Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe genomitestaus  (Luettu 17936 kertaa)

mah

  • Vieras
Vs: genomitestaus
Kyllä jalostamisessa on kyse aina tuuristakin. Eikö laskennallisesti 25 % vasikkapoloista perii emäänsä huonommat geenit? :-X

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9735
Vs: genomitestaus
On tää maatalous kyllä mahtava ala. Ei tartte tietää oikein mistään mitään saatika yrittää kehittää omaa toimintaa ja silti vaan suunnitellaan auton vaihtoja ja muuta rahan tuhlausta.

Mikä ***** kannattavuuskriisi?

Nyt menee niin päin persettä, että viimeistään nyt on aika nauttia vanhoista saavutuksista ja pistää pikku hiljaa romut pussiin ja elukat autoon. Tervetuloa elämä ! Ei vaiskaan ... ehkä navetta on tyhjä huomenna , viimeistään 10 v päästä. Tosin näin se on mennyt jo muutaman vuoden. Aina se autuus on ollut viimeistään 10v päästä. Mä oon kituutellut kohta 25 maataloudesta, nyt taitaa olla pakko myidä jo mettääkin henkensä pitimiksi :(

Ja jos pitää jotain asiaakin yrittää kertoa, niin mä olen aina luullut, että sonnit vie sitä jalostusta kohti parempaa. 10v sitten mullakin oli kaikilla lehmillä rintsikat. Viime aikoina meni kauan että ei ollut yhdelläkään. Yks  *erkele polki ensin yhden ja sen jälkeen toista, niin pakko oli kaivaa uudet rinstikat loodasta. Lehmät lähes ilman tissejä ja silti tuotos nousee ... jalostuksen tuomaa helppoutta. Tiinehtyvyyden saa paremmaksi Sr:n tiineys + kivennäisellä ja loput kait on kiinni onnesta :)

Viimeksi muokattu: 04.11.17 - klo:21:23 kirjoittanut lypsyukko

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: genomitestaus
Pitäis tietää sen verran, että puolet siitä perimästä tulee myös äidiltä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9735
Vs: genomitestaus
Pitäis tietää sen verran, että puolet siitä perimästä tulee myös äidiltä.

Oliko tuo noin tärkeä asia, että se kannatti kirjoittaa puoli neljältä aamuyöstä nettiin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: genomitestaus
toki.   kun se tuli mieleen silloin ja myöhempään jätettynä olis saattannu unehtua.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: genomitestaus
Pitäis tietää sen verran, että puolet siitä perimästä tulee myös äidiltä.
Oliko tuo noin tärkeä asia, että se kannatti kirjoittaa puoli neljältä aamuyöstä nettiin.
Jos ihan perusteetkin on noin pahasti hukassa
Ja jos pitää jotain asiaakin yrittää kertoa, niin mä olen aina luullut, että sonnit vie sitä jalostusta kohti parempaa.
- niin kyllä, koin sen erittäin tärkeäksi.

Genomeilla kun saadaan selville mitä siinä lehmässä on. Jos tilanne on vaikka sillä mallilla, että karjamäärää ei ole lisätty viimeiseen 10 vuoden aikana, ja silti tarvitaan kaikki lehmävasikat omaan käyttöön, niin jotain on pahasti pielessä ja genomitestaus kannattaisi ottaa välittömästi käyttöön. Ei täällä tundralla ainakaan ole varaa kasvattaa/pitää huonoja vasikoita/lehmiä/hiehoja.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9735
Vs: genomitestaus
Pitäis tietää sen verran, että puolet siitä perimästä tulee myös äidiltä.
Oliko tuo noin tärkeä asia, että se kannatti kirjoittaa puoli neljältä aamuyöstä nettiin.
Jos ihan perusteetkin on noin pahasti hukassa
Ja jos pitää jotain asiaakin yrittää kertoa, niin mä olen aina luullut, että sonnit vie sitä jalostusta kohti parempaa.
- niin kyllä, koin sen erittäin tärkeäksi.

Genomeilla kun saadaan selville mitä siinä lehmässä on. Jos tilanne on vaikka sillä mallilla, että karjamäärää ei ole lisätty viimeiseen 10 vuoden aikana, ja silti tarvitaan kaikki lehmävasikat omaan käyttöön, niin jotain on pahasti pielessä ja genomitestaus kannattaisi ottaa välittömästi käyttöön. Ei täällä tundralla ainakaan ole varaa kasvattaa/pitää huonoja vasikoita/lehmiä/hiehoja.

