Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi  (Luettu 13488 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
Tämmöinen pikkupakkanen ilman lumisadetta kelpaa oikein hyvin. Mainio hiihtokeli, kun tuota valkeaa ainetta on kuitenkin se reilut puoli metriä. Kymmenkunta senttiä kovan hangen päällä.

Tällä yksityistiellä suurin ongelma aurauksessa ei ole ollut kalusto millä aurataan vaan perseenraaputtimen laiska käyttäminen. Ei olis päässeet polanteet näin paksuksi jos olis useammin ollut se raspi käytössä auratessa.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
Taas se alkoi. Kummaa ku joku 300hv 5m etuaura alusterä traktori ei saa ja n. sama hv ja paino entinen tvh kymppipyöräinen sk kopillinen sisu saa parempaa jälkee?

Samaa jälkee. Se on se ammattitaito. Jos laiminlyö ennakkosuolausksen ja ei aijo käytää tiehöylää niin voiko muuta saada?

Tossa yhden höyläkuskin kuvia joka hoitaa seututeitä jotka ei suolata.
https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=33&t=296731&lv=0&start=330

Joitain vuosia sitten, silloin kun oli ne 4 perättästä lumitalvee täällä etelässä, ne käytti tiehöylää jopa kehä ykkösellä! Tuli pakkaslunta ja niin paljon pakkasta että ei suola toiminut. Kahdella höylällä ja auraautoja perässä. Niin ja ennen kuin joku urpoo hesaa tai kehä kolmosta, ne kehätiet ovat Suomen eniten liikenöityjä teitä ja täällä rannikolla kun lämpötila sahaa eestaas ja kuuroja mereltä tuo jännitystä-

Jospa se onkin traktorimiehellä huono ammattitaito? No työssäoppimisjakso kestää monella sen kilpailutuskauden, eikä kehitystä tapahdu. Aura-auto miehelle kyllä vitttuillaan, mutta Valtramies vain paukuttaa henskeleitä. O n tämä valtakunta.

Täällä kuoma-automiehet aukaisee tiet. Joko se pitää paikkansa että ei anneta lupaa tehdä paremmin ja paremmin tekemisetä ei haluta maksaa tai sitten oikeasti aurauskoulun apuluokan varasijan oppilaat aukaisee paremmin!

Kuulin joskus erään tarjouksen jättäneen kertomuksen tarjouskilpailusta. "Et tällä hintaa saa metriäkään! Milläs sitten? Puolet pois! Eihän sillä elä! Pistä tuplasti tunteja. Kukaan ei valvo sitä paljonko laskutat, vaan mitä tunti maksaa!" Tämä on sitten kuultu urakan tarjoajalta.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Tuomari

  • Vieras
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
Taas se alkoi. Kummaa ku joku 300hv 5m etuaura alusterä traktori ei saa ja n. sama hv ja paino entinen tvh kymppipyöräinen sk kopillinen sisu saa parempaa jälkee?

Samaa jälkee. Se on se ammattitaito. Jos laiminlyö ennakkosuolausksen ja ei aijo käytää tiehöylää niin voiko muuta saada?

Tossa yhden höyläkuskin kuvia joka hoitaa seututeitä jotka ei suolata.
https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=33&t=296731&lv=0&start=330

Joitain vuosia sitten, silloin kun oli ne 4 perättästä lumitalvee täällä etelässä, ne käytti tiehöylää jopa kehä ykkösellä! Tuli pakkaslunta ja niin paljon pakkasta että ei suola toiminut. Kahdella höylällä ja auraautoja perässä. Niin ja ennen kuin joku urpoo hesaa tai kehä kolmosta, ne kehätiet ovat Suomen eniten liikenöityjä teitä ja täällä rannikolla kun lämpötila sahaa eestaas ja kuuroja mereltä tuo jännitystä-

Jospa se onkin traktorimiehellä huono ammattitaito? No työssäoppimisjakso kestää monella sen kilpailutuskauden, eikä kehitystä tapahdu. Aura-auto miehelle kyllä vitttuillaan, mutta Valtramies vain paukuttaa henskeleitä. O n tämä valtakunta.

Täällä kuoma-automiehet aukaisee tiet. Joko se pitää paikkansa että ei anneta lupaa tehdä paremmin ja paremmin tekemisetä ei haluta maksaa tai sitten oikeasti aurauskoulun apuluokan varasijan oppilaat aukaisee paremmin!

