Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe genomitestaus  (Luettu 17975 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: genomitestaus
eli taas pitäis olla toisenlaiset pihtit joilla laittaa..                   mutta mitä tuo kenomi kertoo jäi pikkasen epäselväks mutta mulle se ei merkkaa mitään.   miä niitä tartte.. enää...
Kun kaikki on noin vaikeaa, niin annan ilmaisen neuvon. Tilaa se korkealaitainen koko karjalle.

Oiskohan Honka Joe parempi.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9762
Vs: genomitestaus
eli taas pitäis olla toisenlaiset pihtit joilla laittaa..                   mutta mitä tuo kenomi kertoo jäi pikkasen epäselväks mutta mulle se ei merkkaa mitään.   miä niitä tartte.. enää...
Kun kaikki on noin vaikeaa, niin annan ilmaisen neuvon. Tilaa se korkealaitainen koko karjalle.

Oiskohan Honka Joe parempi.

Älkää nyt olko tosikkoja. Mä ainakin olen saanut käsityksen, että Oksa on vähän varttuneempi pojan koltiainen. En ihmettele yhtään, jos kaikki höpötykset ei kiinnosta. Kunhan sen minkä tekee tekee edes omastaan mielestä kunnolla ja normaalien lakien vallitessa. Ja jos karja on sen takia Hongan Joen tavaraa, että sitä ei ole genomitestattu - voi kilin kellot. Pitää kait jonkun tuokin vielä loputtomaan pykälä viidakkoon saada mahtumaan. Genomit siis pakollisiksi !

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: genomitestaus
Itse olen käsittänyt, että peltojen ravinnearvotkin on Hongan Joe vienyt jo vuosia sitten.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: genomitestaus
kertokaa mulle rautalangasta vääntäen mitä genomitesti kertoo elikosta varmasti?   ja mitä se vaikuttaa tuotokseen elinikänä?

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: genomitestaus
kertokaa mulle rautalangasta vääntäen mitä genomitesti kertoo elikosta varmasti?   ja mitä se vaikuttaa tuotokseen elinikänä?

genomilla tiedetään eläimen heikoudet ja vahvuudet. Niiden mukaan valitaan sonni jolla niitä heikouksia pyritään vahvistamaan ilman että vahvuuksia tarpeettomasti heikennetään. Käytännössä jalostuksessa 50% on ollut valistunutta arvausta ja loput 50% tuuria.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: genomitestaus
elikkä elikkoa kattelemalla samaan tulokseen?    ja vielä ilman ihme räpiköimistä jonkun konsulentin perästä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: genomitestaus
Ja ottaen huomioon tämä toimii vain puhtaille elikoille, eli risteyksiä on turha testailla..

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: genomitestaus
elikkä elikkoa kattelemalla samaan tulokseen?    ja vielä ilman ihme räpiköimistä jonkun konsulentin perästä.

Aina ei siitä elikosta tiedä. Hiehoa kun siementää, niin näetkö päältä tuleeko siitä hankalasti eturaskas, paljonko aikoo utareensa tulehduttaa, montako siemennystä tarvitsee ja miten nopeasti lypsää? Ilman geenitestiä voi katsoa emän ja isän tietoja ja päätellä niistä jotain, mutta geenitestin kanssa saa varmempaa tietoa.

Itsellä geenitestit kyllä lähti ihan polveutumismäärityksistä. Isiä toki muuttui lähekkäin siemennetyiltä, mutta vaihtuipa yksi emäkin ja jonkun isäksi tuli sonni mitä siihen eläimeen ei ole koskaan käytetty. Samana päivänä toki seminologi siementänyt sillä eri eläimen. Odotusarvoilla sai heittää vesilintua.

Ja siihen loppui myös korvamerkkien laiton odottelu. Muutenkin se on helpompaa tehdä vastasyntyneelle joka ei pahemmin vielä vastusta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: genomitestaus
ite tuon merkkien laiton huomannu kanssa helpommaks heti kun kärrää karsinaan.     kerran suututti kun tuo vasikka kuoli vajaa päivän vanhana, hukkaan kalliit merkit.     nooo, mulla noista ominaisuuksista ei huolta joten olkoon.

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: genomitestaus
Siis ihan aikuisten oikeastiko raati pitää korvamerkkien laittamista muutaman päivän ikäiselle maitorotuiselle vasikalle vaikeana toimenpiteenä ?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: genomitestaus
teeppä se itekseis vapaalle vasikalle.  ite ainakii jo niin vanha et tettää töitä-

Rusina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: genomitestaus
Ite sitä mieltä että jalostus on hidasta ja epävarmaa ja nuo genomitestit varmaan nopeuttaisi sitä. Varmaan nuo genomijutut olis hyviä, mutta kun ei vaan jaksa ja viitti lähteä siihen. On niin väsyny kaikkeen ettei huvita mikään ylimääräinen.

navettapiika

  • Vieras
Vs: genomitestaus
Ite sitä mieltä että jalostus on hidasta ja epävarmaa ja nuo genomitestit varmaan nopeuttaisi sitä. Varmaan nuo genomijutut olis hyviä, mutta kun ei vaan jaksa ja viitti lähteä siihen. On niin väsyny kaikkeen ettei huvita mikään ylimääräinen.
Kyllä elämään pitää jostain riemua repiä. Mutta tuo genomi kaatuu meillä tuohon risteytyksiin, kun niitä on käytetty koko ajan, joten hupsista..sitä puhdas rotusta saa kyllä ettiä. Tai onhan tuo poju genomitestattu, ei se kyllä siitä ole sen paremmaksi tai huonommaksi mennyt..aika tapansa näyttää.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: genomitestaus
just.  ja nyt kun tuo vasikka on syntyny niin on kait yritettävä se pitää hengissä seuraavat viikot.   eipä ole pitkään aikaan taas ollukaan vasikkaa joka ei juo kuin ihan vähän ja sitten makaakin potkivana karsinan pohjalla.    tutista juo miusta ihan normaalisti mutta noin litran jälkeen lopettaa ja sitten onkin tosi kipiän näköinen.    ei juo kyllä kuin ihan pari kupillista ja sen jälkeen ei enää huoli mitään...   muuten on sellainen virkeän oloinen ja iso jöllikkä.     poikiminen oli tosi helppo ja emä piti hyvän huolen tuosta.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9762
Vs: genomitestaus
Tuli muuten eilen puhetta semmarin kans tästä testausesta. Eipä oo mun juttu, kun en kuulu tarkkailuun - enkä liity. "Tuskin sun näytteille arvoja annetaan. " Helpotti taas kummasti ! :)