Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massey Ferguson 65 1964 sammui kesken ajan, eikä lähde käyntiin edes pilotilla  (Luettu 23502 kertaa)

pölkky

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Näin se lähtee....hanasta lähtöputki aivan irti  silloin pitää polttoaineen  valua lorinalla, jos ei niin hana tukossa  tai se pillisiivilä  siinä täynnä kalanpaskaa.Todennäköisesti TANKKI irti ja kunnon pesu.....sinne vain kertyy 50 vuodessa omaisuutta!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8946
Sinne suuttimille saattaa mennä polttoainetta vaikka sammutinkin olisi päällä. Ainakin joissakin ruiskupumpuissa. Paine on tosin sen verran pieni, ettei se avaa suutinta.

Jos ruiskutuspumpulle ei mene tarpeeksi polttoainetta, suuttimillekaan ei välttämättä mene tarpeeksi polttoainetta. Ja jos pumppu on käynyt vähän niin ja näin polttoaineella, pumppu ei tykkää hyvää.

Minkälainen siirtopumppu noissa on? Kun kaikki putket sun muut ovat kiinni, pumppaa käsipumpulla niinkuin ilmaisit konetta. Pumppaa vaan reippaasti. Vielä vaan. Noin.

Koita käymään.




Jos se on kylmässä se kone, niin lämpöpuhaltimella voi lämmitellä vähän paikkoja. Jos siellä sattuu olemaan joku vaikka jäässä.


Sitten joku sähköinen baarin pumppu, siis joku perus 1 bar tai vastaava piltemapumppu johonkin väliin ennen siirtopumppua.

Ennemmin pysyy siellä polttoainepuolella vähän liiankin kauan, ennen kuin ite moottorista alkaa etsimään vikaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Tomppa65

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Lämpösessä tallissa toi seisoo joo..  Mekaaninen siirtopumppu ja sammutin.. Epäilen tuossa hiljaa kesken vitutuksen että voisko jakopäässä olla vikaa? Suutinputkia kun löysäsin niin kyllä kierteitä pitkin diisseliä tuli ihan hyvin, epäilisin siis jotakin muuta vikaa kun ei tosiaan pilotillakaan edes hörähdä..

Toinen traktori olis, mutta ei taida saada pitoja näillä lumilla..

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8946
Suutin vielä runkoineen pois ja kokeilee tuleeko mitään. Jos ei suihkuta, niin vika on ennen suutinta. Kierteistä tuleva polttoaine ei tarkoita mitään.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 486
Jotain vikaa bändissäkin ne taitaa olla kännissä nekin...
Aika sohlo jos ei pilottiin reagoi.
Jos starttaa kerran hyvin niin syötä öljysumua imusarjaan,tiivistää paikkoja jos oot sattunu pilotilla pesemään kaiken pois. Sitten pollenpotkua perään.
Jakopäätä epäilit,imeehän se imusarjasta?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Näin se lähtee....hanasta lähtöputki aivan irti  silloin pitää polttoaineen  valua lorinalla, jos ei niin hana tukossa  tai se pillisiivilä  siinä täynnä kalanpaskaa.Todennäköisesti TANKKI irti ja kunnon pesu.....sinne vain kertyy 50 vuodessa omaisuutta!

Hämähäkkejä, yöperhosia, koivunlehtiä. Ittellä oli Massikassa kerran messinkipisaroita tankin pillisuodattimessa, kun se lähtö oli juotettu tehtaalla niin surkeasti. Ne pyöri sit sinne hiton polttoainehanaan ja kone hyytyi.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Tomppa65

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Ptjoo.. yö on ilmattu,   mutta ei ole minkäänlaista edistystä tapahtunut.. mites se tuo pilotti särkee koneen jos särkee? Kyllähän tuon koneen pitäisi kestää ahtopaineitakin jonkun baarin.. melko varma olen ettei Männistö ole mitään vikaa, mutta voiko vääntää kanget kieroon? Onko kukaan purkanut pilotin särkeä konetta?

Viimeksi muokattu: 05.02.18 - klo:09:00 kirjoittanut Tomppa65

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
International 475:ssä on Perkinsin 4.212. On ollu ongelmia, jotka ovat kaikki johtuneet polttoaineen saannista. Tankki (ohjaamon takana) ruostuu sisältä. Sen jälkeen sitä moskaa on tankin pohjan lähtöhanoissa ja siirtopumpun sihdissä. Kun asensin läpinäkyvän suodattimen tankilta lähtevään letkuun, vähenivät ongelmat huomattavasti. Voi ainakin siitä todeta, onko polttoainetta menossakaan pumpulle. Ainoo vaan, että satulamallinen tankki tyhjenee toispuoleisesti, kun pohjan letkuliitoksista 2/3 on tukossa ja tasausletku on pois pelistä. Eikä polttoainemittarikaan toimi...

