Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mikra - 05.01.18 - klo:19:52

Otsikko: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: Mikra - 05.01.18 - klo:19:52
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä traktorista?
Otsikko: Vs: New Holland 6.175
Kirjoitti: SikaJussi - 05.01.18 - klo:20:17
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä traktorista?

Muuten loistava traktori pilattu kamalalla vaihteistolla, jos on 16/16 ec niin vaihteisto pitää niin kamaa vinkunaa että kuuluu kilometrin päähän, oli tuollainen vanhempaa mallia oleva 6050 ja suurin syy sen pois vaihtoon oli tuo äänekkyys, kun jontikkaan oli tottunut.... jos taas on rc tai pc vaihteistolla pakki on ärsyttävän hidas,  samoin jokaisen vaihteen yli naputtelu ärsyttävää nurkkahommissa...muutenhan noi olis todella mukavia koneita mutta vaihteiston kehitys on jäänyt suoraan 15 vuoden päähän...ei toki jos ottaa ac laatikolla, se varmasti on täysin eri maasta.
Otsikko: Vs: New Holland 6.175
Kirjoitti: teek - 06.01.18 - klo:02:10
Itse taas ottaisin ehdottomasti pc askilla.. tai rc riippuen mitä työtä tekee koneella.. nh:n ac on mielestäni huonoin versio mitä portaattomia markkinoilla on.. koeajossa taannoin oli ac.. ja ei vakuuttanut... kauhea meteli... hidas.. jopa sammutti koneen kun löyly loppui kultivoinnissa ennen kuin ehti vaijhtaa.. kyllä teki pahaa ku 3m kultivaattori tappoi 200hv ac mörön.. oma 150hv rc laatikkoinen vetää samaa konetta kevyesti kunhan vain pito riittää.. ja polttoainetta menee paljon vähemmän kuin tuo.ac nielaisi.. nh hyvä ja käteensopiva kunhan siihen tulis kunnollinen raputon loota joskus vain...
Otsikko: Vs: New Holland 6.175
Kirjoitti: montöör - 06.01.18 - klo:08:46
Taitaa olla herra(tai rouva) teek paraskin voimansiirron ammattilainen, kun niin
kirjoittelee "raputtomasta lootasta". Jostain syystä maahantuoja on tuon kurjan
ec:n valinnut oletus vaihteistoksi. Noottaa rapuuton loora.
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: SikaJussi - 06.01.18 - klo:10:05
Rc oli moderni vaihteisto kun se esiteltiin mutta ei sitä enää voi pitää, on kyllä kokemusta kertynyt...pellollavetohommissa se kyllä on ihan mukava mutta kaikkeen muuhun kamala, harmi sinänsä niinkuin jo totesin, t6/t7 olis muuten loistava kone..ja tuosta ac:sta en kyllä osaa sanoa mitää
Otsikko: Vs: New Holland 6.175
Kirjoitti: T.Rollaattori - 06.01.18 - klo:10:57
Taitaa olla herra(tai rouva) teek paraskin voimansiirron ammattilainen, kun niin
kirjoittelee "raputtomasta lootasta". Jostain syystä maahantuoja on tuon kurjan
ec:n valinnut oletus vaihteistoksi. Noottaa rapuuton loora.

 Ac on nyykkärin portaaton vaihteisto, ei ole mitään yhteistä sen ulvovan ec:n kanssa. Että sellasta  ::)

Otsikko: Vs: New Holland 6.175
Kirjoitti: montöör - 06.01.18 - klo:11:12
Ac on nyykkärin portaaton vaihteisto, ei ole mitään yhteistä sen ulvovan ec:n kanssa. Että sellasta  ::)