Kuulin joskus erään tarjouksen jättäneen kertomuksen tarjouskilpailusta. "Et tällä hintaa saa metriäkään! Milläs sitten? Puolet pois! Eihän sillä elä! Pistä tuplasti tunteja. Kukaan ei valvo sitä paljonko laskutat, vaan mitä tunti maksaa!" Tämä on sitten kuultu urakan tarjoajalta.

Höpöä tuo tuntien lisääminen. Juoksukilometreillä ainakin täällä kuorma-autoaurataan. Tuntien lisääminen on sosialistien puheita.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
ja kuin paljon tartteekaan harjoitusta että osaa homman?    itekään en osaa aurata mutta pyrkimys on aina parantua vuosittain.   ja kait se jossain alkaa näkyä..

Täällä on lunta alle senttimetrin, en pääse edes harjoittelemaan aurausta.
taas teillä paremmin

Voisithan sä tehdä sellasta kuivaharjoittelua.  :D

https://www.suomisanakirja.fi/kuivaharjoittelu
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
Tämmöinen pikkupakkanen ilman lumisadetta kelpaa oikein hyvin. Mainio hiihtokeli, kun tuota valkeaa ainetta on kuitenkin se reilut puoli metriä. Kymmenkunta senttiä kovan hangen päällä.

Tällä yksityistiellä suurin ongelma aurauksessa ei ole ollut kalusto millä aurataan vaan perseenraaputtimen laiska käyttäminen. Ei olis päässeet polanteet näin paksuksi jos olis useammin ollut se raspi käytössä auratessa.
Nimenomaan laiska. Meillä sitä raaputinta käytetään harmiksi asti,sen verran raapii että tie kapenee kun se raaputin ei heitä tavaraa penkan yli vaan levittää sen penkan viereen. Hieman kosteammalla lumella se laiskuus paljastuu,pakkautuu tavara välillä terän alle,että ei oo painatusta ei,jää ihan kiiltävä jälki semmosesta siilin selästä ku seki alaterä on.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
eikö siellä osata laittaa kahta konetta hommaan?   toinen raspaa ja toinen poistaa.   tunteja taas tuplat.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
Kai se ongelma on meillä, että aikoinaan se polanteenpoisto sovittiin samaan urakkaan aurauksen kanssa. Eikähän siinä muuta, kuin että taannoin tuli ainakin yksi aurauskerta ylimääräistä tuon polanteen paksuuden takia. Eli hieman on nähdäkseni laistettu raspin käytössä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

taapero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
Kyl meillä niin mopoautolla yritetään aukaista valtiontietä ettei ylämäkeen oikein jaksa tuupata aura ylläälläkkään , ite piti käydä polanne poistamassa naapurin isännän kans lingolla  ;D

Tuomari

  • Vieras
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
eikö siellä osata laittaa kahta konetta hommaan?   toinen raspaa ja toinen poistaa.   tunteja taas tuplat.

Vanhoina aikoina tehtiin noin. 2 ajokertaa kun piti tehdä niin toinen aurasi alaterän kera ja toinen pelkällä auralla. Ajettiin kimpassa toisen urakoitsijan kanssa keskenään samat alueet ja välillä tehtävää vaihdellen. Kolmosen tiet sitten erikseen. Kahden auton systeemillä noita polanteita ei tullut. On tästä touhusta järki mennyt.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
Taas se alkoi. Kummaa ku joku 300hv 5m etuaura alusterä traktori ei saa ja n. sama hv ja paino entinen tvh kymppipyöräinen sk kopillinen sisu saa parempaa jälkee?

Samaa jälkee. Se on se ammattitaito. Jos laiminlyö ennakkosuolausksen ja ei aijo käytää tiehöylää niin voiko muuta saada?

Tossa yhden höyläkuskin kuvia joka hoitaa seututeitä jotka ei suolata.
https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=33&t=296731&lv=0&start=330

Joitain vuosia sitten, silloin kun oli ne 4 perättästä lumitalvee täällä etelässä, ne käytti tiehöylää jopa kehä ykkösellä! Tuli pakkaslunta ja niin paljon pakkasta että ei suola toiminut. Kahdella höylällä ja auraautoja perässä. Niin ja ennen kuin joku urpoo hesaa tai kehä kolmosta, ne kehätiet ovat Suomen eniten liikenöityjä teitä ja täällä rannikolla kun lämpötila sahaa eestaas ja kuuroja mereltä tuo jännitystä-

Jospa se onkin traktorimiehellä huono ammattitaito? No työssäoppimisjakso kestää monella sen kilpailutuskauden, eikä kehitystä tapahdu. Aura-auto miehelle kyllä vitttuillaan, mutta Valtramies vain paukuttaa henskeleitä. O n tämä valtakunta.

