Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalousauto?  (Luettu 31565 kertaa)

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5130
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Maatalousauto?
Itse tuota taannoin selvittelin niin homma menee käsittääkseni niin, että eka katsotaan millanen auto. Pakuja ainoastaan enää jos penkit yhdessä rivissä = maks 3 paikkaa. Sitä enemmän paikkoja = henkilöauto.

Eikö verottaja vaadi väriksi sellaista puolueen punaista? Jos se itse määrittelee minkälainen auto on pakettiauto rekisteriotteen merkinnästä välittämättä niin samapa se sitten on vaalia julkisesti väriäkin.

Niin no. Mä en ehkä alkais verottajan kanssa kikkailemaan..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 368
Vs: Maatalousauto?
Niin no. Mä en ehkä alkais verottajan kanssa kikkailemaan..

Siis kertomasi tieto verottajan käyttämistä tulkinnoista oli erittäin hyödyllistä tietoa. Kritisoin sitä verottajaa, eikö se tässä kikkaile kun puhuu pakettiautosta verotuksessa mutta sitten pakettiauto ei välttämättä olekaan pakettiauto. Eikö sitten voisi puhua 3-paikkaisista tms.

Lähipiirissäkin kokemusta verottajan mielivallasta tässä aiheessa. Saksalainen käytetty 2+3 paikkainen pakettiauto ei kuulunut maatalouteen mutta seuraava uusi ruotsalainen (samanlainen 2+3) ei aiheuttanut mitään moitteita (vaikka oli vielä vihreä).

Ei silti, eihän sen auton laittaminen firman verotukseen ole aina omistajalleen edullisin vaihtoehto. Kilometrikorvauksilla voi saada paljon suuremman edun (siksi kai verottaja "vaatiikin" auton yritykselle jos yli puolet ajoista firmalle?).

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5130
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Maatalousauto?
Niin no. Mä en ehkä alkais verottajan kanssa kikkailemaan..

Siis kertomasi tieto verottajan käyttämistä tulkinnoista oli erittäin hyödyllistä tietoa. Kritisoin sitä verottajaa, eikö se tässä kikkaile kun puhuu pakettiautosta verotuksessa mutta sitten pakettiauto ei välttämättä olekaan pakettiauto. Eikö sitten voisi puhua 3-paikkaisista tms.

Lähipiirissäkin kokemusta verottajan mielivallasta tässä aiheessa. Saksalainen käytetty 2+3 paikkainen pakettiauto ei kuulunut maatalouteen mutta seuraava uusi ruotsalainen (samanlainen 2+3) ei aiheuttanut mitään moitteita (vaikka oli vielä vihreä).

Ei silti, eihän sen auton laittaminen firman verotukseen ole aina omistajalleen edullisin vaihtoehto. Kilometrikorvauksilla voi saada paljon suuremman edun (siksi kai verottaja "vaatiikin" auton yritykselle jos yli puolet ajoista firmalle?).

Ok. Eli kyseessä siis hieman vanhempi kulkine, kun käsittääkseni enää tollaista 2/3+ jotain ei rekisteröidä enää pakettiautoksi? Lukeeko siinä rekkarissa sitten henkilöauto vai mikä, sitä en tiedä. Kuitenkin tuoreemmissa eli 20 vuotta vanhoissa ei kai ole voinut enää tuollaisia useampipaikkaisia pakuja rekisteröidä.

Juu monestihan se on niin että kilometrikorvaukset olisi korkeammat. Ongelmaksi tulee vain silloin se, että jos on vaikka tuollainen 5 paikkainen lava-auto ja ajoa on enemmän kuin puolet niin pitäisi mennä kalustoon, mutta koska kyseessä on henkilöauto niin kaikki ajo tulisi olla maatalouden ajoa. Tähän en saanut vastausta. Päädyttiin sitten siihen kuorma-autoon..
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...