Polttoainejärjestelmä ei ilmaannu, ellei kahta suutinputkea irrota.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Ptjoo.. yö on ilmattu,   mutta ei ole minkäänlaista edistystä tapahtunut.. mites se tuo pilotti särkee koneen jos särkee? Kyllähän tuon koneen pitäisi kestää ahtopaineitakin jonkun baarin.. melko varma olen ettei Männistö ole mitään vikaa, mutta voiko vääntää kanget kieroon? Onko kukaan purkanut pilotin särkeä konetta?

tutkippa sitä sammutinvivustohässäkkää tarkemmin.. jos samanlaanen/tyyppinen ku 165 niin se kuluessaan pyörähti joinki niin että sammutin oli päällä käytännös koko ajan heilutti vipua mihin asentoon tahansa.. pari kertaa tuollaasen korjaallu ja tuli tosiaan ainetta suutinputkille muttei paineella.. kansi auki pumpun päältä ja tutkimaan, jos epäilyttää omat tairot ja kärsivällisyys ni kysy joku joka roplannu neuvoho tai ottaan auki se ei oo paha homma ollenkaan mutta tais ne väärinki sinne saara en oo varma on jo kauan viime kerrasta..

ja kyllä on tosi että noi vanhat perkinssit on just sellasia (toinentoistajuunou) ilmaantumahan jotta.. ja just tuollaasis verkuus vaikka luulis että varmaan helppo nakki mutta totuus onki toinen sieltä pitää tulla varmasti joka paikasta aines läpi ja viä lopuuksi kaikki suutinputket auki ku ilimaa..

sama on 00/02/03 sarjan keltaruskiat
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Tomppa65

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Tämä on täysin sama kuin 165:n. Täytyy tutkia tuo polttoaine puoli vielä uudestaan ja tuo sammutin, mutta edelleen ihmetyttää ettei reagoi pilottiin mitenkään, sitä kun sumutti nokasta sisään, lähti aina käyntiin, hyvinkin pienellä määrällä. Miksei siis enää reagoi.. kone paskana . .?

Dr.Who

  • Vieras
Niin, kyllähän sen pilotilla pitäs hiukan potkasta.Ja jos polttoainetta tulee niin sillon pitäs pakoputkesta tulla harmaata .Puristuksia pitäs löytyä, oliskos se sammutinvipu kuitenkin sammutusasennossa.

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
Kyllä sen pilottiin pitäis reagoida vaikka polttoainetta ei tulis tippaakaan ja vaikka olis sammutin päällä. Onko puristuksia? Mahtaakohan venttiilikoneisto toimia ollenkaan, vikaa jakopäässä???
Tapahtuko sammuminen "rauhallisesti" vai yhtäkkiä? Pyörikö kone normaalisti startilla heti sammumisen jälkeen?
Venttilikoneistovialta haiskahtaa koska ei reagoi pilottiinkaan.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Lämpösessä tallissa toi seisoo joo..  Mekaaninen siirtopumppu ja sammutin.. Epäilen tuossa hiljaa kesken vitutuksen että voisko jakopäässä olla vikaa? Suutinputkia kun löysäsin niin kyllä kierteitä pitkin diisseliä tuli ihan hyvin, epäilisin siis jotakin muuta vikaa kun ei tosiaan pilotillakaan edes hörähdä..

Toinen traktori olis, mutta ei taida saada pitoja näillä lumilla..

Naapurin samanlainen Kuusvitonen sammui joskus 1980-luvun lopulla kesken kylvöjen. Sen verran on tehty diagnoosia, että venttiilit eivät liiku, eli jakopäässä vika. Odottaa edelleen inspiraatiota hallissa.

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vaihtaisin kuitenkin suodattimet ensin. Ollu parissa koneessa samoja oireita. Pöötä tulee suuttimille ym. mutta vasta suodattimien vaihdon jälkeen sai käymään. Vaikuttaisko toi bio buumi, että suodattimet tukkeutuu herkemmin?

Tomppa65

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
No joo, nyt on viimeinen vaihtoehto enää kokeilla. Täytyy koittaa hinta,  sillä venttiilikoneisto pelaa hienosti eikä missään tunnu olevan vikaa. Kyläseppä meinasi että pilotti olisi vääntänyt kanget vinoon, jonka vuoksi ei puristuksia olisi, vaikka startatessa läppä putken päässä kyllä liikkuu ja harmaata puskee aika ajoin. pilotilla pätkii edes jotenki että voisi kuvitella koneen olevan vielä käyntikuntoinen, starttaa ei vain kestä pitkään kunnes virta loppuu vaikka onkin laturin päässä kaiken aikaa. Kohta alkaa olemaan osina myynnissä tämä katiska..