Täällä kuoma-automiehet aukaisee tiet. Joko se pitää paikkansa että ei anneta lupaa tehdä paremmin ja paremmin tekemisetä ei haluta maksaa tai sitten oikeasti aurauskoulun apuluokan varasijan oppilaat aukaisee paremmin!

Kuulin joskus erään tarjouksen jättäneen kertomuksen tarjouskilpailusta. "Et tällä hintaa saa metriäkään! Milläs sitten? Puolet pois! Eihän sillä elä! Pistä tuplasti tunteja. Kukaan ei valvo sitä paljonko laskutat, vaan mitä tunti maksaa!" Tämä on sitten kuultu urakan tarjoajalta.

Höpöä tuo tuntien lisääminen. Juoksukilometreillä ainakin täällä kuorma-autoaurataan. Tuntien lisääminen on sosialistien puheita.

Sama se on teiden paikauksessa kun kaveri laitta pikeä halkeamaan kastelukannulla. Mittapyörään tyrkätään vauhtia ja nostetaan joka askeleella ylös että metrejä tulee metri, mutta mittarissa 5 metriä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
työmoraali on todella laskennu vuosien ajan. nykyään ollaan vain tekevinään, kun aiemmin sentäs laiskoteltiin rehellisesti.    monessa paikassa paistaa kilsan päähän hutilointi ja jären käytön välttely.   ite naurannu aina nuita asvaltin paikkoojia.   reikä paikataan mutta kolmen kymmen sentin päässä oleva ei!   mikä järki moisessa?

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
eikö siellä osata laittaa kahta konetta hommaan?   toinen raspaa ja toinen poistaa.   tunteja taas tuplat.

Vanhoina aikoina tehtiin noin. 2 ajokertaa kun piti tehdä niin toinen aurasi alaterän kera ja toinen pelkällä auralla. Ajettiin kimpassa toisen urakoitsijan kanssa keskenään samat alueet ja välillä tehtävää vaihdellen. Kolmosen tiet sitten erikseen. Kahden auton systeemillä noita polanteita ei tullut. On tästä touhusta järki mennyt.
Se tuolla systeemillä on myös mahollista pitää vauhtia sen verran että vallia ei niinkään synny. Hitaasti jyrätään ties kuinka mnta siipee maassa ja vielä suola/hiekkarupeli perässä niin kyllä vallia tulee. Sitte tulee lunta tuulen kaa ja taas on tie kahta kauheemmin tukossa.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
Porukan kannattais tutustua Vuometin alueauraan ja takasivuauraan. Jälki on meidän urakoitsijalla parempaa kuin autolla tai muiden traktoriauralla. Nyt neljä peräkkäistä aurauskertaa suojalumella sen jälkeen kun autot ja raskas kalusto oli pakannut polanteen. 6-8 metrinen tienkansi oli joka kerta kuin parhaan tiekarhun jäljiltä tasainen ja kova yhdellä edestakasajolla. Silti suojalumi lentää penkalle alle 50 km/h ilman paakkeja, joita jäisi penkalle tai palaisi takaisin tielle.
Naapuriurakoitsijan sekä minun alueaura teki samaan aikaan paakkeja tien varteen ja molemmat myös keikkui kallistellen ja pomppien jättäen tiehen kiharaa ja kallistuksia. Vuometin terä täytyy pystyä vähällä teholla hyvin ja silti syönnin hallinta täytyy toimia. Ilmeisesti kovapalapuikotettu terä jäljestä päättäen.
Toisella urakoitsijalla leveys ei riitä, josta ilmeisesti johtuu jatkuva kihara. Luultavasti terä on liian loivassa kulmassa ja pompottaa siksi. Pakulla kovilla renkailla hampaat tippuu.
Itse en ottaisi yli viiden metrin teitä töiksi, koska kalusto ei enempään yllä. No joo, eilen Lepällä tuli kaikki siistittyä jonkun sentin pakkaslumen jälkeen. Suojalla tulleet paakit ja epätasaisuudet oikesi ja rekkateillä näkyy osittain murske.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Pohjoisen traktoriauraaja tällä onnelliseksi
ite ajan tuon tienpätkän silloin tällöin lingolla ja hammasterällä tasaiseksi, ja aika hyvin pysyy tie kuosissa.   joskus käytän alusterällä auton päästä päähän ja sitten joko auralla tahi lingolla taas penkkoja myöten täysleveäksi.   ei jää penkkoja pahemmin tuiskua keräämään.