 
No johan nyt täällä varsinainen viisastenkerho kokoontuu, kun tuokin salaisuus paljastui.
Noottaa Auto Command.
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: klapikasa - 06.01.18 - klo:14:48
Kymppisarjan DualCommandTM on hiljainen
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: teek - 06.01.18 - klo:15:10
Jep ec ja ac täysin eri asia.. ec laatikosta itsellä ei kokemusta kuin muutama km tiellä.. ei oikein sanottavaa.. pakat kyllä ulisi mutta arvostelkoot sen joku kuka siitä tietää.. ac ei kyllä pärjää mielestäni oikeastaa sarjassaan muitten portaattomille..
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: wolfheartscry - 07.01.18 - klo:14:32
Kymppisarjan DualCommandTM on hiljainen
*Kymppisarjassa Dual Power.
*60/M- ja TS-sarjasta alkaen käytettiin Dual Command (DC) nimeä, kaksiportainen pikavaihde.
*40-sarjassa oli synchro shift Dual Power optiolla tai Electro Shift (EC) neliportainen, joka myös uudemmissa.
*Range Command (RC) on kuusiportainen plus sähköinen aluevaihde ja Power Command (PC) täyspowershift 18(19)+6, josta erotuksena 18+9 laatikko, jota käytettiin 30 ja 70/G-sarjoissa.
*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.
*Nyt uutena tulee Dynamic Command eli kaksoiskytkentälaatikko tiettyihin malleihin. Ei pidä siis sotkea aiempaan 24+24 laatikkoon.

Ollaanpa tarkkoja kun tarkoiksi aletaan.  ;)

http://agriculture1.newholland.com/eu/en-uk/about-us/whats-on/news-events/2017/t6-dynamic-command (http://agriculture1.newholland.com/eu/en-uk/about-us/whats-on/news-events/2017/t6-dynamic-command)
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: metsajussi - 07.01.18 - klo:15:37
Olipas yksinkertaista...
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: Jumi - 07.01.18 - klo:17:18
*Range Command (RC) on kuusiportainen plus sähköinen aluevaihde ja Power Command (PC) täyspowershift 18(19)+6, josta erotuksena 18+9 laatikko, jota käytettiin 30 ja 70/G-sarjoissa.
*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.
*Nyt uutena tulee Dynamic Command eli kaksoiskytkentälaatikko tiettyihin malleihin. Ei pidä siis sotkea aiempaan 24+24 laatikkoon.

Ollaanpa tarkkoja kun tarkoiksi aletaan.  ;)
 
Tarkennetaas vielä ;). 18+9 vaihteisto oli Funkin valmistama täyspowersift, ja 30 sarjaa tehtiin myös 16+4 laatikolla.
TG sarjassa on 16+4 laatikko joka Casen peruja
Lisäksi 4*30 malleissa oli 8+8 (lisävar. DP) laatikko,japanissa tehty.
40 ja TS sarjaa on myös 12+12 versiona ilman pikavaihdetta
Ja ja ja olikohan vielä muuta...
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: 115 - 07.01.18 - klo:19:22
Meneekö väärin jos lisään rc, ja pc vaihteistojen olevan Italiasta ja Fiatin valmistamia, ainakin osittain.

Onko auto command vain kehno/jotenkin epämiellyttävä käytössä ja/tai kestävyydessä ongelmia?

TOisaalta joskus hyväkin ettei vaihteisto ole nykyaikaisin..........
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: +200 - 07.01.18 - klo:19:32
*Range Command (RC) on kuusiportainen plus sähköinen aluevaihde ja Power Command (PC) täyspowershift 18(19)+6, josta erotuksena 18+9 laatikko, jota käytettiin 30 ja 70/G-sarjoissa.
*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.
*Nyt uutena tulee Dynamic Command eli kaksoiskytkentälaatikko tiettyihin malleihin. Ei pidä siis sotkea aiempaan 24+24 laatikkoon.

Ollaanpa tarkkoja kun tarkoiksi aletaan.  ;)
 
Tarkennetaas vielä ;). 18+9 vaihteisto oli Funkin valmistama täyspowersift, ja 30 sarjaa tehtiin myös 16+4 laatikolla.
TG sarjassa on 16+4 laatikko joka Casen peruja
Lisäksi 4*30 malleissa oli 8+8 (lisävar. DP) laatikko,japanissa tehty.
40 ja TS sarjaa on myös 12+12 versiona ilman pikavaihdetta
Ja ja ja olikohan vielä muuta...
Oikeastaan TG sarjassa on 18+4 ultracommand. Jos tosi tarkkoja ollaan ;D
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: Hervast - 07.01.18 - klo:19:56

*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.

Eikös tuo TVT lie yhtäkuin Casen CVT  ? ZF:n peruja kuten Deutzfahrin portaaton ja näistä "pahamaineisin" jondeereen autopower ? Jontikka tais mennä enimmäkseen rikki jäähdytysvesipumpun rikkoutumisen takia, eikä se sinänsä tainnut olla vaihteiston vika ? Muissa oli vaan tuo jäähdytys toteutettu luotettavammin ?
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: +200 - 07.01.18 - klo:20:12

*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.

