Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun  (Luettu 16835 kertaa)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Miten mahtaisi tämä John Deeren löpölisäaine pelata mekaanisissa pumpuissa? Deeren huoltosopparilla olevien metsäkoneiden polttoaineessa oli ainakin pari vuotta sitten pakko käyttää tuota jos haluaa sopimuksen ja takuun olevan voimassa.

https://jdparts.deere.com/partsmkt/document/english/pmac/5496_fb_SummerWinterDieselConditioner.htm
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Kaikkihan tietävät notta talvilaatu on ” kuivaa” ja voitelee huonosti niin mikä 2 tahtiöljy olisi parasta voitelevuuden kannalta.

Esim nic Hervastin vallun pumppu on jo ikänsä ehtoopuolella kun on ajettu ”kuivalla” löpöllä.

Sitähän minä olen miettinyt, että onko x1r dieselin lisäaine lentopetroolia, lamppuöljyä vai jotain eksoottisempaa ainetta ? Tuoteselosteessa kun lukee "kerosiini"

Se nyt ei ainakaan pahentanut menoa, toki 30 litrahinta rajoittaa ylenmääräistä lutraamista...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Miten mahtaisi tämä John Deeren löpölisäaine pelata mekaanisissa pumpuissa? Deeren huoltosopparilla olevien metsäkoneiden polttoaineessa oli ainakin pari vuotta sitten pakko käyttää tuota jos haluaa sopimuksen ja takuun olevan voimassa.

https://jdparts.deere.com/partsmkt/document/english/pmac/5496_fb_SummerWinterDieselConditioner.htm

Tuo jd mömmö toimii oikeesti ihan käytännön kokemusten perusteella,ainaki noihin jd käyttämiin denson railivehkeisiin.
Mm. tämä yliguru Laukkanen Liedosta suosittelee vahvasti jota myös omat kokemukset on,4000 tunnin jälkeen kovassa vedossa sekoilua suuttimilla,savua,ryskytystä yms. Tuolla asettui ja 10000 tuntia lähestyy ilman noita ongelmia. 2t öljyä en oo kokeillu,fundeerasin että se vene ns. outboard oisko sopivinta kun palaa parhaiten eli ei tuhkaa. Suuttimien lämpötila ei liene niin suuri että kisakaksistahin öljyä vaatii. Laitan silloin tällöin sen korjaus annoksen, n.3 dl/200ltr löpöö.
Viisaana hankkijan tiskillä arvelin että oisko forten tekemää,myyjä kerto paikallisen autopajan joka tekee forte käsittelyjä käyvän säännöllisesti ostoksilla,kun kuulema parempaa tämä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun

Tätä ja masinistien vastaavaa ketjua lukaistuani, oon tullut siihen tulokseen että... oli lisätty aine mitä hyvänsä, kokeilija on ollut todella tyytyväinen kokeilemaansa aineeseen.   :D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Moottoriöljy tai kakstahti, molempia voi lisätä talvilaatuun kuten kesälaatuunkin.

Lisäksi RVS-lisäaineet hiljentää ranskalaisen bensiinimoottorin ja miksei riisseliäkin. Siis hiljentää positiivisessa mielessä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Unohdin mainita että käytän RVS:n öljynlisäaineita enkä polttoaineen. Ranskalaisille bensiinimoottoreille ominainen nostimien nakutus loppui RVS:n myötä. Olisiko vaikka sahanpuru ja vaseliini ajanut saman asian, en testannut....

Rekkapenat on oma lukunsa miljoonamoottoriensa kanssa.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Unohdin mainita että käytän RVS:n öljynlisäaineita enkä polttoaineen. Ranskalaisille bensiinimoottoreille ominainen nostimien nakutus loppui RVS:n myötä. Olisiko vaikka sahanpuru ja vaseliini ajanut saman asian, en testannut....

Rekkapenat on oma lukunsa miljoonamoottoriensa kanssa.
tekeekö denso sitte suuttimia vain jonnikan koneisiin vai onko tuo humpuukilitkun käyttöpakko voimassa jkaikkialla maailmassa missä noita suuttimia on vai onko john deeren insinöörit suunnitellu moottorin kantesa  sitte vain niin  päin persettä että siellä ei suutin kestä :-\ :-\ :-\ :-\

Viimeksi muokattu: 28.10.17 - klo:12:21 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
 ::)p
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Unohdin mainita että käytän RVS:n öljynlisäaineita enkä polttoaineen. Ranskalaisille bensiinimoottoreille ominainen nostimien nakutus loppui RVS:n myötä. Olisiko vaikka sahanpuru ja vaseliini ajanut saman asian, en testannut....

Rekkapenat on oma lukunsa miljoonamoottoriensa kanssa.
tekeekö delphi sitte suuttimia vain jonnikan koneisiin vai onko tuo humpuukilitkun käyttöpakko voimassa jkaikkialla maailmassa missä noita suuttimia on vai onko john deeren insinöörit suunnitellu moottorinsa kantesa  sitte vain päin persettä että siellä ei suutin kestä :-\ :-\ :-\ :-\

Jaa-a, en osaa kyllä yhtään sanoa. Majorissa oli 6000 tuntia suuttimien rajapyykki, tai ei ne rikki olleet vielä silloinkaan, otin pois siinä samalla kun oli muutakin löpöpuoleen liittyvää harrastelua, mutta yks suutin oli kyllä lähes tukossa kun ne pöydälle otin. Pantihin sitten tilalle uutta parempaa joka on oma stoorinsa...

Saksalaisessa parilitrasessa kommunistirailissa on nyt reilu 330tkm ja suuttimien kupariprikat on nyt kaikki vaihdettu. Suuttimissa itsessään ei ole ollut vielä vikaa.