Aina ne hiehot on paikkansa löytänyt. Jos ei omasta navetasta niin sitten jonkun toisen :) Siinä mitään genomeja tarvita, euroilla ne on ostaja maksanut :)


En tiedä miksi mun piti tähänkin ketjuun alkaa kirjoittamaan. Uteliaana vaan lueskelin , mutta ajattelin autokuumeisena , että mulle Jontikka piruilee. Voi olla niin tai sitten ei ... Tuli se kuume taas , 10v edellisestä, joten kait tuohon on varaa. Jos ei ole niin asiat on paljon huonommin kuin itse edes tajusin. Ja jos kuumeen laatu on vielä niin nousussa , että ei yhdessäkään liikkeessä ole tullut käytyä ... Tosin onko nykyään pakko edes käydä ?

Viimeksi muokattu: 05.11.17 - klo:10:49 kirjoittanut lypsyukko

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: genomitestaus
Pitäis tietää sen verran, että puolet siitä perimästä tulee myös äidiltä.
Oliko tuo noin tärkeä asia, että se kannatti kirjoittaa puoli neljältä aamuyöstä nettiin.
Jos ihan perusteetkin on noin pahasti hukassa
Ja jos pitää jotain asiaakin yrittää kertoa, niin mä olen aina luullut, että sonnit vie sitä jalostusta kohti parempaa.
- niin kyllä, koin sen erittäin tärkeäksi.

Genomeilla kun saadaan selville mitä siinä lehmässä on. Jos tilanne on vaikka sillä mallilla, että karjamäärää ei ole lisätty viimeiseen 10 vuoden aikana, ja silti tarvitaan kaikki lehmävasikat omaan käyttöön, niin jotain on pahasti pielessä ja genomitestaus kannattaisi ottaa välittömästi käyttöön. Ei täällä tundralla ainakaan ole varaa kasvattaa/pitää huonoja vasikoita/lehmiä/hiehoja.

No jos karjakoko on luokkaa alle 20 voi hyvinkin olla mahdolista tuo tarve. Isomassa epäilisin jo muutakin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9735
Vs: genomitestaus
Btw hetken aikaa tämä ketju kiinnosti mua niinkin paljon , että menin Faban sivuille ja etsin "opetus videon" näytteen otosta. Ja tulin siihen tulokseen ,että taitaa olla homojen hommaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: genomitestaus
tervetuloa kerhoon!     miä katoin kans saman ja totesin ettäpitäköön tunkkinsa, eri vähempääkehtaa kiinnostaa---

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: genomitestaus
Oksalla on vissiin sitten karjapuolen tietämys paremmalla tolalla kuin peltopuolen tietämys. Ainakin toivottavasti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: genomitestaus
Btw hetken aikaa tämä ketju kiinnosti mua niinkin paljon , että menin Faban sivuille ja etsin "opetus videon" näytteen otosta. Ja tulin siihen tulokseen ,että taitaa olla homojen hommaa.

No siinähän tuo merkkiä kiinittäessä menee. Naps! Merkki korvaan. Vips! Samalla näyte korvasta ja suoja putkiloon.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9735
Vs: genomitestaus
Btw hetken aikaa tämä ketju kiinnosti mua niinkin paljon , että menin Faban sivuille ja etsin "opetus videon" näytteen otosta. Ja tulin siihen tulokseen ,että taitaa olla homojen hommaa.

No siinähän tuo merkkiä kiinittäessä menee. Naps! Merkki korvaan. Vips! Samalla näyte korvasta ja suoja putkiloon.

no niinhän tuo näyttää olevan

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=JsHfoM_FKkc

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: genomitestaus
juuu, mut ei niiin hirveesti kiinnosta tapella vasikan kaa korvamerkkien laiton kaa..  jos ei heti laita niin illalla jo hankalaa

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3661
Vs: genomitestaus
Pitäis tietää sen verran, että puolet siitä perimästä tulee myös äidiltä.
Oliko tuo noin tärkeä asia, että se kannatti kirjoittaa puoli neljältä aamuyöstä nettiin.
Jos ihan perusteetkin on noin pahasti hukassa
Ja jos pitää jotain asiaakin yrittää kertoa, niin mä olen aina luullut, että sonnit vie sitä jalostusta kohti parempaa.
- niin kyllä, koin sen erittäin tärkeäksi.

Genomeilla kun saadaan selville mitä siinä lehmässä on. Jos tilanne on vaikka sillä mallilla, että karjamäärää ei ole lisätty viimeiseen 10 vuoden aikana, ja silti tarvitaan kaikki lehmävasikat omaan käyttöön, niin jotain on pahasti pielessä ja genomitestaus kannattaisi ottaa välittömästi käyttöön. Ei täällä tundralla ainakaan ole varaa kasvattaa/pitää huonoja vasikoita/lehmiä/hiehoja.
Jonnikka ei ole vissiin kuullut/tiedä,että liharotusiemennys on parasta karjanjalostusta.Toisekseen,ei ne genomit kaikkea kerro,ei esim.periytyvistä sairauksista.SontaSiionnissa taisi olla Faban kirjoitus ,miten genomitestaus lisää liharotusiemennyksiä,No jaa,minusta se on tuo raha/lompakon paksuus mikä pistää syntymään lihaelukoita.