Eikös tuo TVT lie yhtäkuin Casen CVT  ? ZF:n peruja kuten Deutzfahrin portaaton ja näistä "pahamaineisin" jondeereen autopower ? Jontikka tais mennä enimmäkseen rikki jäähdytysvesipumpun rikkoutumisen takia, eikä se sinänsä tainnut olla vaihteiston vika ? Muissa oli vaan tuo jäähdytys toteutettu luotettavammin ?
Ei ole samanlainen kuin autopoweris.
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: Varjo79 - 08.01.18 - klo:11:51
Ööö eiköös näis ole jotain S maticin peruja se loota?
Siis se joka ainaki oli alkujaan todella raudan äärellä tehty. Enny muista oliko tuo nimi oikeen.
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: 115 - 08.01.18 - klo:12:30
 Steyrin S-Tronic,-> Case cvx, luntattuna Konedatasta.
Oliko hinta vai mikä kun ei täälläpäin oikein yleistynyt, tiedä sitten miten yleinen on ollut muualla euroopassa?

Mutta tuo NH:n ac-vaihteisto joillain kuulema kestänytkin ja olleet tyytyväisiä kun ostaneet toistekin, vai eikö ajaneet sitten muilla merkeillä.......
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: Cutana - 08.01.18 - klo:12:48

*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.

Eikös tuo TVT lie yhtäkuin Casen CVT  ? ZF:n peruja kuten Deutzfahrin portaaton ja näistä "pahamaineisin" jondeereen autopower ? Jontikka tais mennä enimmäkseen rikki jäähdytysvesipumpun rikkoutumisen takia, eikä se sinänsä tainnut olla vaihteiston vika ? Muissa oli vaan tuo jäähdytys toteutettu luotettavammin ?

Joku tiivisreongelma oli,sekä akselin päätylukitus,siinä yleisimmät ihan tiedotteesta katottuna. Moottorijarrutus urbaani legenda se vaan sitkeästi elää ja voi hyvin  ;D
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: Cutana - 08.01.18 - klo:12:55

*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.

Eikös tuo TVT lie yhtäkuin Casen CVT  ? ZF:n peruja kuten Deutzfahrin portaaton ja näistä "pahamaineisin" jondeereen autopower ? Jontikka tais mennä enimmäkseen rikki jäähdytysvesipumpun rikkoutumisen takia, eikä se sinänsä tainnut olla vaihteiston vika ? Muissa oli vaan tuo jäähdytys toteutettu luotettavammin ?

Joku tiivisreongelma oli,sekä akselin päätylukitus,siinä yleisimmät ihan tiedotteesta katottuna. Moottorijarrutus urbaani legenda se vaan sitkeästi elää ja voi hyvin  ;D
Lisään vielä,kun näillä on niin lapsellisen helppo lähteä liikkeelle väärin,hirmu höyryllä ison kuorman kans. Ihan olemattomalla maalaisjärellä aateltuna ei oo viimeisen terveellistä. Samoin kun vaikka penkkaan puskiessa esin lanalla tai kuormaimella,aika rytkäyksellä vaihtaa pienemmälle pakalle kun papu loppuu. Sitä voi toistaa kerta toisensa jälkeen tai voi sitä välitystä suosiolla pienentää jo ennen ko. manoveeriä. Noin ainaki Deerssä,oletan muissa olevan samaa tarvista,en oo häiriöksi kokenu.
Otsikko: Vs: New Holland 6.175 AC
Kirjoitti: Varjo79 - 08.01.18 - klo:13:53
Steyrin S-Tronic,-> Case cvx, luntattuna Konedatasta.
Oliko hinta vai mikä kun ei täälläpäin oikein yleistynyt, tiedä sitten miten yleinen on ollut muualla euroopassa?

Mutta tuo NH:n ac-vaihteisto joillain kuulema kestänytkin ja olleet tyytyväisiä kun ostaneet toistekin, vai eikö ajaneet sitten muilla merkeillä.......

Nii juur sekaiseoli ajattelin että ovatko tuosta modailleet kun kerran ceissi on nykyään cnh konsernia.

Mut siinä lootas oli rautaa sisällä reilusti.