Mitä monipuolisempaa käyttö on, sitä enemmän portaattomasta on iloa. Erityisesti kaikki vakiota voimanottonopeutta vaativat raskaammat härvelit hyötyvät.
Ja poistaa se raa'an ajotyylin, mitään pullinkivehkeitä ne ei oo.
Äkeen vetäminen 20 ha pläntillä ei paljoa hyödy jos vehkeessä muuten on sellainen laatikko josta löytyy suurinpiirtein sopiva vaihde.
Antaahan se kuskille leppoisampaa fiilistä jos antaa automatiikan pitää juuri optimaalisen kierrosluvun, nopeuden ja välityksen. Pitää vaan tosiaan ensin osata säätää ja käyttää sitä konetta... monesta löytyy erilalsia ajomoodeja jotka on hyvä tietää ja ymmärtää. Tosin ainakaan vanhemmasta 7920 jonnesta en paljoa säädettävää löytänyt, ei ollut mahdollisuutta tutustua ohjekirjaan eikä paikalla kukaan muukaan tiennyt. Vaan vetäähän tuo ilman turhaa hifistelyäkin, vipua hahlossa isompaan, usvaa putkeen ja menoksi.
Hyötysuhteesta sen verran että ei jonkun 20-30 vaihteisen täyspowershift-lootankaan hyötysuhde ihan täydellinen taida olla, varmaan 15 pinnaa hukkuu näppärästi :-(
Pakkaslähdöissä taitaa mahdollisimman yksinkertainen mekaaninen olla paras, ei tarvitse lämmitellä puolta päivää.
Miten nuo toimivat liukkaalla kelillä? Riippuu varmaan paljon mikä moodi siellä on päällä? Mulla ei oo luistelukokemusta portaattomalla vielä hankittu.