Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi Valtra T-sarja  (Luettu 29332 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Uusi Valtra T-sarja
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)
Sakuilla homma kaatui täydellisyyden tavoitteluun. Kun sakut sai valmistettua yhden laatuvaunun oli toverit pukanneet omia vaunujaan samassa ajassa kymmenen kappaletta ulos "linjalta". Siitä kun aletaan laskemaan niin voidaan aika nopeaan päätellä miksei saksalainen pärjännyt laatuvaunuilla. Vinkkinä sassille: tuossa tapauksessa määrä>laatu.
Oli siellä lievää tuotekehittelyn tarvetta matkan varrella...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Panther
Olisi varmaan ollut huippuvehje, mutta sota loppui kesken... ???

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Uusi Valtra T-sarja
Venäläisen raskas kaluston käynnistyminen oli huippu luokkaa,kun natsit luottivat akkuun ja startti
moottoriin ,venäläinen apumoottoriin joka oli bensakäyttöinen se ensin käyntiin oli samassa jäähdytyspiirissä kuin iso moottori ja niin kun aikansa apumoottori päkätti se myös lämmitti ison moottorin.Sillä saattoi lienennytellä isoa konetta mielin määrin ja samalla lämpöä tuli sivutuotteena eikä akku tyhjennyt koskaan. ;)
Samaa tekniikkaa oli Vapolle tuoduissa pillareissa 55 ,75 ja 100.kaivinkoneissa jne.

Pst. Ne ryssien vehkeet  laitettin tarvittaessa paineilmalla käyntiin! Niissä oli viritys kompurasta säiliöön mikä täyttyi ajonaikana jos t-34 motti ei käinistynytkään, niin laitettiin sitten säiliöstä paineilmalla käyntiin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Uusi Valtra T-sarja
Sakujen kalusto pyöri bensiinillä niin kai se jotenkin pelasi? Joo joo, tiedän että on paljon muutakin tekniikkaa kuin moottori. Sitä olen ihmetellyt miten neukkujen edes T-34 wörkki talvikelissä. Sehän on diesel. Miten saisi aasinsillan Valtraan..? Hmm..  T-malli rules.  8)

Varsinkin kun toisella puolen vinkkelissä oli lyhempi iskun pituus.
Eipäs vaan toisessa oli pidempi :P Eikös siinä ollu punainen alue keskellä kierroslukualuetta, en muista millä välillä, kun en ATSää päässy koskaan kenkäseen, olivat kyllä vielä hallissa parkissa.

Tää ratkaisu johtui varmaan siitä että ROMU laarista oli etsitty sopivia osia ja niistä kasattu tämä kaksitahtine V12 diesel. Teho oli ihan kunioitettava 300-600 konia käytötarkoituksesta riipuen. Saksalaiset repi bensalla Tigerin motista 700 kaakia irti.
Ei ole kakstahti.
pessimisti ei pety!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Uusi Valtra T-sarja
Siinä wikipediasta tietoa, ei mikään kovin pitkä ikäinen kones.

V-2 ja V2/34 olivat 12-sylinterisiä V-moottoreita, tyypiltään vapaasti hengittäviä nestejäähdytteisiä suorasuihkutusdieseleitä. Sylinterilohkot olivat 60 asteen kulmassa. Kyseessä on sivukiertokankimoottori, jossa pääkiertokanki oli laakeroitu kampiakselille ja toisen sylinterilohkon mäntien kiertokanget pääkiertokankien alapäähän. Rakenteesta johtuen iskun pituus ja puristussuhde olivat suuremmat oikeassa sylinterilohkossa kuin vasemmassa. Kiertokankien rakenteesta johtuen moottorissa oli noin 1 200–1 300 kierrosluvulla värinäalue, jota ei saanut käyttää pitkäaikaisesti. Sylinterin halkaisija oli 120 mm. Iskunpituus oli vasemmassa lohkossa 180 mm ja oikeassa lohkossa 186,7 mm. Puristussuhde oli vasemmassa lohkossa 15 ja oikeassa 15,08. Iskutilavuus oli 38,88 litraa. V-2 oli keskinopea dieselmoottori, teholtaan 500 hv / 368 kW 1 800 K/min, huippuvääntömomentti 2 200 Nm saatiin n. 1 400–1 550 k/min. Käyttökierroslukualue on 1 600–1 700 ja teho 1 700 kierroksella minuutissa 400 hv / 294 kW. Vain hetkellisesti voitiin käyttää suurinta tehoa 1 800 kierroksella minuutissa. Suurin vääntömomentti saavutettiin kierrosluvulla 1 100–1 200. Moottorin suurin kierrosluku oli 2 050.lähde?

V-2-moottoria käytettiin T-34- ja KV (Kliment Vorosilov) -vaunuissa, V-2/34-moottoria puolestaan erikoisajoneuvoissa kuten telavetäjissä. Moottori painoi 750 kg. V-2-moottorin kampikammio, sylinterilohko ja sylinterinkannet olivat alumiinia. Kummassakin kannessa oli 2 nokka-akselia, joiden nokat painoivat suoraan venttiileitä. Joka sylinterissä 2 imu- ja 2 pakoventtiiliä. Moottorin kaikki apulaitteet olivat hammaspyöräkäyttöisiä. Polttoaineen siirtopumppu oli hammaspyöräpumppu ja ruiskutuspumppu 12-mäntäinen rivipumppu, joka sijaitsi sylinterilohkojen välissä. Moottorin käynnistys tapahtui T-34-vaunuissa sähköllä ja varajärjestelmänä oli paineilmakäynnistys. Moottorin käyttöikä on suomalaisten kokemusten perusteella noin 4 000 käyttötuntia.