Jos jontikka on vaan paska?



E,

Volkkarin 2.4 D ja siinä on nyt liki 410tkm ja ei suuttimissa mitään ongelmia, vielä, kop kop...

Viimeksi muokattu: 28.10.17 - klo:12:30 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Jätkä

  • Vieras
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Tosta hieman asiatietoa maailmalta, joka kai pitää paikkansa myös Suomessa?
http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php

montöör

  • Vieras
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Essonbaarissa nikkeen tutun kaveri oli sanonut, että kannattaa käyttää
esson öljyä. Kulkee traktori heti paljon kovempaa. Ja tää on varma tieto.
Se nikkeen tutun kaverihan on ollut siellä essolla tai jossain töissäkin.
Noottaa kraakkuu.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Unohdin mainita että käytän RVS:n öljynlisäaineita enkä polttoaineen. Ranskalaisille bensiinimoottoreille ominainen nostimien nakutus loppui RVS:n myötä. Olisiko vaikka sahanpuru ja vaseliini ajanut saman asian, en testannut....

Rekkapenat on oma lukunsa miljoonamoottoriensa kanssa.
tekeekö denso sitte suuttimia vain jonnikan koneisiin vai onko tuo humpuukilitkun käyttöpakko voimassa jkaikkialla maailmassa missä noita suuttimia on vai onko john deeren insinöörit suunnitellu moottorin kantesa  sitte vain niin  päin persettä että siellä ei suutin kestä :-\ :-\ :-\ :-\
Kuules poika,en osaa vastata noihin kysymyksiisi muuta ku että Denson nrolla löytyy Deereen suutin. Jos luit tarkkaan tuon tekstini ja ymmärsit että kone oli käytännössä työkyvytön,raskaammassa vedossa sekosi suuttimet,ja kuskilla,siis minulla on jo aamuja sen verran takana että erotan mistä on kyse. Samoin ohje tuon litkun käyttöön tuli oikein arvostetulta ammattimieheltä,siis Sepältä. Eikä sillä,en uskonu vähääkään että auttaa,rytke oli sitä luokkaa. Kuitenkin aika paljon edullisempaa eli helppo kokeilla tuota litkua. Reilu satsi alkuun ohjeen mukaan ja ajelua,lopulta kuorma päälle ja mäkeen perse kylmänä että millon se rytke alkaa. Ei alkanu rytke ei. Pysyny poissa jo 6000h.

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
vasta 17000 tuntia ajettu valtu stanalla ja aina ilman 2t ööliä,vesi sen pumpun pilaa ei löpö.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20025
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Paremminkin, mikseivät öljy-yhtiöt lisää 2T-öljyä itse, pikkupurkeista itse lisäämällä saattaa tulla sentinkin lisähinta, suurelle öljy-yhtiölle suoraan tankkiautoon hinta olisi kymmeneosan siitä, ja sitten sentin lisähinta mittariin, ja lisätulo olisi varma, ei pulloja, ei pakkaamista, ei pikkupurkkien vähittäismyynnin katetta. Öljy-yhtiöt voisivat vain voittaa, maineen kertyminen olisi nopeaa, ja paikka dieselöljymyynnin ykkösenä olisi taattu.

Toinen mielenkiinotinen huomio on kulumisen ja ongelmien satunnaisuus, joillakin kuljetusliikeillä ei lisäaineita käytetä, ja ajavat miljoona-ajoja; sama henkilöautoissa, on tiettävästi autoja, jotka ruiskutuslaitteiden osalta kestävät ilman fortekäsittelyjäkin sen 500000-700000, ei kai jokin kansanauto enää muutenkaan olisi kovin hyvässä kuosissa siinä vaiheessa.

Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa :) ;) :D ;D

Paremminkin, mikseivät öljy-yhtiöt lisää 2T-öljyä itse, pikkupurkeista itse lisäämällä saattaa tulla sentinkin lisähinta, suurelle öljy-yhtiölle suoraan tankkiautoon hinta olisi kymmeneosan siitä, ja sitten sentin lisähinta mittariin, ja lisätulo olisi varma, ei pulloja, ei pakkaamista, ei pikkupurkkien vähittäismyynnin katetta. Öljy-yhtiöt voisivat vain voittaa, maineen kertyminen olisi nopeaa, ja paikka dieselöljymyynnin ykkösenä olisi taattu.

Toinen mielenkiinotinen huomio on kulumisen ja ongelmien satunnaisuus, joillakin kuljetusliikeillä ei lisäaineita käytetä, ja ajavat miljoona-ajoja; sama henkilöautoissa, on tiettävästi autoja, jotka ruiskutuslaitteiden osalta kestävät ilman fortekäsittelyjäkin sen 500000-700000, ei kai jokin kansanauto enää muutenkaan olisi kovin hyvässä kuosissa siinä vaiheessa.

Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-
vai voisko syy olla siellä polttoainesäiliössä mistä tankataan...

mutta merkillistä tuo jonnikan lisäaine kun lähes aina koneessa kuin koneessa käyttöohjekirja yksselitteisen jyrkästi kieltää kaikkien aineiden lisäyksen tankkiin jäänestoaineista alkaen.

nykyään kun suutingirurgillaki on hengityissuojain ja erityispehmeät hanskat kädessään niin on sminusta suoranainen ihme että tankata ja lisäaineet  saa vielä lorauttaa jokainen tohelo itsenäiseti sen sijaan että merkkiliikkeen öljyautosta valtuutettu asentaja tankkaisi.


tietääkö kukaan mitä tuo jd.n lisäaene on noin niiku virallisesti, lyijyä ja sinkkiä :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...