jos nuo lisäaineet antais noin mahdottoman lisähyödyn niin eikö suurimpien kaupunkien laitamilla olevissa nesteen ja teboilin d-asemien kupeessa pitäis olla lassila-tikanojan 10 kuution pakkari johon rekkapenat heittelis tyhjät kakstahti tai redlainipullot, kuitenkin saattaa päivässä mennä tuhatkin litraa löpöö jossain raskaassa ajossa
Paremminkin, mikseivät öljy-yhtiöt lisää 2T-öljyä itse, pikkupurkeista itse lisäämällä saattaa tulla sentinkin lisähinta, suurelle öljy-yhtiölle suoraan tankkiautoon hinta olisi kymmeneosan siitä, ja sitten sentin lisähinta mittariin, ja lisätulo olisi varma, ei pulloja, ei pakkaamista, ei pikkupurkkien vähittäismyynnin katetta. Öljy-yhtiöt voisivat vain voittaa, maineen kertyminen olisi nopeaa, ja paikka dieselöljymyynnin ykkösenä olisi taattu.
Toinen mielenkiinotinen huomio on kulumisen ja ongelmien satunnaisuus, joillakin kuljetusliikeillä ei lisäaineita käytetä, ja ajavat miljoona-ajoja; sama henkilöautoissa, on tiettävästi autoja, jotka ruiskutuslaitteiden osalta kestävät ilman fortekäsittelyjäkin sen 500000-700000, ei kai jokin kansanauto enää muutenkaan olisi kovin hyvässä kuosissa siinä vaiheessa.
Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?
-SS-