Moottori oli niin edistyksellinen, että sen perusrakenne on yhä käytössä venäläisissä (neuvostoliittolaisissa) panssarivaunuissa, vain apulaitteita on paranneltu ja sijoiteltu eri tavalla. Lisäksi suurimpaan osaan moottoreista on nykyjään laitettu turboahdin. Kyseinen moottori on edelleen myös siviilikäytössä muun muassa laivoissa ja generaattoreiden pyörittäjänä, se on myös saanut suosiota tractor pulling -harrastajien keskuudessa.
pessimisti ei pety!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Uusi Valtra T-sarja

Siinä wikipediasta tietoa, ei mikään kovin pitkä ikäinen kones.


4000 h taitaa olla kymmeniä kertoja enemmän kuin mitä koko panssarivaunun elinikä on tositoimissa.

Lieneekö parannellut versiot pitkäikäisempiä, jos niitä on laivohinkin soviteltu ? Siinä käytössä luulisi tulevan muuten tunnit täyteen turhan nopeasti 4000 h ei ole kuin reilut puoli vuotta jos kone käytössä 24 h vuorokaudessa. Siis teoriassa...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26119
  • vastustan
Vs: Uusi Valtra T-sarja

Siinä wikipediasta tietoa, ei mikään kovin pitkä ikäinen kones.


4000 h taitaa olla kymmeniä kertoja enemmän kuin mitä koko panssarivaunun elinikä on tositoimissa.

Lieneekö parannellut versiot pitkäikäisempiä, jos niitä on laivohinkin soviteltu ? Siinä käytössä luulisi tulevan muuten tunnit täyteen turhan nopeasti 4000 h ei ole kuin reilut puoli vuotta jos kone käytössä 24 h vuorokaudessa. Siis teoriassa...
laivoissa moottorit kestänee pitempään kun kuormitus on hyvinkin tasaista johonkin työkonekäyttöön verrattuna ja kylmäkäynnistyksiä ei tule, kun katsoo noita volvon, catin ja skaanian merimoottoreita niin ainakin kovemmilla tehoilla pelataan vedessä kuin maalla :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Uusi Valtra T-sarja

Siinä wikipediasta tietoa, ei mikään kovin pitkä ikäinen kones.


4000 h taitaa olla kymmeniä kertoja enemmän kuin mitä koko panssarivaunun elinikä on tositoimissa.

Lieneekö parannellut versiot pitkäikäisempiä, jos niitä on laivohinkin soviteltu ? Siinä käytössä luulisi tulevan muuten tunnit täyteen turhan nopeasti 4000 h ei ole kuin reilut puoli vuotta jos kone käytössä 24 h vuorokaudessa. Siis teoriassa...
laivoissa moottorit kestänee pitempään kun kuormitus on hyvinkin tasaista johonkin työkonekäyttöön verrattuna ja kylmäkäynnistyksiä ei tule, kun katsoo noita volvon, catin ja skaanian merimoottoreita niin ainakin kovemmilla tehoilla pelataan vedessä kuin maalla :-\ :-\ :-\ :-\

jäähytysvesi ei ihan heti lopu!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Uusi Valtra T-sarja

Siinä wikipediasta tietoa, ei mikään kovin pitkä ikäinen kones.


4000 h taitaa olla kymmeniä kertoja enemmän kuin mitä koko panssarivaunun elinikä on tositoimissa.

Lieneekö parannellut versiot pitkäikäisempiä, jos niitä on laivohinkin soviteltu ? Siinä käytössä luulisi tulevan muuten tunnit täyteen turhan nopeasti 4000 h ei ole kuin reilut puoli vuotta jos kone käytössä 24 h vuorokaudessa. Siis teoriassa...

Ne on sat amassa aina pultannu tarvittaessa uuden moottorin kannen alle! Vaihtoväli ollut tietysti 4000 tuntia tai 5 vuotta!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Uusi Valtra T-sarja
Venäläisen raskas kaluston käynnistyminen oli huippu luokkaa,kun natsit luottivat akkuun ja startti
moottoriin

Eivät luottaneet aivan täysin kun veivikin löytyi. https://www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Uusi Valtra T-sarja
aika hienoa että valtun uutta sarjaa verrataan ryssien pantsaareihin.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Uusi Valtra T-sarja
Venäläisen raskas kaluston käynnistyminen oli huippu luokkaa,kun natsit luottivat akkuun ja startti
moottoriin

Eivät luottaneet aivan täysin kun veivikin löytyi. https://www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc
The hand crank starter, is the recommended way of starting a Tiger in cold weather conditions, it also has an electric starter.

Farmari3883

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kysyisin tämän uusimman Valtran tämän päivän lähtöhintoja per eri malli. Onko porukoilla täällä tietoa asiasta? Onko mitään nettilinkkiä ks. hinnastoon, joka on ajantasalla ja tulee olemaan jatkossakin tulevaisuudessa ajantasalla?

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Uusi Valtra T-sarja
Kysyisin tämän uusimman Valtran tämän päivän lähtöhintoja per eri malli. Onko porukoilla täällä tietoa asiasta? Onko mitään nettilinkkiä ks. hinnastoon, joka on ajantasalla ja tulee olemaan jatkossakin tulevaisuudessa ajantasalla?
Valtran sivuilla on (ainakin ollut) konfiguraattori, jossa voit rakentaa itsellesi sopivan koneen ja näyttääpä myös sen lähtöhinnan (ja varustelemasi koneen hinnan).