Mittaa tosiaan se hihan selkäleveys niin selviää onko eriparihihnat. Varmaan toiminta paranee vanhoillakin hihnoilla mikäli säätää variaattorin uudelleen (ääriasennoissa jäätävä molempiin suuntiin millin rako limppujen väliin). Kannattaa käyttää sen verran aikaa että tarkistaa variaattorin linjauksen moottorin- ja kytkimen hihnapyörien suhteen. Ihan vaan vaikka pitkällä vatupassilla hihnapyörän kyljestä tarkastellen että onko väli vatupassin ja hihnan välissä sama koko matkalla. Jos on vielä ns. tehtaan säädöissä niin varmasti on säädettävää.
Omassa 8030:ssä oli moottorin peti ja tukikumit jo sen verran painuneet että jouduttiin uusimaan tukikumit ja lisäämään muutama prikka ennen kun hihnalinjat sai kelvollisiksi.
Jos päädyt hihnojen vaihtoon, tai muutenkin, niin suosittelen myös variaattoriin laakereiden (2kpl 6206 2RS) uusintaa samalla. Kyseessä on yllättävän pienet (kertakäyttö/huoltovapaat) laakerit suhteessa niitä rasittaviin voimiin. Helpot vaihtaa kun vaan ensin irrottaa koko mötikän koneesta. Edit: uudet laakerit sitten liimalla kiinni - toivottavasti pesät eivät ole vielä liian väljät.
