Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe New Holland 6.175 AC  (Luettu 11190 kertaa)

Mikra

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
New Holland 6.175 AC
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä traktorista?

Viimeksi muokattu: 06.01.18 - klo:09:52 kirjoittanut Mikra

SikaJussi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: New Holland 6.175
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä traktorista?

Muuten loistava traktori pilattu kamalalla vaihteistolla, jos on 16/16 ec niin vaihteisto pitää niin kamaa vinkunaa että kuuluu kilometrin päähän, oli tuollainen vanhempaa mallia oleva 6050 ja suurin syy sen pois vaihtoon oli tuo äänekkyys, kun jontikkaan oli tottunut.... jos taas on rc tai pc vaihteistolla pakki on ärsyttävän hidas,  samoin jokaisen vaihteen yli naputtelu ärsyttävää nurkkahommissa...muutenhan noi olis todella mukavia koneita mutta vaihteiston kehitys on jäänyt suoraan 15 vuoden päähän...ei toki jos ottaa ac laatikolla, se varmasti on täysin eri maasta.

teek

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: New Holland 6.175
Itse taas ottaisin ehdottomasti pc askilla.. tai rc riippuen mitä työtä tekee koneella.. nh:n ac on mielestäni huonoin versio mitä portaattomia markkinoilla on.. koeajossa taannoin oli ac.. ja ei vakuuttanut... kauhea meteli... hidas.. jopa sammutti koneen kun löyly loppui kultivoinnissa ennen kuin ehti vaijhtaa.. kyllä teki pahaa ku 3m kultivaattori tappoi 200hv ac mörön.. oma 150hv rc laatikkoinen vetää samaa konetta kevyesti kunhan vain pito riittää.. ja polttoainetta menee paljon vähemmän kuin tuo.ac nielaisi.. nh hyvä ja käteensopiva kunhan siihen tulis kunnollinen raputon loota joskus vain...

montöör

  • Vieras
Vs: New Holland 6.175
Taitaa olla herra(tai rouva) teek paraskin voimansiirron ammattilainen, kun niin
kirjoittelee "raputtomasta lootasta". Jostain syystä maahantuoja on tuon kurjan
ec:n valinnut oletus vaihteistoksi. Noottaa rapuuton loora.

SikaJussi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: New Holland 6.175 AC
Rc oli moderni vaihteisto kun se esiteltiin mutta ei sitä enää voi pitää, on kyllä kokemusta kertynyt...pellollavetohommissa se kyllä on ihan mukava mutta kaikkeen muuhun kamala, harmi sinänsä niinkuin jo totesin, t6/t7 olis muuten loistava kone..ja tuosta ac:sta en kyllä osaa sanoa mitää

T.Rollaattori

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 139
Vs: New Holland 6.175
Taitaa olla herra(tai rouva) teek paraskin voimansiirron ammattilainen, kun niin
kirjoittelee "raputtomasta lootasta". Jostain syystä maahantuoja on tuon kurjan
ec:n valinnut oletus vaihteistoksi. Noottaa rapuuton loora.

 Ac on nyykkärin portaaton vaihteisto, ei ole mitään yhteistä sen ulvovan ec:n kanssa. Että sellasta  ::)

montöör

  • Vieras
Vs: New Holland 6.175
Ac on nyykkärin portaaton vaihteisto, ei ole mitään yhteistä sen ulvovan ec:n kanssa. Että sellasta  ::)



 
No johan nyt täällä varsinainen viisastenkerho kokoontuu, kun tuokin salaisuus paljastui.
Noottaa Auto Command.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Vs: New Holland 6.175 AC
Kymppisarjan DualCommandTM on hiljainen

teek

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: New Holland 6.175 AC
Jep ec ja ac täysin eri asia.. ec laatikosta itsellä ei kokemusta kuin muutama km tiellä.. ei oikein sanottavaa.. pakat kyllä ulisi mutta arvostelkoot sen joku kuka siitä tietää.. ac ei kyllä pärjää mielestäni oikeastaa sarjassaan muitten portaattomille..

