Achema laatu on ollut aina hyvää. Ei paakkuja, eikä jauhetta.
Kuskit ei yleensä puhu sanaakaan englantia. Viimeksi joku soitti ja kyseli neuvoja englanniksi. Auto oli tienhaarassa. Sitten selvisi, että pomo soitti ja antoi sitten neuvoja kuskille. Edellisen kerran auto tuli reilusti etuajassa. Kuski oli jättänyt auton tienhaaraan ja kävellyt katsomaan pihaan. Emäntä sitten soitteli, että täällä on joku ulkomaalainen ja näytti lappua että hänellä on jotain CAN:ia.
Jep kaksi kuormaa tuli samana vuonna. Oletan et puhuin puhelimessa molempien kuskien kanssa. Eka osasi tosi huonosti englantia ja oli lievästi sanottuna vaikeuksia ymmärtää. Tajusin sitten laittaa tekstarin niin siinä selvisi paremmin aikataulu jolloin piti olla purkamassa. Tulivat siis sivutilalle n. 10km päähän niin piti olla aika tiedossa ettei tarvinnut kummankaan odotella. Seuraava kuski osasi sitten paremmin englantia niin jopa mä ymmärsin puhelimessa et mikä päivä ja monen aikaan.
Jälkikäteen aattelin et olisi pitänyt ohjata puhelut jollekkin enemmän englantia ymmärtävälle joka olisi sitten infonnut mua. Mut hoituihan se homma noinkin.
Toinen kuskeista se joka osasi paremmin englantia niin oli seuraavaksi menossa hakemaan kuormaa oliko se nyt Imatralta vai mistä. Näytti tekstaria puhelimesta jossa firman nimi, stora Enso ja osoite ja kyseli reittiä. Yritin sitten parhaani mukaan rallienglannilla opastaa oikeaan suuntaan. Ihmettelin etteikö muka minkäänlaista navia tai edes Google mapsia ollut käytössä, kun kaveri näytteli gt karttaa ja tekstaria..