Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe nuoruus muisto  (Luettu 13664 kertaa)

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
nuoruus muisto
moniko on nähnyt tämmösen rattaan,yleensä siitä puuttuu yks hammas

https://www.tori.fi/pohjois-savo/Valmet_361_vetohammaspyora_44050823.htm?ca=18&w=3

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: nuoruus muisto
Minä oon. Oli mulla leluna 60-70 luvuilla. Puuttu se hammas kyllä.
Vaihto operaatio suoritettu pakkasessa,rapia 30 astetta. Hepalla halkoja metsään valmetin viereen että saa nuotion ja töihin.
Tuota en muista itse,isäni kertoi.
Toinen luja lelu oli Varsta niittosilppurin terä. Sillä kynnettiin.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: nuoruus muisto
Mulla oli vain viikatteesta tehtyjä miekkoja leluina, mut sit isä löysi ne ja piiloitti jonnekin   :-\
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: nuoruus muisto
Mulla oli vain viikatteesta tehtyjä miekkoja leluina, mut sit isä löysi ne ja piiloitti jonnekin   :-\
Vau! Ne ilmeisesti simuloi turkkilaisten käyrää sapelia.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19961
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: nuoruus muisto
Mulla oli vain viikatteesta tehtyjä miekkoja leluina, mut sit isä löysi ne ja piiloitti jonnekin   :-\

En tarkalleen muista, milloin maalitonkat tulivat semmoisella peltikannella, jossa oli lukituslipareet taitettu purkin reunan alle. Ne kannet olivat köyhien lapsien frisbeeleluja. Rukkaset tahtoivat mennä repaleiseksi, jos yritti ottaa kiinni lennosta.

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65431
Vs: nuoruus muisto
aatelkaa millasta olikaan leikkiä nuilla silloin ennen?   ite tuossa kattelin aitassa vanhoja puuleluja jokka vielä jälellä,  oli net vaan hyvin tehtyjä.  kesti pirun pitkään kolistella.   monella pennulla.         ja nuo pellistä tehyt lelut on hianoja vielä nykyään, pesee muovisötökset 10-0 !       

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: nuoruus muisto
Mitä ihmettä, olen nähnyt 361:n vastaavan rattaan kun kerran huvikseni portaaliin kurkkasin nuoruuden innolla, mutta meillä se on vinohampailla, traktori on ykkösmallia vanhalla nostolaitteella kesän -61 tuotannosta. 502 on suorilla hampailla meilläkin. Ei ole kyllä yhtään hammasta tippunut kummastakaan, vielä, 502:sta on mennyt yksi laakeri vetoakselilta ja sekin ryötäs oli SKF-merkkinen.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: nuoruus muisto
Mulla oli vain viikatteesta tehtyjä miekkoja leluina, mut sit isä löysi ne ja piiloitti jonnekin   :-\
Vau! Ne ilmeisesti simuloi turkkilaisten käyrää sapelia.

Joo, paitsi että se terä oli vaan sillä koveralla puolella  :-\
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: nuoruus muisto
Tuollainen roikkuu vanhan traktoritallin naulassa vieläkin.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: nuoruus muisto
Täältä löytyy seinältä mm. Peko luovuttavan haravakoneen joku valuosa. Uusi, punainen ja käyttämätön, isä oli ostanut varalle kun oli kerran jo yksi hajonnut.
Se kone oli pikkupoikana jännä härveli istua penkillä, ihmetellä ja vedellä vipuja. Siihen aikaan olevinaan aika monimutkainen peli kun sai säätövivulla valita kuinka mones harava aina pöytää pyyhkäisi.

Vehkeen haravatkin ovat vielä orrella tallella, mutta muu kone meni valitettavasti kerran romunkerääjälle kun varastorakennus (vanha puimala) tuli tiensä päähän :-(
Pöydän ulkopäädyssä ollut pieni kannatuspyörä akseleineen on tallessa, siitä kun sai ihan virallisesti kottikärryyn pyörän. Tuohon käyttöön sopiva ylimääräinen akseli oli tullut ihan koneen mukana. Monikäyttöajattelua sen ajan tyyliin.

https://www.kuivanto.fi/kuivanto/galleria/wanhat/tn/Elonkorjuuta.jpg.html

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: nuoruus muisto
Täältä löytyy seinältä mm. Peko luovuttavan haravakoneen joku valuosa. Uusi, punainen ja käyttämätön, isä oli ostanut varalle kun oli kerran jo yksi hajonnut.
Se kone oli pikkupoikana jännä härveli istua penkillä, ihmetellä ja vedellä vipuja. Siihen aikaan olevinaan aika monimutkainen peli kun sai säätövivulla valita kuinka mones harava aina pöytää pyyhkäisi.

Vehkeen haravatkin ovat vielä orrella tallella, mutta muu kone meni valitettavasti kerran romunkerääjälle kun varastorakennus (vanha puimala) tuli tiensä päähän :-(
Pöydän ulkopäädyssä ollut pieni kannatuspyörä akseleineen on tallessa, siitä kun sai ihan virallisesti kottikärryyn pyörän. Tuohon käyttöön sopiva ylimääräinen akseli oli tullut ihan koneen mukana. Monikäyttöajattelua sen ajan tyyliin.

https://www.kuivanto.fi/kuivanto/galleria/wanhat/tn/Elonkorjuuta.jpg.html
Meillä on tuollainen täysin toimiva härveli. Vaikka heti lähtis hommiin. Tai viimeistään elokuussa :)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: nuoruus muisto
Mulla oli vain viikatteesta tehtyjä miekkoja leluina, mut sit isä löysi ne ja piiloitti jonnekin   :-\
Vau! Ne ilmeisesti simuloi turkkilaisten käyrää sapelia.

Joo, paitsi että se terä oli vaan sillä koveralla puolella  :-\

Japanissa Papit teki miekkoja . Jounille varmaan Lukkari.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: nuoruus muisto
Mulla oli vain viikatteesta tehtyjä miekkoja leluina, mut sit isä löysi ne ja piiloitti jonnekin   :-\

Hattori Hanzo mallia Päkkäri...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: nuoruus muisto
Mulla on kans sit jotain Valmetin tai Sampon osia, joku pyörän napa ja akseli ruuvipenkin jalkana. 50 markkaa maksoin 😅 Hyvin toimii, ei oo ollut ikinä mitään ongelmia.
Tai en tiedä mitä osia ne on, semmoinen iso ja painava "lättänä" ja sit se stonga siinä pystyssä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65431
Vs: nuoruus muisto
ja nuita vanhoja laakeripukkeja kun kattelee niin on niissä kokoa ja painoa iha tarpeeks hieman väljällekin laakerille.      ja kun noita joitain osia kattelee että net jopa jonkin kyläsepän tekosia niin......!!!!