Voisko olla jäätä venttiilin karojen päässä olvissa kupeissa. Siellähän pitäs olla karan palautusjouset ja mahdollinen kellunta-asennon lukituskoneisto.
Jos 'voimansiirto' on kunnossa niin tuon huomaa siitä että keppi ei oikein liiku, yleensä tökkää vain toiseen suuntaan ellei ihan umpijäässä ole. Vähän sama kuin vaijeri olisi jäässä.
Väkivaltaa ei kannata käyttää.
En tunne ao. traktoria, mutta jos muutkin liikkeet (nostolaite, kippi ?) ovat kerrasta muuttuneet hitaiksi niin todennäköisesti siellä joku prioriteettiventtiili tms. esittää omaa showtaan.
Kaverin Maxumi teki sitä että kuormaaja ja etunostolaite toimivat hyvinkin rivakasti mutta ohjaus katosi aina silloin tällöin. Hydraullikan sekalainen renkkaaminen tavallisesti korjasi tilanteen. Joku isommassa valumurikassa oleva venttiili siellä takerteli eikä muistaakseni ollut aivan halpa :-( Harvinainen juttu, tuskin on sama vika tässä.