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: New Holland 6.175 AC
Kymppisarjan DualCommandTM on hiljainen
*Kymppisarjassa Dual Power.
*60/M- ja TS-sarjasta alkaen käytettiin Dual Command (DC) nimeä, kaksiportainen pikavaihde.
*40-sarjassa oli synchro shift Dual Power optiolla tai Electro Shift (EC) neliportainen, joka myös uudemmissa.
*Range Command (RC) on kuusiportainen plus sähköinen aluevaihde ja Power Command (PC) täyspowershift 18(19)+6, josta erotuksena 18+9 laatikko, jota käytettiin 30 ja 70/G-sarjoissa.
*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.
*Nyt uutena tulee Dynamic Command eli kaksoiskytkentälaatikko tiettyihin malleihin. Ei pidä siis sotkea aiempaan 24+24 laatikkoon.

Ollaanpa tarkkoja kun tarkoiksi aletaan.  ;)

http://agriculture1.newholland.com/eu/en-uk/about-us/whats-on/news-events/2017/t6-dynamic-command

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: New Holland 6.175 AC
Olipas yksinkertaista...

Jumi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
  • Roses are red and Tractors are Blue
Vs: New Holland 6.175 AC
*Range Command (RC) on kuusiportainen plus sähköinen aluevaihde ja Power Command (PC) täyspowershift 18(19)+6, josta erotuksena 18+9 laatikko, jota käytettiin 30 ja 70/G-sarjoissa.
*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.
*Nyt uutena tulee Dynamic Command eli kaksoiskytkentälaatikko tiettyihin malleihin. Ei pidä siis sotkea aiempaan 24+24 laatikkoon.

Ollaanpa tarkkoja kun tarkoiksi aletaan.  ;)
 
Tarkennetaas vielä ;). 18+9 vaihteisto oli Funkin valmistama täyspowersift, ja 30 sarjaa tehtiin myös 16+4 laatikolla.
TG sarjassa on 16+4 laatikko joka Casen peruja
Lisäksi 4*30 malleissa oli 8+8 (lisävar. DP) laatikko,japanissa tehty.
40 ja TS sarjaa on myös 12+12 versiona ilman pikavaihdetta
Ja ja ja olikohan vielä muuta...

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 260
Vs: New Holland 6.175 AC
Meneekö väärin jos lisään rc, ja pc vaihteistojen olevan Italiasta ja Fiatin valmistamia, ainakin osittain.

Onko auto command vain kehno/jotenkin epämiellyttävä käytössä ja/tai kestävyydessä ongelmia?

TOisaalta joskus hyväkin ettei vaihteisto ole nykyaikaisin..........

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: New Holland 6.175 AC
*Range Command (RC) on kuusiportainen plus sähköinen aluevaihde ja Power Command (PC) täyspowershift 18(19)+6, josta erotuksena 18+9 laatikko, jota käytettiin 30 ja 70/G-sarjoissa.
*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.
*Nyt uutena tulee Dynamic Command eli kaksoiskytkentälaatikko tiettyihin malleihin. Ei pidä siis sotkea aiempaan 24+24 laatikkoon.

Ollaanpa tarkkoja kun tarkoiksi aletaan.  ;)
 
Tarkennetaas vielä ;). 18+9 vaihteisto oli Funkin valmistama täyspowersift, ja 30 sarjaa tehtiin myös 16+4 laatikolla.
TG sarjassa on 16+4 laatikko joka Casen peruja
Lisäksi 4*30 malleissa oli 8+8 (lisävar. DP) laatikko,japanissa tehty.
40 ja TS sarjaa on myös 12+12 versiona ilman pikavaihdetta
Ja ja ja olikohan vielä muuta...
Oikeastaan TG sarjassa on 18+4 ultracommand. Jos tosi tarkkoja ollaan ;D

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: New Holland 6.175 AC

*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.

Eikös tuo TVT lie yhtäkuin Casen CVT  ? ZF:n peruja kuten Deutzfahrin portaaton ja näistä "pahamaineisin" jondeereen autopower ? Jontikka tais mennä enimmäkseen rikki jäähdytysvesipumpun rikkoutumisen takia, eikä se sinänsä tainnut olla vaihteiston vika ? Muissa oli vaan tuo jäähdytys toteutettu luotettavammin ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's