikalla oli ambulanssit ja paloautoja ja pari hinausautoa, mutta yhtään ambulanssia ei lähtenyt pois ennekuin liikenne avattiin. Jotain jälkiä näkyi ja 90n mutkan alapuolella puskassa touhuttiin jotain. Katsoin seuraavana päivänä netistä mitä oli tapahtunut: jonkun auto oli alkanut piiputtaa mäessä, oli jäänyt kaistalle. Hinuri paikalle, alkoi vetää autoa lavalle yläpuolelta, hinauslenkki petti ja auto singahti mäkeä alas ja mutkasta metsään kylkyselleen. Kukaan ei loukkaantunut, ei edes alarinteessä ollut metsuri. Saattanut toki ihmetellä mikä sieltä suhahti perä edellä kone sammuksissa viereen...
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: John Ferguson - 10.09.18 - klo:13:13

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.
Jos joku traktori kulkee 50 kymppiä (50x10=500km/h), niin se on aina turvallisuusriski. Ei ole traktoreita suunniteltu tuollaisiin nopeuksiin.  ;D
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Cutana - 10.09.18 - klo:16:06
Ei mitään uutta. Kuuluisa,jopa legendaarinen,kelle ny mistäkin syystä,siis 05 sarja. Alkuvuosinaan tipahteli ohjaussylinterit kesken matkanteon. Ohjattavuus oli huono ja ei tullu takaisinkutsuja.
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: mx - 10.09.18 - klo:21:58
https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle/655039/massey-ferguson-5470-finlandia?brandName=massey-ferguson
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: SamiT - 11.09.18 - klo:09:38
https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle/655039/massey-ferguson-5470-finlandia?brandName=massey-ferguson

Mitä tuossa on tapahtunut? Ja entä kuskin kunto tapahtuman jälkeen?
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Jaakoppi - 11.09.18 - klo:10:43
Kyllähän niitä vanteita on murtunut valtroistakin. Ja mitä tulee tuohon etujousituksen, niin suomalaiset maajussit tuntuu tykkäävän maksaa omasta lompsasta ja kärvistellä omissa nahoissaan. "kun se ny on vain valtran tyyppi vika" mutta onhan se tehty Suomessa saksalaisilla osilla ;)
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: Jaakoppi - 11.09.18 - klo:10:46
https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle/655039/massey-ferguson-5470-finlandia?brandName=massey-ferguson

Mitä tuossa on tapahtunut? Ja entä kuskin kunto tapahtuman jälkeen?

Varmaan etujousitus pettänyt ;) onhan tuo nuota acco konsernin vehkeitä 🙈
Otsikko: Vs: N valtran etujousitus
Kirjoitti: farmeri - 31.10.21 - klo:23:02
Nostetaas juttua taas esiin kun sattui nettikoneessa silmiin ylistaron poikien vahvikeviritys noihin N-sarjalaisiin, ei oo hinnan kiroissa enää. Ilmeisesti tulee kuormaajan sovitteisiin kiinni, eli sopii vain kuormaajallisiin koneisiin. Tosin ei niitä visiin ole mennytkään kuin kuormainkoneista?

https://www.nettikone.com/valtra/n-etujousien-vahvikesarja/2016304